Plus
Wypróbuj konto Premium
0   Artykułów
#
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Alternator do swojego samochodu

Prądnica zamów tanio

Ogromny wybór marek auto Alternator online
Wymiana Alternator: Wideo poradnik naprawy
Jak wymienić alternator w MERCEDES-BENZ 190 W201 [TUTORIAL]

Jak wymienić alternator w MERCEDES-BENZ 190 W201 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 [TUTORIAL] | AUTODOC Na...

Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.

Prądnica do Top marek samochodów

Alternator najwyższej jakości: Najlepsi producenci

  • RIDEX Alternator katalog
  • CV PSH Alternator katalog
  • AS-PL Alternator katalog
  • ROTOVIS Automotive Electrics Alternator katalog
  • VALEO Alternator katalog
  • ALANKO Alternator katalog
  • Oryginalne STARK Prądnica
  • Oryginalne LUCAS ELECTRICAL Prądnica
  • Oryginalne EUROTEC Prądnica
  • Oryginalne MESSMER Prądnica
  • Oryginalne HELLA Prądnica
  • Oryginalne BOSCH Prądnica
  • DENSO
  • CASCO
  • MAGNETI MARELLI
  • JP GROUP
  • DRI
  • ELSTOCK
  • MAPCO
  • Henkel Parts
  • ERA
  • LUCAS
  • DELCO REMY
  • VEMO
Więcej

Najczęściej kupowane produkty: Prądnica

Słynne części zamienne z kategorii Alternator. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Alternator i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
-30%
DENSO Prądnica DAN930
Alternator
Numer artykułu: DAN930
607,50 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 150
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54,3
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • Wykonanie sieci pokładowej: dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
  • Nowa część
  • Masa [g]: 6420
  • Jakość: OE
  • DENSO  Alternator
  • Numer artykułu  DAN930
  • Nasza cena   607,50 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-30%
HELLA Alternator 8EL 011 710-321
Alternator
Numer artykułu: 8EL 011 710-321
672,44 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 120
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 56
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • niewymagany zwrot starej części
  • Nowa część bez depozytu
  • Montaż / demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
  • HELLA  Alternator
  • Numer artykułu  8EL 011 710-321
  • Nasza cena   672,44 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-30%
VALEO REMANUFACTURED PREMIUM Prądnica 437454
Alternator
Numer artykułu: 437454
834,01 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 140
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 57,2
  • Koła pasowe: z kołem pasowym, z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • Linia produktów: REMANUFACTURED PREMIUM
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze zintegrowanym regulatorem
  • Pozycja / stopień: R 90
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Złącze / klema: bez złącza dla czujnika prędkości obrotowej
  • Rodzaj mocowania: Mocowanie 4-punktowe
  • Ciężar [kg]: 7,09
  • VALEO  Alternator
  • Numer artykułu  437454
  • Nasza cena   834,01 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-30%
PRESTOLITE ELECTRIC Alternator AVI144S3001
Alternator
Numer artykułu: AVI144S3001
922,12 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 110
  • Napięcie [V]: 28
  • Koła pasowe: Koło pasowe, bez koła pasowego
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Rodzaj alternatora: z regulatorem tranzystorowym
  • Masa [g]: 7364
  • Specyfikacja: AVI144
  • Technika połączeń: Earth return, Grounded
  • Ilość: 1
  • Stylizacja od: PE BL
  • Średnica mocowania [mm]: 93,8
  • Średnica obudowy [mm]: 144
  • Średnica rękojeści [mm]: 17
  • PRESTOLITE ELECTRIC  Alternator
  • Numer artykułu  AVI144S3001
  • Nasza cena   922,12 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-30%
Prądnica DENSO DAN1118
Alternator
Numer artykułu: DAN1118
909,26 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 150
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54,3
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • Wykonanie sieci pokładowej: dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
  • Nowa część
  • Masa [g]: 6420
  • Jakość: OE
  • DENSO  Alternator
  • Numer artykułu  DAN1118
  • Nasza cena   909,26 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-30%
Alternator BOSCH 0 986 080 660
Alternator
Numer artykułu: 0 986 080 660
1094,66 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 180
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Liczba rowków: 6
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Rodzaj alternatora: nie zawiera pompy próżniowej
  • Rodzaj mocowania: Podwójna dźwignia obrotowa
  • zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
  • Długość [mm]: 171
  • Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm]: 42
  • BOSCH  Alternator
  • Numer artykułu  0 986 080 660
  • Nasza cena   1094,66 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-30%
Prądnica BOSCH 0 986 049 530
Alternator
Numer artykułu: 0 986 049 530
724,21 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 120
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 61,5
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Liczba rowków: 6
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Rodzaj alternatora: nie zawiera pompy próżniowej
  • Rodzaj mocowania: Pojedyncza dźwignia obrotowa
  • zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
  • Zacisk: L(M5), B2+(M8)
  • Długość [mm]: 205
  • Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm]: 113
  • BOSCH  Alternator
  • Numer artykułu  0 986 049 530
  • Nasza cena   724,21 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-30%
Alternator VALEO REMANUFACTURED PREMIUM 437450
Alternator
Numer artykułu: 437450
1217,13 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 170
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 53,8
  • Koła pasowe: z kołem pasowym, z kołem pasowym wielorowkowym
  • Ilość żeber: 6
  • Linia produktów: REMANUFACTURED PREMIUM
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze zintegrowanym regulatorem
  • Pozycja / stopień: L 95
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Złącze / klema: bez złącza dla czujnika prędkości obrotowej
  • Rodzaj mocowania: Podwójna dźwignia obrotowa
  • Ciężar [kg]: 7,77
  • VALEO  Alternator
  • Numer artykułu  437450
  • Nasza cena   1217,13 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
Alternator: wybierz z 80414 opcji na AUTODOC

