Plus
Wypróbuj konto Premium
0   Pozycje
#
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Alternator do swojego samochodu

Prądnica zamów tanio
Ogromny wybór marek auto Alternator online
Wymiana Alternator: Wideo poradnik naprawy
Jak wymienić alternator w MERCEDES-BENZ 190 W201 [TUTORIAL]

Jak wymienić alternator w MERCEDES-BENZ 190 W201 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 [TUTORIAL] | AUTODOC Na...

Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.

Prądnica do Top marek samochodów
Alternator najwyższej jakości: Najlepsi producenci
  • Oryginalne CV PSH Alternator
  • Oryginalne RIDEX Alternator
  • Oryginalne AS-PL Alternator
  • Oryginalne ROTOVIS Automotive Electrics Alternator
  • Oryginalne VALEO Alternator
  • Oryginalne ALANKO Alternator
  • STARK
  • LUCAS ELECTRICAL
  • EUROTEC
  • MESSMER
  • HELLA
  • BOSCH
  • DENSO
  • CASCO
  • MAGNETI MARELLI
  • JP GROUP
  • DRI
  • ELSTOCK
  • MAPCO
  • Henkel Parts
  • ERA
  • LUCAS
  • DELCO REMY
  • VEMO
Więcej
Najczęściej kupowane produkty: Prądnica
Słynne części zamienne z kategorii Alternator. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Alternator i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
-28%
Prądnica DAN930 kupować online całodobowo
Alternator
Numer artykułu: DAN930
623,03 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 150
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • Wykonanie sieci pokładowej: dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
  • Nowa część
  • Jakość: OE
  • DENSOAlternator
  • Numer artykułuDAN930
  • Sugerowana cena producenta 865,32 PLN
  • Nasza cena 623,03 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-28%
Alternator 8EL 011 710-321 kupować online całodobowo
Alternator
Numer artykułu: 8EL 011 710-321
575,22 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 120
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 56
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • niewymagany zwrot starej części
  • Nowa część bez depozytu
  • Montaż / demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
  • HELLAAlternator
  • Numer artykułu8EL 011 710-321
  • Sugerowana cena producenta 798,91 PLN
  • Nasza cena 575,22 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-28%
Prądnica 437454 kupować online całodobowo
Alternator
Numer artykułu: 437454
761,80 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 140
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 57,2
  • Koła pasowe: z kołem pasowym, z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • Linia produktów: REMANUFACTURED PREMIUM
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze zintegrowanym regulatorem
  • Pozycja / stopień: R 90
  • Kierunek obrotów
  • Złącze / klema: bez złącza dla czujnika prędkości obrotowej
  • Rodzaj mocowania: Mocowanie 4-punktowe
  • Ciężar [kg]: 7,09
  • VALEOAlternator
  • Numer artykułu437454
  • Sugerowana cena producenta 1058,05 PLN
  • Nasza cena 761,80 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-28%
Alternator DAN1118 kupować online całodobowo
Alternator
Numer artykułu: DAN1118
966,66 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 150
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • Wykonanie sieci pokładowej: dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
  • Nowa część
  • Jakość: OE
  • DENSOAlternator
  • Numer artykułuDAN1118
  • Sugerowana cena producenta 1342,58 PLN
  • Nasza cena 966,66 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-28%
Prądnica 0 986 080 660 kupować online całodobowo
Alternator
Numer artykułu: 0 986 080 660
1058,37 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 180
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Liczba rowków: 6
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Rodzaj alternatora: nie zawiera pompy próżniowej
  • Rodzaj mocowania: Podwójna dźwignia obrotowa
  • zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
  • Długość [mm]: 171
  • Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm]: 42
  • BOSCHAlternator
  • Numer artykułu0 986 080 660
  • Sugerowana cena producenta 1469,96 PLN
  • Nasza cena 1058,37 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-28%
Alternator 0 986 049 530 kupować online całodobowo
Alternator
Numer artykułu: 0 986 049 530
668,62 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 120
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 61,5
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Liczba rowków: 6
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Rodzaj alternatora: nie zawiera pompy próżniowej
  • Rodzaj mocowania: Pojedyncza dźwignia obrotowa
  • zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
  • Zacisk: L(M5), B2+(M8)
  • Długość [mm]: 205
  • Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm]: 113
  • BOSCHAlternator
  • Numer artykułu0 986 049 530
  • Sugerowana cena producenta 928,64 PLN
  • Nasza cena 668,62 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-28%
Prądnica 437450 kupować online całodobowo
Alternator
Numer artykułu: 437450
1100,13 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 170
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 53,8
  • Koła pasowe: z kołem pasowym, z kołem pasowym wielorowkowym
  • Ilość żeber: 6
  • Linia produktów: REMANUFACTURED PREMIUM
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze zintegrowanym regulatorem
  • Pozycja / stopień: L 95
  • Kierunek obrotów
  • Złącze / klema: bez złącza dla czujnika prędkości obrotowej
  • Rodzaj mocowania: Podwójna dźwignia obrotowa
  • Ciężar [kg]: 7,77
  • VALEOAlternator
  • Numer artykułu437450
  • Sugerowana cena producenta 1527,96 PLN
  • Nasza cena 1100,13 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-28%
Alternator 437507 kupować online całodobowo
Alternator
Numer artykułu: 437507
998,70 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 180
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 58
  • Koła pasowe: z kołem pasowym, z kołem pasowym wielorowkowym
  • Ilość żeber: 6
  • Linia produktów: REMANUFACTURED PREMIUM
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze zintegrowanym regulatorem
  • Pozycja / stopień: R 90
  • Kierunek obrotów
  • Złącze / klema: bez złącza dla czujnika prędkości obrotowej
  • Rodzaj mocowania: Mocowanie 4-punktowe
  • Ciężar [kg]: 7,74
  • VALEOAlternator
  • Numer artykułu437507
  • Sugerowana cena producenta 1387,09 PLN
  • Nasza cena 998,70 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
Alternator: wybierz z 76390 opcji na AUTODOC

Alternator od 72 producentów w cenie od 190,81 PLN do 24573,95 PLN

Najlepiej sprzedające się produkty:
9090013 9041860 437355 8EL 011 710-321 DAN519 0 986 049 530
Od popularnych producentów:
CV PSH RIDEX AS-PL ROTOVIS Automotive Electrics VALEO ALANKO
Do popularnych marek samochodów:
AUDI BMW VW MERCEDES-BENZ OPEL FORD
Alternator – dane techniczne:
Ø koła pasowego [mm]: Prąd ładowania alternatora [A]: Koła pasowe:
52 56 100 120 z kołem pasowym wolnobieżnym z kołem pasowym
54,3 54 70 90 z kołem pasowym wielorowkowym z kołem pasowym wielofunkcyjnym
61,5 57,2 150 140 bez koła pasowego Koło pasowe

Dowiedź się więcej o Alternator - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.

Alternator samochodowy to urządzenie przekształcające energię mechaniczną pochodzącą z obracającego się wału korbowego w prąd elektryczny. Wytworzona przez niego energia jest wykorzystywana do ładowania akumulatora i zasilania różnych urządzeń elektrycznych podczas pracy silnika. W niektórych samochodach wykorzystuje się go również do uruchamiania silnika.

Rodzaje

  • Ze szczotkami węglowymi. To najbardziej powszechne alternatory. W tego typu urządzeniach uzwojenie prądnicy znajduje się na wale wirnika. Prąd wzbudzenia przepływa do wirnika przez szczotki węglowe.
  • Bezszczotkowy. Te urządzenia są mniej powszechne. Są niezawodne i wytrzymałe. W tego typu alternatorach uzwojenie prądnicy jest zamontowane bezpośrednio na stojanie. Siła elektromotoryczna powstaje w wyniku zmian przewodności pola magnetycznego w szczelinie powietrznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.

Co więcej, urządzenia różnią się między sobą rozmiarem, względnym położeniem niektórych elementów, mocą i wydajnością.

Poza konwencjonalnymi alternatorami dostępne są także podzespoły zbudowane z rozrusznika i alternatora. Zazwyczaj są one instalowane w pojazdach hybrydowych lub autach wyposażonych w system „Start-Stop”.

Wskazówki eksploatacyjne

Po wykonaniu jakichkolwiek prac naprawczych lub przeglądu wspomnianego podzespołu należy upewnić się, że jego przewody zostały prawidłowo podłączone. Podłączenie przewodów z odwrotną biegunowością może doprowadzić do awarii diod prostownika i regulatora napięcia. Pamiętaj, że odłączenie alternatora od akumulatora podczas pracy silnika może spowodować uszkodzenie instalacji elektrycznej samochodu. Nigdy nie próbuj sprawdzać, czy urządzenie jest sprawne przy pomocy iskry, podłączając jego dodatni zacisk do karoserii. Nie odpalaj innego samochodu na kable w momencie, gdy silnik Twojego auta jest na chodzie.

Utrzymuj komorę silnika w czystości. Jej zabrudzenie jest niebezpieczne zarówno dla obudowy alternatora - ponieważ może doprowadzić do jej korozji - jak i dla styków elektrycznych, które mogą się utlenić. Pamiętaj jednak, aby chronić alternator przed rozbryzgami podczas mycia silnika, na przykład przykrywając go wytrzymałą torbą plastikową.

Regularnie dokonuj przeglądu mechanizmu napędowego. Zbyt mocno napięty pas napędowy lub niewłaściwie zamontowane rolki prowadzące mogą spowodować przedwczesną awarię łożyska koła pasowego. Pamiętaj, że koło pasowe jest elementem eksploatacyjnym. Producenci samochodów określają jego żywotność w instrukcji obsługi auta. Wymień koło pasowe po zakończeniu okresu eksploatacji.

Unikaj przejeżdżania przez głębokie kałuże. Jeśli nie ma innej możliwości, spróbuj przejechać przez nie ostrożnie z niską prędkością. Wahania temperatury mogą uszkodzić alternator.

Objawy awarii

Uszkodzenie mostka prostowniczego, awarie regulatora napięcia, przetarcie lub poluzowanie pasa napędowego prawie zawsze prowadzą do niedoładowania akumulatora. W związku z tym, jeśli kontrolka ostrzegawcza akumulatora stale miga podczas jazdy, trzeba będzie sprawdzić stan alternatora. Jeżeli światła przednie są przyciemnione, a klakson wydaje odgłosy grzechotania podczas pracy silnika, może to świadczyć o awarii alternatora. W przypadku zużycia łożyska usłyszysz specyficzny szum spod maski samochodu. Świsty oznaczają zazwyczaj, że pasek jest rozerwany lub na jego powierzchni znajduje się olej.

Przyczyny awarii

Woda lub mieszanina oleju i brudu przedostająca się na płytkę drukowaną mostka prostowniczego, jak również odwrócenie biegunowości połączenia może spowodować spalenie mostka. Odwrotna biegunowość jest również niebezpieczna dla innych części alternatora, w tym dla regulatora napięcia, który również może ulec awarii po zwarciu w instalacji elektrycznej samochodu. Nieprawidłowo zamocowane koła zębate i napinacze, jak również błędy w montażu paska mogą doprowadzić do uszkodzenia koła pasowego. Szczotki zawodzą wskutek normalnego zużycia.

Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne

W naszym sklepie internetowym można zawsze kupić alternator do swojego samochodu w okazyjnej cenie. Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymać najnowsze informacje na temat części do swojego samochodu.

faq
W jaki sposób sprawić, aby alternator działał możliwie najdłużej?

