• SHOP
  • PARTNERS
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #41-5835
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Alternator do swojego samochodu

Wybrać samochód
NIE MOŻESZ ZNALEŹĆ SWOJEGO SAMOCHODU W KATALOGU?

Prądnica zamów tanio

Ogromny wybór marek auto Alternator online
Korzystne oferty do Alternator

Alternator najwyższej jakości: Najlepsi producenci

Prądnica do Top marek samochodów

Prądnica do popularnych modeli samochodów

Najczęściej kupowane produkty: Prądnica

Słynne części zamienne z kategorii Alternator. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Alternator i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.

DENSO DAN930 Prądnica

Ocena

W.T. 03.08.2023

jest taki sam jak oryginał

Pokaż wszystkie opinie klientów
Informacja o towar
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 150
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54,3
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • Wykonanie sieci pokładowej: dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
  • Nowa część
  • Jakość: OE
  • DENSO: Alternator
  • Numer artykułu: DAN930
  • Nasza cena: 677,11 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
DENSO Alternator DAN930
Numer artykułu: DAN930
677,11 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
CA1394IR HELLA 8EL 011 710-321 Alternator
Informacja o towar
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 120
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 56
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Liczba rowków: 6
  • niewymagany zwrot starej części
  • Nowa część bez depozytu
  • Montaż / demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
  • HELLA: Alternator
  • Numer artykułu: 8EL 011 710-321
  • Nasza cena: 713,54 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
HELLA Alternator 8EL 011 710-321
Numer artykułu: 8EL 011 710-321
713,54 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
TG14C011 VALEO REMANUFACTURED PREMIUM 437454 Prądnica
Informacja o towar
  • Linia produktów: REMANUFACTURED PREMIUM
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 140
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 57
  • Koła pasowe: z kołem pasowym, z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Pozycja / stopień: R 90
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Złącze / klema: bez złącza dla czujnika prędkości obrotowej
  • Rodzaj mocowania: Mocowanie 4-punktowe
  • Ciężar [kg]: 7,09
  • Technika połączeń: B+(M8)
  • VALEO: Alternator
  • Numer artykułu: 437454
  • Nasza cena: 803,44 PLN
  • Warunki: Zregenerowana
Szczegóły
VALEO Alternator 437454
Numer artykułu: 437454
803,44 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
PRESTOLITE ELECTRIC AVI144S3001 Alternator
Informacja o towar
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 110
  • Napięcie [V]: 24
  • Koła pasowe: bez koła pasowego
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Rodzaj alternatora: z regulatorem tranzystorowym
  • Masa [g]: 7364
  • Specyfikacja: AVI144
  • Technika połączeń: Earth return, Grounded
  • Ilość: 1
  • Średnica mocowania [mm]: 93,8
  • Średnica obudowy [mm]: 144
  • Średnica rękojeści [mm]: 17
  • PRESTOLITE ELECTRIC: Alternator
  • Numer artykułu: AVI144S3001
  • Nasza cena: 924,84 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
PRESTOLITE ELECTRIC Alternator AVI144S3001
Numer artykułu: AVI144S3001
924,84 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
DENSO DAN1118 Prądnica zamówić
Informacja o towar
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 150
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54,3
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Ilość żeber: 6
  • Wykonanie sieci pokładowej: dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
  • Nowa część
  • Jakość: OE
  • DENSO: Alternator
  • Numer artykułu: DAN1118
  • Nasza cena: 876,61 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
DENSO Alternator DAN1118
Numer artykułu: DAN1118
876,61 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
8066 BOSCH 0 986 080 660 Alternator zamówić
Informacja o towar
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 180
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Liczba rowków: 6
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Rodzaj alternatora: nie zawiera pompy próżniowej
  • Rodzaj mocowania: Podwójna dźwignia obrotowa
  • zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
  • Długość [mm]: 171
  • Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm]: 42
  • BOSCH: Alternator
  • Numer artykułu: 0 986 080 660
  • Nasza cena: 1116,27 PLN
  • Warunki: Zregenerowana
Szczegóły
BOSCH Alternator 0 986 080 660
Numer artykułu: 0 986 080 660
1116,27 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
4953 BOSCH 0 986 049 530 Prądnica zamówić
Informacja o towar
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 120
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 61,5
  • Koła pasowe: z kołem pasowym wolnobieżnym
  • Liczba rowków: 6
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Rodzaj alternatora: nie zawiera pompy próżniowej
  • Rodzaj mocowania: Pojedyncza dźwignia obrotowa
  • zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
  • Zacisk: L(M5), B2+(M8)
  • Długość [mm]: 205
  • Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm]: 113
  • BOSCH: Alternator
  • Numer artykułu: 0 986 049 530
  • Nasza cena: 638,08 PLN
  • Warunki: Zregenerowana
Szczegóły
BOSCH Alternator 0 986 049 530
Numer artykułu: 0 986 049 530
638,08 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
TG17C010 VALEO REMANUFACTURED PREMIUM 437450 Alternator zamówić
Informacja o towar
  • Linia produktów: REMANUFACTURED PREMIUM
  • Prąd ładowania alternatora [A]: 170
  • Napięcie [V]: 14
  • Ø koła pasowego [mm]: 54
  • Koła pasowe: z kołem pasowym, z kołem pasowym wielorowkowym
  • Ilość żeber: 6
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • Pozycja / stopień: L 95
  • Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • Złącze / klema: bez złącza dla czujnika prędkości obrotowej
  • Rodzaj mocowania: Podwójna dźwignia obrotowa
  • Ciężar [kg]: 7,77
  • Technika połączeń: B+(M8)
  • VALEO: Alternator
  • Numer artykułu: 437450
  • Nasza cena: 1094,47 PLN
  • Warunki: Zregenerowana
Szczegóły
VALEO Alternator 437450
Numer artykułu: 437450
1094,47 PLN
zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Alternator: która marka jest lepsza?

Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Alternator pochodzą od następujących marek:

  • RIDEX
  • AS-PL
  • STARK
  • CV PSH
  • BOSCH

Alternator: ile kosztuje ten produkt?

Cena części samochodowych z kategorii Alternator waha się od 638 zł do 1117 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.

Wymiana Alternator: Wideo poradnik naprawy

Jak wymienić alternator w MERCEDES-BENZ 190 W201 [TUTORIAL]

Jak wymienić alternator w MERCEDES-BENZ 190 W201 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 [TUTORIAL] | AUTODOC Na nasze...

Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.

Alternator: wybierz z 106286 opcji na AUTODOC

Alternator od 86 producentów w cenie od 638 PLN do 1117 PLN

Najlepiej sprzedające się produkty:
9090013 437355 9041860 DAN519 0 986 049 530 DAN930
Od popularnych producentów:
RIDEX AS-PL STARK CV PSH BOSCH VALEO
Do popularnych marek samochodów:
VW AUDI BMW OPEL MERCEDES-BENZ FORD
Alternator – dane techniczne
Ø koła pasowego [mm] Prąd ładowania alternatora [A] Koła pasowe
55 69 70 65 z kołem pasowym Koło pasowe paska wieloklinowego
56 52 100 85 z kołem pasowym wielofunkcyjnym z kołem pasowym wielorowkowym
54 60 90 150 z kołem pasowym wolnobieżnym do rolki paska napędowego

Dowiedź się więcej o Alternator - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany

Alternator samochodowy to urządzenie przekształcające energię mechaniczną pochodzącą z obracającego się wału korbowego w prąd elektryczny. Wytworzona przez niego energia jest wykorzystywana do ładowania akumulatora i zasilania różnych urządzeń elektrycznych podczas pracy silnika. W niektórych samochodach wykorzystuje się go również do uruchamiania silnika.

Rodzaje

  • Ze szczotkami węglowymi. To najbardziej powszechne alternatory. W tego typu urządzeniach uzwojenie prądnicy znajduje się na wale wirnika. Prąd wzbudzenia przepływa do wirnika przez szczotki węglowe.
  • Bezszczotkowy. Te urządzenia są mniej powszechne. Są niezawodne i wytrzymałe. W tego typu alternatorach uzwojenie prądnicy jest zamontowane bezpośrednio na stojanie. Siła elektromotoryczna powstaje w wyniku zmian przewodności pola magnetycznego w szczelinie powietrznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.

