Płyn chłodniczy do swojego samochodu
Koncentrat do chłodnic zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Koncentrat do chłodnic do Top marek samochodów
Płyn chłodzący silnik najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Płyny chłodzące
Płyn chłodniczy od 44 producentów w cenie od 33,49 PLN do 2036,81 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
24196 | 26580 | P999-G12 | P999 | 01381 | MN4015-5 |
Od popularnych producentów: | |||||
MANNOL | PEMCO | Prestone | FEBI BILSTEIN | VALEO | Michelin |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Dowiedź się więcej o Płyn chłodniczy - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Płyn chłodniczy to płyn techniczny znajdujący się układzie chłodzenia silnika. Zapewnia odprowadzenie ciepła z rozgrzanych elementów silnika i innych podzespołów. Może również ogrzewać powietrze wewnątrz pojazdu.
Rodzaje
Ze względu na skład:
- IAT (technologia dodatków nieorganicznych): oparte są na bazie wodnego roztworu glikolu i dodatków nieorganicznych, głównie fosforanów, azotanów i krzemianów. Dodatki, reagując ze sobą, tworzą warstwę ochronną na powierzchni części silnika. Z biegiem czasu ich ilość ulega zmniejszeniu, a elementy układu są narażone na działanie korozji. Tego typu płyny chłodnicze są często zielone lub niebiesko-zielone. Są niedrogie, ale wymagają częstszej wymiany.
- OAT (technologia dodatków organicznych): jest to mieszanina glikolu monoetylenowego z dodatkami organicznymi - karboksylanami. Mają dłuższą żywotność. Zapewniają doskonałą ochronę elementów układu przed korozją i kawitacją. Nie wolno ich mieszać z innymi rodzajami płynów chłodniczych. Produkty tej klasy mają jasnoczerwony, pomarańczowy lub fioletowy kolor.
- HOAT (technologia hybrydowych dodatków organicznych): tego typu produkty zawierają dodatki organiczne i nieorganiczne. Są tańsze od płynów OAT i lepiej chronią silnik przed korozją niż produkty IAT. Zachowują skuteczność przez kilka lat użytkowania. Mogą występować w różnych kolorach: różowym, niebiesko-zielonym, ale najczęściej w kolorze żółtym lub pomarańczowym.
- Lobrid lub SOAT (technologia Low Hybrid lub technologia dodatków organicznych wzbogaconych krzemem): poza dodatkami organicznymi zawierają związki krzemu. Posiadają wyższą temperaturę wrzenia - do 135° C. Doskonale nadają się do jednostek napędowych o dużym obciążeniu. Tego typu płyny chłodnicze skutecznie chronią chłodnice aluminiowe. Mają długą żywotność i najczęściej występują w kolorze jasnoczerwonym lub fioletowym.
- Na bazie glikolu propylenowego: produkty te są mniej trujące niż wszystkie wymienione wyżej produkty wykonane na bazie glikolu etylenowego. Zawierają organiczne inhibitory korozji i są znane z długiej żywotności.
Wskazówki eksploatacyjne
Wymieniaj płyn chłodniczy zgodnie z zalecanymi interwałami. Ma to bezpośredni wpływ na integralność elementów układu chłodzenia i jego wydajność. Wybieraj tylko te produkty, które są kompatybilne z Twoim samochodem. Na przykład zabrania się stosowania płynów OAT i HOAT w autach z mosiężnymi chłodnicami. Nigdy nie mieszaj produktów różnych klas, nawet jeśli są tego samego koloru: jak widać, produkty o różnym składzie mogą mieć taki sam kolor. W odpowiednim czasie dokonuj wymiany pompy wody. Podczas dolewania płynu chłodzącego upewnij się, że do wnętrza zbiornika wyrównawczego nie dostał się brud. Zawsze rozcieńczaj płyn chłodzący w proporcji zalecanej przez producenta samochodu dla danego obszaru.
Objawy zużycia
Jeśli płyn chłodniczy zmieni kolor na brązowy, oznacza to, że elementy układu uległy korozji, a inhibitory korozji przestały spełniać swoją funkcję. Zwłaszcza korozja na ściankach zbiornika płynu chłodniczego wskazuje na pogorszenie się jakości płynu. Może to doprowadzić do zatkania chłodnicy i kanałów chłodzących, co z reguły wpływa na wydajność całego układu. Zgęstnienie płynu chłodniczego wskazuje zazwyczaj na przedostawanie się oleju do wnętrza układu. Jego zamarzanie jest spowodowane zbyt dużą zawartością wody w płynie chłodniczym.
Przyczyny przedwczesnego zużycia
Zanieczyszczenie płynu chłodniczego jest najczęściej spowodowane zużyciem mechanicznych podzespołów układu chłodzenia, a w szczególności pompy wody. Może być również spowodowane nieostrożnym użytkowaniem, na przykład pozwoleniem na przedostanie się brudu pod korek zbiornika wyrównawczego podczas dokonywania przeglądu. Do pogorszenia się jego jakości mogą również prowadzić produkty korozji, których powstawanie powoduje stosowanie elementów wykonanych z niekompatybilnych materiałów, takich jak aluminium czy miedź. Pojawienie się skorupy lub szlamu może być spowodowane zmieszaniem nieodpowiednich związków lub przepaleniem się uszczelki głowicy cylindrów i przedostawaniem się oleju do wnętrza układu chłodzenia.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym możesz w każdej chwili kupić odpowiedni płyn chłodzący do swojego samochodu. Wszystkie nasze produkty charakteryzują się doskonałą jakością, która potwierdzona jest gwarancją.
ten produkt jest super