Aby uniknąć przedwczesnego uszkodzenia alternatora należy postępować zgodnie z następującymi zaleceniami:

  • Próbuj nie przejeżdżać swoim autem przez głębokie kałuże lub w razie możliwości przejeżdżać przez nie ze zmniejszoną prędkością. Wilgoć przedostająca się na powierzchnię alternatora może spowodować jego awarię.
  • Podczas czyszczenia przestrzeni pod maską auta zapewnij ochronę przed wodą alternatorowi oraz innych częściom elektrycznym za pomocą specjalnego ochronnego środka poliuretanowego.
  • Podczas każdego terminowego przeglądu samochodu oczyść cały podzespół sprężonym powietrzem.
  • Regularnie sprawdzaj i reguluj napięcia wielorowkowego paska klinowego.
  • W celu dokręcenia mocowań korzystaj wyłącznie z klucza dynamometrycznego.
  • W celu zapewnienia ochrony instalacji elektrycznej samochodu przed przeciążeniem nie instaluj w nim żadnego dodatkowego wyposażenia pobierającego znaczną ilość energii.
W jaki sposób zdiagnozować awarię alternatora?

Pierwszy krokiem, jaki należy wykonać w celu ocenienia stanu alternatora jest sprawdzenie jego pod kątem wizualnym. Jego obudowa nie powinna posiadać jakichkolwiek pęknięć lub wgnieceń, a na jego pasie napędowym nie powinny być widoczne jakiekolwiek poważne przetarcia lub uszkodzenia części. W miejscu podłączenia alternatora do terminali nie powinny być widoczne jakiekolwiek wygięte przewodu lub iskry.

Kolejnym krokiem jest pomiar napięcia na terminalach akumulatora samochodowego, który dokonamy za pomocą multimetru. Na zgaszonym silniku powinno ono wynosić 12,5-12,7 V, a na odpalonym przy wyłączonych wszystkich sprzętach elektrycznych – 13,8-14,5 V. Pod obciążeniem związanym z pracą klimatyzacji, przednich reflektorów, ogrzewania i podgrzewanych szyb dane napięcie powinno znajdować się w przedziale 13,7-14,0 V.

Jeśli zdiagnozowałeś jakąkolwiek usterkę, wymontuj alternator i go rozbierz. Samodzielnie możesz oszacować poziom zużycia szczotek poprzez sprawdzenie ich wysokości, a także pierścieni ślizgowych poprzez oszacowanie ich średnicy. Aby zdiagnozować przepięcie w obwodzie dokonaj pomiaru oporu uzwojenia wirnika i stojana, a także mostka Graetza. Porównaj uzyskane wartości z danymi znajdującymi się w dokumentacji technicznej pojazdu.

Jak wygląda procedura samodzielnej naprawy lub wymiany alternatora?

Dana procedura może różnić się między sobą w zależności od marki i modelu samochodu. Wszystko zależy od rozmieszczenia podzespołów pod maską auta. Na przykład, w niektórych samochodach dostęp do alternatora można uzyskać zaraz po otwarciu maski, a w innych – spod spodu podniesionego samochodu. Zazwyczaj procedura wymienna obejmuje następujący algorytm kroków:

  1. Odłącz ujemną klemę od terminala akumulatora.
  2. Zdemontuj części blokujące dostęp do alternatora.
  3. Zdejmij pas napędowy.
  4. Zrób zdjęcie lub oznacz przewody w celu uniknięcia pomyłek w ponownym podłączeniu podzespołu. Odłącz je.
  5. Odkręć wszystkie mocowania i wyciągnij cały podzespół.
  6. Zainstaluj nową część.
  7. Dokonaj przeglądu wizualnego pasa napędowego i kół pasowych. W razie potrzeby wymień je.
  8. Podłącz wszystkie złącza i zamontuj wszystkie zdemontowane elementy z powrotem na swoje miejsca.

Naprawa alternatora obejmuje wymianę pierścieni uszczelniających i tulei, łożysk, sprzęgła wyprzedzeniowego i mostka Graetza. Jeśli posiadasz doświadczenie w tego typu naprawach możesz wykonać je samodzielnie. W przeciwnym razie poszukaj pomocy u elektryków pracujących w warsztatach samochodowych.