Przełącznik termiczny, wentylator chłodnicy do swojego samochodu
Włącznik wentylatora chłodnicy zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Włącznik wentylatora chłodnicy do Top marek samochodów
Czujnik wentylatora chłodnicy najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Przełącznik termiczny wentylatora chłodnicy
Przełącznik termiczny, wentylator chłodnicy od 70 producentów w cenie od 17,40 PLN do 2443,16 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
ADB111402 | 37580 | 37230 | 82641 | 21832 | 10114 |
Od popularnych producentów: | |||||
VEMO | CALORSTAT by Vernet | RIDEX | FEBI BILSTEIN | FAE | ERA |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Dowiedź się więcej o Przełącznik termiczny, wentylator chłodnicy - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Czujniki dmuchawy i regulatory to elektroniczne urządzenia, które zapewniają stabilne działanie systemu klimatyzacji. Według przeznaczenia mogą mieć różne funkcje: zmiana temperatury płynów roboczych, regulowanie działania dmuchawy, kontrola czasu włączania i wyłączania.
Typy czujników dmuchawy i regulatorów
Według zasady działania, występują następujące rodzaje czujników:
- czujniki z ujemnym współczynnikiem temperaturowym;
- czujniki z dodatnim współczynnikiem temperaturowym.
Według zasady działania regulatory są dzielone na:
- elektromagnetyczne;
- termoprzekaźniki (termoprzełączniki).
Konstrukcja czujników dmuchawy i regulatorów
Regulator dmuchawy to mikroprocesor z software i mikroobwodem z kontaktami zamontowanymi na pojedynczej obudowie. Specjalna lakierowa pokrywa jest używana do ochrony kontaktów i przeprowadzających ścieżek przed zanieczyszczeniem i wilgocią. Regulator czyta sygnał z czujnika temperatury, wybiera optymalny moment do włączenia dmuchawy i wysyła odpowiednie elektryczne sygnały do przekaźników kontaktów. Przy dostawie prądu do przewodów przekaźnika, jego rdzeń porusza i zamyka otwarte kontakty, które pobudzają silnik elektryczny dmuchawy.
Urządzenia półprzewodnikowe, które zmieniają opór zgodnie z temperaturą - termoodporniki - są używane jako czujniki do płynu chłodzącego lub temperatury układu silnika. Zazwyczaj czujniki temperatury posiadają połączenia gwintowane i są zainstalowane na rurze bloku silnika. Występuje kilka takich czujników w większości nowoczesnych aut. Występują czujniki z wbudowanym mikroprocesorem, które są odpowiedzialne za aktywowanie wskaźnika, kiedy temperatura płynu chłodzącego osiągnie krytyczną wartość.
Termoprzełączniki z normalnie otwartymi kontaktami mogą być używane zamiast regulatorów w niektórych autach. Ogólnie, bimetaliczna płyta i popychacz są wmontowane do konstrukcji termoprzełącznika. Kiedy płyn chłodzący ogrzewa się do określonej temperatury, płyta deformuje się i wpływa na popychacz. To ostatnie zamyka kontakty podczas ruchu, zatem dmuchawa uruchamia się. Dlatego, przy obniżaniu temperatury płynu chłodzącego dmuchawa wyłącza się. Temperatura aktywacji termoprzekaźnika może różnić się w zależności od marki auta.
Działanie czujników dmuchawy i regulatorów
Części nie mają określonej żywotności. Będą długo służyć, jeśli będziesz przestrzegać zaleceń producenta odnośnie działania pojazdu i jego systemów, stosować się do zasad instalacji i kupować części wykonane jedynie z wysokiej jakości materiałów. Części są wrażliwe na odsłonięcie na wysoką temperaturę, co powinno być wzięte pod uwagę, jeśli samochód jest użytkowane w warunkach gorącego klimatu.
Wady czujników dmuchawy i regulatorów
- pęknięcia obudowy;
- utlenienie kontaktów;
- przerwanie kabli;
- uszkodzenie połączeń;
- zanieczyszczenie części;
- zwarcie;
- spalenie się mikroprocesora;
- topnienie plastikowych części.
Oznaki wad czujników dmuchawy i regulatorów
- stałe działanie dmuchawy, kiedy silnik jest włączony;
- brak reakcji dmuchawy na wzrost temperatury silnika lub włączenie klimatyzatora;
- zwiększenie konsumpcji paliwa;
- pogorszenie się warunków użytkowania auta;
- zmniejszenie skuteczności działania klimatyzatora.
Powody powstawania wad czujników dmuchawy i regulatorów
- odsłonięcie części na wilgoć;
- prowadzenie pojazdu po drogach terenowych;
- niestabilność prądu w sieci;
- niska jakość części;
- nieprawidłowa instalacja;
- niemożność utrzymania ciśnienia obudowy;
- częste przegrzanie silnika.
Wymiana czujników dmuchawy i regulatorów
Zazwyczaj, czujniki dmuchawy, przekaźniki i regulatory nie są naprawiane. Jeśli pojawi się wada, bardziej praktycznym jest kupić i zainstalować nową część. Wymiana może być przeprowadzona łatwo samemu. Ale żeby zdefiniować kolejność akcji musisz wyszczególnić lokalizacji części (w niektórych modelach, te same czujniki mogą być umiejscowione w różnych miejscach). Żeby to zrobić, użyj instrukcji podanych w dokumentacji technicznej twojego pojazdu.
Prawdopodobnie musisz wypuścić płyn chłodzący podczas wymiany czujników temperatury i termoprzełączników. Ten proces jest całkiem długotrwały, zatem jeśli nie masz czasu, lepiej jest zgłosić się do specjalisty.
Jeśli zdecydujesz zainstalować nowy czujnik samemu, użyj następujących instrukcji:
- Odłącz ujemny przewód od baterii.
- Zdobądź dostęp do lokalizacji części. Prawdopodobnie musisz usunąć filtr powietrza i chłodnicę.
- Spuść płyn chłodzący do zbiornika przygotowanego wcześniej.
- Odkręć wadliwy czujnik, zainstaluj nowy w to samo miejsce.
- Przeprowadź instalację usuniętych części w odwrotnej kolejności.
Profesjonalna pomoc od AutoDoc
Działające czujniki dmuchawy i regulatory to gwarancja bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Jeśli jedna z tych części jest uszkodzona, nie należy odkładać jej wymiany - może to spowodować wadę dmuchawy i awarię silnika. Możesz zawsze kupić czujniki dmuchawy i regulatory w naszym sklepie online. Gwarantujemy doskonałą jakość produktów, szybką wysyłkę i wykwalifikowaną pomoc od naszych specjalistów.