Sworzeń wahacza do samochodu
Gdzie kupić produkty z kategorii końcówka wahacza do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!

Kupić przegub kulowy wahacza od topowych marek
Końcówka wahacza do najpopularniejszych samochodów:
Końcówka wahacza do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Przegub kulowy wahacza w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Sworzeń wahacza. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Sworzeń wahacza i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.









Końcówka wahacza : która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Przegub kulowy wahacza pochodzą od następujących marek:
- SKF
- FEBI BILSTEIN
- MOOG
- MEYLE
- MERTZ
Sworzeń wahacza: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Sworzeń wahacza waha się od 6 zł do 206 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Jak samodzielnie wymienić sworzeń wahacza - instrukcja, cena
Jak wymienić przedni sworzeń wachacza w VW PASSAT B6 TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują sworzeń wachacza: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, V...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Sworzeń wahacza: przydatne informacje
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
17532 | 5223433 | 45878 | 49043 | 172070 | 35347 01 |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Sworzeń wahacza – dane techniczne | |||||
Wymiar stożka [mm] | Wymiar gwintu | Strona zabudowy | |||
16 | 18 | M10 | M10X1.25 | Oś przednia, z lewej | na dole |
17 | 15,4 | M12x1,5 | M12x1.25 | os przednia, z prawej | góra |
15,6 | 15,8 | M12 | Pinch Bolt 18mm | Oś przednia | Oś przednia, na dole |
Dowiedź się więcej o Sworzeń wahacza - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Przegub zawieszenia niezależnego służy do połączenia piasty koła i wahacza zawieszenia. Jego funkcja to zapewnienie możliwości skrętu piasty, przechowując położenie koła w płaszczyźnie poziomej.
Rodzaje przegubów zawieszenia niezależnegoWedług rodzaju konstrukcji, na której jest zamontowany przegub:
- Obrotowe. Element ściskający, z reguły, jest zamontowany w górnej części zawieszenia w samochodach z napędem przednim.
- Łożyskowe. Element naprężający, jest zamontowany w dolnej części zawieszenia.
Według konstrukcji:
- Rozbieralne. Przegub jest przymocowany do wahacza przez bolce. Przy uszkodzeniu elementu, można wymienić go, rozebrawszy zespół.
- Nierozbieralne. Konstrukcja prasowana, przy uszkodzeniu musi być całkowicie wymieniona. Kosztuje więcej, niż element rozbieralny.
Najbardziej rozpowszechniona konstrukcja zawiera korpus z wnęką w kształcie sferycznym i sworzeń, który ma na jednym końcu kulkę, a na drugim – gwint. Na sworzniu jest zamontowana uszczelka kurzowa, która przeszkadza trafieniu brudu i innych obcych przedmiotów. W większości, ten zespół jest wykonany ze stali, a powierzchnie styku są pokryte warstwą materiału polimerowego. Wnęka przegubu jest wypełniona smarowidłem, w celu zmniejszenia zużycia części.
Porady dotyczące eksploatacji przegubu zawieszenia niezależnego- Należy śledzić za integralnością uszczelek kurzowych. Obecność szczelin i zerwań powoduje przeniknięcie brudu, piasku i wody do wnętrza konstrukcji, oraz szybkie zużycie.
- Uszkodzone uszczelki kurzowe muszą być od razu wymienione.
- Poleca się uważnie jeździć po drogach ze złym pokryciem. Jeśli to jest możliwe, warto unikać je.
Średnio rezerwa przegubu wynosi 15-120 tyś. km.
Uszkodzenia przegubu zawieszenia niezależnego- korozja przegubu;
- zużycie części;
- uszkodzenie mechaniczne albo końcówka kulowa wychodzi z korpusu konstrukcji;
- luz przegubu.
- obecność dźwięków obcych w zawieszeniu przy zajazdzie na nierówności;
- skrzyp przy kręceniu kierownicy;
- nierównomierne zużycie opon;
- kręcenie kierownicy wymaga zwiększonego wysiłku;
- niestabilny ruch po trajektorii prostej.
- eksploatacja samochodu na drogach z pokryciem niskiej jakości;
- agresywny styl jazdy;
- uszkodzenie uszczelek kurzowych;
- stosowanie części niskiej jakości.
Naprawa części wykonuje się bardzo rzadko. Renowacja części jest tańsza, niż wymiana na nową, ale w tym przypadku nie poleca się oszczędzać. To może spowodować wypadek.
Wymiana przegubu zawieszenia niezależnego wymaga narzędzia specjalnego, oraz doświadczenia, dlatego poleca się zwracać się do warsztatów samochodowych.
Korzyść z AutodocChcemy oszczędzić twoje pieniądze, a najważniejsze – czas. Składaj zamówienie w ciągu kilka minut i otrzymuj go jak najszybciej. Nasz asortyment zawiera części zamienne do wszystkich słynnych marek samochodowych. Nasza obsługa klienta doradzi Ci w kwestiach zamówienia, dostawy i doboru części zamiennych.