Łożysko koła do swojego samochodu
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Gwarancja najlepszej ceny
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Jak wymienić łożysko koła / zestaw łożysk koła tylnego / łożysko piasty koła | VW / AUDI / SKODA TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Łożysko koła od 85 producentów w cenie od 3,85 PLN do 3646,83 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
VKBA 3525 | VKBA 3531 | VKBA 1355 | VKBA 3532 | VKBA 3979 | 9336007 |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | SKF | FEBI BILSTEIN | OPTIMAL | A.B.S. | SNR |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | OPEL | AUDI | FORD | RENAULT | MERCEDES-BENZ |
Dowiedź się więcej o Łożysko koła - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Łożysko piasty koła to centralny element podwozia, łożysko promieniowe odpowiadające za mocowanie koła do piasty albo zwrotnicy. Od jakości części i obsługi regularnej zależy sterowność samochodu.
Rodzaje łożysk piasty koła- Promieniowe kulkowe albo jednorzędowe. Potrzebują baczności przy ustanawianiu, ponieważ niepoprawny montaż może spowodować szybkie zepsucie części.
- Promieniowe walcowe albo dwurzędowe. Wytrzymują obciążenie w dwa razy więcej niż jednorzędowe. Nie potrzebują obsługi regularnej ze względu na właściwości konstrukcji.
- Stożkowe łożyska walcowe (promieniowo-skośne). Wytrzymują obciążenie osiowe i promieniowe, dzięki przemieszczaniu elementu tocznego.
- Pierścień zewnętrzny.
- Element toczny.
- Pierścień wewnętrzny.
- Separator (polimerowy, stalowy, wytłoczony, mosiężny albo mechanicznie opracowany).
Części przedniej piasty koła najbardziej podlegają zużyciu, więc, potrzebują wymiany regularnej. Tylne łożysko piasty koła psuje się rzadziej. Należy przestrzegać reguł eksploatacji samochodu, żeby przedłużyć czas eksploatacji części, czyli regularnie sprawdzać łożysko na obecność smarowidła i zanieczyszczeń.
Uszkodzenia łożysk piasty koła- zbyteczne nagrzewanie części;
- zużycie albo destrukcja pierścienia zewnętrznego;
- przemieszczenie łożyska albo zmiana kąta pochyłu;
- zbyt ściśle zamontowanie;
- pojawienie zadziorów;
- deformacja części.
- pojawienie hałasu przy pokonywaniu skrętów albo podczas jazdy po linii prostej;
- gwałtowny chrzęst, po którym samochód odchodzi od zadanej trajektorii ruchu;
- w układzie kierowniczym pojawiła się wibracja;
- podczas hamowania gwałtownego i skrętów samochód się przechyla;
- tarcze kół bardzo się nagrzewają;
- niewcześnie i silnie się ścierają opony.
- lekceważenie norm eksploatacyjnych;
- różne obciążenia na osie przednią i tylną;
- niepoprawny wskaźnik luzu w łożysku;
- deformacja kół albo elementów ciernych;
- niewystarczająca ilość smarowidła;
- trafienie kurzu i brudu;
- stosowanie smarowideł niskiej jakości;
- niepoprawne zamontowanie.
Nie zaleca się wykonywać naprawy, przy zepsuciu łożyska piasty koła. Należy zaufać wymianę łożyska fachowcom. Jeśli zdecydowałeś się na wymianę samodzielną, to należy wykonać następne kroki:
- Ustanowić pod koła, z którymi będziesz pracować, stojaki.
- Podnieść samochód za pomocą lewara z tej strony, gdzie należy wymienić część.
- Zdjąć koło, zacisk hamulcowy i tarczę.
- Odkręcić bolce, mocujące piastę i rozebrać ją.
- Wyciągnąć część, przebadać miejsce zamontowania.
- Zainstalować nowe łożysko, dobrze przesmarowawszy go.
- Zebrać układ, wykonując czynności w odwrotnej kolejności, zamontować koła.
- Sprawdzić operatywność.
- Korzystne zakupy. W naszym sklepie jest wszystko dla twojego samochodu w najniższych cenach.
- Szybka dostawa. Zapewniamy przesyłkę kupionej części do dowolnego miasta bardzo szybko i bezpłatnie.
- Oferty specjalne. Codziennie w naszym sklepie dla Ciebie – akcje i zniżki.
- Gwarancja jakości. Ręczymy się za wysoką jakość każdej części zamiennej.