Plus
Wypróbuj konto Premium
0   Artykułów
#
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Układ zapłonowy / żarowy auto części

Zapłon auto części do Top marek samochodów

  • Zapłon wysokiej jakości do AUDI
  • Zapłon wysokiej jakości do BMW
  • Zapłon wysokiej jakości do VW
  • Zapłon wysokiej jakości do MERCEDES-BENZ
  • Zapłon wysokiej jakości do OPEL
  • Zapłon wysokiej jakości do FORD
  • TOYOTA Układ zapłonowy / żarowy
  • RENAULT Układ zapłonowy / żarowy
  • PEUGEOT Układ zapłonowy / żarowy
  • HONDA Układ zapłonowy / żarowy
  • FIAT Układ zapłonowy / żarowy
  • VOLVO Układ zapłonowy / żarowy
  • MAZDA Układ zapłonowy / żarowy
  • SKODA Układ zapłonowy / żarowy
  • HYUNDAI Układ zapłonowy / żarowy
  • CITROËN Układ zapłonowy / żarowy
  • NISSAN Układ zapłonowy / żarowy
  • KIA Układ zapłonowy / żarowy
  • SEAT Układ zapłonowy / żarowy
  • MITSUBISHI Układ zapłonowy / żarowy
  • SUZUKI Układ zapłonowy / żarowy
  • CHEVROLET Układ zapłonowy / żarowy
  • ALFA ROMEO Układ zapłonowy / żarowy
  • SUBARU Układ zapłonowy / żarowy
  • JEEP Układ zapłonowy / żarowy
Więcej

Układ zapłonowy / żarowy części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy

Układ zapłonowy i podgrzewania wstępnego są bezpośrednio związane z uruchomieniem silnika i pełnią również różne funkcje. Pierwszy z nich jest stosowany w silnikach benzynowych i skonstruowany do wytwarzania iskry, która zapala mieszankę paliwowo-powietrzną. Drugi z nich stosowany jest w silnikach Diesla. Jego główną funkcją jest podgrzanie powietrza w komorach spalania (komorze wirowej lub wstępnej) w celu ułatwienia rozruchu zimnego silnika. Jest to szczególnie ważne przy niskich temperaturach otoczenia.

Konstrukcja układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego

Zasada działania układu zapłonowego polega na przekształceniu niskiego napięcia systemu pokładowego w wysokie napięcie i wytworzeniu iskry do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Napięcie jest przekształcane przez cewkę zapłonową. Wytworzony prąd jest przesyłany do rozdzielacza zapłonu, a następnie za pomocą przewodów wysokiego napięcia do świecy zapłonowej odpowiedniego cylindra. Pomiędzy elektrodami świec zapłonowych powstaje wyładowanie wysokiego napięcia. Układ obejmuje także przekaźnik i czasami przerywacz zapłonu, który bierze udział także w sterowaniu całym układem. Nowoczesne samochody są często wyposażone w bezrozdzielaczowy układ zapłonowy (DIS), który posiada jedną cewkę zapłonową na każdą świecę zapłonową i jest do nich bezpośrednio podłączony, bez użycia przewodów wysokiego napięcia.

Układ podgrzewania wstępnego ma inną zasadę działania. Świece żarowe stosowane w tym układzie to elektryczne grzałki. Ich praca jest sterowana przekaźnikiem lub oddzielną jednostką sterującą. Gdy świece żarowe są włączone, na desce rozdzielczej zapala się odpowiednia kontrolka.

Wskazówki serwisowe

  • Upewnij się, że wszystkie kable i wtyczki są prawidłowo podłączone. Na przykład nieprawidłowe podłączenie przewodów wysokiego napięcia może spowodować spalenie cewki zapłonowej, przerywacza zapłonu lub innych elementów.
  • Nie pozostawiaj włączonego zapłonu ze zgaszonym jednocześnie silnikiem przez dłuższy czas. Może to doprowadzić do przegrzania cewki, spalenia rezystora lub poluzowanie sprężyny przerywacza zapłonu.
  • Nie pozostawiaj silnika na biegu jałowym przez dłuższy czas. Powoduje to zwiększone odkładanie się sadzy na świecach zapłonowych.
  • Podczas montażu nowych świec zapłonowych lub żarowych przestrzegaj momentu dokręcenia podanego przez producenta. Nie przykładaj zbyt dużej siły w przypadku zablokowania się komponentu. Dotyczy to przede wszystkim świec żarowych, które mogą łatwo pęknąć. Aby je usunąć, pierwsze, co należy zrobić to nasmarować powierzchnię gwintu olejem syntetycznym i pozostawić ją w takim stanie na całą noc. Następnie należy uruchomić silnik lub doprowadzić zasilanie do pracujących elementów, aby je rozgrzać. Później można spróbować je odkręcić, trzeba jednak pamiętać o przestrzeganiu zalecanego momentu dokręcania. Jeśli nadal nie można odkręcić świec, ponownie je podgrzej. Do wyczyszczenia otworów na świece żarowe użyj specjalnego rozwiertaka.
  • Używaj tylko wysokiej jakości paliwa. W przeciwnym razie świece zapłonowe lub żarowe wkrótce pokryją się sadzą.

