Czujnik, pozycja wałka rozrządu do swojego samochodu
Czujnik położenia wałka rozrządu zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Czujnik położenia wałka rozrządu do Top marek samochodów
Czujnik wałka rozrządu najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Czujnik położenia wału rozrządu
Czujnik, pozycja wałka rozrządu od 82 producentów w cenie od 22,06 PLN do 1629,57 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
5WK96011Z | 1 237 031 292 | SS10964 | SS10818 | 0 232 103 064 | 0 232 101 031 |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | HELLA | BOSCH | VALEO | ABAKUS | DELPHI |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Dowiedź się więcej o Czujnik, pozycja wałka rozrządu - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Czujnik położenia wałka rozrządu jest urządzeniem pomiarowym, które wykrywa położenie elementów rozrządu względem wału korbowego silnika. Jego odczyty są wykorzystywane przez jednostkę sterującą silnika do sterowania wtryskiem paliwa, zapłonem i ustawieniem rozrządu.
Rodzaje
Ze względu na zasadę działania:
- Indukcyjne. Posiadają wbudowany magnes trwały. Strumień indukcji magnetycznej wzrasta, gdy znacznik na kole zębatym wałka rozrządu lub specjalnym kole spustowym zbliża się do czujnika (gdy się oddala - strumień maleje). W wyniku tego w uzwojeniu następuje indukcja prądu. Amplituda napięcia czujnika zależy w dużej mierze od prędkości wałka rozrządu. Tego typu czujnik położenia wałka rozrządu wymaga do pracy dwóch przewodów.
- Oparte na efekcie Halla. Czujnik ten jest zbudowany z mikroukładu i magnesu trwałego. Mierzy on pole magnetyczne, gdy znacznik na kole zębatym zbliża się do niego. Mikroukład analizuje uzyskane odczyty. Czujnik jest podłączony do 3 przewodów.
Ze względu na przeznaczenie:
- Do silników benzynowych. Zazwyczaj wykrywają one położenie pierwszego tłoka cylindra.
- Do silników Diesla. Do pomiaru wykorzystują kilka znaczników referencyjnych, co umożliwia elektronicznemu sterownikowi dokładne wykrycie położenia każdego tłoka.
Wskazówki eksploatacyjne
W celu zapewnienia długiej i bezawaryjnej pracy czujnika położenia wałka rozrządu bardzo ważne jest, aby go prawidłowo zainstalować. Podczas montażu nowej części należy zawsze wymienić jej pierścień uszczelniający, ponieważ ma on ograniczoną żywotność. Ponadto stara część może być zdeformowana ze względu na kształt powierzchni, z którymi się styka. Dlatego nie będzie w stanie prawidłowo uszczelnić połączenia. Podczas dokręcania śruby należy przestrzegać momentu dokręcenia określonego przez producenta. Od czasu do czasu upewnij się, że złącza elektryczne są szczelnie podłączone i wyczyść zaciski, aby zapobiec ich korozji.
Utrzymuj komorę silnika w czystości. Na bieżąco usuwaj ślady po oleju i innych płynach eksploatacyjnych. Sprawdzaj, czy zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia zawiera wystarczająca ilość płynu chłodniczego, a cały układ działa prawidłowo. Poza tym nie przeciążaj silnika.
Objawy awarii
Jeśli pierścień uszczelniający czujnika położenia wałka rozrządu jest w kiepskim stanie, olej zacznie wyciekać spod niego. W tym miejscu gromadzić się będzie także więcej brudu. Kontrola wizualna może wykazać pęknięcie obudowy, uszkodzenie złączy lub korozję zacisków. Inne usterki, takie jak zwarcie międzyzwojowe i przerwanie uzwojenia mają zazwyczaj te same objawy pośrednie: zwiększone zużycie paliwa, utrata mocy silnika i zapalenie się kontrolki ostrzegawczej „Check Engine” na desce rozdzielczej. Silnik może samoczynnie zgasnąć w trakcie jazdy. W niektórych przypadkach z rury wydechowej słychać specyficzne trzaski.
Przyczyny awarii
Poluzowanie elementów mocujących czujnika położenia wałka rozrządu i ich uszkodzenie jest zazwyczaj spowodowane nieprawidłowym dokręceniem części podczas montażu. Prowadzi to do przesunięcia części i jej nieprawidłowego działania. Czasami problem jest spowodowany zużyciem lub uszkodzeniem koła zębatego. Uszkodzenie wewnętrznych elementów części może być wynikiem przegrzania silnika. Korozja zacisków złącza powstaje na skutek narażenia na wilgoć i zabrudzenia. Utrata styku elektrycznego może nastąpić w przypadku przedostania się oleju lub innych płynów eksploatacyjnych na złącze.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
U nas możesz kupić wysokiej jakości i niedrogie czujniki położenia wałka rozrządu. Zapewniamy szybką realizację zamówienia i wysyłkę, a także jesteśmy gotowi wesprzeć jakość każdego produktu gwarancją.