Alternator od 73 producentów w cenie od 155,03 PLN do 23842,23 PLN

Najlepiej sprzedające się produkty:
9090013 437355 9041860 8EL 011 710-321 DAN930 DAN519
Od popularnych producentów:
RIDEX CV PSH AS-PL ROTOVIS Automotive Electrics VALEO ALANKO
Do popularnych marek samochodów:
AUDI BMW VW MERCEDES-BENZ OPEL FORD
Alternator – dane techniczne:
Ø koła pasowego [mm]: Prąd ładowania alternatora [A]: Koła pasowe:
52 54,3 100 70 z kołem pasowym z kołem pasowym wielorowkowym
56 54 120 150 z kołem pasowym wolnobieżnym z kołem pasowym wielofunkcyjnym
61,5 57,2 90 140 Koło pasowe bez koła pasowego

Dowiedź się więcej o Alternator - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.

Alternator samochodowy to urządzenie przekształcające energię mechaniczną pochodzącą z obracającego się wału korbowego w prąd elektryczny. Wytworzona przez niego energia jest wykorzystywana do ładowania akumulatora i zasilania różnych urządzeń elektrycznych podczas pracy silnika. W niektórych samochodach wykorzystuje się go również do uruchamiania silnika.

Rodzaje

  • Ze szczotkami węglowymi. To najbardziej powszechne alternatory. W tego typu urządzeniach uzwojenie prądnicy znajduje się na wale wirnika. Prąd wzbudzenia przepływa do wirnika przez szczotki węglowe.
  • Bezszczotkowy. Te urządzenia są mniej powszechne. Są niezawodne i wytrzymałe. W tego typu alternatorach uzwojenie prądnicy jest zamontowane bezpośrednio na stojanie. Siła elektromotoryczna powstaje w wyniku zmian przewodności pola magnetycznego w szczelinie powietrznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.

Co więcej, urządzenia różnią się między sobą rozmiarem, względnym położeniem niektórych elementów, mocą i wydajnością.

