Przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do swojego samochodu
Przewody chłodnicy zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Przewody chłodnicy do Top marek samochodów
Przewody układu chłodzenia najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Przewód elastyczny chłodnicy
Przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia od 89 producentów w cenie od 1,11 PLN do 2891,07 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
V40-2000 | V40-1995 | 02010 | DWC007TT | 2005 | 05-1460 |
Od popularnych producentów: | |||||
GATES | VAN WEZEL | TOPRAN | 3RG | VAICO | ORIGINAL IMPERIUM |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia – dane techniczne: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Przewód układu chłodzącego: | Materiał: | Strona zabudowy: | |||
od silnika do chłodnicy silnika | od rury łączącej do wymiennika ciepła | Guma z wkładem tekstylnym | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | góra | na dole |
od silnika do termostatu | od rury łączącej chłodnicy silnika | Tworzywo sztuczne | Guma | z lewej u góry | z prawej u dołu |
od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika | od termostatu do chłodnicy silnika | PA (poliamid) | - | z lewej | - |
Dowiedź się więcej o Przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Przewody chłodnicy to elementy zapewniające cyrkulację płynu chłodniczego pomiędzy głównymi elementami układu chłodzenia. Zazwyczaj są wykonane z elastycznych materiałów, które tłumią drgania silnika i nie przenoszą ich na chłodnicę.
Rodzaje
Ze względu na przeznaczenie:
- Wlotowe: gorący płyn chłodniczy jest doprowadzany przez nie do chłodnicy.
- Wylotowe: przepływa przez nie schłodzony płyn chłodniczy.
Ze względu na budowę:
- Konwencjonalne: to proste lub wygięte węże, które są podłączone do rur, innych przewodów lub bezpośrednio do chłodnicy. Zazwyczaj są to produkty uniwersalne i mogą zostać docięte do wymaganej długości i zamontowane w różnych modelach samochodów.
- Modułowe: to elementy ze złączkami, przeznaczone do dostarczania płynu do różnych elementów wyposażenia zamontowanych pod maską. W większości przypadków są sprzedawane ze wszystkimi potrzebnymi złączkami i obejmami, dzięki czemu są gotowe do montażu. Przeznaczone są do użytku w konkretnych modelach samochodów.
Ze względu na materiał produkcyjny:
- Gumowe: są trwałe i elastyczne. Mogą być wzmocnione włóknami syntetycznymi - na przykład aramidem.
- Plastikowe: zachowują trwałość i sztywność po nagrzaniu. Niemniej jednak są mniej elastyczne niż węże gumowe.
- Metalowe: tego typu przewody są stosowane w obszarach narażonych na wysokie temperatury.
- Silikonowe: mają długą żywotność. Nie wysychają i nie pękają z biegiem czasu. Tego typu przewody są droższe od standardowych węży gumowych czy plastikowych.
Wskazówki eksploatacyjne
Montuj wyłącznie części, które spełniają wymagania techniczne Twojego pojazdu. Dokonuj wymiany płynu chłodniczego w wyznaczonych interwałach. Regularnie myj chłodnicę. Od czasu do czasu sprawdź i w razie potrzeby dokręć obejmy przewodów. Staraj się zapobiegać powstawaniu korków powietrznych w układzie chłodzenia. Jeśli są już obecne, odpowietrz układ. Utrzymuj przestrzeń pod maską swojego auta w czystości. Zapobiegaj kontaktowi oleju i innych płynów technicznych z powierzchniami tych elementów. Podczas montażu przewodów chłodnicy nie wolno dopuścić, aby dotykały ruchomych lub gorących części, lub ostrych krawędzi. Wymieniaj je co 3-4 lata.
Objawy awarii
Nieszczelne przewody chłodnicy można wykryć poprzez widoczne kałuże płynu chłodniczego pod samochodem lub ślady płynu pod maską. Na desce rozdzielczej może zapalić się wtedy kontrolka wskazująca niski poziom płynu chłodniczego. Zniekształcenia i zagięcia węży mogą wskazywać na utratę ich elastyczności. Rozciąganie przewodu można rozpoznać poprzez pojawiające się na jego powierzchni nabrzmienia lub wybrzuszenia.
Przyczyny awarii
Przewody układu chłodzenia pracują w warunkach stałych wahań temperatury. Z biegiem czasu prowadzi to do utraty wytrzymałości materiału, z którego są wykonane, co powoduje rozciąganie, zmniejszenie grubości ścianek i pękanie. Wewnętrzna powierzchnia węża może się zniszczyć na skutek używania nieodpowiedniego płynu. Stosowanie w układzie elementów wykonanych z różnych metali powoduje powstawanie ładunków elektrycznych, co może doprowadzić do elektrochemicznej degradacji przewodów chłodnicy.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości samochodowe części zamienne
W naszym sklepie internetowym można kupić przewody chłodnicy w bardzo atrakcyjnej cenie. Jakość każdego produktu potwierdzona jest długoterminową gwarancją, a my zapewniamy szybką realizację i wysyłkę zamówienia. Skorzystaj z naszych usług, a będziesz pod wrażeniem ich jakości i wygody.