Układ paliwowy do samochodu
Obowiązkowo wybierz samochód, inaczej narażasz się na zakup części, które nie będą pasowały do Twojego auta. Prosimy zauważyć, że nasza wyszukiwarka pokazuje wyniki tylko do konkretnego typu samochodu.
Gdzie kupić produkty z kategorii układ paliwowy do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!

Zasilanie paliwem auto części do najpopularniejszych samochodów
Zasilanie paliwem: części do najpopularniejszych modeli samochodów
System tworzenia mieszanki paliwowej części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
Układ paliwowy samochodu jest skonstruowany do magazynowania i filtrowania paliwa, jak również jego dostarczania do cylindrów silnika. Od niego zależy stabilność i wydajność silnika.
Konstrukcja układu paliwowego
Układy paliwowe różnych samochodów mogą się między sobą różnić. Główne różnice polegają na sposobie wtrysku paliwa. Niemniej jednak każdy pojazd posiada zbiornik do magazynowania paliwa, filtr do jego oczyszczania, pompę do dostarczenia go do silnika, przewody zasilające i powrotne oraz czujniki, które monitorują m.in. poziom paliwa i inne parametry.
Pojazdy z silnikiem benzynowym mogą mieć następujące rodzaje wtrysku paliwa:
- Jednopunktowy wtrysk paliwa (SPI). Pojedynczy wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dolotowym dostarcza paliwo. W tym miejscu powstaje mieszanka paliwowo-powietrzna.
- Wielopunktowy wtrysk paliwa (MPI). W układzie każdy cylinder posiada osobny wtryskiwacz. Przewód doprowadzający paliwo jest podzielony za pomocą specjalnego dystrybutora paliwa.
- Bezpośredni wtrysk paliwa. Obejmuje przewód wysokiego ciśnienia wraz z pompą i szyną paliwową. Paliwo jest dostarczane bezpośrednio do komór spalania pod wysokim ciśnieniem.
- Kombinowany wtrysk paliwa. Tego typu układy paliwowe są wyposażone w wysokociśnieniowe i niskociśnieniowe szyny paliwowe. Wysokociśnieniowe wtryskiwacze paliwa są montowane w komorach spalania, natomiast niskociśnieniowe są wbudowane w kolektor dolotowy. Jednostka sterująca wybiera metodę dostarczania paliwa w zależności od trybu pracy silnika.
W pojazdach z silnikiem Diesla powszechne są następujące rodzaje układów wtryskowych:
- Wysokociśnieniowa pompa paliwa. Paliwo jest dostarczane do wtryskiwaczy za pomocą pompy wysokociśnieniowej.
- Pompowtryskiwacze. Zapewniają warstwowy wtrysk paliwa bezpośrednio do komór spalania. Elementy te są napędzane wałkiem rozrządu.
- Common Rail. Obejmuje szynę i wysokociśnieniową pompę paliwową. Wtryskiwacze są zainstalowane w komorach spalania i połączone z szyną za pomocą przewodu wysokociśnieniowego.
Wskazówki serwisowe
- Tankuj swoje auto na niezawodnych stacjach benzynowych. Pomoże to w uniknięciu korozji i osadów w układzie paliwowym, a także zanieczyszczenia jego elementów.
- Wymieniaj filtr paliwa w odpowiednim czasie. Jeśli przepustowość filtra jest ograniczona, wszystkie elementy układu paliwowego są narażone na znaczne obciążenia.
- Zbiornik paliwa powinien być co najmniej do połowy pełny, szczególnie w niskich temperaturach otoczenia. W przeciwnym razie skraplająca się para wodna może spowodować trudności z odpaleniem silnika. Czasami bak zaczyna rdzewieć.
- Co pół roku wlej do zbiornika paliwa specjalny dodatek, aby usunąć z niego wilgoć. Jest to doskonały środek zapobiegawczy, który pomoże wydłużyć żywotność elementów całego układu.
- Regularnie czyść wtryskiwacze. W niektórych przypadkach można w tym celu użyć specjalnego dodatku. O wiele bardziej skuteczne jest jednak czyszczenie ich w warsztacie samochodowym.
Objawy awarii
Trudności w odpaleniu silnika lub zmniejszona moc jednostki napędowej mogą być spowodowane zmniejszeniem wydajności pompy paliwowej. Awarie silnika w każdym jego trybie roboczym są oznaką zatkania filtra. Te same objawy można zaobserwować, gdy przewód powrotny jest zniekształcony, ale w tym przypadku problemowi towarzyszy zwiększone zużycie paliwa. Zapach benzyny, kolorowe kałuże pod samochodem po dłuższym postoju i znacznie zwiększone zużycie paliwa są objawami nieszczelności układu paliwowego. Zatkane wtryskiwacze mogą spowodować wypadanie zapłonu, pojawienie się nietypowych dźwięków i szarpanie autem podczas jazdy.
Przyczyny awarii
Wspomniane problemy pojawiają się najczęściej z powodu niskiej jakości paliwa lub jego zanieczyszczenia. Zawiera ono cząsteczki, które zatykają filtr i inne elementy układu. W wyniku tego pompa paliwowa może się zepsuć. Woda jest również szkodliwa, zwłaszcza dla silników Diesla: elementy układu paliwowego są wykonane z materiałów podatnych na korozję. Może to prowadzić do zakleszczenia się ruchomych elementów. Co więcej, przepustowość wtryskiwaczy i regulatora ciśnienia jest wtedy pogorszona.
autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym można zawsze kupić wysokiej jakości elementy układu paliwowego do swojego auta. Oferujemy przystępne ceny. Dodatkowo masz u nas możliwość zaoszczędzenia pieniędzy na dostawie zakupionych produktów.
Top 15 bestsellerów z kategorii układ paliwowy w korzystnej cenie
Zalecane przez nas części zamienne z kategorii Zasilanie paliwem. To są najbardziej sprzedawane części zamienne. Kup nasze bestsellery albo odkryj dla siebie mnóstwo innych atrakcyjnych ofert.