Poza konwencjonalnymi alternatorami dostępne są także podzespoły zbudowane z rozrusznika i alternatora. Zazwyczaj są one instalowane w pojazdach hybrydowych lub autach wyposażonych w system „Start-Stop”.

Wskazówki eksploatacyjne

Po wykonaniu jakichkolwiek prac naprawczych lub przeglądu wspomnianego podzespołu należy upewnić się, że jego przewody zostały prawidłowo podłączone. Podłączenie przewodów z odwrotną biegunowością może doprowadzić do awarii diod prostownika i regulatora napięcia. Pamiętaj, że odłączenie alternatora od akumulatora podczas pracy silnika może spowodować uszkodzenie instalacji elektrycznej samochodu. Nigdy nie próbuj sprawdzać, czy urządzenie jest sprawne przy pomocy iskry, podłączając jego dodatni zacisk do karoserii. Nie odpalaj innego samochodu na kable w momencie, gdy silnik Twojego auta jest na chodzie.

Utrzymuj komorę silnika w czystości. Jej zabrudzenie jest niebezpieczne zarówno dla obudowy alternatora - ponieważ może doprowadzić do jej korozji - jak i dla styków elektrycznych, które mogą się utlenić. Pamiętaj jednak, aby chronić alternator przed rozbryzgami podczas mycia silnika, na przykład przykrywając go wytrzymałą torbą plastikową.

Regularnie dokonuj przeglądu mechanizmu napędowego. Zbyt mocno napięty pas napędowy lub niewłaściwie zamontowane rolki prowadzące mogą spowodować przedwczesną awarię łożyska koła pasowego. Pamiętaj, że koło pasowe jest elementem eksploatacyjnym. Producenci samochodów określają jego żywotność w instrukcji obsługi auta. Wymień koło pasowe po zakończeniu okresu eksploatacji.

Unikaj przejeżdżania przez głębokie kałuże. Jeśli nie ma innej możliwości, spróbuj przejechać przez nie ostrożnie z niską prędkością. Wahania temperatury mogą uszkodzić alternator.

Objawy awarii

Uszkodzenie mostka prostowniczego, awarie regulatora napięcia, przetarcie lub poluzowanie pasa napędowego prawie zawsze prowadzą do niedoładowania akumulatora. W związku z tym, jeśli kontrolka ostrzegawcza akumulatora stale miga podczas jazdy, trzeba będzie sprawdzić stan alternatora. Jeżeli światła przednie są przyciemnione, a klakson wydaje odgłosy grzechotania podczas pracy silnika, może to świadczyć o awarii alternatora. W przypadku zużycia łożyska usłyszysz specyficzny szum spod maski samochodu. Świsty oznaczają zazwyczaj, że pasek jest rozerwany lub na jego powierzchni znajduje się olej.

Przyczyny awarii

Woda lub mieszanina oleju i brudu przedostająca się na płytkę drukowaną mostka prostowniczego, jak również odwrócenie biegunowości połączenia może spowodować spalenie mostka. Odwrotna biegunowość jest również niebezpieczna dla innych części alternatora, w tym dla regulatora napięcia, który również może ulec awarii po zwarciu w instalacji elektrycznej samochodu. Nieprawidłowo zamocowane koła zębate i napinacze, jak również błędy w montażu paska mogą doprowadzić do uszkodzenia koła pasowego. Szczotki zawodzą wskutek normalnego zużycia.

Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne

W naszym sklepie internetowym można zawsze kupić alternator do swojego samochodu w okazyjnej cenie. Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymać najnowsze informacje na temat części do swojego samochodu.

faq
W jaki sposób sprawić, aby alternator działał możliwie najdłużej?

Aby uniknąć przedwczesnego uszkodzenia alternatora należy postępować zgodnie z następującymi zaleceniami:

  • Próbuj nie przejeżdżać swoim autem przez głębokie kałuże lub w razie możliwości przejeżdżać przez nie ze zmniejszoną prędkością. Wilgoć przedostająca się na powierzchnię alternatora może spowodować jego awarię.
  • Podczas czyszczenia przestrzeni pod maską auta zapewnij ochronę przed wodą alternatorowi oraz innych częściom elektrycznym za pomocą specjalnego ochronnego środka poliuretanowego.
  • Podczas każdego terminowego przeglądu samochodu oczyść cały podzespół sprężonym powietrzem.
  • Regularnie sprawdzaj i reguluj napięcia wielorowkowego paska klinowego.
  • W celu dokręcenia mocowań korzystaj wyłącznie z klucza dynamometrycznego.
  • W celu zapewnienia ochrony instalacji elektrycznej samochodu przed przeciążeniem nie instaluj w nim żadnego dodatkowego wyposażenia pobierającego znaczną ilość energii.
W jaki sposób zdiagnozować awarię alternatora?

Pierwszy krokiem, jaki należy wykonać w celu ocenienia stanu alternatora jest sprawdzenie jego pod kątem wizualnym. Jego obudowa nie powinna posiadać jakichkolwiek pęknięć lub wgnieceń, a na jego pasie napędowym nie powinny być widoczne jakiekolwiek poważne przetarcia lub uszkodzenia części. W miejscu podłączenia alternatora do terminali nie powinny być widoczne jakiekolwiek wygięte przewodu lub iskry.

Kolejnym krokiem jest pomiar napięcia na terminalach akumulatora samochodowego, który dokonamy za pomocą multimetru. Na zgaszonym silniku powinno ono wynosić 12,5-12,7 V, a na odpalonym przy wyłączonych wszystkich sprzętach elektrycznych – 13,8-14,5 V. Pod obciążeniem związanym z pracą klimatyzacji, przednich reflektorów, ogrzewania i podgrzewanych szyb dane napięcie powinno znajdować się w przedziale 13,7-14,0 V.

Jeśli zdiagnozowałeś jakąkolwiek usterkę, wymontuj alternator i go rozbierz. Samodzielnie możesz oszacować poziom zużycia szczotek poprzez sprawdzenie ich wysokości, a także pierścieni ślizgowych poprzez oszacowanie ich średnicy. Aby zdiagnozować przepięcie w obwodzie dokonaj pomiaru oporu uzwojenia wirnika i stojana, a także mostka Graetza. Porównaj uzyskane wartości z danymi znajdującymi się w dokumentacji technicznej pojazdu.

Jak wygląda procedura samodzielnej naprawy lub wymiany alternatora?

Dana procedura może różnić się między sobą w zależności od marki i modelu samochodu. Wszystko zależy od rozmieszczenia podzespołów pod maską auta. Na przykład, w niektórych samochodach dostęp do alternatora można uzyskać zaraz po otwarciu maski, a w innych – spod spodu podniesionego samochodu. Zazwyczaj procedura wymienna obejmuje następujący algorytm kroków:

  1. Odłącz ujemną klemę od terminala akumulatora.
  2. Zdemontuj części blokujące dostęp do alternatora.
  3. Zdejmij pas napędowy.
  4. Zrób zdjęcie lub oznacz przewody w celu uniknięcia pomyłek w ponownym podłączeniu podzespołu. Odłącz je.
  5. Odkręć wszystkie mocowania i wyciągnij cały podzespół.
  6. Zainstaluj nową część.
  7. Dokonaj przeglądu wizualnego pasa napędowego i kół pasowych. W razie potrzeby wymień je.
  8. Podłącz wszystkie złącza i zamontuj wszystkie zdemontowane elementy z powrotem na swoje miejsca.

Naprawa alternatora obejmuje wymianę pierścieni uszczelniających i tulei, łożysk, sprzęgła wyprzedzeniowego i mostka Graetza. Jeśli posiadasz doświadczenie w tego typu naprawach możesz wykonać je samodzielnie. W przeciwnym razie poszukaj pomocy u elektryków pracujących w warsztatach samochodowych.