• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #39-4361
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Sonda lambda (NOx, O2) do samochodu

Wybierz model samochodu, aby wyszukać sonda lambda (nox, o2)
NIE MOŻESZ ZNALEŹĆ SWOJEGO SAMOCHODU W KATALOGU?

Sensor NOx do samochodu:
online cena od sklep internetowy AUTODOC

Ogromny wybór marek auto Sonda lambda (NOx, O2) online
Korzystne oferty do sonda lambda (nox, o2) i innych układ wydechowy części:

Kupić czujnik nox od topowych marek

Sensor NOx do najpopularniejszych samochodów:

Sensor NOx do popularnych modeli samochodów

AUTODOC Bestsellery: Czujnik NOx w korzystnej cenie

Słynne części zamienne z kategorii Sonda lambda (NOx, O2). Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Sonda lambda (NOx, O2) i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.

DENSO Direct Fit DOX-0204 Sonda lambda (NOx, O2) samochodowe cena
Informacja o towar
  • Linia produktów: Direct Fit
  • Wymiar gwintu: M18x1,5
  • Sonda lambda: ogrzewana, Sonda palcowa, Gwint uprzednio nasmarowany, Sonda lambda
  • Długość przewodu [mm]: 360
  • Liczba zestyków: 4
  • dla numeru OE: 8946505100
  • Jakość: OE
  • Masa [g]: 94
  • Ograniczenia producenta: DENSO
  • Ciężar brutto [g]: 127
  • DENSO: Sonda lambda
  • Numer artykułu: DOX-0204
  • Nasza cena: 283,59 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
DENSO DOX-0204 Sonda lambda M18x1,5, ogrzewana, Sonda palcowa, Gwint uprzednio nasmarowany, Sonda lambda
Numer artykułu: DOX-0204
283,59 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FAE 75624 Sonda lambda (NOx, O2) samochodowe cena
Informacja o towar
  • Liczba zestyków: 4
  • Długość [mm]: 300
  • FAE: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 75624
  • Nasza cena: 443,74 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
FAE 75624 Sonda lambda
Numer artykułu: 75624
443,74 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
DENSO Direct Fit DOX-1409 Sonda lambda (NOx, O2) samochodowe cena
Informacja o towar
  • Linia produktów: Direct Fit
  • Wymiar gwintu: M18x1,5
  • Sonda lambda: ogrzewana, Sonda palcowa, Gwint uprzednio nasmarowany, Sonda lambda
  • Długość przewodu [mm]: 340
  • Liczba zestyków: 4
  • dla numeru OE: 36531P0AA01
  • Jakość: OE
  • Masa [g]: 92
  • Ograniczenia producenta: DENSO
  • Ciężar brutto [g]: 125
  • DENSO: Sonda lambda
  • Numer artykułu: DOX-1409
  • Nasza cena: 310,96 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
DENSO DOX-1409 Sonda lambda M18x1,5, ogrzewana, Sonda palcowa, Gwint uprzednio nasmarowany, Sonda lambda
Numer artykułu: DOX-1409
310,96 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
DELPHI ES10798-12B1 Sonda lambda (NOx, O2) samochodowe cena
Informacja o towar
  • Sonda lambda: Sonda planarna, ogrzewana
  • Długość przewodu [mm]: 432
  • DELPHI: Sonda lambda
  • Numer artykułu: ES10798-12B1
  • Nasza cena: 172,87 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
DELPHI ES10798 Sonda lambda Sonda planarna, ogrzewana
Numer artykułu: ES10798-12B1
172,87 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH 0 258 986 774 Sonda lambda (NOx, O2) samochodowy cena
Informacja o towar
  • Długość całkowita [mm]: 650
  • Liczba przewodów: 4
  • BOSCH: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 0 258 986 774
  • Nasza cena: 247,87 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH LSF-4.2 Sonda lambda 4
Numer artykułu: 0 258 986 774
247,87 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH 0 258 010 514 Sonda lambda (NOx, O2) samochodowy cena
Informacja o towar
  • Długość całkowita [mm]: 548
  • Liczba przewodów: 4
  • BOSCH: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 0 258 010 514
  • Nasza cena: 356,08 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH LSF-4.2 Sonda lambda 4
Numer artykułu: 0 258 010 514
356,08 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
AKUSAN MER-SNOX-010 Sonda lambda (NOx, O2) samochodowy cena
Informacja o towar
  • Napięcie znamionowe [V]: 24
  • Długość przewodu [mm]: 890
  • Liczba zestyków: 4
  • Wymiar gwintu: M20x1,5
  • AKUSAN: Czujnik NOx, katalizator NOx
  • Numer artykułu: MER-SNOX-010
  • Nasza cena: 987,06 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
AKUSAN MER-SNOX-010 Czujnik NOx, katalizator NOx
Numer artykułu: MER-SNOX-010
987,06 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
BOSCH 0 258 006 206 Sonda lambda (NOx, O2) samochodowy cena
Informacja o towar
  • Długość całkowita [mm]: 325
  • Liczba przewodów: 4
  • Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 160000
  • dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu: 0258986615
  • BOSCH: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 0 258 006 206
  • Nasza cena: 193,59 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH LS 6206 Sonda lambda 4
Numer artykułu: 0 258 006 206
193,59 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH 0 258 007 351 Czujnik NOx do samochodu cena
Informacja o towar
  • Długość całkowita [mm]: 1510
  • Liczba przewodów: 5
  • Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 250000
  • BOSCH: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 0 258 007 351
  • Nasza cena: 384,09 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH 17351 Sonda lambda 5
Numer artykułu: 0 258 007 351
384,09 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
BOSCH 0 258 027 00A Sonda NOx do samochodu cena
Informacja o towar
  • Liczba przewodów: 5
  • BOSCH: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 0 258 027 00A
  • Nasza cena: 295,66 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH LSU-ADV Sonda lambda 5
Numer artykułu: 0 258 027 00A
295,66 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH 0 258 006 475 O2 sensor do samochodu cena
Informacja o towar
  • Długość całkowita [mm]: 660
  • Liczba przewodów: 4
  • Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 250000
  • dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu: 0258986602
  • BOSCH: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 0 258 006 475
  • Nasza cena: 263,69 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH 0 258 986 602 Sonda lambda 4
Numer artykułu: 0 258 006 475
263,69 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
NGK 94418 Czujnik tlenu do samochodu cena
Informacja o towar
  • Długość [mm]: 1500
  • Liczba przewodów: 5
  • NGK: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 94418
  • Nasza cena: 316,71 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
NGK UAR9000-EE017 Sonda lambda 5
Numer artykułu: 94418
316,71 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH 0 258 010 459 Czujnik lambda do samochodu cena
Informacja o towar
  • Długość całkowita [mm]: 338
  • Liczba przewodów: 4
  • Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 160000
  • BOSCH: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 0 258 010 459
  • Nasza cena: 246,13 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH LSF-4.2 Sonda lambda 4
Numer artykułu: 0 258 010 459
246,13 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
NGK 96146 Sonda lambda (NOx, O2) do samochodu cena
Informacja o towar
  • Sonda lambda: ogrzewana
  • Długość [mm]: 425
  • Liczba przewodów: 4
  • NGK: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 96146
  • Nasza cena: 221,75 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
NGK OZA823-EE3 Sonda lambda ogrzewana, 4
Numer artykułu: 96146
221,75 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH 0 258 003 559 Sensor NOx do samochodu cena
Informacja o towar
  • Długość całkowita [mm]: 370
  • Liczba przewodów: 4
  • Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 160000
  • dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu: 0258986505
  • BOSCH: Sonda lambda
  • Numer artykułu: 0 258 003 559
  • Nasza cena: 268,17 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH 13559 Sonda lambda 4
Numer artykułu: 0 258 003 559
268,17 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Sensor NOx : która marka jest lepsza?

Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Czujnik NOx pochodzą od następujących marek:

  • BOSCH
  • NTY
  • DELPHI
  • DENSO
  • NGK

Sonda lambda (NOx, O2): ile kosztuje ten produkt?

Cena części samochodowych z kategorii Sonda lambda (NOx, O2) waha się od 172 zł do 988 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.