Oznaki awarii

Wykrywanie awarii układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego nie jest takie proste, ponieważ większość z nich posiada podobne objawy. Na przykład trudności z uruchomieniem silnika benzynowego lub brak możliwości jego uruchomienia mogą wskazywać na uszkodzenie przewodów wysokiego napięcia, awarię cewki zapłonowej lub świec zapłonowych, uszkodzenie kopułki lub czujników rozdzielacza zapłonu, awarię mechanizmu wyprzedzenia zapłonu lub elektronicznej jednostki sterującej. Wszystkim wymienionym usterkom może towarzyszyć utrata mocy silnika i zwiększone zużycie paliwa.

Niezależnie, który element układu podgrzewania wstępnego uległ uszkodzeniu, wszystkie pojazdy Diesla mają wtedy problem z rozruchem zimnego silnika. Silnik może pracować na biegu jałowym mniej stabilnie niż zwykle.

Przyczyny awarii

Niska jakość paliwa, zużycie pierścieni tłokowych i uszczelek trzonka zaworu lub nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu mogą powodować osadzanie się sadzy na świecach zapłonowych. Jeśli przewody zasilające są uszkodzone, cewka zapłonowa może zacząć się przegrzewać. Awaria elementów układu podgrzewania wstępnego może być spowodowana zatkanymi wtryskiwaczami paliwa. Co więcej, części układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego dość często ulegają usterkom wskutek wahań napięcia w instalacji elektrycznej samochodu.

Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne

W naszym sklepie internetowym możesz kupić elementy układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego. Dzięki szerokiej ofercie produktów w naszym katalogu bardzo szybko i łatwo znajdziesz odpowiednie części do swojego auta.

Top 10 bestsellerów z kategorii Zapłon

Zalecane przez nas części zamienne z kategorii Układ zapłonowy / żarowy. To są najbardziej sprzedawane części zamienne. Kup nasze bestsellery albo odkryj dla siebie mnóstwo innych atrakcyjnych ofert.
-25%
Zapłon świeca żarowa GE100
świeca żarowa GE100
Numer artykułu: GE100
44,33 PLN

(Cena za sztukę)

zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Wymiar gwintu: M10x1,0
  • Długość [mm]: 97
  • Napięcie [V]: 5
  • Linia produktów: ISS
  • Rozmiar klucza: 10 mm
  • Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa
  • Głębokość zabudowy [mm]: 30
  • Technika połączeń: 4 mm PIN
  • Natężenie prądu [A]: 25
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 20
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 15
  • Zbieżność stożka: 63
  • Moment gnący [Nm]: 35
  • System tworzenia mieszanki paliwowej: pompowtryskiwacz (PDE)
  • BERU  świeca żarowa
  • Numer artykułu  GE100
  • Sugerowana cena producenta   59,11 PLN
  • Nasza cena   44,33 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Układ zapłonowy / żarowy świeca zapłonowa IK20TT
świeca zapłonowa IK20TT
Numer artykułu: IK20TT
58,76 PLN

(Cena za sztukę)

zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Rozmiar klucza: 16
  • Długość gwintu [mm]: 19
  • świeca zapłonowa: 1 elektroda masowa
  • Linia produktów: Iridium TT
  • Moment dokręcenia [Nm]: 22
  • Średnica [mm]: 14
  • Masa [g]: 43
  • Wersja na kraj: Japonia
  • DENSO  świeca zapłonowa
  • Numer artykułu  IK20TT
  • Sugerowana cena producenta   78,34 PLN
  • Nasza cena   58,76 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zapłon Cewka zapłonowa GN10198-12B1
Cewka zapłonowa GN10198-12B1
Numer artykułu: GN10198-12B1
404,96 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Ilość biegunów: 5
  • Napięcie [V]: 12
  • Wersja: OEM Std
  • Wariant wyposażenia: Cassette
  • Rodzaj wtyczki: żeński
  • DELPHI  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  GN10198-12B1
  • Sugerowana cena producenta   539,94 PLN
  • Nasza cena   404,96 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Układ zapłonowy / żarowy świeca żarowa GE114
świeca żarowa GE114
Numer artykułu: GE114
56,63 PLN

