Pasek klinowy wielorowkowy do samochodu
Pasek wielorowkowy do samochodu:
online cena od sklep internetowy AUTODOC

Kupić pasek alternatora od topowych marek
Pasek wielorowkowy do najpopularniejszych samochodów:
Pasek wielorowkowy do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Pasek alternatora w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Pasek klinowy wielorowkowy. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Pasek klinowy wielorowkowy i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.





Pasek wielorowkowy : która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Pasek alternatora pochodzą od następujących marek:
- GATES
- CONTITECH
- BOSCH
- SKF
- FEBI BILSTEIN
Pasek klinowy wielorowkowy: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Pasek klinowy wielorowkowy waha się od 51 zł do 709 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Jak samodzielnie wymienić pasek klinowy wielorowkowy - instrukcja, cena
Jak wymienić pasek wielorowkowy / pasek klinowy wielorowkowy / pas wielorowkowy / rolka prowadząca / rolka kierunkowa / koło pasowe luźne w MERCEDES-B...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Pasek klinowy wielorowkowy: przydatne informacje
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
6PK1210 | 6PK1244 | 6PK2271 | 7PK3120 | 529 0013 10 | 6PK1045K2 |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | GATES | CONTITECH | BOSCH | SKF | FEBI BILSTEIN |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Pasek klinowy wielorowkowy – dane techniczne | |||||
Długość [mm] | Liczba żeber | ||||
863 | 582 | 4 | 3 | ||
665 | 611 | 5 | 6 | ||
820 | 905 | 7 | - |
Dowiedź się więcej o Pasek klinowy wielorowkowy - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Pasek wielorowkowy jest częścią napędu pasowego akcesoriów wspomagających. Za pomocą paska wielorowkowego są uruchamiane prądnica, pompa wspomagania kierownicy, sprężarka klimatyzacji i pompa wody.
Rodzaje pasków wielorowkowychCzęści różnią się profilem, długością i ilością żeber klinowych. Charakterystyki odpowiednie zawsze są wskazywane przez producentów. Bądź uważny podczas robienia zakupów.
Budowa paska wielorowkowegoPaski wielorowkowe posiadają powierzchnię płaską z jednej strony i podłużne żebra klinowe z drugiej strony, oprócz tego, w celu zwiększenia wytrzymałości one są wzmocnione przez sznur metalowy.
Porady dotyczące eksploatacji paska wielorowkowegoTe elementy różnią się długotrwałością. Zwykle, producenci polecają wymieniać je zgodnie z planem: każde 100 000 km przebiegu (mniej więcej – jeden raz w cztery lata). Warto zaznaczyć, że warunki pracy wpływają na okres eksploatacji pasków, zwłaszcza w napędach układu klimatyzacji i prądnicy. Szczególnie nie jest dobra częsta praca silnika na biegu jałowym.
Uszkodzenia pasków wielorowkowych- zakończenie okresu eksploatacji;
- osłabianie;
- zerwanie;
- pęknięcia;
- przetarcia;
- odwarstwienie lub nierównomierne zużycie żeber;
- mechaniczne uszkodzenia powierzchni;
- zanieczyszczenie.
- powierzchnia pasków jest pokryta szczelinami i się kruszy;
- płaska strona wygląda na „lustrzaną” lub są widoczne sznur i warstwa tkaninowa;
- materiał z żeberek obcina się i trafi do rowków;
- starły się boczne ścianki części;
- na tylnej stronie pojawiły się dziury;
- powierzchnia paska pęczniała albo jest kleista;
- praca napędu jest towarzysząca przez bardzo mocny hałas, dźwięki uderzeń i tarcia.
- niepoprawne naprężenie;
- częste przegrzewanie;
- niezbieżność rolek;
- trafienie przedmiotu obcego pomiędzy paskiem a kołem pasowym;
- niepoprawne zainstalowanie;
- trafienie na powierzchnię paska oleju albo innych smarów;
- zwiększone obciążenia uderzeniowe;
- zablokowanie kół pasowych;
- lekceważenie rekomendacji producentów dotyczących terminów eksploatacji.
Można ocenić stan paska wielorowkowego wizualnie albo za pomocą wskaźnika zużycia. Podczas przeglądu należy zwrócić uwagę na pęknięcia i mikrozerwania, oraz równomierność zużycia żeber. Weź pod uwagę, że należy sprawdzać pas z dwóch stron.
Można wykryć niepoprawność zainstalowania pasków z chloroprenu, spryskując na nie wodę podczas włączonego silnika. Jeśli pasek działa zbyt hałaśliwie, a po rozpylaniu hałas się skończył – koła pasowe są umieszczone niepoprawnie. W przypadku zwiększenia poziomu hałasu, pasek jest niewystarczające naprężony. Ten sposób nie pasuje do części z EPDM.
Sprawdzając paski, nie warto zapominać o rolkach i napinaczach.
W miarę możliwości, należy przeprowadzać diagnostykę regularnie, nie tylko przy podejrzeniu uszkodzeń. Przyzwyczaj się do wykonywania sprawdzania podczas każdej wymiany oleju.
Wymiana pasków wielorowkowychMożesz wykonać wymianę paska wielorowkowego samodzielnie albo za pomocą fachowców z warsztatów. Który wariant wybrać, zależy całkowicie od pewności w siłach własnych.
Ważne: wymieniaj pasek wielorowkowy razem z zużywalnymi elementami napędu. Stosowanie zużytych rolek i napinacza, oraz zainstalowanie nowego paska na zużyte koła pasowe szybko sprawią nowe uszkodzenia.
Dlaczego części zamienne jest lepiej kupować u nas?- Autodoc – to kategoryczna, nienaganna jakość. Sprzedajemy tylko niezawodne i długotrwałe części zamienne. Na wszystkie części w naszym sklepie online dajemy gwarancję.
- Nasza firma zapewnia maksymalnie przystępne ceny na części zamienne. Zapewniliśmy możliwość bezpłatnej przesyłki. Więc, robić zakupy u nas jest bardzo korzystnie.
- Dowolna potrzebna część zamienna do samochodu może być znaleziona w naszym sklepie online. Wszystkie modele wszystkich marek samochodu można naprawić razem z nami.
- Nasza obsługa klienta – zawsze jest do dyspozycji. Konsultanci Autodoc są zawsze gotowi udzielić pomocy, gdy powstały trudności z doborem potrzebnej części zamiennej.
Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany