Wahacz (poprzeczny, podłużny, ukośny) do swojego samochodu
Wahacz zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Jak wymienić wahacz przedni / wahacz poprzeczny przedni w AUDI A4 B6 TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują wahacz: BOSCH, STARK, SACHS,...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Wahacz do Top marek samochodów
Wahacz koła najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Wahacz poprzeczny
Wahacz (poprzeczny, podłużny, ukośny) od 105 producentów w cenie od 9,73 PLN do 9721,11 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
9001745 | TC3088 | JTC347 | JTC119 | 1691101 | 1101702 |
Od popularnych producentów: | |||||
FEBEST | FEBI BILSTEIN | RIDEX | MASTER-SPORT | MOOG | TRW |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Wahacz (poprzeczny, podłużny, ukośny) – dane techniczne: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Strona zabudowy: | Długość [mm]: | Rodzaj wahacza: | |||
Oś przednia | z przodu | 355 | 273 | Wahacz trójkątny (sam. użytkowy) | Wahacz poprzeczny |
na dole | oż przednia, z lewej | 255,2 | 460 | Wahacz ukośny | Wahacz wzdłużny |
z prawej u góry | Tylna oś po obydwu stronach | 295 | - | - | - |
Dowiedź się więcej o Wahacz (poprzeczny, podłużny, ukośny) - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Wahacze są elementami niezależnego zawieszenia środka transportowego. Służą do ograniczenia ruchu koła w płaszczyźnie pionowej.
Rodzaje wahaczy zawieszeniaWedług kierunku ruchu samochodu:
- wzdłużne;
- poprzeczne;
Według konstrukcji:
- trójkątne;
- proste z dwoma punktami mocowania;
- w kształcie H.
Wahacze to zlewne części z żebrami sztywności ze stali albo stopów lekkich. Części posiadają zgrubienia na dwóch końcach, jeden jest w kształcie cylindra z wciśniętym silentblokiem, a drugi – pierścieniowaty, dla mocowania przegubu. Kształt wahaczy może się różnić, w zależności od rozwiązań konstrukcyjnych.
Eksploatacja wahaczy zawieszeniaPrzy poprawnej i uważnej eksploatacji wahacze zawieszenia przesłużą w ciągu całego czasu eksploatacji samochodu. Części mogą się zepsuć w skutek deformacji albo korozji. Jazda po drogach z pokryciem wysokiej jakości, uważna jazda i poprawne przechowywanie samochodu zwiększą czas eksploatacji tej części.
Uszkodzenia wahaczy zawieszenia- deformacja;
- złamanie albo szczelina w części;
- korozja części stalowych.
- samochód nie utrzymuje kierunek jazdy;
- uszkodzenie zawieszenia;
- nierównomierne albo zwiększone zużycie opon;
- pojawił się stukot w okolicach zawieszenia;
- zwiększona wibracja podczas ruchu samochodu.
- pokrycie drogowe niskiej jakości;
- jazda agresywna;
- wypadek drogowy;
- zużycie elementów zawieszenia;
- trafienie wody, brudu i kurzu na część.
Wymiana wahaczy zawieszenia wykonuje się za pomocą specjalnego narzędzia na stacjach obsługi samochodów. Nie zaleca się robić to samodzielnie.
Aby wymienić uszkodzone części, należy wykonać następne kroki:
- postawić samochód na podpory;
- odkręcić bolce wahaczy górnych;
- uważnie zdjąć części, które potrzebują wymiany;
- zainstalować nowe części;
- zaciągnąć mocowania wahaczy;
- wykonać powyższe kroki w odwrotnej kolejności.
Jeżeli powstały trudności przy złożeniu zamówienia albo wyborze odpowiedniej części, zawsze jesteśmy gotowi pomóc w tym. Nasza obsługa klienta przedstawi wszystkie informacje w dowolnym momencie. Odpowiemy na wszystkie pytania, dotyczące usług strony, dostawy i opłaty. Kupuj razem z nami, to jest prosto, szybko i korzystnie!
Proces wymiany wahacza zależy od konstrukcji zawieszenia pojazdu. Może się on znacząco różnić w samochodach różnych marek, modeli i wersji. Podstawowy algorytm obejmuje następujące czynności:
- Przeczytanie instrukcji naprawczej samochodu.
- Przygotowanie narzędzi. W większości przypadków będziesz potrzebować podnośnika samochodowego, klinów pod koła, narzędzia do zdejmowania tulei, śrubokrętów, środka WD-40, kluczy płaskich i nasadowych, klucza dynamometrycznego i klucza do kół.
- Uzyskanie dostępu do mocowań wahaczy. W tym celu będziesz potrzebować zdjąć koło oraz pozostałe elementy.
- Zdemontowanie mocowań i rozebranie części.
- Oczyszczenie części stykowych oraz ich gniazd montażowych.
- Zainstalowanie nowej części. W celu dokręcenia gwintowanych połączeń zawsze zależy skorzystać z klucza dynamometrycznego, który zapewni uzyskanie odpowiedniego momentu dokręcenia zalecanego przez producenta samochodu.
- Ustawienie zbieżności kół.
Wszystkie wahacze można podzielić na trzy podstawowe segmenty cenowe:
- Produkty niskobudżetowe. Dane części obejmują produkty marki Ridex, NK, SWAG, Mapco, JP Group oraz innych firm. Są one niedrogie. Dane części samochodowe są przeznaczone do radzenia sobie ze średnimi obciążeniami. Ich średnia żywotność wynosi 40 000 kilometrów. Możesz je wybrać, gdy bardzo rzadko jeździsz swoim samochodem, preferujesz jazdę po wysokiej jakości drogach, preferujesz spokojny styl jazdy oraz rzadko przewozisz w swoim bagażniku ładunek.
- Produkty klasy premium. Obejmują one części marki Monroe, Delphi i Stark Automotive. Ich głównymi zaletami jest doskonała jakość oraz długa żywotność, dzięki czemu można na nich przejechać 120 000 kilometrów. Produkty dostępne w danej kategorii są popularne wśród właścicieli samochodów sportowych oraz pojazdów off-roadowych, które muszą przeciwstawić się znacznym obciążeniom.
- Produkty z średniego segmentu cenowe. Jest to optymalny wybór dla wielu samochodów, gdyż są one połączeniem niezawodności i przystępnej ceny. W przypadku relatywnie spokojnego stylu jazdy dane wahacze są w stanie spokojnie przeciwstawić się codziennym obciążeniom. Można na nich przejechać do 75 000 kilometrów. Dany segment cenowy reprezentowany jest przez następujące marki: Topran, Metzger, CTR, Febi Bilstein, Ruville, Meyle, Diederichs, ABS.
Podnieś swój samochód za pomocą lewarka lub wjedź nim na kanał lub rampę. Wizualnie oszacuj stan techniczny danej części. Nie powinna mieć ona na swojej powierzchni zniekształceń, śladów korozji lub zarysowań. O kiepskim stanie wahaczy świadczą także rozwarstwione tuleje.
Upewnij się, że mocowania są prawidłowo dokręcone, a pomiędzy tuleją a wahaczem nie ma jakichkolwiek luzów. W tym celu chwyć za wahacz swoją ręką i spróbuj rozkołysać go w różnych kierunkach. Luzy na przegubach kulowych można sprawdzić za pomocą łomu poprzez włożenie go pomiędzy wahacz a zwrotnicę.