Klocki hamulcowe tył i przód do samochodu
Klocki tył i przód do samochodu:
online cena od sklep internetowy AUTODOC
Kupić komplet klocków hamulcowych od topowych marek
Klocki przód i tył do najpopularniejszych samochodów:
Klocki do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Komplet klocków hamulcowych w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Klocki hamulcowe. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Klocki hamulcowe i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
Klocki tył i przód: która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Komplet klocków hamulcowych przód i tył pochodzą od następujących marek:
- BREMBO
- FERODO
- TRW
- ABAKUS
- BOSCH
Klocki hamulcowe: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Klocki hamulcowe waha się od 106 zł do 737 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe - instrukcja, cena
Jak wymienić przednie tarcze hamulcowe i przednie klocki hamulcowe w VW PASSAT B5+ TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują tarcze hamulco...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Klocki hamulcowe: przydatne informacje
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 986 424 098 | 0 986 424 790 | 0 986 494 019 | 0 986 424 364 | 0 986 494 654 | P 54 030 |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | BREMBO | FERODO | TRW | ABAKUS | BOSCH |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | AUDI | BMW | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Klocki hamulcowe – dane techniczne | |||||
Szerokość [mm] | Wysokość [mm] | Grubość [mm] | |||
109 | 55 | 47 | 53 | 18 | 15 |
109,2 | 87 | 47,4 | 56 | 17 | 16,2 |
61 | 127 | 48,1 | 54,3 | 17,2 | 15,5 |
Dowiedź się więcej o Klocki hamulcowe - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany
FAQ
Uśredniając, w samochodach z manualną skrzynią biegów dane elementy wystarczają na przejechanie 30 000 – 50 000 kilometrów, a w samochodach z automatyczną skrzynią biegów – 25 000 – 30 000 kilometrów. Ich żywotność zależy od kilku czynników:
- Indywidualnego stylu jazdy samochodem. Jeśli w trakcie jazdy z wysoką prędkością często hamujesz swoim autem, klocki hamulcowe mogą ulec zużyciu już przy przejechaniu 5 000 kilometrów.
- Rodzaju samochodu. Samochody ciężarowe wymagają znacznie częstszej wymiany klocków hamulcowych.
- Poziomu zużycia klocków hamulcowych. Nierówna powierzchnia robocza uszkodzonego elementu posiada szkodliwy wpływ na same klocki.
- Zakleszczenia tłoczków zacisku hamulcowego, co prowadzi do nierównomiernego zużycia klocków.
- Składu materiału ciernego. Żywotność ceramicznych okładzin ciernych jest znacznie dłuższa niż organicznych.
Zazwyczaj zestaw obejmuje 4 klocki – po 2 na każde koło znajdujące się na jednej osi. Niektóre zestawy zawierają 8 klocków hamulcowych na jedną oś. Zależy to od konstrukcji samochodu.
Nowoczesne klocki hamulcowe wyposażone są w elektroniczne lub mechaniczne wskaźniki zużycia. Wskazują one konieczność wymiany danych elementów za pomocą zapalającej się na desce rozdzielczej kontrolki lub piskiem w trakcie hamowania samochodem. Możesz dokonać także za pomocą suwmiarki pomiaru grubości okładzin ciernych i porównać uzyskane dane z wartością podawaną przez producenta samochodu jako minimalna wartość dopuszczalna. Poza tym możesz wykryć zużycie klocków poprzez następujące symptomy:
- wydłużona droga hamowania;
- obniżony poziom płynu hamulcowego;
- znajdujące się na powierzchni felgi opiłki metalu;
- niespotykane dźwięki i odgłosy stukania słyszalne w trakcie gwałtownego hamowania autem.
W tym celu będziesz potrzebować:
- śrubokręta płaskiego;
- zestawu kluczy płaskich i nasadowych;
- podnośnika samochodowego.
W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczącej danej procedury należy sprawdzić instrukcję naprawczą samochodu. Zazwyczaj obejmuje ona następujące kroki:
- Upewnij się, że mechanizm hamulcowy jest schłodzony.
- Otwórz maskę i odkręć korek wlewu płynu hamulcowego.
- Zablokuj koła klinami.
- Poluzuj śruby mocujące koła.
- Podnieś samochód.
- Odkręć śruby mocujące koła i zdejmij same koła.
- Zwolnij mocowania zacisku hamulcowego.
- Zwolnij klamry zabezpieczające i odłącz wskaźnik zużycia (jeśli jest on zainstalowany).
- Wciśnij tłoczki zacisku hamulcowego.
- Wyciągnij zużyte elementy.
Pamiętaj, że po wykonaniu danej pracy należy uzupełnić poziom płynu hamulcowego oraz odpowietrzyć cały układ. Przed ruszeniem swoim samochodem kilkukrotnie wciśnij pedał hamulca.
Obce dźwięki słyszane podczas hamowania samochodem spowodowane są:
- Kiepskiej jakości klockami hamulcowymi.
- Docieraniem się klocków, których powłoka fabryczna nie uległa jeszcze wytarciu.
- Nieprawidłowym montażem części.
- Brakiem kompatybilności części podzespołu.
- Przegrzewaniem się układu lub jazdą w deszczu.
- Ciałami obcymi przedostającymi się do wnętrza mechanizmu.
- Przyblokowaniem tłoczka zacisku hamulcowego.