Pompa wody + zestaw paska rozrządu do samochodu
Zestaw paska rozrządu + pompa wody do samochodu:
online cena od sklep internetowy AUTODOC
Kupić pompa wodna + komplet rozrządu od topowych marek
Zestaw paska rozrządu + pompa wody do najpopularniejszych samochodów:
Zestaw paska rozrządu + pompa wody do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Pompa wodna + komplet rozrządu w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Pompa wody + zestaw paska rozrządu. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Pompa wody + zestaw paska rozrządu i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
Zestaw paska rozrządu + pompa wody : która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Pompa wodna + komplet rozrządu pochodzą od następujących marek:
- SKF
- GATES
- CONTITECH
- BOSCH
- INA
Pompa wody + zestaw paska rozrządu: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Pompa wody + zestaw paska rozrządu waha się od 364 zł do 940 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
172599 | 530 0717 30 | 30-1030-2 | 530 0162 30 | CT1143WP1 | 530 0195 30 |
Od popularnych producentów: | |||||
SKF | GATES | CONTITECH | BOSCH | INA | FEBI BILSTEIN |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | AUDI | BMW | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Pompa wody + zestaw paska rozrządu – dane techniczne | |||||
Liczba zębów | Długość [mm] | Szerokość [mm] | |||
121 | 104 | 872 | 1096 | 18 | 17 |
129 | 108 | 1088 | 1104 | 15 | 25 |
133 | 109 | 1057 | 1032 | 12 | 19 |
Dowiedź się więcej o Pompa wody + zestaw paska rozrządu - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Zestaw paska rozrządu i pompy wody to zestaw elementów do serwisowania układu rozrządu. Zawiera on wszystkie elementy napędu, które powinny być regularnie wymieniane. Pomaga w szybkim przywróceniu układu do pełnej sprawności.
Rodzaje
Zestaw paska rozrządu i pompy wody może zawierać różne elementy, ponieważ konstrukcja napędu różni się w zależności od modelu pojazdu. Przede wszystkim różnią się one ilością, rodzajem i rozmiarem rolek, przekrojem paska napędowego i rodzajem pompy wody. Pompy mają podobna budowę, ale różnią się materiałem produkcyjnym i wydajnością.
Pompy mogą być wykonane z żeliwa lub aluminium. Wirnik może być wykonany z metalu lub plastiku. Wirniki metalowe charakteryzują się wytrzymałością i trwałością. Niemniej jednak mają większą bezwładność, stąd do uruchomienia pompy potrzeba więcej siły. Wirniki plastikowe są lekkie i niezawodne, ale słabsze pod względem wytrzymałości mechanicznej. Ponadto ich łopatki mogą ulec zniekształceniu pod stałym wpływem wysokiej temperatury, co z reguły wpływa na wydajność całego urządzenia.
Wskazówki eksploatacyjne
Przed montażem zestawu paska rozrządu i pompy wody zaleca się przepłukanie układu chłodzenia, gdyż w przeciwnym razie zanieczyszczenia zarysują nowe elementy. Do wykonania tej procedury można użyć standardowego węża i płynu do płukania lub specjalnego zestawu narzędzi.
Aby mieć pewność, że zestaw paska rozrządu i pompy wody będzie miał długą żywotność, ważna jest terminowa wymiana płynu chłodniczego i używanie wyłącznie produktów zalecanych przez producenta pojazdu.
Podczas montażu pompy można użyć pasty uszczelniającej tylko wtedy, gdy jest ona zatwierdzona przez producenta samochodu. Ważne jest, aby zapobiec przedostaniu się produktu do układu chłodzenia, w przeciwnym razie może to szybko doprowadzić do uszkodzenia termostatu.
Po zakończeniu instalacji podnieś samochód i obróć pompę ręcznie około 10 razy. Umożliwi to wypełnienie jej płynem chłodniczym i uniknięcie pracy urządzenia na sucho, co jest niebezpieczne dla uszczelnień i innych elementów.
Do montażu rolek należy używać specjalnych narzędzi. Monitoruj poziom płynu chłodniczego w układzie i prawidłowe napięcie paska rozrządu.
Objawy awarii
Nietypowe dźwięki dobiegające spod maski podczas pracy silnika wskazują często na usterkę jednego z elementów wchodzących w skład zestawu paska rozrządu i pompy wody. Pisk, hałas i stukanie mogą wskazywać na uszkodzenie napinacza lubrolek zwrotnych, a gwizdanie lub szeleszczenie może sygnalizować zużycie paska. Odgłos wycia wskazuje na awarię łożyska pompy. Usterki mechanizmu rozrządu często prowadzą do awarii silnika, takich jak nierównomierna praca lub zmniejszenie mocy. Czasami silnika nie da się w ogóle uruchomić. Ślady płynu chłodniczego na obudowie pompy lub innych podzespołach pod maską mogą być wynikiem nieszczelności pierścienia uszczelniającego lub obudowy.
Przyczyny awarii
Często awaria części zawartych w zestawiepaska rozrządu i pompy wody spowodowana jest niestosowaniem się do zaleceń montażowych. Na przykład użycie nieodpowiednich narzędzi może prowadzić do uszkodzenia i niewspółosiowości kół pasowych, co z kolei powoduje zwiększone zużycie paska, a także zniszczenie łożyska oraz wału pompy. Jednocześnie zbyt mocno napięty pasek powoduje często zniszczenie łożysk kół pasowych i pompy, jak również wału pompy.
Istnieją również inne problemy, które mogą mieć wpływ na działanie pompy. Kiepskiej jakości płyn chłodniczy lub jego nieterminowa wymiana może spowodować korozję. Istnieje także ryzyko kawitacji związanej z pogorszeniem się stanu starego płynu.
autodoc.pl: tylko wysokiej jakości samochodowe części zamienne
W naszym sklepie internetowym można w każdej chwili kupić zestawpaska rozrządu i pompy wody w korzystnej cenie.