Klocki hamulcowe do swojego samochodu
Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Jak wymienić przednie tarcze hamulcowe i przednie klocki hamulcowe w VW PASSAT B5+ TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują tarcze...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe do Top marek samochodów
Komplet klocków hamulcowych najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Zestaw klocków hamulcowych
Klocki hamulcowe od 105 producentów w cenie od 12,55 PLN do 4926,06 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
GDB400 | GDB823 | P 85 020 | GDB1330 | 0 986 494 596 | GDB1515 |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | TRW | BOSCH | BREMBO | FERODO | STARK |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Klocki hamulcowe – dane techniczne: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Wysokość [mm]: | Szerokość [mm]: | Grubość [mm]: | |||
64,8 | 52,9 | 99,6 | 87 | 18 | 15 |
53 | 42,7 | 95,4 | 87,6 | 17 | 17,2 |
51,9 | 54,7 | 123,2 | 146 | 16,7 | 19,5 |
Uśredniając, w samochodach z manualną skrzynią biegów dane elementy wystarczają na przejechanie 30 000 – 50 000 kilometrów, a w samochodach z automatyczną skrzynią biegów – 25 000 – 30 000 kilometrów. Ich żywotność zależy od kilku czynników:
- Indywidualnego stylu jazdy samochodem. Jeśli w trakcie jazdy z wysoką prędkością często hamujesz swoim autem, klocki hamulcowe mogą ulec zużyciu już przy przejechaniu 5 000 kilometrów.
- Rodzaju samochodu. Samochody ciężarowe wymagają znacznie częstszej wymiany klocków hamulcowych.
- Poziomu zużycia klocków hamulcowych. Nierówna powierzchnia robocza uszkodzonego elementu posiada szkodliwy wpływ na same klocki.
- Zakleszczenia tłoczków zacisku hamulcowego, co prowadzi do nierównomiernego zużycia klocków.
- Składu materiału ciernego. Żywotność ceramicznych okładzin ciernych jest znacznie dłuższa niż organicznych.
Zazwyczaj zestaw obejmuje 4 klocki – po 2 na każde koło znajdujące się na jednej osi. Niektóre zestawy zawierają 8 klocków hamulcowych na jedną oś. Zależy to od konstrukcji samochodu.
Nowoczesne klocki hamulcowe wyposażone są w elektroniczne lub mechaniczne wskaźniki zużycia. Wskazują one konieczność wymiany danych elementów za pomocą zapalającej się na desce rozdzielczej kontrolki lub piskiem w trakcie hamowania samochodem. Możesz dokonać także za pomocą suwmiarki pomiaru grubości okładzin ciernych i porównać uzyskane dane z wartością podawaną przez producenta samochodu jako minimalna wartość dopuszczalna. Poza tym możesz wykryć zużycie klocków poprzez następujące symptomy:
- wydłużona droga hamowania;
- obniżony poziom płynu hamulcowego;
- znajdujące się na powierzchni felgi opiłki metalu;
- niespotykane dźwięki i odgłosy stukania słyszalne w trakcie gwałtownego hamowania autem.
W tym celu będziesz potrzebować:
- śrubokręta płaskiego;
- zestawu kluczy płaskich i nasadowych;
- podnośnika samochodowego.
W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczącej danej procedury należy sprawdzić instrukcję naprawczą samochodu. Zazwyczaj obejmuje ona następujące kroki:
- Upewnij się, że mechanizm hamulcowy jest schłodzony.
- Otwórz maskę i odkręć korek wlewu płynu hamulcowego.
- Zablokuj koła klinami.
- Poluzuj śruby mocujące koła.
- Podnieś samochód.
- Odkręć śruby mocujące koła i zdejmij same koła.
- Zwolnij mocowania zacisku hamulcowego.
- Zwolnij klamry zabezpieczające i odłącz wskaźnik zużycia (jeśli jest on zainstalowany).
- Wciśnij tłoczki zacisku hamulcowego.
- Wyciągnij zużyte elementy.
Pamiętaj, że po wykonaniu danej pracy należy uzupełnić poziom płynu hamulcowego oraz odpowietrzyć cały układ. Przed ruszeniem swoim samochodem kilkukrotnie wciśnij pedał hamulca.
Obce dźwięki słyszane podczas hamowania samochodem spowodowane są:
- Kiepskiej jakości klockami hamulcowymi.
- Docieraniem się klocków, których powłoka fabryczna nie uległa jeszcze wytarciu.
- Nieprawidłowym montażem części.
- Brakiem kompatybilności części podzespołu.
- Przegrzewaniem się układu lub jazdą w deszczu.
- Ciałami obcymi przedostającymi się do wnętrza mechanizmu.
- Przyblokowaniem tłoczka zacisku hamulcowego.
już miałem tej firmy klocki. ok