Zestaw paska rozrządu do swojego samochodu
Zestaw paska rozrządu + pompa wody zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Zestaw paska rozrządu + pompa wody do Top marek samochodów
Pompa wody + zestaw paska rozrządu najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Pompa wodna + komplet rozrządu
Zestaw paska rozrządu od 56 producentów w cenie od 172,44 PLN do 3316,30 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
VKMC 01113-1 | 530 0171 31 | CT1115WP1 | VKMC 03205 | 530 0140 30 | CT908WP1 |
Od popularnych producentów: | |||||
SKF | GATES | BOSCH | CONTITECH | DAYCO | DOLZ |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Zestaw paska rozrządu – dane techniczne: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ilość zębów: | Szerokość [mm]: | Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: | |||
138 | 129 | 22 | 23 | z pompą wodną | ze śrubami wałka rozrządu |
116 | 153 | 23,4 | 30 | - | - |
120 | 95 | 28 | 24 | - | - |
Dowiedź się więcej o Zestaw paska rozrządu - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Zestaw paska rozrządu i pompy wody to zestaw elementów do serwisowania układu rozrządu. Zawiera on wszystkie elementy napędu, które powinny być regularnie wymieniane. Pomaga w szybkim przywróceniu układu do pełnej sprawności.
Rodzaje
Zestaw paska rozrządu i pompy wody może zawierać różne elementy, ponieważ konstrukcja napędu różni się w zależności od modelu pojazdu. Przede wszystkim różnią się one ilością, rodzajem i rozmiarem rolek, przekrojem paska napędowego i rodzajem pompy wody. Pompy mają podobna budowę, ale różnią się materiałem produkcyjnym i wydajnością.
Pompy mogą być wykonane z żeliwa lub aluminium. Wirnik może być wykonany z metalu lub plastiku. Wirniki metalowe charakteryzują się wytrzymałością i trwałością. Niemniej jednak mają większą bezwładność, stąd do uruchomienia pompy potrzeba więcej siły. Wirniki plastikowe są lekkie i niezawodne, ale słabsze pod względem wytrzymałości mechanicznej. Ponadto ich łopatki mogą ulec zniekształceniu pod stałym wpływem wysokiej temperatury, co z reguły wpływa na wydajność całego urządzenia.
Wskazówki eksploatacyjne
Przed montażem zestawu paska rozrządu i pompy wody zaleca się przepłukanie układu chłodzenia, gdyż w przeciwnym razie zanieczyszczenia zarysują nowe elementy. Do wykonania tej procedury można użyć standardowego węża i płynu do płukania lub specjalnego zestawu narzędzi.
Aby mieć pewność, że zestaw paska rozrządu i pompy wody będzie miał długą żywotność, ważna jest terminowa wymiana płynu chłodniczego i używanie wyłącznie produktów zalecanych przez producenta pojazdu.
Podczas montażu pompy można użyć pasty uszczelniającej tylko wtedy, gdy jest ona zatwierdzona przez producenta samochodu. Ważne jest, aby zapobiec przedostaniu się produktu do układu chłodzenia, w przeciwnym razie może to szybko doprowadzić do uszkodzenia termostatu.
Po zakończeniu instalacji podnieś samochód i obróć pompę ręcznie około 10 razy. Umożliwi to wypełnienie jej płynem chłodniczym i uniknięcie pracy urządzenia na sucho, co jest niebezpieczne dla uszczelnień i innych elementów.
Do montażu rolek należy używać specjalnych narzędzi. Monitoruj poziom płynu chłodniczego w układzie i prawidłowe napięcie paska rozrządu.
Objawy awarii
Nietypowe dźwięki dobiegające spod maski podczas pracy silnika wskazują często na usterkę jednego z elementów wchodzących w skład zestawu paska rozrządu i pompy wody. Pisk, hałas i stukanie mogą wskazywać na uszkodzenie napinacza lubrolek zwrotnych, a gwizdanie lub szeleszczenie może sygnalizować zużycie paska. Odgłos wycia wskazuje na awarię łożyska pompy. Usterki mechanizmu rozrządu często prowadzą do awarii silnika, takich jak nierównomierna praca lub zmniejszenie mocy. Czasami silnika nie da się w ogóle uruchomić. Ślady płynu chłodniczego na obudowie pompy lub innych podzespołach pod maską mogą być wynikiem nieszczelności pierścienia uszczelniającego lub obudowy.
Przyczyny awarii
Często awaria części zawartych w zestawiepaska rozrządu i pompy wody spowodowana jest niestosowaniem się do zaleceń montażowych. Na przykład użycie nieodpowiednich narzędzi może prowadzić do uszkodzenia i niewspółosiowości kół pasowych, co z kolei powoduje zwiększone zużycie paska, a także zniszczenie łożyska oraz wału pompy. Jednocześnie zbyt mocno napięty pasek powoduje często zniszczenie łożysk kół pasowych i pompy, jak również wału pompy.
Istnieją również inne problemy, które mogą mieć wpływ na działanie pompy. Kiepskiej jakości płyn chłodniczy lub jego nieterminowa wymiana może spowodować korozję. Istnieje także ryzyko kawitacji związanej z pogorszeniem się stanu starego płynu.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości samochodowe części zamienne
W naszym sklepie internetowym można w każdej chwili kupić zestawpaska rozrządu i pompy wody w korzystnej cenie. Prowadzimy regularne promocje, dzięki którym możesz nabyć wysokiej jakości części za jeszcze mniej pieniędzy.
nice price and good quality