Plus
Wypróbuj konto Premium
0   Pozycje
#
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Układ zapłonowy / żarowy do swojego samochodu

Top8Zapłon bestsellerów
Słynne części zamienne z kategorii Układ zapłonowy / żarowy. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Układ zapłonowy / żarowy i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
-22%
Zapłon GE100 kupować online całodobowo
świeca żarowa
Numer artykułu: GE100
55,31 PLN
w tym 23% VAT, Dostawa
  • Długość całkowita [mm]: 97
  • Wymiar gwintu: M10x1,0
  • Napięcie [V]: 5
  • Linia produktów: ISS
  • Rozmiar klucza: 10 mm
  • Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa
  • Głębokość zabudowy [mm]: 30
  • Technika połączeń: 4 mm PIN
  • Natężenie prądu [A]: 25
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 20
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 15
  • Zbieżność stożka: 63
  • Moment gnący [Nm]: 35
  • System tworzenia mieszanki paliwowej: pompowtryskiwacz (PDE)
  • BERUświeca żarowa
  • Numer artykułuGE100
  • Sugerowana cena producenta70,91 PLN
  • Nasza cena 55,31 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-22%
Układ zapłonowy / żarowy IK20TT kupować online całodobowo
świeca zapłonowa
Numer artykułu: IK20TT
45,37 PLN
w tym 23% VAT, Dostawa
  • Rozmiar klucza: 16
  • świeca zapłonowa: 1 elektroda masowa
  • Rozmiar gwintu 1: 19
  • Linia produktów: Iridium TT
  • Moment dokręcenia [Nm]: 22
  • Średnica [mm]: 14
  • Masa [g]: 43
  • DENSOświeca zapłonowa
  • Numer artykułuIK20TT
  • Sugerowana cena producenta58,17 PLN
  • Nasza cena 45,37 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-22%
Zapłon GN10198-12B1 kupować online całodobowo
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: GN10198-12B1
359,51 PLN
w tym 23% VAT, Dostawa
  • Napięcie [V]: 12
  • Ilość podłączonych styków: 5
  • DELPHICewka zapłonowa
  • Numer artykułuGN10198-12B1
  • Sugerowana cena producenta460,91 PLN
  • Nasza cena 359,51 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-22%
Układ zapłonowy / żarowy GE114 kupować online całodobowo
świeca żarowa
Numer artykułu: GE114
74,44 PLN
w tym 23% VAT, Dostawa
  • Długość całkowita [mm]: 156,5
  • Wymiar gwintu: M9x1,0
  • Napięcie [V]: 4,4
  • Linia produktów: ISS
  • Rozmiar klucza: 9 mm
  • Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa
  • Głębokość zabudowy [mm]: 35
  • Technika połączeń: 4 mm PIN
  • Natężenie prądu [A]: 25
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 10
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 8
  • Zbieżność stożka: 93
  • Moment gnący [Nm]: 22
  • BERUświeca żarowa
  • Numer artykułuGE114
  • Sugerowana cena producenta95,44 PLN
  • Nasza cena 74,44 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-22%
Zapłon ZSE003 kupować online całodobowo
Cewka zapłonowa
Numer artykułu: ZSE003
239,28 PLN
w tym 23% VAT, Dostawa
  • Ilość biegunów: 4
  • Napięcie [V]: 12
  • Ilość połączeń: 4
  • Wymagana ilość: 1
  • Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia złącze zębate, 2-elektrodowa
  • Technika połączeń: Sawtooth
  • Ograniczenia producenta: System BOSCH / TEMIC
  • BERUCewka zapłonowa
  • Numer artykułuZSE003
  • Sugerowana cena producenta306,77 PLN
  • Nasza cena 239,28 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-22%
Układ zapłonowy / żarowy IXEH20TT kupować online całodobowo
świeca zapłonowa
Numer artykułu: IXEH20TT
50,15 PLN
w tym 23% VAT, Dostawa
  • Rozmiar klucza: 14
  • świeca zapłonowa: 1 elektroda masowa
  • Rozmiar gwintu 1: 26.5
  • Linia produktów: Iridium TT
  • Moment dokręcenia [Nm]: 17
  • Średnica [mm]: 12
  • Masa [g]: 37
  • DENSOświeca zapłonowa
  • Numer artykułuIXEH20TT
  • Sugerowana cena producenta64,30 PLN
  • Nasza cena 50,15 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-22%
Zapłon S103557002Z kupować online całodobowo
Generator impulsów, wał korbowy
Numer artykułu: S103557002Z
297,56 PLN
w tym 23% VAT, Dostawa
  • Ilość biegunów: 3
  • Długość przewodu [mm]: 780
  • Tolerancja [%]: +15, -5
  • Kolor: czarny
  • VDOGenerator impulsów, wał korbowy
  • Numer artykułuS103557002Z
  • Sugerowana cena producenta381,49 PLN
  • Nasza cena 297,56 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-22%
Układ zapłonowy / żarowy DG-245 kupować online całodobowo
świeca żarowa
Numer artykułu: DG-245
54,37 PLN
w tym 23% VAT, Dostawa
  • Długość całkowita [mm]: 170
  • Wymiar gwintu: M10x1.25
  • Napięcie [V]: 11
  • Rozmiar klucza: 12
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 1,5
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 1
  • Opór [Ohm]: 0,5
  • Masa [g]: 49
  • DENSOświeca żarowa
  • Numer artykułuDG-245
  • Sugerowana cena producenta69,70 PLN
  • Nasza cena 54,37 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły

Dowiedź się więcej o Układ zapłonowy / żarowy - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.

Układ zapłonowy i podgrzewania wstępnego są bezpośrednio związane z uruchomieniem silnika i pełnią również różne funkcje. Pierwszy z nich jest stosowany w silnikach benzynowych i skonstruowany do wytwarzania iskry, która zapala mieszankę paliwowo-powietrzną. Drugi z nich stosowany jest w silnikach Diesla. Jego główną funkcją jest podgrzanie powietrza w komorach spalania (komorze wirowej lub wstępnej) w celu ułatwienia rozruchu zimnego silnika. Jest to szczególnie ważne przy niskich temperaturach otoczenia.

Konstrukcja układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego

Zasada działania układu zapłonowego polega na przekształceniu niskiego napięcia systemu pokładowego w wysokie napięcie i wytworzeniu iskry do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Napięcie jest przekształcane przez cewkę zapłonową. Wytworzony prąd jest przesyłany do rozdzielacza zapłonu, a następnie za pomocą przewodów wysokiego napięcia do świecy zapłonowej odpowiedniego cylindra. Pomiędzy elektrodami świec zapłonowych powstaje wyładowanie wysokiego napięcia. Układ obejmuje także przekaźnik i czasami przerywacz zapłonu, który bierze udział także w sterowaniu całym układem. Nowoczesne samochody są często wyposażone w bezrozdzielaczowy układ zapłonowy (DIS), który posiada jedną cewkę zapłonową na każdą świecę zapłonową i jest do nich bezpośrednio podłączony, bez użycia przewodów wysokiego napięcia.

Układ podgrzewania wstępnego ma inną zasadę działania. Świece żarowe stosowane w tym układzie to elektryczne grzałki. Ich praca jest sterowana przekaźnikiem lub oddzielną jednostką sterującą. Gdy świece żarowe są włączone, na desce rozdzielczej zapala się odpowiednia kontrolka.

Wskazówki serwisowe

  • Upewnij się, że wszystkie kable i wtyczki są prawidłowo podłączone. Na przykład nieprawidłowe podłączenie przewodów wysokiego napięcia może spowodować spalenie cewki zapłonowej, przerywacza zapłonu lub innych elementów.
  • Nie pozostawiaj włączonego zapłonu ze zgaszonym jednocześnie silnikiem przez dłuższy czas. Może to doprowadzić do przegrzania cewki, spalenia rezystora lub poluzowanie sprężyny przerywacza zapłonu.
  • Nie pozostawiaj silnika na biegu jałowym przez dłuższy czas. Powoduje to zwiększone odkładanie się sadzy na świecach zapłonowych.
  • Podczas montażu nowych świec zapłonowych lub żarowych przestrzegaj momentu dokręcenia podanego przez producenta. Nie przykładaj zbyt dużej siły w przypadku zablokowania się komponentu. Dotyczy to przede wszystkim świec żarowych, które mogą łatwo pęknąć. Aby je usunąć, pierwsze, co należy zrobić to nasmarować powierzchnię gwintu olejem syntetycznym i pozostawić ją w takim stanie na całą noc. Następnie należy uruchomić silnik lub doprowadzić zasilanie do pracujących elementów, aby je rozgrzać. Później można spróbować je odkręcić, trzeba jednak pamiętać o przestrzeganiu zalecanego momentu dokręcania. Jeśli nadal nie można odkręcić świec, ponownie je podgrzej. Do wyczyszczenia otworów na świece żarowe użyj specjalnego rozwiertaka.
  • Używaj tylko wysokiej jakości paliwa. W przeciwnym razie świece zapłonowe lub żarowe wkrótce pokryją się sadzą.

Oznaki awarii

Wykrywanie awarii układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego nie jest takie proste, ponieważ większość z nich posiada podobne objawy. Na przykład trudności z uruchomieniem silnika benzynowego lub brak możliwości jego uruchomienia mogą wskazywać na uszkodzenie przewodów wysokiego napięcia, awarię cewki zapłonowej lub świec zapłonowych, uszkodzenie kopułki lub czujników rozdzielacza zapłonu, awarię mechanizmu wyprzedzenia zapłonu lub elektronicznej jednostki sterującej. Wszystkim wymienionym usterkom może towarzyszyć utrata mocy silnika i zwiększone zużycie paliwa.

Niezależnie, który element układu podgrzewania wstępnego uległ uszkodzeniu, wszystkie pojazdy Diesla mają wtedy problem z rozruchem zimnego silnika. Silnik może pracować na biegu jałowym mniej stabilnie niż zwykle.

Przyczyny awarii

Niska jakość paliwa, zużycie pierścieni tłokowych i uszczelek trzonka zaworu lub nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu mogą powodować osadzanie się sadzy na świecach zapłonowych. Jeśli przewody zasilające są uszkodzone, cewka zapłonowa może zacząć się przegrzewać. Awaria elementów układu podgrzewania wstępnego może być spowodowana zatkanymi wtryskiwaczami paliwa. Co więcej, części układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego dość często ulegają usterkom wskutek wahań napięcia w instalacji elektrycznej samochodu.

Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne

W naszym sklepie internetowym możesz kupić elementy układu zapłonowego i podgrzewania wstępnego. Dzięki szerokiej ofercie produktów w naszym katalogu bardzo szybko i łatwo znajdziesz odpowiednie części do swojego auta.

loader Prosimy, poczekać!...