Plus
Wypróbuj konto Premium
0   Pozycje
#
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Olej silnikowy do swojego samochodu

Olej do silnika
Ogromny wybór marek auto Olej silnikowy diesel i benzyna, benzyna i diesel online
Wymiana Olej silnikowy: Wideo poradnik naprawy

Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.

Olej do silnika do Top marek samochodów
Olej silnikowy najwyższej jakości: Najlepsi producenci
  • Oryginalne CASTROL Olej silnikowy
  • Oryginalne MOTUL Olej silnikowy
  • Oryginalne ELF Olej silnikowy
  • Oryginalne LIQUI MOLY Olej silnikowy
  • Oryginalne MOBIL Olej silnikowy
  • Oryginalne Valvoline Olej silnikowy
  • SHELL
  • TOTAL
  • OPEL GM
  • RAVENOL
  • KROON OIL
  • K2
  • FANFARO
  • ORLEN
  • VAG
  • ARAL
  • VAICO
  • COMMA
  • CHAMPION LUBRICANTS
  • FEBI BILSTEIN
  • ENI
  • DYNAMAX
  • SPECOL
  • VATOIL
Więcej
Top8Olej do silnika bestsellerów
Słynne części zamienne z kategorii Olej silnikowy. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Olej silnikowy i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
-21%
Olej do silnika 2328 kupować online całodobowo
Olej silnikowy
Numer artykułu: 2328
238,59 PLN

(47,72 PLN za 1 litr)

w tym 23% VAT, Dostawa
  • Linia produktów: Leichtlauf
  • Seria: High Tech
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Pojemność [litr]: 5
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Specyfikacja: ACEA A3, API SN, ACEA B4, API CF
  • Dopuszczenie przez producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00
  • Zalecenie producenta oleju: Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, Opel GM-LL-B-025, PSA B71 2294, PSA B71 2296
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • LIQUI MOLYOlej silnikowy
  • Numer artykułu2328
  • Sugerowana cena producenta302,01 PLN
  • Nasza cena 238,59 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-21%
Olej silnikowy 3715 kupować online całodobowo
Olej silnikowy
Numer artykułu: 3715
268,17 PLN

(67,04 PLN za 1 litr)

w tym 23% VAT, Dostawa
  • Linia produktów: Top Tec
  • Seria: 4200
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Pojemność [litr]: 4
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Specyfikacja: ACEA C3, API SN, ACEA A3, ACEA B4, API CF
  • Dopuszczenie przez producenta: BMW Longlife-04, MB 229.31, Porsche C30, VW 504 00, MB 229.51, VW 507 00
  • Zalecenie producenta oleju: Fiat 9.55535-S3, ACEA A5, ACEA B5, ACEA C2, API CF, BMW Longlife-01, BMW Longlife-01 FE, Fiat 9.55535-S1, PSA B71 2290, VW 500 00, VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01, VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • LIQUI MOLYOlej silnikowy
  • Numer artykułu3715
  • Sugerowana cena producenta339,46 PLN
  • Nasza cena 268,17 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-21%
Olej do silnika 2853 kupować online całodobowo
Olej silnikowy
Numer artykułu: 2853
297,28 PLN

(59,46 PLN za 1 litr)

w tym 23% VAT, Dostawa
  • Linia produktów: Special Tec
  • Seria: V
  • Klasa lepkości SAE: 0W-30
  • Pojemność [litr]: 5
  • Specyfikacja: ILSAC GF-3, ACEA A5, API SL, ACEA B5, API CF
  • Dopuszczenie przez producenta: Volvo VCC 95200377
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • LIQUI MOLYOlej silnikowy
  • Numer artykułu2853
  • Sugerowana cena producenta376,30 PLN
  • Nasza cena 297,28 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-21%
Olej silnikowy 9511 kupować online całodobowo
Olej silnikowy
Numer artykułu: 9511
211,03 PLN

(42,21 PLN za 1 litr)

w tym 23% VAT, Dostawa
  • Linia produktów: Top Tec
  • Seria: 4100
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Pojemność [litr]: 5
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Specyfikacja: API SN, ACEA C3, API CF, ACEA A3, ACEA B4
  • Dopuszczenie przez producenta: BMW Longlife-04, Ford WSS-M2C917-A, MB 229.31, Porsche A40, VW 502 00, VW 505 01, VW 505 00
  • Zalecenie producenta oleju: ACEA A3, ACEA B4, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-S2, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • LIQUI MOLYOlej silnikowy
  • Numer artykułu9511
  • Sugerowana cena producenta267,13 PLN
  • Nasza cena 211,03 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-21%
Olej do silnika 2202840 kupować online całodobowo
Olej silnikowy
Numer artykułu: 2202840
104,04 PLN

(20,81 PLN za 1 litr)

w tym 23% VAT, Dostawa
  • Linia produktów: Evolution
  • Seria: 700 STI
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • Pojemność [litr]: 5
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Specyfikacja: API SN, ACEA A3, API CF, ACEA B4
  • Dopuszczenie przez producenta: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-G2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • ELFOlej silnikowy
  • Numer artykułu2202840
  • Sugerowana cena producenta131,70 PLN
  • Nasza cena 104,04 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-21%
Olej silnikowy 2198206 kupować online całodobowo
Olej silnikowy
Numer artykułu: 2198206
126,04 PLN

(25,21 PLN za 1 litr)

w tym 23% VAT, Dostawa
  • Linia produktów: Quartz
  • Seria: 9000 Energy
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Pojemność [litr]: 5
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Specyfikacja: API SN, ACEA A3, API CF, ACEA B4
  • Dopuszczenie przez producenta: BMW Longlife-01, Porsche A40, VW 502 00, MB 229.3, VW 505 00, MB 229.5
  • TOTALOlej silnikowy
  • Numer artykułu2198206
  • Sugerowana cena producenta159,54 PLN
  • Nasza cena 126,04 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-21%
Olej do silnika 2204218 kupować online całodobowo
Olej silnikowy
Numer artykułu: 2204218
167,30 PLN

(33,46 PLN za 1 litr)

w tym 23% VAT, Dostawa
  • Linia produktów: Quartz
  • Seria: INEO Long Life
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Pojemność [litr]: 5
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Specyfikacja: ACEA C3
  • Dopuszczenie przez producenta: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, MB 229.31, VW 507 00
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • TOTALOlej silnikowy
  • Numer artykułu2204218
  • Sugerowana cena producenta211,77 PLN
  • Nasza cena 167,30 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-21%
Olej silnikowy 1552FD kupować online całodobowo
Olej silnikowy
Numer artykułu: 1552FD
253,12 PLN

(50,62 PLN za 1 litr)

w tym 23% VAT, Dostawa
  • Linia produktów: EDGE TITANIUM FST
  • Seria: C3
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Pojemność [litr]: 5
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Specyfikacja: ACEA C3, API SN, API CF
  • Dopuszczenie przez producenta: VW 505 01, dexos2, VW 502 00, MB 229.31, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, MB 229.51
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • CASTROLOlej silnikowy
  • Numer artykułu1552FD
  • Sugerowana cena producenta320,40 PLN
  • Nasza cena 253,12 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły

Dowiedź się więcej o Olej silnikowy - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.

Olej silnikowy jest używany do smarowania ruchomych elementów silnika. Środki smarne zmniejszają prawdopodobieństwo szybkiego zużycia ściernego i korozji, a także zmywają brud.

Rodzaje olejów silnikowych

W zależności od sezonu użytkowania i lepkości:

  • oleje letnie,
  • oleje zimowe - zgodnie z klasyfikacją SAE J300 są oznaczane literą W,
  • oleje wielosezonowe.

Zgodnie z normą SAE nazwa środka smarnego może zawierać jedną lub dwie cyfry. Pierwsza z nich określa minimalną temperaturę roboczą oleju. Druga z kolei oznacza lepkość w wysokich temperaturach. Im jest ona wyższa, tym środek smarny jest gęstszy.

Ze względu na rodzaj silnika:

  • do silników benzynowych - zgodnie z klasyfikacją API są oznaczane literą S,
  • do silników Diesla - oznaczone literą C,
  • oleje uniwersalne - mogą być stosowane zarówno w silnikach benzynowych, jak i Diesla, a ich oznaczenie obejmuje obydwie wyżej wymienione litery.

Istnieje także kilka określonych symboli, jak na przykład:

  • SF - dla olejów silnikowych, które były stosowane w samochodach osobowych wyprodukowanych w latach 80-tych XX wieku,
  • SG - w pojazdach użytkowych produkowanych również w tym okresie,
  • SH - do silników wyprodukowanych po 1994 roku,
  • SL - do turbodoładowanych silników wielozaworowych produkowanych po 2000 roku.