Co więcej, urządzenia różnią się między sobą rozmiarem, względnym położeniem niektórych elementów, mocą i wydajnością.

Poza konwencjonalnymi alternatorami dostępne są także podzespoły zbudowane z rozrusznika i alternatora. Zazwyczaj są one instalowane w pojazdach hybrydowych lub autach wyposażonych w system „Start-Stop”.

Wskazówki eksploatacyjne

Po wykonaniu jakichkolwiek prac naprawczych lub przeglądu wspomnianego podzespołu należy upewnić się, że jego przewody zostały prawidłowo podłączone. Podłączenie przewodów z odwrotną biegunowością może doprowadzić do awarii diod prostownika i regulatora napięcia. Pamiętaj, że odłączenie alternatora od akumulatora podczas pracy silnika może spowodować uszkodzenie instalacji elektrycznej samochodu. Nigdy nie próbuj sprawdzać, czy urządzenie jest sprawne przy pomocy iskry, podłączając jego dodatni zacisk do karoserii. Nie odpalaj innego samochodu na kable w momencie, gdy silnik Twojego auta jest na chodzie.

Utrzymuj komorę silnika w czystości. Jej zabrudzenie jest niebezpieczne zarówno dla obudowy alternatora - ponieważ może doprowadzić do jej korozji - jak i dla styków elektrycznych, które mogą się utlenić. Pamiętaj jednak, aby chronić alternator przed rozbryzgami podczas mycia silnika, na przykład przykrywając go wytrzymałą torbą plastikową.

Regularnie dokonuj przeglądu mechanizmu napędowego. Zbyt mocno napięty pas napędowy lub niewłaściwie zamontowane rolki prowadzące mogą spowodować przedwczesną awarię łożyska koła pasowego. Pamiętaj, że koło pasowe jest elementem eksploatacyjnym. Producenci samochodów określają jego żywotność w instrukcji obsługi auta. Wymień koło pasowe po zakończeniu okresu eksploatacji.

Unikaj przejeżdżania przez głębokie kałuże. Jeśli nie ma innej możliwości, spróbuj przejechać przez nie ostrożnie z niską prędkością. Wahania temperatury mogą uszkodzić alternator.

Objawy awarii

Uszkodzenie mostka prostowniczego, awarie regulatora napięcia, przetarcie lub poluzowanie pasa napędowego prawie zawsze prowadzą do niedoładowania akumulatora. W związku z tym, jeśli kontrolka ostrzegawcza akumulatora stale miga podczas jazdy, trzeba będzie sprawdzić stan alternatora. Jeżeli światła przednie są przyciemnione, a klakson wydaje odgłosy grzechotania podczas pracy silnika, może to świadczyć o awarii alternatora. W przypadku zużycia łożyska usłyszysz specyficzny szum spod maski samochodu. Świsty oznaczają zazwyczaj, że pasek jest rozerwany lub na jego powierzchni znajduje się olej.

Przyczyny awarii

Woda lub mieszanina oleju i brudu przedostająca się na płytkę drukowaną mostka prostowniczego, jak również odwrócenie biegunowości połączenia może spowodować spalenie mostka. Odwrotna biegunowość jest również niebezpieczna dla innych części alternatora, w tym dla regulatora napięcia, który również może ulec awarii po zwarciu w instalacji elektrycznej samochodu. Nieprawidłowo zamocowane koła zębate i napinacze, jak również błędy w montażu paska mogą doprowadzić do uszkodzenia koła pasowego. Szczotki zawodzą wskutek normalnego zużycia.

autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne

W naszym sklepie internetowym można zawsze kupić alternator do swojego samochodu w okazyjnej cenie. Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymać najnowsze informacje na temat części do swojego samochodu.

Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany

FAQ

W jaki sposób sprawić, aby alternator działał możliwie najdłużej?

Aby uniknąć przedwczesnego uszkodzenia alternatora należy postępować zgodnie z następującymi zaleceniami:

  • Próbuj nie przejeżdżać swoim autem przez głębokie kałuże lub w razie możliwości przejeżdżać przez nie ze zmniejszoną prędkością. Wilgoć przedostająca się na powierzchnię alternatora może spowodować jego awarię.
  • Podczas czyszczenia przestrzeni pod maską auta zapewnij ochronę przed wodą alternatorowi oraz innych częściom elektrycznym za pomocą specjalnego ochronnego środka poliuretanowego.
  • Podczas każdego terminowego przeglądu samochodu oczyść cały podzespół sprężonym powietrzem.
  • Regularnie sprawdzaj i reguluj napięcia wielorowkowego paska klinowego.
  • W celu dokręcenia mocowań korzystaj wyłącznie z klucza dynamometrycznego.
  • W celu zapewnienia ochrony instalacji elektrycznej samochodu przed przeciążeniem nie instaluj w nim żadnego dodatkowego wyposażenia pobierającego znaczną ilość energii.
W jaki sposób zdiagnozować awarię alternatora?

Pierwszy krokiem, jaki należy wykonać w celu ocenienia stanu alternatora jest sprawdzenie jego pod kątem wizualnym. Jego obudowa nie powinna posiadać jakichkolwiek pęknięć lub wgnieceń, a na jego pasie napędowym nie powinny być widoczne jakiekolwiek poważne przetarcia lub uszkodzenia części. W miejscu podłączenia alternatora do terminali nie powinny być widoczne jakiekolwiek wygięte przewodu lub iskry.

Kolejnym krokiem jest pomiar napięcia na terminalach akumulatora samochodowego, który dokonamy za pomocą multimetru. Na zgaszonym silniku powinno ono wynosić 12,5-12,7 V, a na odpalonym przy wyłączonych wszystkich sprzętach elektrycznych – 13,8-14,5 V. Pod obciążeniem związanym z pracą klimatyzacji, przednich reflektorów, ogrzewania i podgrzewanych szyb dane napięcie powinno znajdować się w przedziale 13,7-14,0 V.

Jeśli zdiagnozowałeś jakąkolwiek usterkę, wymontuj alternator i go rozbierz. Samodzielnie możesz oszacować poziom zużycia szczotek poprzez sprawdzenie ich wysokości, a także pierścieni ślizgowych poprzez oszacowanie ich średnicy. Aby zdiagnozować przepięcie w obwodzie dokonaj pomiaru oporu uzwojenia wirnika i stojana, a także mostka Graetza. Porównaj uzyskane wartości z danymi znajdującymi się w dokumentacji technicznej pojazdu.

Jak wygląda procedura samodzielnej naprawy lub wymiany alternatora?

Dana procedura może różnić się między sobą w zależności od marki i modelu samochodu. Wszystko zależy od rozmieszczenia podzespołów pod maską auta. Na przykład, w niektórych samochodach dostęp do alternatora można uzyskać zaraz po otwarciu maski, a w innych – spod spodu podniesionego samochodu. Zazwyczaj procedura wymienna obejmuje następujący algorytm kroków:

  1. Odłącz ujemną klemę od terminala akumulatora.
  2. Zdemontuj części blokujące dostęp do alternatora.
  3. Zdejmij pas napędowy.
  4. Zrób zdjęcie lub oznacz przewody w celu uniknięcia pomyłek w ponownym podłączeniu podzespołu. Odłącz je.
  5. Odkręć wszystkie mocowania i wyciągnij cały podzespół.
  6. Zainstaluj nową część.
  7. Dokonaj przeglądu wizualnego pasa napędowego i kół pasowych. W razie potrzeby wymień je.
  8. Podłącz wszystkie złącza i zamontuj wszystkie zdemontowane elementy z powrotem na swoje miejsca.

Naprawa alternatora obejmuje wymianę pierścieni uszczelniających i tulei, łożysk, sprzęgła wyprzedzeniowego i mostka Graetza. Jeśli posiadasz doświadczenie w tego typu naprawach możesz wykonać je samodzielnie. W przeciwnym razie poszukaj pomocy u elektryków pracujących w warsztatach samochodowych.