Cewka zapłonowa do swojego samochodu
Zespół cewek zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Wymiana / jak wymienić / jak zmienić cewki zapłonowe w Honda Civic 7 TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują cewki zapłonowe: BOSCH,...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Zespół cewek do Top marek samochodów
Cewka zapłonowa najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Zespół cewek
Cewka zapłonowa od 85 producentów w cenie od 12,98 PLN do 2522,53 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
245104 | ZS552 | 48003 | 48206 | 20111 | ZSE030 |
Od popularnych producentów: | |||||
BERU | NGK | HELLA | RIDEX | BOSCH | STARK |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Cewka zapłonowa – dane techniczne: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Cewka zapłonowa: | Ilość biegunów: | Technika połączeń: | |||
Wtykowa cewka zapłonowa | Rodzaj połączenia SAE | 2 | 4 | Spark Spring | SAE-Kontaktfeder |
łącznie ze złączem do świecy | Z końcowym stopniem | 3 | 6 | SAE | - |
Rodzaj połączenia M4 | Rodzaj połączenia złącze zębate | 5 | 7 | - | - |
Dowiedź się więcej o Cewka zapłonowa - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Cewka zapłonowa jest elementem przeznaczonym do przekształcania prądu niskiego napięcia w prąd wysokiego napięcia. Prąd wysokiego napięcia jest następnie doprowadzany do świecy zapłonowej, która wytwarza iskrę pomiędzy swoimi elektrodami i zapala mieszankę paliwowo-powietrzną.
Rodzaje
- Cewki rozdzielacza i cewki kielichowe. Wytwarzają jedną iskrę na jeden obrót wału korbowego. Iskra jest dostarczana do świecy zapłonowej w odpowiednim cylindrze za pomocą rozdzielacza zapłonu. Te części są niedrogie i niezawodne. Mogą posiadać wbudowany stopień wyjściowy, który ogranicza prąd dostarczany przez cewkę, wyłącza ją w momencie przegrzania, wykrywa zwarcie i przeprowadza komputerową diagnostykę urządzenia.
- Cewki dwuiskrowe (do układów bez rozdzielacza). Generują jednocześnie dwie iskry na parę cylindrów. Jednakże mieszanka paliwowo-powietrzna ulega zapłonowi tylko w jednym cylindrze, a druga iskra jest „marnowana”. Tego typu urządzenia są bardziej kompaktowe. Pracują bez rozdzielacza zapłonu i nie wymagają synchronizacji z wałkiem rozrządu. Nadają się jednak tylko do silników z parzystą liczbą cylindrów.
- Cewki wtykowe (świecowe). Na każdą świecę zapłonową przypada jedna cewka, najczęściej montowana bezpośrednio na niej. W niektórych silnikach można je jednak podłączyć za pomocą przewodów wysokiego napięcia. Zapewniają wytwarzanie stabilnej i silnej iskry, co zapewnia całkowite i równomierne spalanie paliwa. W razie potrzeby umożliwiają wyłączenie jednego z cylindrów, aby uniknąć uszkodzenia czujników i innych podzespołów. Wymagają synchronizacji z wałkiem rozrządu. Kilka cewek może zostać połączonych w tzw. zespół cewek. Gwarantują one najmniejsze straty napięcia zapłonu.
- Podwójne cewki. Te urządzenia są połączeniem dwóch cewek zapłonowych w jednej obudowie. Są podłączone bezpośrednio do określonej świecy zapłonowej. Umożliwiają zmniejszenie opóźnienia zapłonu i bardziej precyzyjne ustawienie rozrządu zapłonu.
Wskazówki eksploatacyjne
Nigdy nie wieszaj cewki zapłonowej za jej przewody podczas przeglądu lub wymiany elementów układu zapłonowego. Nie próbuj jej rozbierać i nie odłączaj jej wtyczki. Nie przykładaj zbyt dużej siły przy montażu połączeń elektrycznych. Przede wszystkim upewnij się, że wszystkie przewody zostały prawidłowo podłączone. Nigdy nie uderzaj w obudowę cewki zapłonowej. Połączenia gwintowe należy dokręcać z zachowaniem momentu dokręcenia określonego przez producenta samochodu. Nie zaleca się zabezpieczania styków elektrycznych olejami i sprayami: może to zwiększyć rezystancję połączenia lub spowodować zwarcie.
Przed myciem komory silnika zakryj wszystkie elementy elektryczne plastikowa torbą. Usuń wycieki z silnika i zbiorników wyrównawczych na płyny techniczne.
Objawy awarii
Oznaki zwarcia cewki zapłonowej można zazwyczaj wykryć podczas dokonywania kontroli wizualnej. Z reguły na jej powierzchni można znaleźć czarne plamy, pęknięcia i podłużne zacieki. W tym przypadku część napięcia jest przekierowywana do obudowy, dlatego też wytworzenie iskry na jednym z cylindrów jest zaburzone. Dochodzi do wypadania zapłonu, zwłaszcza w deszczową pogodę. W przypadku całkowitego zepsucia cewki silnik gaśnie niezależnie od poziomu wilgotności powietrza. Dynamika samochodu pogarsza się. W samochodach z pojedynczą cewką kielichową lub rozdzielacza, silnik może w ogóle nie odpalić w razie ich usterek.
Przyczyny awarii
Cewka zapłonowa często psuje się wskutek przegrzania. Może być to spowodowane usterkami w działaniu układu chłodzenia, nieprawidłowym ustawieniem rozrządu zapłonu, a także narażeniem pojazdu na nadmierne obciążenia. Ekstremalne temperatury mogą stopić obudowę urządzenia i doprowadzić do spalenia lub zwarcia styków.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
Nasz sklep internetowy jest najlepszym miejscem na zakup cewek zapłonowych i innych części zamiennych. Oferujemy fachowe wsparcie, przystępne ceny, szybką realizację zamówień i ich wysyłkę, szeroką gamę produktów, gwarancję jakości naszych produktów i wiele więcej.
Zazwyczaj po awarii danej części samochodowej można wyróżnić następujące oznaki:
- Niestabilna praca jednostki napędowej, zwłaszcza podczas niskich temperatur zewnętrznych.
- Silny zapach spalenizny dobiegający z okolic cewki.
- Aktywacja kontrolki „Check Engine” na desce rozdzielczej samochodu.
- Znaczny spadek mocy silnika po wciśnięciu pedału gazu.
- Zwiększony poziom spalanego paliwa.
- Utrudniona praca jednostki napędowej w trakcie jazdy oraz jej sporadyczne gaśnięcie.
- Wibracje silnika w trakcie pracy na biegu jałowym.
- Wydobywanie się z rury wydechowej czarnego dymu o zapachu paliwa.
Wszystkie wymienione symptomy mogą wskazywać także na awarię innych podzespołów, takich jak przewody wysokiego napięcia i innych elementów. Jeśli zdiagnozowałeś powyższe oznaki dokonał przeglądu całego układu zapłonowego.
Przede wszystkim dokonaj przeglądu danego elementu. Nie powinien posiadać on jakichkolwiek pęknięć, wgnieceń, czarnych śladów oraz innych uszkodzeń. Następnie przy pomocy schematu znajdującego się w instrukcji serwisowej i instrukcji obsług pojazdu dokonaj sprawdzenia prawidłowości podłączenia przewodów.
Kolejnym krokiem jest pomiar oporu uzwojenia cewki. Należy go dokonać przy pomocy sond multimetru podłączonych do odpowiednich terminali. Pamiętaj, aby zajrzeć do instrukcji serwisowej samochodu, gdyż wartości nominalne oporności cewek zapłonowych mogą różnić się w zależności od modelu samochodu. Zazwyczaj w większości samochodów uzwojenie pierwotne posiada standardową oporność rzędu 0.5-3.5 kOhma, a uzwojenie wtórne – 5-16 kOhma.
Aby dokonać bardziej szczegółową diagnostykę cewki zapłonowej istnieje konieczność skorzystania z oscylografu. Tym samym jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie zdiagnozować istniejącego problemu należy odwiedzić najbliższy warsztat samochodowy.
Przed wymianą danej części samochodowej uważnie przeczytaj instrukcję naprawczą i instrukcję obsługi pojazdu. W tym celu będziesz potrzebować:
- kluczy o odpowiednim rozmiarze do odkręcenia mocowań;
- narzędzia do demontażu cewki zapłonowej;
- smaru do styków elektrycznych;
- czystej ściereczki do wytarcia brudu;
- klucza dynamometrycznego do dokręcenia mocowań.
Algorytm wymiany cewki zapłonowej:
- Zgaś silnik i poczekaj, aż ulegnie on schłodzeniu.
- Odłącz ujemny terminal od akumulatora.
- Zdejmij plastikowa osłonę ochronną cewki zapłonowej.
- Zrób zdjęcie lub oznacz kolejność podłączenia przewodów.
- Odłącz przewody od cewki zapłonowej.
- Odkręć mocowania cewki i ją wyciągnij.
- Wyczyść z brudu gniazdo montażowe cewki.
- Pokryj złącze części warstwą smaru na styków elektrycznych.
- Zamontuj nową część i dokręć jej mocowania z odpowiednim momentem dokręcenia zalecanym przez producenta samochodu.
- Podłącz przewody z kolejnością zgodną na wcześniej zrobionym zdjęciu lub zgodnie z oznaczeniami.
- Podłącz ujemny terminal do akumulatora.
- Upewnij się, że cewka działa w pełni prawidłowo.
Wszystko ok cewka orginał polecam