Podział auto części do Silnik

Czujnik, temperatura oleju
Głowica
Klin zabezpieczający zawór
Kolektor dolotowy / rura ssąca
Kompletny zestaw uszczelek, silnik
Korbowód
Korek spustowy oleju, miska olejowa
Korek wlewu oleju / uszczelnienie
Koło pasowe
Koło zębate, wał korbowy
Koło zębate, wał rozrządu
Linka / ciegna gazu
Miarka poziomu oleju
Miska olejowa
Napinacz łańcucha rozrządu
Narzędzia do silnika
Odpowietrzenie
Osprzet elektryczny silnika
Panewki korbowodowe
Pasek klinowy wielorowkowy
Pokrywa glowicy / uszczelka
Pompa oleju
Pompa wodna
Popychacz zaworu
Prowadnica zaworu / uszczelka / regulacja
Przestawiacz wałka rozrządu
Przetwornik podcisnienia
Rura wlotowa, pompa olejowa
Szyna prowadzaca
Szyna prowadzaca / napinajaca
Tarcze walu korbowego
Tlok
Tuleja łożyska wału korbowego
Tulejka korbowodu
Tłumik drgań, pasek rozrządu
Urzadzenie doladowujace
Uszczelka
Uszczelka glowicy
Uszczelka kolektora dolotowego
Uszczelka korka spustowego oleju
Uszczelka pokrywy zaworów
Uszczelka skrzyni korbowej
Uszczelka turbosprezarki
Uszczelka, korek wlewu oleju
Uszczelka, miska olejowa
Uszczelka, pompa olejowa
Uszczelka, wentylacja skrzyni korbowej
Uszczelniacz wału korbowego
Uszczelnienie olejowe dociskane promieniowo, pompa olejowa
Uszczelnienie promieniowe wału / zestaw
Uszczelnienie trzonka zaworu
Walek posredni / walek wyrównawczy
Wał korbowy
Wałek rozrządu
Włącznik ciżnieniowy oleju / czujnik / zawór
Zawieszenie silnika
Zawór bocznikowy przesuwny, turbosprężarka
Zawór ssący
Zawór sterujący, ustawienie wałka rozrządu
Zawór sterujący, wlot powietrza
Zawór wydechowy
Zestaw montażowy, urządzenie ładujące turbo
Zestaw paska rozrządu
Zestaw pierscieni tlokowych
Zestaw tulei cylindrowej
Zestaw uszczelek głowica cylindrów
Łańcuch napędowy
Łożysko wału rozrządu
Śruba / nakrętka korbowodowa
Śruba, obudowa łożyska wału korbowego
Śruby mocujące głowicy
Silnik części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
Silnik to jednostka wytwarzająca moment obrotowy wymagany do ruchu samochodu. To właśnie w nim spala się paliwo, wytwarzając siłę niezbędną do obrotu kół. Silnik napędza także inne istotne urządzenia, takie jak alternator, pompę płynu chłodzącego i pompę oleju.
Konstrukcja silnika
Do głównych elementów silników tłokowych, które są obecnie najbardziej powszechne, należą:
- Blok silnika - wraz z głowicą cylindrów i skrzynią korbową tworzy korpus jednostki napędowej. Wewnątrz cylindrów zainstalowane są tuleje. Blok silnika posiada także kanały na płyn chłodniczy.
- Głowica cylindrów - zakrywa cylindry od strony, gdzie znajdują się denka tłoków. Znajdują się w niej komory spalania, kanały dolotowe i wydechowe z zaworami, a także dość często wałek rozrządu; czasami znajdują się tutaj również wtryskiwacze paliwa i świece zapłonowe.
- Uszczelka głowicy cylindrów - uszczelnia połączenie pomiędzy głowicą cylindrów a blokiem silnika. Zapobiega to wyciekom i mieszaniu się płynu chłodzącego i oleju.
- Skrzynia korbowa - jest przymocowana do spodu bloku silnika. Jest to miejsce, w którym znajduje się wał korbowy. Pod spodem skrzyni korbowej zainstalowana jest miska olejowa.
- Zespół obrotowy - składa się z tłoków, które są połączone z wałem korbowym za pomocą korbowodów i wprawiają go w ruch. Tłoki są wyposażone w pierścienie zgarniające (olejowe) i kompresyjne. Pierwsze z nich zapobiegają przedostawaniu się oleju do komór spalania, a pierścienie kompresyjne odprowadzają gazy ze skrzyni korbowej.
- Układ rozrządu - obejmuje wałek rozrządu z zaworami i ich siłownikami, koła pasowe oraz łańcuch lub pasek. Te ostatnie zapewniają rozdział momentu obrotowego pomiędzy wałem korbowym a wałkami rozrządu.
Wskazówki serwisowe
- Wymieniaj w odpowiednim czasie wszystkie materiały eksploatacyjne. Pozwoli to zapobiec gromadzeniu się osadów węglowych na elementach silnika. Należy również wymieniać pierścienie tłokowe, gdyż w przeciwnym razie tłoki mogą się wypalić wskutek wycieku gazów i miejscowego przegrzania.
- Stosuj wyłącznie wysokiej jakości paliwo. W przeciwnym razie może dojść do spalania stukowego, które drastycznie skraca żywotność silnika.
- Unikaj przegrzewania silnika. Ekstremalnie wysokie temperatury są dla niego niebezpieczne.
- Upewnij się, że układ wtrysku paliwa i układ zapłonowy działają prawidłowo. Zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna powoduje spalanie stukowe, wyciek gazu do kolektora wydechowego, przegrzewanie silnika i inne problemy.
- Gdy na zewnątrz jest zimno, staraj się nie obciążać zbytnio elementów silnika w ciągu pierwszych kilku minut po jego uruchomieniu. Najlepiej poczekać, aż olej się nagrzeje i zmniejszy się jego lepkość, aby uniknąć niedostatecznego dopływu oleju.
Objawy awarii
Większość awarii ma podobne objawy, po których następuje zmniejszenie mocy jednostki napędowej i dziwne dźwięki wydawane przez samochód podczas pracy. Awarie zaworów i tłoków wraz z korbowodami mogą powodować odgłosy stukania. Silnik zaczyna zazwyczaj spalać więcej paliwa, a zużycie oleju wzrasta, podczas gdy dynamika pojazdu znacznie się pogarsza. W przypadku przepalenia uszczelki głowicy, z rury wydechowej wydostaje się mnóstwo białego dymu. Czasami można nawet zauważyć mokre smugi na korpusie silnika.
Przyczyny awarii
Przyczynami większości problemów jest przegrzewanie silnika. Powoduje to przepalenie uszczelki głowicy, zniekształcenie głowicy cylindrów i bloku silnika, a nawet uszkodzenie tłoków. Niewystarczające smarowanie prowadzi do wielu problemów, w tym do uszkodzenia różnych łożysk silnika, korbowodów i innych części. Zerwany pasek rozrządu powoduje często uszkodzenie zaworu i jego deformację.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym można kupić elementy silnika do każdego samochodu. W naszym katalogu posiadamy także oleje silnikowe oraz inne płyny eksploatacyjne. Oferujemy je w okazyjnych cenach. Zgłoś się do naszych specjalistów, aby uzyskać więcej informacji o naszych najnowszych promocjach.