Przewody hamulcowe elastyczne tylne i przednie do samochodu
Przewody hamulcowe giętkie tylne i przednie do samochodu:
online cena od sklep internetowy AUTODOC

Kupić przewód elastyczny hamulcowy od topowych marek
Przewody hamulcowe giętkie tylne lewy do najpopularniejszych samochodów:
Przewody hamulcowe giętkie do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Przewód elastyczny hamulcowy w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Przewody hamulcowe elastyczne. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Przewody hamulcowe elastyczne i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.




Przewody hamulcowe giętkie tylne i przednie: która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Przewód elastyczny hamulcowy tylne lewy pochodzą od następujących marek:
- ATE
- BREMBO
- A.B.S.
- FEBI BILSTEIN
- BOSCH
Przewody hamulcowe elastyczne: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Przewody hamulcowe elastyczne waha się od 7 zł do 181 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Jak samodzielnie wymienić przewody hamulcowe elastyczne - instrukcja, cena
Jak wymienić przewody hamulcowe przednie / przewód hamulcowy przedn w AUDI A6 C5 TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują przewody hamulcow...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Przewody hamulcowe elastyczne: przydatne informacje
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
108 718 | 50480 | 24.5004-0003.1 | SL 2454 | SL 3724 | 52-0755 |
Od popularnych producentów: | |||||
ATE | BREMBO | RIDEX | A.B.S. | AUTOMEGA | FEBI BILSTEIN |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Przewody hamulcowe elastyczne – dane techniczne | |||||
Długość [mm] | Rozmiar gwintu 2 | Strona zabudowy | |||
366 | 185 | M10x1 | M10X1 | Oś tylna | Tylna oś po obydwu stronach |
164 | 215 | INN. M10x1 | INN M10x1.0 | Oś przednia | oś przednia po obydwu stronach |
140 | 335 | F10X1 | OUT. M10x1 | Oś tylna strona lewa | Oś tylna strona prawa |
Dowiedź się więcej o Przewody hamulcowe elastyczne - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Przewody hamulcowe są częścią układu hamulcowego. Stosują się jako alternatywa przewodów sztywnych w takich miejscach, gdzie trzeba zapewnić przemieszczenia płynu w gibkich połączeniach.
Rodzaje przewodów hamulcowych- Przewody gumowe. Są stosowane w większości nowoczesnych samochodów.
- Wzmocnione przewody. Różnią się wysoką wytrzymałością na uszkodzenia. Najczęściej są stosowane w wyścigowych i sportowych modelach samochodu.
Przewody hamulcowe składają się z dwóch warstw podstawowych: zewnętrzna i wewnętrzna. Warstwa wewnętrzna odpowiada za swobodne i szybkie przemieszczanie płynu roboczego w przewodach. Zewnętrzna (stalowa albo wzmocniona siatka) – odpowiada za utrzymywanie kształtu części i wytrzymałość na uszkodzenia. Przewody gumowe posiadają jeszcze jedną warstwę, która pokrywa siatkę stalową. Ta warstwa zapewnia hermetyczność układu i przeszkadza trafieniu wody do płynu hamulcowego.
Porady dotyczące eksploatacjiPrzewody hamulcowe posiadają ograniczony czas eksploatacji. Niezależnie od ich zewnętrznego wyglądu należy wymieniać je po 100 tyś. km przebiegu, przy optymalnych warunkach wykorzystania. Można zapobiec przedwczesnemu zużyciu przewodów przez regularne sprawdzanie i ocenianie ich stanu i niezawodności połączeń. Należy oraz śledzić za naprężeniem przewodów: jeśli przewód obwiśnie, to będzie stykać się z innymi częściami i się przetrze.
Uszkodzenia przewodów hamulcowych- deformowanie elementów metalowych, pojawienie szczelin w warstwie gumowej;
- zużycie po wygaszeniu terminu eksploatacji;
- zanieczyszczenie przewodów.
- przeciek płynu hamulcowego;
- przy naciskaniu na pedał hamulca odczuwa się wibracja, pojawiają się dźwięki obce;
- przy ekstremalnym hamowaniu samochód gwałtownie odchodzi od zadanej trajektorii ruchu;
- bębny hamulcowe bardzo się nagrzewają.
- uszkodzenie końcówek łączących;
- dehermetyzacja układu hamulcowego;
- stosowanie płynu roboczego niskiej jakości;
- niezgodność płynu hamulcowego z charakterystykami układu określonego modelu auta;
- lekceważenie reguł eksploatacji układu hamulcowego;
- osłabianie elementów mocujących.
Naprawa przewodów hamulcowych jest niecelowa. Przy uszkodzeniach należy parami wymieniać przewody.
W celu wymiany, należy wykonać następne kroki:
- Należy podnieść samochód za pomocą lewara.
- Zdjąć koło.
- Posmarować połączenie przewodu i zacisku przy obecności rdzy.
- Osłabić i odłączyć mocowania, posługując się kluczem płaskim albo oczkowym.
- Należy zdjąć zaciski, mocujące przewód hamulcowy do nadwozia albo amortyzatora.
- Wymienić przewód
- Zamontować i zakręcić wszystkie mocowania.
- Ustanowić koło, przykładając siły przy dokręcaniu bolców.
- Opuścić samochód.
W naszym sklepie online znajdziesz wielki wybór części zamiennych do dowolnego modelu samochodu. Zadbaliśmy o wygodne i szybkie wyszukiwanie potrzebnej części, stworzywszy zrozumiałą strukturę sklepu. Przyznajemy gwarancję jakości dla dowolnej części. Kupuj na Autodoc!
Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany