Klimatyzacja do samochodu
Obowiązkowo wybierz samochód, inaczej narażasz się na zakup części, które nie będą pasowały do Twojego auta. Prosimy zauważyć, że nasza wyszukiwarka pokazuje wyniki tylko do konkretnego typu samochodu.
Gdzie kupić produkty z kategorii klimatyzacja do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!

Układ klimatyzacji auto części do najpopularniejszych samochodów
Układ klimatyzacji: części do najpopularniejszych modeli samochodów
Klimatyzacja części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
System klimatyzacji służy do chłodzenia powietrza wewnątrz samochodu. Zapewnia komfort we wnętrzu pojazdu niezależnie od temperatury otoczenia.
Konstrukcja systemu klimatyzacji
Klimatyzacja samochodowa jest wykonana w formie hermetycznego układu, w którym krąży czynnik chłodniczy. Jest to substancja, która po sprężeniu do stanu ciekłego wytwarza ciepło i absorbuje je podczas przechodzenia w stan gazowy. Czynnik chłodniczy znajduje się pod ciśnieniem dzięki sprężarce. Jest ona napędzana wałem korbowym silnika lub sprzęgłem elektromagnetycznym, lub swoim własnym silnikiem elektrycznym.
Po włączeniu klimatyzatora sprężarka spręża czynnik chłodniczy, w wyniku czego jest on podgrzewany do temperatury 80-90 °C. Następnie jest przekierowywany do skraplacza, gdzie działa na niego przeciwprądowy przepływ powietrza lub schładza go wentylator. Te wahania temperatury powodują, że zachodzi proces kondensacji, przez co czynnik chłodniczy przepływa przez osuszacz, gdzie przemienia się w ciecz, z której usuwane są zanieczyszczenia i wilgoć. Następnie środek chłodzący przechodzi przez termostatyczny zawór regulacyjny i przepływa przez przewody niskociśnieniowe do parownika, schładzając się, a następnie przechodząc w stan gazowy. Przed parownikiem znajduje się wentylator, który rozprowadza schłodzone powietrza po całej kabinie. Potem czynnik chłodniczy wraca do sprężarki.
Czujniki i sterowniki kontrolują pracę wszystkich elementów układu.
Wskazówki serwisowe
- Utrzymuj komorę silnika w czystości. Od czasu do czasu wyczyść skraplacz z pyłu, brudu i zanieczyszczeń. Usuwaj z niego wszelkie nagromadzone osady solne.
- Upewnij się, że rury są bezpiecznie zamocowane. Jeśli zauważysz, że są luźne, dokręć ich mocowania.
- Regularnie przeprowadzaj konserwację klimatyzatora. Nie wolno ignorować zaleceń dotyczących uzupełniania czynnika chłodniczego: ma on tendencję do odparowywania przez pory przewodów, dlatego z czasem ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji maleje.
- Zimą włączaj system zapobiegawczo. Umożliwi to nasmarowanie jego wewnętrznych elementów, chroniąc je przed korozją i wysychaniem. Wystarczy włączyć go na 15 minut. Należy jednak pamiętać, że tę procedurę powinno się przeprowadzać w ciepłym pomieszczeniu, takim jak garaż, zabudowane miejsce parkingowe itp.
- Staraj się czyścić parownik i wymieniać filtr kabinowy dwa razy w roku.
- Jeśli samochód był pozostawiony przez długi czas na słońcu w upale, przed włączeniem klimatyzacji przewietrz auto. Zmniejszy to obciążenie sprężarki i zminimalizuje ryzyko przeziębienia.
- Nie napełniaj samodzielnie systemu klimatyzacji. Bez odpowiednich narzędzi nie będziesz w stanie kontrolować ciśnienia w systemie. Nadmierna ilość czynnika chłodniczego jest bardzo niebezpieczna, ponieważ może powodować uderzenia hydrauliczne i zniszczenie sprężarki.
- Gdy układ jest włączony, należy zamknąć okna. Jeśli ciepłe powietrze z zewnątrz będzie stale dostawać się do samochodu, wszystkie elementy systemu klimatyzacji zużyją się przedwcześnie.
Objawy awarii
Hałasy i szumy dobiegające ze sprężarki niezależnie od tego, czy klimatyzator jest włączony czy wyłączony, wskazują na zużycie łożyska koła pasowego. Niemniej jednak jeśli odgłosy pojawiają się wyłącznie przy pracującym silniku, awarii mogła ulec sama sprężarka. Należy wtedy wymienić sprężarkę. Zmniejszona wydajność chłodzenia, jak również biała piana widoczna w okienku kontrolnym (jeśli takie istnieje) wskazują na nieszczelność systemu. Jeśli skraplacz jest zanieczyszczony, system może się samoczynnie wyłączyć. Ten sam problem pojawia się, gdy termostatyczny zawór regulacyjny jest zatkany. Jednocześnie rury parownika mogą pokryć się lodem, czemu towarzyszą przerwy w dopływie zimnego powietrza. Podobne problemy można zaobserwować, gdy czujnik ciśnienia ulegnie uszkodzeniu.
Przyczyny awarii
Zniszczenie sprężarki i innych elementów jest najczęściej spowodowane brakiem środka smarującego, co można wytłumaczyć niskim poziomem czynnika chłodniczego lub nieużywaniem układu przez długi czas. Z tego względu klimatyzację należy włączyć co najmniej raz w tygodniu. Korozja, która uszkadza chłodnicę i nagrzewnicę, może być spowodowana awarią osuszacza, jeśli na przykład nie został on wymieniony podczas obniżania ciśnienia w systemie.
autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym można kupić części do klimatyzacji w okazyjnej cenie. Możesz również zapisać się do naszego newslettera, aby otrzymywać informacje o naszych ofertach specjalnych.
Top 15 bestsellerów z kategorii układ klimatyzacji w korzystnej cenie
Zalecane przez nas części zamienne z kategorii Klimatyzacja. To są najbardziej sprzedawane części zamienne. Kup nasze bestsellery albo odkryj dla siebie mnóstwo innych atrakcyjnych ofert.

