Paski, łańcuchy, rolki auto części

Alternator - sprzęgło jednokierunkowe
Koło pasowe, pompa wodna
Napinacz paska klinowego wielorowkowego
Napinacz, pasek rozrządu
Narzędzia do paskow / łańcuchów
Osłona paska rozrządu
Pasek klinowy
Pasek rozrządu
Rolka kierunkowa / prowadząca, pasek klinowy
Rolka kierunkowa / prowadząca, pasek klinowy zębaty
Rolka kierunkowa / prowadząca, pasek rozrządu
Rolka napinacza, pasek klinowy
Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy
Rolka napinacza, pasek rozrządu
Ruchoma tuleja sprzęgła
Sruba koła pasowego
Tłumik drgań, pasek wieloklinowy
Zestaw paska klinowego wielorowkowego
Zestaw paska rozrządu
Zestaw łańcucha rozrządu
Łańcuch rozrządu
Paski, łańcuchy, rolki auto części do Top marek samochodów
Paski, łańcuchy, rolki części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
Paski, łańcuchy i rolki to elementy napędowe służące do przenoszenia momentu obrotowego z wałów silnika na podzespoły pomocnicze. Te elementy, będąc w dobrym stanie technicznym, mają bezpośredni wpływ na wydajność silnika, alternatora, pompy wody, pompy wspomagania kierownicy, klimatyzacji, pompy olejowej i innych istotnych podzespołów.
Konstrukcja pasków, łańcuchów i rolek
Paski z reguły zbudowane są z naprzemiennych warstw poliamidu, trwałego elastomerowego materiału oraz kordu z włókna szklanego. Ich powierzchnia robocza może być falista lub żebrowana w celu spełnienia wymagań kół pasowych podzespołów pomocniczych.
Łańcuchy są wykorzystywane wyłącznie jako napęd układu rozrządu. Zbudowane są z ogniw połączonych ze sobą ruchomymi rolkami. Rzadziej spotykane są ciche łańcuchy zbudowane z zestawu ogniw połączonych ze sobą w określony sposób.
Rolki służą do regulacji napięcia pasa i zapobiegają jego nadmiernemu wibrowaniu lub zmianie kierunku. Zbudowane są z koła pasowego o gładkiej, zębatej lub żebrowanej powierzchni oraz łożyska znajdującego się w jego wnętrzu. Napinacze mogą być również wyposażone w mechanizm sprężynowy lub hydrauliczny, których głównym zadaniem jest regulacja ustawienia elementu w celu zachowania stałego napięcia pasa. Mechanizmy łańcuchowe mają podobne elementy, ale są wyposażone w specjalną płytkę.
Wskazówki serwisowe
- Dokonuj przeglądu napędu co 30 000 - 60 000 przejechanych kilometrów. Pozwoli to na wykrycie zużycia i zapobiegnie jego zniszczeniu i innym problemom.
- Zawsze regularnie wymieniaj olej. Zanieczyszczony środek smarny może spowodować zatkanie rowków napinacza i późniejsze poluzowanie pasa lub łańcucha napędowego. To z kolei może spowodować jego ześlizgnięcie.
- Zawsze wymieniaj wszystkie elementy napędu jednocześnie. Wydajność i stan niektórych części wpływa na żywotność pozostałych.
- Utrzymuj komorę silnika w czystości i możliwie jak najszybciej eliminuj nieszczelności. Brud i płyny techniczne mogą znacznie skrócić żywotność napędu pasowego.
- Montaż i demontaż pasków, łańcuchów i rolek powinien zostać dokonany przez profesjonalistów. Bez posiadania odpowiednich narzędzi i umiejętności bardzo łatwo można uszkodzić nowe części.
Objawy awarii
Szumy, świsty i odgłosy tarcia dobiegające z komory silnika, jak również kiepska wydajność podzespołów to oznaki konieczności dokonania ich przeglądu. Jeśli występują na przykład problemy z pasami napędowymi podzespołów pomocniczych, można wtedy zauważyć, że akumulator nie ładuje się w pełni, a światło reflektorów jest przyciemnione. Silnik może się przegrzewać i czasami występują trudności z jego odpaleniem. Przegląd umożliwia wykrycie łuszczenia się kordu, braku jednego lub dwóch zębów, zużycia krawędzi paska i jego zwisanie. Odgłosy pękania są zazwyczaj spowodowane nieprawidłową zbieżnością rolek.
Przyczyny awarii
Wiele awarii pasków, łańcuchów i rolek jest spowodowanych nieprawidłowym montażem. Na przykład łożyska bardzo szybko ulegają uszkodzeniu w elementach, które nie mają odpowiedniej zbieżności. Co więcej, wibracje mogą spowodować szybsze zużycie pasa, a także uszkodzenie kół pasowych. Pogorszenie stanu części może być związane ze złym stanem osłon ochronnych, które umożliwiają przedostawanie się brudu i innych ciał obcych pomiędzy stykające się powierzchnie. Zużycie uszczelek i uszczelnień silnika jest również bardzo niebezpieczne, ponieważ olej może dostać się na powierzchnię części, powodując ich ześlizgiwanie się. Zanieczyszczenie środka smarnego lub jego niewystarczająca ilość wpływa niekorzystnie na pracę napinacza. Powoduje to zwisanie pasa napędowego i prowadzi do jego przedwczesnego zużycia.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
U nas możesz kupić paski, łańcuchy i rolki do swojego samochodu. Nasi specjaliści pomogą Ci w wyborze najbardziej odpowiednich części i szybko przygotują je do wysyłki.