Układ zapłonowy / żarowy auto części

Cewka zapłonowa
Czujnik spalania stukowego
Czujnik, pozycja wałka rozrządu
Generator impulsów, wał korbowy
Komora podcisnieniowa, rozdzielacz zapłonu
Moduł zapłonowy / sterownik
Narzędzia do układu zapłonowego / żarowego
Osłona przeciwpyłowa, rozdzielacz zapłonu
Palec rozdzielacza
Przekaźnik świec żarowych
Przewody zapłonowe / złącza
Płomieniowy układ wspomagania rozruchu
Rozdzielacz zapłonu / pojedyncze części
Sterownik, sterowanie pracą silnika
Uszczelka pokrywy rozrządu
Wtyczka, świeca zapłonowa
Zestaw naprawczy, rozdzielacz zapłonu
Świeca zapłonowa
Świeca żarowa
Zapłon auto części do Top marek samochodów
Układ zapłonowy / żarowy części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
Układ zapłonowy i podgrzewania wstępnego są bezpośrednio związane z uruchomieniem silnika i pełnią również różne funkcje. Pierwszy z nich jest stosowany w silnikach benzynowych i skonstruowany do wytwarzania iskry, która zapala mieszankę paliwowo-powietrzną. Drugi z nich stosowany jest w silnikach Diesla. Jego główną funkcją jest podgrzanie powietrza w komorach spalania (komorze wirowej lub wstępnej) w celu ułatwienia rozruchu zimnego silnika. Jest to szczególnie ważne przy niskich temperaturach otoczenia.
Konstrukcja układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego
Zasada działania układu zapłonowego polega na przekształceniu niskiego napięcia systemu pokładowego w wysokie napięcie i wytworzeniu iskry do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Napięcie jest przekształcane przez cewkę zapłonową. Wytworzony prąd jest przesyłany do rozdzielacza zapłonu, a następnie za pomocą przewodów wysokiego napięcia do świecy zapłonowej odpowiedniego cylindra. Pomiędzy elektrodami świec zapłonowych powstaje wyładowanie wysokiego napięcia. Układ obejmuje także przekaźnik i czasami przerywacz zapłonu, który bierze udział także w sterowaniu całym układem. Nowoczesne samochody są często wyposażone w bezrozdzielaczowy układ zapłonowy (DIS), który posiada jedną cewkę zapłonową na każdą świecę zapłonową i jest do nich bezpośrednio podłączony, bez użycia przewodów wysokiego napięcia.
Układ podgrzewania wstępnego ma inną zasadę działania. Świece żarowe stosowane w tym układzie to elektryczne grzałki. Ich praca jest sterowana przekaźnikiem lub oddzielną jednostką sterującą. Gdy świece żarowe są włączone, na desce rozdzielczej zapala się odpowiednia kontrolka.
Wskazówki serwisowe
- Upewnij się, że wszystkie kable i wtyczki są prawidłowo podłączone. Na przykład nieprawidłowe podłączenie przewodów wysokiego napięcia może spowodować spalenie cewki zapłonowej, przerywacza zapłonu lub innych elementów.
- Nie pozostawiaj włączonego zapłonu ze zgaszonym jednocześnie silnikiem przez dłuższy czas. Może to doprowadzić do przegrzania cewki, spalenia rezystora lub poluzowanie sprężyny przerywacza zapłonu.
- Nie pozostawiaj silnika na biegu jałowym przez dłuższy czas. Powoduje to zwiększone odkładanie się sadzy na świecach zapłonowych.
- Podczas montażu nowych świec zapłonowych lub żarowych przestrzegaj momentu dokręcenia podanego przez producenta. Nie przykładaj zbyt dużej siły w przypadku zablokowania się komponentu. Dotyczy to przede wszystkim świec żarowych, które mogą łatwo pęknąć. Aby je usunąć, pierwsze, co należy zrobić to nasmarować powierzchnię gwintu olejem syntetycznym i pozostawić ją w takim stanie na całą noc. Następnie należy uruchomić silnik lub doprowadzić zasilanie do pracujących elementów, aby je rozgrzać. Później można spróbować je odkręcić, trzeba jednak pamiętać o przestrzeganiu zalecanego momentu dokręcania. Jeśli nadal nie można odkręcić świec, ponownie je podgrzej. Do wyczyszczenia otworów na świece żarowe użyj specjalnego rozwiertaka.
- Używaj tylko wysokiej jakości paliwa. W przeciwnym razie świece zapłonowe lub żarowe wkrótce pokryją się sadzą.
Oznaki awarii
Wykrywanie awarii układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego nie jest takie proste, ponieważ większość z nich posiada podobne objawy. Na przykład trudności z uruchomieniem silnika benzynowego lub brak możliwości jego uruchomienia mogą wskazywać na uszkodzenie przewodów wysokiego napięcia, awarię cewki zapłonowej lub świec zapłonowych, uszkodzenie kopułki lub czujników rozdzielacza zapłonu, awarię mechanizmu wyprzedzenia zapłonu lub elektronicznej jednostki sterującej. Wszystkim wymienionym usterkom może towarzyszyć utrata mocy silnika i zwiększone zużycie paliwa.
Niezależnie, który element układu podgrzewania wstępnego uległ uszkodzeniu, wszystkie pojazdy Diesla mają wtedy problem z rozruchem zimnego silnika. Silnik może pracować na biegu jałowym mniej stabilnie niż zwykle.
Przyczyny awarii
Niska jakość paliwa, zużycie pierścieni tłokowych i uszczelek trzonka zaworu lub nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu mogą powodować osadzanie się sadzy na świecach zapłonowych. Jeśli przewody zasilające są uszkodzone, cewka zapłonowa może zacząć się przegrzewać. Awaria elementów układu podgrzewania wstępnego może być spowodowana zatkanymi wtryskiwaczami paliwa. Co więcej, części układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego dość często ulegają usterkom wskutek wahań napięcia w instalacji elektrycznej samochodu.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym możesz kupić elementy układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego. Dzięki szerokiej ofercie produktów w naszym katalogu bardzo szybko i łatwo znajdziesz odpowiednie części do swojego auta.
jest bardzo dobrej jakości i idzie na pierwszy montaż