Ze względu na olej bazowy:

  • Oleje mineralne są wytwarzane w procesie rafinacji ropy naftowej. Są one niedrogie, niemniej jednak są podatne na odparowywanie, a także gęstnienie w niskich temperaturach. Ich stosowanie może doprowadzić do tworzenia się osadu w przypadku przegrzania silnika.
  • Oleje półsyntetyczne są wytwarzane poprzez dodanie dodatków syntetycznych do mineralnej bazy olejowej - jednej trzeciej jej objętości. Są one odporne na mróz, jednak podczas pracy stopniowo tracą swoją lepkość. Produkty ich rozkładu mogą osadzać się wewnątrz silnika.
  • Oleje syntetyczne są otrzymywane z węglowodorów w wyniku reakcji chemicznej. Chronią silnik przed korozją i posiadają długą żywotność, ale są drogie.
  • Oleje z hydrokrakingu są produkowane poprzez modyfikację ropy naftowej na poziomie molekularnym. Dostępne są w niskiej cenie, jednak jednocześnie szybko tracą swoje właściwości i nie są w stanie wytrzymać gwałtownych zmian temperatury.

Wskazówki dotyczące użytkowania

Średnia żywotność oleju silnikowego wynosi 10 000 - 15 000 kilometrów, a przy znacznym obciążeniu silnika można ją oszacować na 8 000 - 6 000 kilometrów. Ponadto zaleca się jego wymianę przynajmniej raz w roku, nawet, jeśli nie używano samochodu przez ten czas. Co każde 1000 przejechanych kilometrów należy sprawdzić poziom i stan środka smarnego za pomocą bagnetu olejowego. Podczas wymiany oleju nie mieszaj środków smarnych różnych typów i marek. Ważne jest, aby stosować wyłącznie olej zalecany przez producenta samochodu. Nigdy nie przepełniaj silnika.

Przyczyny i oznaki degradacji oleju silnikowego

  • Mieszanie różnych typów i klas środków smarnych prowadzi do tworzenia się nierozpuszczalnych osadów na ściankach silnika. Można je zauważyć na bagnecie olejowym podczas dokonywania kontroli.
  • Niektóre środki smarne tracą swoje właściwości wskutek wystawienia na wysokie lub niskie temperatury lub w momencie wycieku płynu chłodzącego do układu smarowania. Podczas kontroli przy pomocy bagnetu zauważysz wtedy zmianę konsystencji lub emulgację.
  • W wyniku długotrwałego stosowania środek smarny traci swoje właściwości, na co wskazuje zmiana jego konsystencji i koloru.
  • Wydłużona praca silnika na biegu jałowym negatywnie wpływa na jakość oleju. W takim przypadku należy skrócić odstępy czasowe między wymianami.

W jaki sposób wymienić olej silnikowy?

  1. Zaparkuj swój samochód na równej nawierzchni i pozostaw silnik do schłodzenia na 10 minut.
  2. Odkręć korek spustowy miski olejowej silnika.
  3. Spuść zużyty olej do wcześniej przygotowanego zbiornika.
  4. Podczas wymiany pamiętaj o zamontowaniu nowego filtra oleju. Zatkany filtr nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować.
  5. Przed montażem filtra nalej do niego około 200 ml oleju, a także nasmaruj nim pierścień uszczelniający filtra.
  6. Najpierw wlej około 80% ilości zalecanej przez producenta samochodu. Następnie dolewaj stopniowo resztę, za każdym razem około 150 ml, sprawdzając jednocześnie jego poziom przy pomocy bagnetu. Górna część oznaczenia poziomu oleju powinna znajdować się między liniami „MIN” i „MAX”.
  7. Dokonaj przeglądu wszystkich uszczelek i uszczelnień oraz korka wlewu oleju. W razie zaistniałej potrzeby wymień poszczególne elementy.

Profesjonalne wsparcie od AUTODOC

Na AUTODOC możesz kupić oleje silnikowe i płyny eksploatacyjne, zgarniając świetną okazję. Dzięki naszemu szerokiemu asortymentowi produktów i kompetentnemu działowi obsługi klienta wybór odpowiednich produktów do Twojego auta zajmie Ci zaledwie kilka minut. Dostawa jest realizowana w możliwie najkrótszym czasie. Zakupy nas są zawsze wygodne, szybkie i niedrogie!

loader Prosimy, poczekać!...