(Cena za sztukę)

zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Wymiar gwintu: M9x1,0
  • Długość [mm]: 157
  • Napięcie [V]: 4,4
  • Linia produktów: ISS
  • Rozmiar klucza: 9 mm
  • Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa
  • Głębokość zabudowy [mm]: 35
  • Technika połączeń: 4 mm PIN
  • Natężenie prądu [A]: 25
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 10
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 8
  • Zbieżność stożka: 93
  • Moment gnący [Nm]: 22
  • BERU  świeca żarowa
  • Numer artykułu  GE114
  • Sugerowana cena producenta   75,50 PLN
  • Nasza cena   56,63 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zapłon Cewka zapłonowa ZSE003
Cewka zapłonowa ZSE003
Numer artykułu: ZSE003
273,53 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Ilość biegunów: 4
  • Napięcie [V]: 12
  • Ilość połączeń: 4
  • Wymagana ilość: 1
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia złącze zębate, 2-elektrodowa
  • Ograniczenia producenta: System BOSCH / TEMIC
  • BERU  Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu  ZSE003
  • Sugerowana cena producenta   364,71 PLN
  • Nasza cena   273,53 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Układ zapłonowy / żarowy świeca zapłonowa IXEH20TT
świeca zapłonowa IXEH20TT
Numer artykułu: IXEH20TT
57,02 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Rozmiar klucza: 14
  • Długość gwintu [mm]: 26,5
  • świeca zapłonowa: 1 elektroda masowa
  • Linia produktów: Iridium TT
  • Moment dokręcenia [Nm]: 17
  • Średnica [mm]: 12
  • Masa [g]: 37
  • Wersja na kraj: Japonia
  • DENSO  świeca zapłonowa
  • Numer artykułu  IXEH20TT
  • Sugerowana cena producenta   76,03 PLN
  • Nasza cena   57,02 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zapłon Generator impulsów, wał korbowy S103557002Z
Generator impulsów, wał korbowy S103557002Z
Numer artykułu: S103557002Z
364,30 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Ilość biegunów: 3
  • Długość przewodu [mm]: 780
  • Tolerancja [%]: +15, -5
  • Kolor: czarny
  • VDO  Generator impulsów, wał korbowy
  • Numer artykułu  S103557002Z
  • Sugerowana cena producenta   485,73 PLN
  • Nasza cena   364,30 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Układ zapłonowy / żarowy świeca żarowa DG-245
świeca żarowa DG-245
Numer artykułu: DG-245
55,71 PLN

(Cena za sztukę)

zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Długość całkowita [mm]: 170
  • Wymiar gwintu: M10x1.25
  • Napięcie [V]: 11
  • Rozmiar klucza: 12
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 12
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 10, 12
  • Masa [g]: 49
  • DENSO  świeca żarowa
  • Numer artykułu  DG-245
  • Sugerowana cena producenta   74,28 PLN
  • Nasza cena   55,71 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zapłon świeca zapłonowa 1640
świeca zapłonowa 1640
Numer artykułu: 1640
102,19 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Rozmiar klucza: 16 mm
  • Gwint zewn. [mm]: 14,0
  • Długość gwintu [mm]: 26,5
  • świeca zapłonowa: Przyłącze stałe SAE, Elektroda środkowa irydowa
  • Linia produktów: LPG Laser Line
  • Rodzaj paliwa: CNG/LPG
  • Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 60000
  • NGK  świeca zapłonowa
  • Numer artykułu  1640
  • Sugerowana cena producenta   136,25 PLN
  • Nasza cena   102,19 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Układ zapłonowy / żarowy świeca żarowa GN046
świeca żarowa GN046
Numer artykułu: GN046
52,01 PLN

(Cena za sztukę)

zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Wymiar gwintu: M10x1,0
  • Długość [mm]: 97
  • Napięcie [V]: 12
  • Rozmiar klucza: 10 mm
  • Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa
  • Głębokość zabudowy [mm]: 30
  • Technika połączeń: 4 mm PIN
  • Natężenie prądu [A]: 16
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 20
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 15
  • Zbieżność stożka: 63
  • Moment gnący [Nm]: 35
  • System tworzenia mieszanki paliwowej: pompowtryskiwacz (PDE)
  • BERU  świeca żarowa
  • Numer artykułu  GN046
  • Sugerowana cena producenta   69,35 PLN
  • Nasza cena   52,01 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły