Plus
Wypróbuj konto Premium
0   Artykułów
#
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Cewka zapłonowa do swojego samochodu

Zespół cewek zamów tanio

Ogromny wybór marek auto Cewka zapłonowa online
Wymiana Cewka zapłonowa: Wideo poradnik naprawy
Wymiana cewki zapłonowe Honda Civic 7 TUTORIAL | AUTODOC

Wymiana / jak wymienić / jak zmienić cewki zapłonowe w Honda Civic 7 TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują cewki zapłonowe: BOSCH,...

Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.

Zespół cewek do Top marek samochodów

Cewka zapłonowa najwyższej jakości: Najlepsi producenci

  • Oryginalne BERU Cewka zapłonowa
  • Oryginalne NGK Cewka zapłonowa
  • Oryginalne HELLA Cewka zapłonowa
  • Oryginalne RIDEX Cewka zapłonowa
  • Oryginalne BOSCH Cewka zapłonowa
  • Oryginalne STARK Cewka zapłonowa
  • DELPHI
  • HITACHI
  • MAGNETI MARELLI
  • VALEO
  • MEYLE
  • CHAMPION
  • BREMI
  • HERTH+BUSS ELPARTS
  • ESEN SKV
  • ERA
  • TESLA
  • ABAKUS
  • MEAT & DORIA
  • JANMOR
  • DENCKERMANN
  • METZGER
  • VEMO
  • FEBI BILSTEIN
Więcej

Najczęściej kupowane produkty: Zespół cewek

Słynne części zamienne z kategorii Cewka zapłonowa. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Cewka zapłonowa i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
-25%
Zespół cewek ZS052 w oryginalnej jakości
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: ZS052
136,66 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Ilość biegunów: 2
  • Napięcie [V]: 12
  • Ilość połączeń: 1
  • Wymagana ilość: 4
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE, łącznie ze złączem do świecy
  • Technika połączeń: Spark Spring
  • Zamiana tylko w parach
  • BERU  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  ZS052
  • Sugerowana cena producenta   182,21 PLN
  • Nasza cena   136,66 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Cewka zapłonowa GN10401-12B1 w oryginalnej jakości
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: GN10401-12B1
541,01 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Ilość biegunów: 7
  • Napięcie [V]: 12
  • Wersja: OEM Std
  • Wariant wyposażenia: Cassette
  • Rodzaj wtyczki: żeński
  • DELPHI  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  GN10401-12B1
  • Sugerowana cena producenta   721,35 PLN
  • Nasza cena   541,01 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zespół cewek ZS552 w oryginalnej jakości
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: ZS552
90,74 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Ilość biegunów: 2
  • Napięcie [V]: 12
  • Ilość połączeń: 1
  • Wymagana ilość: 4
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE, łącznie ze złączem do świecy
  • Technika połączeń: Spark Spring
  • alternatywnie
  • Zamiana tylko w parach
  • BERU  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  ZS552
  • Sugerowana cena producenta   120,99 PLN
  • Nasza cena   90,74 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Cewka zapłonowa 0 986 221 023 w oryginalnej jakości
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: 0 986 221 023
138,20 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Napięcie znamionowe [V]: 14
  • BOSCH  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  0 986 221 023
  • Sugerowana cena producenta   184,26 PLN
  • Nasza cena   138,20 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zespół cewek ZSE030 w oryginalnej jakości
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: ZSE030
131,06 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Ilość biegunów: 4
  • Napięcie [V]: 12
  • Ilość połączeń: 1
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE, łącznie ze złączem do świecy
  • Technika połączeń: Spark Spring
  • Długość wraz z wtyczką [cm]: 14
  • BERU  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  ZSE030
  • Sugerowana cena producenta   174,75 PLN
  • Nasza cena   131,06 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Cewka zapłonowa GN10319-12B1 w oryginalnej jakości
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: GN10319-12B1
348,11 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Ilość biegunów: 4
  • Napięcie [V]: 12
  • Wersja: OEM Std
  • Wariant wyposażenia: Cassette
  • Rodzaj wtyczki: żeński
  • DELPHI  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  GN10319-12B1
  • Sugerowana cena producenta   464,14 PLN
  • Nasza cena   348,11 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zespół cewek GN10234-12B1 w oryginalnej jakości
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: GN10234-12B1
520,68 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Ilość biegunów: 7
  • Napięcie [V]: 12
  • Wersja: OEM Std
  • Wariant wyposażenia: Cassette
  • Rodzaj wtyczki: żeński
  • DELPHI  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  GN10234-12B1
  • Sugerowana cena producenta   694,24 PLN
  • Nasza cena   520,68 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Cewka zapłonowa ZS385 w oryginalnej jakości
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: ZS385
340,48 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Napięcie [V]: 12
  • Ilość połączeń: 4
  • Wymagana ilość: 2
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
  • Ograniczenia producenta: 2-Zyl. Doppelzundung, BMW Motorrad
  • BERU  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  ZS385
  • Sugerowana cena producenta   453,97 PLN
  • Nasza cena   340,48 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
Cewka zapłonowa: wybierz z 16990 opcji na AUTODOC

