Czujniki, przekaźniki, układy sterujące do samochodu
Obowiązkowo wybierz samochód, inaczej narażasz się na zakup części, które nie będą pasowały do Twojego auta. Prosimy zauważyć, że nasza wyszukiwarka pokazuje wyniki tylko do konkretnego typu samochodu.
Gdzie kupić produkty z kategorii czujniki, przekaźniki, układy sterujące do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!

Czujniki, przekaźniki, układy sterujące auto części do najpopularniejszych samochodów
Czujniki, przekaźniki, układy sterujące: części do najpopularniejszych modeli samochodów
Czujniki, przekaźniki, układy sterujące części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
Czujniki, przekaźniki i sterowniki to urządzenia elektroniczne, których główną funkcją jest nadzorowanie pracy wielu systemów samochodowych. Pierwsze z nich monitorują poszczególne zmiany w środowisku roboczym. Drugie z nich zasilają wymagane gałęzie obwodów elektrycznych. Te ostatnie oceniają uzyskane odczyty i wysyłają polecenia do odpowiednich urządzeń.
Konstrukcja czujników, przekaźników i sterowników
Zazwyczaj czujniki samochodowe zbudowane są z czułego elementu zamkniętego w plastikowej obudowie, do której przymocowana jest wtyczka przewodu. Zasada działania tego czułego elementu opiera się na różnorodnych właściwościach fizycznych i chemicznych różnych materiałów. Na przykład rezystory grzejne służą do pomiaru temperatury, a tensometry do pomiaru ciśnienia. Urządzenia, które określają pozycję i prędkość, oparte są na efekcie Halla, czyli właściwościach indukcyjnych lub magnetorezystancyjnych niektórych materiałów.
Przekaźniki posiadają zazwyczaj plastikową obudowę z elektromagnesem, wewnątrz której znajdują się ruchome i stacjonarne styki. Gdy elektromagnes jest zasilany, napędza on ruchomy styk, który otwiera lub zamyka obwód.
Sterowniki zbudowane są z układu scalonego z procesorem CPU, przetworników analogowo-cyfrowych (ADC) i cyfrowo-analogowych (DAC), obudowy i wtyczek przewodów. Układ scalony zawiera urządzenie pamięci masowej wraz z oprogramowaniem.
Wskazówki serwisowe
- Podczas montażu należy przestrzegać momentu dokręcenia podanego przez producenta. Wiele części zamiennych posiada gwint, który można łatwo uszkodzić, przekręcając elementy mocujące.
- Zawsze należy wymieniać płyny techniczne w odpowiednim czasie. Zawarte w nich zanieczyszczenia mogą gromadzić się na wrażliwych elementach urządzeń pomiarowych, powodując ich nieprawidłową pracę.
- Zawsze należy upewnić się, że wszystkie elementy w przekaźnikach i bezpiecznikach są prawidłowo zamocowane. Poluzowane mocowania i wynikające z nich wibracje mają niszczący wpływ na elementy tych części.
- Od czasu do czasu należy wyczyścić złącza za pomocą specjalnych produktów. Ich styki mogą zacząć korodować po wystawieniu na działanie brudu i wilgoci.
- Należy używać wyłącznie elementów, które spełniają wymogi techniczne pojazdu.
- Unikaj amatorskich napraw instalacji elektrycznej swojego samochodu.
Objawy awarii
Różne objawy mogą wskazywać na awarię tych urządzeń. Jeśli uszkodzeniu uległ na przykład czujnik położenia przepustnicy lub zużycia paliwa, silnik nie będzie już płynnie pracować. W szczególności zmniejszy się jego moc i zacznie szarpać podczas przyspieszania. Silnik może nawet zgasnąć podczas zmiany biegów. Pojawiają się także niestabilne obroty silnika na biegu jałowym. Czasami gdy dane urządzenia ulegną awarii, na tablicy rozdzielczej zapali się odpowiednia lampka ostrzegawcza.
Jeśli uszkodzeniu uległ przekaźnik, zazwyczaj sterowany przez niego sprzęt przestanie działać. Lub wręcz przeciwnie w niektórych przypadkach nie można go w ogóle wyłączyć. Dzieje się tak zazwyczaj w przypadku zablokowania ruchomych styków.
Uszkodzenie sterowników sprawia, że konkretne podzespoły nie działają prawidłowo: pompy paliwowe, elementy układu wtryskowego itp. Czasami nie ma możliwości odpalenia silnika. Niemożliwe jest także dokonanie samodzielnego przeglądu urządzenia.
Przyczyny awarii
Wilgoć i brud mogą dostać się do luźno zamocowanych wtyczek, co skutkować będzie korozją styków lub zwarciem. Gdy obudowa nie jest szczelna, styki układu scalonego również ulegają utlenieniu. Niewłaściwe obchodzenie się z autem, np. odłączanie bieguna akumulatora podczas pracy silnika może spowodować skoki napięcia i doprowadzić do przepalenia urządzeń. Niebezpieczne jest również dopuszczenie do przedostania się iskier na urządzenia elektroniczne lub przewody podczas wykonywania prac przy nadwoziu związanych ze spawaniem.
autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
Zalecamy zakup czujników, przekaźników i sterowników w naszym sklepie internetowym. Oto powody: wszystkie nasze części zamienne mają wysoką jakość, nasi doświadczeni specjaliści są zawsze gotowi do udzielenia pomocy w wyborze produktów, a ich dostawa jest niezwykle szybka.
Top 15 bestsellerów z kategorii czujniki, przekaźniki, układy sterujące w korzystnej cenie
Zalecane przez nas części zamienne z kategorii Czujniki, przekaźniki, układy sterujące. To są najbardziej sprzedawane części zamienne. Kup nasze bestsellery albo odkryj dla siebie mnóstwo innych atrakcyjnych ofert.






