Skrzynia biegów auto części

Chłodnica oleju skrzyni biegów
Czujnik
Filtr automatycznej skrzyni biegów
Łożysko, mech. skrzynia biegów
Łożyskowanie
Miska olejowa, automatyczna skrzynia biegów
Naciąg linki, ręczna skrzynia biegów
Pierscień uszczelniający wału, wał skrzyni biegów
Pokrywa kołnierza, ręczna skrzynia biegów
Przełącznik, swiatło cofania
Skrzynia rozdzielcza
Sterownik, przekładnia automatyczna
Uszczelka, miska olejowa automatycznej skrzyni biegów
Zawór włączający, automatyczna skrzynia biegów
Zestaw części, wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów
Zestaw naprawczy lewarka zmiany biegów
Zestaw naprawczy skrzyni biegów
Zestaw naprawczy, kołnierz ręcznej skrzyni biegów
Skrzynia biegów auto części do Top marek samochodów
Skrzynia biegów części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
Skrzynia biegów to podzespół, który za zadanie przekształcić i przenieść moment obrotowy z silnika na półosie lub wały napędowe, zapewniając tym samym obrót kół. Służy również do wrzucania biegu wstecznego.
Konstrukcja skrzyni biegów
Manualna skrzynia biegów jest zbudowana z wałów i kół zębatych o różnej liczbie zębów. W nowoczesnych podzespołach koła zębate sąsiadujących wałów są w stałym kontakcie. Wrzucenie wymaganego biegu odbywa się przy pomocy specjalnych synchronizatorów. Wymagany synchronizator jest aktywowany dzięki odpowiednim widełkom biegu, które są połączone za pomocą ramion i przegubów z dźwignią zmiany biegów znajdującą się w kabinie.
Automatyczna skrzynia biegów obejmuje różnego rozmiaru koła zębate, które tworzą przekładnię planetarną. Za wrzucenie wymaganych biegów odpowiedzialny jest pakiet sprzęgieł. Ich połączenie jest zapewnione poprzez pompowanie płynu roboczego do odpowiednich kanałów jednostki hydraulicznej. Moment obrotowy z silnika jest przekazywany do skrzyni biegów za pomocą hydraulicznego przetwornika momentu obrotowego.
Skrzynia bezstopniowa jest przekładnią o zmiennym przełożeniu. Jej głównymi elementami roboczymi są stożkowe koła pasowe umieszczone parami na wałach wejściowych i wyjściowych wraz z napiętym pasem stalowym wokół nich. Koła pasowe mogą występować parami lub oddzielnie, zmieniając w ten sposób swoją średnicę roboczą, a w związku z tym stosunek przełożeń. Ich konstrukcja obejmuje również przekładnię planetarną odpowiedzialną za jazdę wstecz. Ruch kół pasowych jest zapewniony poprzez hydrauliczny przetwornik momentu obrotowego, sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe lub inne mechanizmy.
Wskazówki serwisowe
- Nie należy ignorować interwałów wymiany oleju. Regularnie sprawdzaj jego poziom. Zanieczyszczony środek smarny i jego niewystarczająca ilość powoduje przedwczesne zużycie ruchomych elementów przekładni i jej stopniowe niszczenie.
- Bardzo ważne jest zapewnienie prawidłowej pracy sprzęgła w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów. W przypadku awarii amortyzatorów znacznie wzrasta obciążenie przekładni.
- Unikaj gwałtownego przyspieszania i hamowania. Mają one niszczący wpływ na elementy przekładni.
- Nie zaleca się używania samochodu z automatyczną skrzynią biegów do holowania innych pojazdów. Przekładnia może się przegrzać i ulec awarii.
- Zimą przed ruszeniem autem z automatyczną skrzynią biegów należy ją dokładnie rozgrzać.
Objawy awarii
Jeśli usterka wystąpi podczas zmiany biegów w ręcznej skrzyni biegów, może to wskazywać na zużycie synchronizatorów lub kół zębatych, niewystarczającą ilość oleju przekładniowego lub uszkodzenie cięgna, linki lub dźwigni. Zużyciu tulei i wielowypustów lub uszkodzeniu cięgna lub widełek towarzyszy często sporadyczne rozłączanie sprzęgła. Zużyte łożysko wału wejściowego wydaje zazwyczaj dźwięki po wrzuceniu na luz. W autach z automatyczną skrzynią płytki cierne i wielowypusty koła turbiny mogą ulec zużyciu, łopatki przetwornika momentu obrotowego mogą ulec awarii, a zawory mogą się zatkać. Te usterki powodują ślizganie się przekładni. Szarpanie podczas przyspieszania w samochodach wyposażonych w skrzynię bezstopniową może być konsekwencją usterki zaworów pompy olejowej. Szumy lub warczenie wskazuje na zużycie łożysk.
Przyczyny awarii
Zużycie łożysk, wielowypustów i kół zębatych, zatkanie kanałów jednostki hydraulicznej, zablokowanie zaworów i zużycie pasów to najczęstsze konsekwencje nieterminowej wymiany oleju. Nagromadzone zanieczyszczenia zatykają kanały przekładni hydraulicznej i tworzą osad węglowy, który następnie działa jak materiał ścierny. Niewłaściwe użytkowanie pojazdu może prowadzić do zniszczenia przegubów kulowych i łożysk, a także do przegrzania skrzyni biegów.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym możesz zawsze kupić części skrzyni biegów do swojego samochodu. Dzięki szerokiej gamie produktów na pewno znajdziesz potrzebne części, niezależnie od rodzaju przekładni, w którą wyposażone jest Twoje auto.
good quality and price