Cewka zapłonowa od 85 producentów w cenie od 12,98 PLN do 2522,53 PLN

Najlepiej sprzedające się produkty:
245104 ZS552 48003 48206 20111 ZSE030
Od popularnych producentów:
BERU NGK HELLA RIDEX BOSCH STARK
Do popularnych marek samochodów:
AUDI BMW VW MERCEDES-BENZ OPEL FORD
Cewka zapłonowa – dane techniczne:
Cewka zapłonowa: Ilość biegunów: Technika połączeń:
Wtykowa cewka zapłonowa Rodzaj połączenia SAE 2 4 Spark Spring SAE-Kontaktfeder
łącznie ze złączem do świecy Z końcowym stopniem 3 6 SAE -
Rodzaj połączenia M4 Rodzaj połączenia złącze zębate 5 7 - -

Dowiedź się więcej o Cewka zapłonowa - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.

Cewka zapłonowa jest elementem przeznaczonym do przekształcania prądu niskiego napięcia w prąd wysokiego napięcia. Prąd wysokiego napięcia jest następnie doprowadzany do świecy zapłonowej, która wytwarza iskrę pomiędzy swoimi elektrodami i zapala mieszankę paliwowo-powietrzną.

Rodzaje

  • Cewki rozdzielacza i cewki kielichowe. Wytwarzają jedną iskrę na jeden obrót wału korbowego. Iskra jest dostarczana do świecy zapłonowej w odpowiednim cylindrze za pomocą rozdzielacza zapłonu. Te części są niedrogie i niezawodne. Mogą posiadać wbudowany stopień wyjściowy, który ogranicza prąd dostarczany przez cewkę, wyłącza ją w momencie przegrzania, wykrywa zwarcie i przeprowadza komputerową diagnostykę urządzenia.
  • Cewki dwuiskrowe (do układów bez rozdzielacza). Generują jednocześnie dwie iskry na parę cylindrów. Jednakże mieszanka paliwowo-powietrzna ulega zapłonowi tylko w jednym cylindrze, a druga iskra jest „marnowana”. Tego typu urządzenia są bardziej kompaktowe. Pracują bez rozdzielacza zapłonu i nie wymagają synchronizacji z wałkiem rozrządu. Nadają się jednak tylko do silników z parzystą liczbą cylindrów.
  • Cewki wtykowe (świecowe). Na każdą świecę zapłonową przypada jedna cewka, najczęściej montowana bezpośrednio na niej. W niektórych silnikach można je jednak podłączyć za pomocą przewodów wysokiego napięcia. Zapewniają wytwarzanie stabilnej i silnej iskry, co zapewnia całkowite i równomierne spalanie paliwa. W razie potrzeby umożliwiają wyłączenie jednego z cylindrów, aby uniknąć uszkodzenia czujników i innych podzespołów. Wymagają synchronizacji z wałkiem rozrządu. Kilka cewek może zostać połączonych w tzw. zespół cewek. Gwarantują one najmniejsze straty napięcia zapłonu.
  • Podwójne cewki. Te urządzenia są połączeniem dwóch cewek zapłonowych w jednej obudowie. Są podłączone bezpośrednio do określonej świecy zapłonowej. Umożliwiają zmniejszenie opóźnienia zapłonu i bardziej precyzyjne ustawienie rozrządu zapłonu.

Wskazówki eksploatacyjne

Nigdy nie wieszaj cewki zapłonowej za jej przewody podczas przeglądu lub wymiany elementów układu zapłonowego. Nie próbuj jej rozbierać i nie odłączaj jej wtyczki. Nie przykładaj zbyt dużej siły przy montażu połączeń elektrycznych. Przede wszystkim upewnij się, że wszystkie przewody zostały prawidłowo podłączone. Nigdy nie uderzaj w obudowę cewki zapłonowej. Połączenia gwintowe należy dokręcać z zachowaniem momentu dokręcenia określonego przez producenta samochodu. Nie zaleca się zabezpieczania styków elektrycznych olejami i sprayami: może to zwiększyć rezystancję połączenia lub spowodować zwarcie.

Przed myciem komory silnika zakryj wszystkie elementy elektryczne plastikowa torbą. Usuń wycieki z silnika i zbiorników wyrównawczych na płyny techniczne.

Objawy awarii

Oznaki zwarcia cewki zapłonowej można zazwyczaj wykryć podczas dokonywania kontroli wizualnej. Z reguły na jej powierzchni można znaleźć czarne plamy, pęknięcia i podłużne zacieki. W tym przypadku część napięcia jest przekierowywana do obudowy, dlatego też wytworzenie iskry na jednym z cylindrów jest zaburzone. Dochodzi do wypadania zapłonu, zwłaszcza w deszczową pogodę. W przypadku całkowitego zepsucia cewki silnik gaśnie niezależnie od poziomu wilgotności powietrza. Dynamika samochodu pogarsza się. W samochodach z pojedynczą cewką kielichową lub rozdzielacza, silnik może w ogóle nie odpalić w razie ich usterek.

Przyczyny awarii

Cewka zapłonowa często psuje się wskutek przegrzania. Może być to spowodowane usterkami w działaniu układu chłodzenia, nieprawidłowym ustawieniem rozrządu zapłonu, a także narażeniem pojazdu na nadmierne obciążenia. Ekstremalne temperatury mogą stopić obudowę urządzenia i doprowadzić do spalenia lub zwarcia styków.

Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne

Nasz sklep internetowy jest najlepszym miejscem na zakup cewek zapłonowych i innych części zamiennych. Oferujemy fachowe wsparcie, przystępne ceny, szybką realizację zamówień i ich wysyłkę, szeroką gamę produktów, gwarancję jakości naszych produktów i wiele więcej.

faq
Jakie są symptomy uszkodzonej cewki zapłonowej?

Zazwyczaj po awarii danej części samochodowej można wyróżnić następujące oznaki:

  • Niestabilna praca jednostki napędowej, zwłaszcza podczas niskich temperatur zewnętrznych.
  • Silny zapach spalenizny dobiegający z okolic cewki.
  • Aktywacja kontrolki „Check Engine” na desce rozdzielczej samochodu.
  • Znaczny spadek mocy silnika po wciśnięciu pedału gazu.
  • Zwiększony poziom spalanego paliwa.
  • Utrudniona praca jednostki napędowej w trakcie jazdy oraz jej sporadyczne gaśnięcie.
  • Wibracje silnika w trakcie pracy na biegu jałowym.
  • Wydobywanie się z rury wydechowej czarnego dymu o zapachu paliwa.

Wszystkie wymienione symptomy mogą wskazywać także na awarię innych podzespołów, takich jak przewody wysokiego napięcia i innych elementów. Jeśli zdiagnozowałeś powyższe oznaki dokonał przeglądu całego układu zapłonowego.

W jaki sposób dokonać sprawdzenia prawidłowej pracy cewki zapłonowej?

Przede wszystkim dokonaj przeglądu danego elementu. Nie powinien posiadać on jakichkolwiek pęknięć, wgnieceń, czarnych śladów oraz innych uszkodzeń. Następnie przy pomocy schematu znajdującego się w instrukcji serwisowej i instrukcji obsług pojazdu dokonaj sprawdzenia prawidłowości podłączenia przewodów.

Kolejnym krokiem jest pomiar oporu uzwojenia cewki. Należy go dokonać przy pomocy sond multimetru podłączonych do odpowiednich terminali. Pamiętaj, aby zajrzeć do instrukcji serwisowej samochodu, gdyż wartości nominalne oporności cewek zapłonowych mogą różnić się w zależności od modelu samochodu. Zazwyczaj w większości samochodów uzwojenie pierwotne posiada standardową oporność rzędu 0.5-3.5 kOhma, a uzwojenie wtórne – 5-16 kOhma.

Aby dokonać bardziej szczegółową diagnostykę cewki zapłonowej istnieje konieczność skorzystania z oscylografu. Tym samym jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie zdiagnozować istniejącego problemu należy odwiedzić najbliższy warsztat samochodowy.

Czy samodzielny montaż cewki zapłonowej jest skomplikowany?

Przed wymianą danej części samochodowej uważnie przeczytaj instrukcję naprawczą i instrukcję obsługi pojazdu. W tym celu będziesz potrzebować:

  • kluczy o odpowiednim rozmiarze do odkręcenia mocowań;
  • narzędzia do demontażu cewki zapłonowej;
  • smaru do styków elektrycznych;
  • czystej ściereczki do wytarcia brudu;
  • klucza dynamometrycznego do dokręcenia mocowań.

Algorytm wymiany cewki zapłonowej:

  1. Zgaś silnik i poczekaj, aż ulegnie on schłodzeniu.
  2. Odłącz ujemny terminal od akumulatora.
  3. Zdejmij plastikowa osłonę ochronną cewki zapłonowej.
  4. Zrób zdjęcie lub oznacz kolejność podłączenia przewodów.
  5. Odłącz przewody od cewki zapłonowej.
  6. Odkręć mocowania cewki i ją wyciągnij.
  7. Wyczyść z brudu gniazdo montażowe cewki.
  8. Pokryj złącze części warstwą smaru na styków elektrycznych.
  9. Zamontuj nową część i dokręć jej mocowania z odpowiednim momentem dokręcenia zalecanym przez producenta samochodu.
  10. Podłącz przewody z kolejnością zgodną na wcześniej zrobionym zdjęciu lub zgodnie z oznaczeniami.
  11. Podłącz ujemny terminal do akumulatora.
  12. Upewnij się, że cewka działa w pełni prawidłowo.