Sonda lambda (NOx, O2): przydatne informacje

Sonda lambda (NOx, O2): wybierz z 33391 opcji na AUTODOC

Sonda lambda (NOx, O2) od 123 producentów w cenie od 172 PLN do 988 PLN

Najlepiej sprzedające się produkty:
YT-1754 ES10966-12B1 ESL-SK-002 0 258 986 774 ES10798-12B1 96146
Od popularnych producentów:
YATO RIDEX BOSCH NTY RIDEX PLUS DELPHI
Do popularnych marek samochodów:
VW AUDI BMW OPEL MERCEDES-BENZ FORD
Sonda lambda (NOx, O2) – dane techniczne
Długość całkowita [mm] Długość przewodu [mm] Sonda lambda
450 440 183 500 Sonda lambda Sonda regulacyjna
510 325 320 492 Sonda palcowa nieogrzewany
775 565 410 750 ogrzewana Sonda diagnostyczna

Dowiedź się więcej o Sonda lambda (NOx, O2) - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany

Sonda Lambda to czujnik, który mierzy zawartość tlenu w gazach spalinowych. Umożliwia określenie stosunku powietrza do paliwa w ich mieszance. Sterownik silnika wykorzystuje dane z sondy do dokonywania korekt procesu powstawania mieszanki w czasie rzeczywistym.

Rodzaje

Ze względu na konstrukcję części te dzielą się na:

  1. Binarne. Tego typu czujniki mogą być wykonane z cyrkonu lub tytanu. Pierwsze z nich są częściej spotykane. Ich temperatura robocza wynosi 300°С. Tym samym dane urządzenia potrzebują nieco czasu na nagrzanie się i nie zaczynają pracować natychmiast po odpaleniu silnika. Czujniki tytanowe są niezawodne, mają długą żywotność i nie wymagają powietrza atmosferycznego do działania. Dlatego często instaluje się je w pojazdach terenowych, ponieważ mogą pracować nawet po zanurzeniu w wodzie, na przykład podczas przejeżdżania autem przez rzekę.
  2. Szerokopasmowe. Ich konstrukcja obejmuje dwa czułe elementy. Tego typu czujniki zapewniają dokładniejsze odczyty. Niemniej jednak wahania temperatury i skraplająca się woda mają na nie negatywny wpływ. Samochodowy system OBD monitoruje tego typu czujniki, a kody usterek można odczytać za pomocą specjalnego skanera.

Ze względu na obecność elementu grzejnego istnieją następujące rodzaje sond Lambda:

  1. Z elementem grzejnym. Wystarczają na przejechanie około 100 000 kilometrów. Posiadają wbudowaną grzałkę, dzięki czemu są bardziej wydajne i szybciej zaczynają działać.
  2. Bez elementu grzejnego. Te czujniki są skonstruowane do 50 000 - 80 000 kilometrów przebiegu. Osiągają temperaturę roboczą dzięki kontaktowi z gorącymi spalinami. Obecnie są znacznie rzadziej używane, ponieważ ich rozgrzanie zajmuje sporo czasu.

W zależności od rodzaju obudowy elementy te mogą być gwintowane lub kołnierzowe. Co więcej, niektóre z nich są sprzedawane są z wtyczką, podczas gdy inne wykorzystują wtyczkę starej części.

Wskazówki eksploatacyjne

Aby uniknąć awarii silnika, zaleca się sprawdzenie sondy Lambda co 30 000 km przebiegu lub za każdym razem, gdy samochód jest serwisowany i poddawany badaniu emisji spalin. Tankuj tylko na sprawdzonych stacjach benzynowych: opary benzyny ołowiowej niszczą czuły element sondy. Z tego samego powodu nie zaleca się stosowania środków uszczelniających na bazie silikonu do montażu elementów układu wydechowego.

Staraj się również unikać przegrzewania układu wydechowego. Prawidłowo wyregulowany i sprawnie działający układ zapłonowy jest do tego niezbędny.

Podczas montażu nowego czujnika tlenu należy dokładnie przestrzegać instrukcji jego producenta oraz zaleceń producenta samochodu. Zawsze oczyść miejsce montażu. Dokręć połączenie śrubowe przy pomocy klucza dynamometrycznego i zachowaj wymagany moment dokręcenia. Niektórzy producenci zalecają nasmarować gwint. Tylko nie pozwól na to, aby smar przedostał się na czuły element części.

Objawy awarii

Zazwyczaj wszystkie usterki czujników tlenu mają takie same objawy. Należą do nich: zmniejszona moc i osiągi silnika, słabe przyspieszenie, zwiększone zużycie paliwa, niestabilna praca silnika na biegu jałowym. Czasami po zatrzymaniu samochodu można nawet usłyszeć specyficzny odgłos pękania w pobliżu miejsca, w którym znajduje się dana część.

Przyczyny awarii

Awaria czułego elementu jest spowodowana głównie powstawaniem osadu węglowego na jego powierzchni. Ma to miejsce w przypadku stosowania dodatków niedozwolonych przez producenta samochodu lub w przypadku zużycia obracających się elementów silnika, uszkodzenia pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych lub zatkania układu odpowietrzania skrzyni korbowej. Ponadto wrażliwy element sondy lambda może się wypalić, jeśli paliwo nadal ulega spalaniu w układzie wydechowym. Usterki w okablowaniu są często spowodowane wahaniami napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu. Z biegiem czasu przewody ulegają również przetarciu.

autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne

U nas możesz kupić sondę Lambda i inne części zamienne w dobrej cenie. Szeroki asortyment produktów i wygodny katalog pomogą Ci szybko wybrać potrzebne części.

Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany

FAQ

W jaki sposób można dowiedzieć się, czy sonda Lambda działa w pełni prawidłowo?

Symptomami pomagającymi w zdiagnozowaniu uszkodzonej sondy Lambda są:

  • znacznie większy poziom zużywanego paliwa;
  • częsta aktywacja kontrolki „Check Engine”;
  • niestabilna praca jednostki napędowej na luzie;
  • utrata mocy jednostki napędowej oraz jej częste przegrzewanie;
  • wolniejsze reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału gazu;
  • jazda samochodem z towarzyszącymi szarpnięciami;
  • podczas pracy silnika słychać strzały z rury wydechowej;
  • gazy spalinowe zaczynają mieć bardzo nieprzyjemny zapach.
W którym miejscu w samochodzie zainstalowane są sondy Lambda?

W zależności od marki i modelu samochodu, jego roku produkcji oraz pojemności silnika producenci instalują w samochodach od 1 do 4 danych czujników. Znajdują się one za katalizatorem. Zazwyczaj ich dokładna lokalizacja podana jest w instrukcji serwisowej i instrukcji naprawczej samochodu.

Czy istnieje możliwość samodzielnego przetestowania pracy sondy Lambda?

Diagnostykę sondy Lambda zamontowanej w górnej części układu można dokonać w pełni samodzielnie. Zalecamy jednak wizytę w warsztacie samochodowym w celu przetestowania pozostałych sond Lambda.

Przede wszystkim znajdź lokalizację sondy Lambda korzystając z instrukcji serwisowej i instrukcji naprawczej pojazdu. Dokonaj jej przeglądu. W tym celu odkręć jej mocowania i odłącz jej złącza, wyciągając jednocześnie sondę. Sprawna część nie powinna mieć jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych oraz osadów, a jej przewody nie powinny być przetarte, posiadać śladów stopienia oraz korozji.

Jeśli posiadasz pod ręką multimetr, dokonaj przeglądu części poprzez pomiar wartości jego napięcia. Zalecamy obejrzenie filmików instruktażowych oraz przestudiowanie schematu podłączenia sondy. Będzie potrzebował:

  1. Odpalić silnik i pozwolić popracować mu przez kilka minut.
  2. Zgasić silnik i tworzyć maskę.
  3. Włączyć zapłon.
  4. Podłączyć sondy multimetru do przewodów obwodu grzewczego czujnika Lambda i dokonać pomiaru napięcia wejściowego. Powinno ono wynosić 12 V.
  5. Sprawdzić napięcie referencyjne poprzez podłączenie sond multimetru do przewodów czujnika. Podłącz ujemną sondę multimetru do nadwozia. Otrzymana wartość powinna nie przekraczać 0,45 V.
  6. Sprawdź oporność grzałki sondy Lambda jej niepodłączonego gniazda. Dana wartość robocza powinna wahać się między 2 a 10 omami. Dokładne wartości dla Twojego samochodu podawane są w instrukcji serwisowej i instrukcji naprawczej auta.
  7. Odpal silnik i podłącz sondy multimetru do gniazda czujnika Lambda. Zwiększ obroty silnika do około 3000 obr./min. Dokonaj pomiaru napięcia. Powinno ono ulec zwiększeniu do 0,1-0,9 V.