Amortyzator do swojego samochodu
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Gwarancja najlepszej ceny
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Jak wymienić amortyzatory tylne w VW GOLF 4 TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują amortyzatory: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL,...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Amortyzator od 67 producentów w cenie od 34,48 PLN do 7005,50 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
JGT395T | 343828 | 343459 | JGM209T | 343328 | 344459 |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | BILSTEIN | MONROE | KYB | TRW | SACHS |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | OPEL | AUDI | FORD | RENAULT | MERCEDES-BENZ |
Amortyzator – dane techniczne: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Sposób mocowania amortyzatora: | Strona zabudowy: | System tłumienia drgań zawieszenia: | |||
górny trzon | dolne oko | Oś tylna | Oś przednia | dwururka | rura pojedyncza |
górne oko | dolna opaska zaciskowa | z lewej | os przednia, z prawej | Jednorurowy Upside Down | Siła tłumienia regulowana elektronicznie |
dolny trzon | dolne widełki | Oś tylna strona prawa | - | - | - |
Dowiedź się więcej o Amortyzator - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Amortyzator to urządzenie, które tłumi wstrząsy i uderzenia kół, zawieszenia i nadwozia samochodu dzięki przekształceniu energii mechanicznej uderzenia w cieplną. Ten element zapewnia nie tylko komfort, oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Rodzaje amortyzatorówWedług wypełnienia:
- Hydrauliczne. Olej stosuje się jako płyn roboczy.
- Gazowe. Układ jest wypełniony azotem pod wysokim ciśnieniem, co przeszkadza pienieniu oleju.
Według konstrukcji:
- Dwururowe. Przewaga – prosta budowa amortyzatora. Wady – szybkie nagrzewanie i pienienie oleju pogarszają jakość pracy. Amortyzatory są wyposażone w cylinder roboczy, który znajduje się w korpusie części – pojemniku. W momencie sprężenia, tłok, połączony ze sworzniem, ruszy się w dół, wypychając olej z cylindra roboczego do korpusu. Podczas pracy na zwolnienie zdarza się odwrotna czynność
- Jednorurowe. Nie ma powyżej wskazanych wad, jednak uszkodzenie korpusu powoduje zepsucie amortyzatora. Korpus gra rolę cylindra roboczego. Sworzeń dzieli amortyzator na dwie komory: jedna jest wypełniona azotem, druga – olejem. Amortyzacja zdarza się dzięki sprężeniu gaza.
Rezerwa amortyzatorów samochodu bezpośrednio zależy od jakości dróg i stylu jazdy. Warto brać pod uwagę to, podczas wyboru prędkości.
Przy poprawnej eksploatacji należy sprawdzać amortyzator po 20 tyś. km przebiegu. Chłód może zaszkodzić nawet nowej części, dlatego usilnie poleca się sprawdzać ją na początku wiosny.
Po długim postoju, specjaliści polecają pierwsze 10 minut jechać niezbyt szybko, żeby rozgrzać płyn roboczy i odnowić elastyczność zawieszenia.
Przy pojawieniu przecieków oleju w okolicach koła, należy pilnie zwrócić się do stacji obsługi technicznej.
Poleca się przechowywać amortyzatory w położeniu poziomym, przy tym sworzeń musi znajdować się w położeniu górnym.
Uszkodzenia amortyzatorów- deformacja części;
- dehermetyzacja uszczelki olejowej;
- zepsucie zaworu.
- chwiejnie nadwozia;
- zwiększenie drogi hamowania samochodu;
- samochód pokonuje skręt na mniejszej prędkości;
- podczas jazdy jest słyszalny stukot i dźwięki obce;
- nierównomiernie zużywają się opony;
- obecność przecieku oleju na częściach;
- „przysiadanie” samochodu przy przyśpieszeniu i hamowaniu.
- niska jakość dróg;
- agresywny styl jazdy;
- niewczesna obsługa;
- zmiany temperatury;
- wpływ brudu i chemicznie aktywnych tworzyw;
- brak oleju w pojemniku;
- zepsucie części elementu.
Nowoczesne modele amortyzatorów są nierozbieralne. Przy uszkodzeniu należy wymieniać całą część – amortyzator nie podlega naprawie. Uszkodzenie jednego amortyzatora wymaga wymiany drugiego na tej samej osi. Można wykonać wymianę samodzielnie. W tym celu, należy wykonać następne kroki:
- zdjąć koło;
- odłączyć przewody hamulcowe, jeżeli to jest koniecznie;
- demontować górne mocowania amortyzatorów, potem dolne;
- zdjąć sprężynę za pomocą specjalnej ściągarki;
- zainstalować nową część i wykonać powyżej wskazane czynności w odwrotnej kolejności.
Nasza firma pozwoli Ci oszczędzić czas, ponieważ można zamówić dowolną część w ciągu kilka minut. Ciągle wprowadzamy akcje i przyznajemy zniżki na produkty. Oprócz tego, bezpłatna przesyłka zmniejszy twoje koszty. Czy chcesz coś sprecyzować? Ekipa obsługi klienta zawsze odpowie na wszystkie pytania i pomoże dobrać odpowiednie części. Nie warto zapominać, że wszystkie części zamienne posiadają gwarancję jakości. Kupuj części zamienne razem z Autodoc!