Zestaw paska rozrządu do samochodu
Zestaw rozrządu do samochodu:
online cena od sklep internetowy AUTODOC

Kupić kompletny rozrzad od topowych marek
Zestaw rozrządu do najpopularniejszych samochodów:
Zestaw rozrządu do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Kompletny rozrzad w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Zestaw paska rozrządu. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Zestaw paska rozrządu i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.





Zestaw rozrządu : która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Kompletny rozrzad pochodzą od następujących marek:
- SKF
- GATES
- CONTITECH
- BOSCH
- INA
Zestaw paska rozrządu: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Zestaw paska rozrządu waha się od 326 zł do 818 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Zestaw paska rozrządu: przydatne informacje
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
172599 | 530 0717 30 | 30-1030-2 | 530 0162 30 | CT1143WP1 | VKMA 06140 |
Od popularnych producentów: | |||||
SKF | GATES | CONTITECH | BOSCH | INA | FEBI BILSTEIN |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Zestaw paska rozrządu – dane techniczne | |||||
Liczba zębów | Długość [mm] | Szerokość [mm] | |||
104 | 121 | 872 | 1096 | 17 | 18 |
129 | 133 | 1088 | 1104 | 15 | 25 |
109 | 54 | 1057 | 1032 | 12 | 19 |
Dowiedź się więcej o Zestaw paska rozrządu - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Zestaw paska rozrządu zawiera elementy eksploatacyjne układu rozrządu. Obejmuje on pasek, rolki, sprężyny, elementy mocujące, a także inne części, które mogą być potrzebne do montażu tego podzespołu. Używając tego zestawu w odpowiednim czasie, będziesz w stanie zapewnić bezawaryjną pracę układu rozrządu.
Rodzaje
Jeden zestaw paska rozrządu różni się on drugiego listą i rodzajami zawartych w nich elementów. Wszystko zależy od budowy konkretnego modelu samochodu i jego układu rozrządu.
Zestawy te mogą zawierać następujące rodzaje rolek:
- Rolki prowadzące: umożliwiają odchylenie paska poprzez jego wygięcie pod określonym kątem. Absorbują wibracje w rejonach, w których pasek jest zbyt długi. Zapobiegają również jego ześlizgiwaniu się i tłumią drgania rezonansowe. Ich powierzchnia może być gładka, rowkowana lub zębata. Pierwsze dwa typy są instalowane po zewnętrznej stronie paska, a trzeci - po stronie wewnętrznej.
- Rolki napinające: są skonstruowane do zapewnienia prawidłowego napinania paska. Ich działanie ma bezpośredni wpływ na pracę całego układu rozrządu. Rolki są wyposażone w manualny lub automatyczny mechanizm napinający. Automatyczny mechanizm zawiera wbudowaną sprężynę lub siłownik hydrauliczny.
Jeśli chodzi o paski, różnią się one między sobą w zależności od marki i modelu pojazdu. Główne różnice dotyczą długości, przekroju poprzecznego i liczby zębów.
Wskazówki eksploatacyjne
Zainstaluj nowy zestawpaskarozrządu po każdorazowym przejechaniu 50 000 kilometrów. Zawsze używaj w tym celu specjalistycznych narzędzi. Nie uderzaj w rolki podczas montażu, gdyż w przeciwnym razie bardzo szybko ulegną uszkodzeniu. Zawsze sprawdzaj, czy pasek jest prawidłowo napięty i czy rolki są ustawione współosiowo. Upewnij się, że obudowa paska rozrządu nie jest uszkodzona. Utrzymuj komorę silnika w czystości i unikaj wszelkich wycieków.
Objawy awarii
Gdy części zawarte w zestawie paska rozrządu ulegną uszkodzeniu, wpływa to na działanie całego układu rozrządu. Można wtedy usłyszeć nietypowe dźwięki i stukanie z okolic silnika i strzały z tłumika. Pasek ześlizguje się z jednego zęba na drugi, co utrudnia pracę układu zapłonowego i może zakłócać proces tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Podczas kontroli wzrokowej paska można zauważyć oznaki zużycia, wgniecenia lub małe pęknięcia. Rolki często rdzewieją. Na ich powierzchni mogą pojawić się rowki i zarysowania. Lśniące, gładkie powierzchnie lub wgniecenia także wskazują na awarię mechanizmu.
Przyczyny awarii
Pasek jest poddawany znacznym obciążeniom, a jego stan pogarsza się wskutek normalnego zużycia. Łożyska kół pasowych także z biegiem czasu ulegają uszkodzeniu. Brud i wilgoć, które dostają się do wnętrza przez uszkodzone uszczelki, mogą spowodować wcześniejszą awarię łożysk. To samo dzieje się w przypadku zbyt mocnego napięcia paska. Nieprawidłowe napięcie jest również niebezpieczne dla kół pasowych. Ciała obce uwięzione pomiędzy kołami pasowymi a pasem również mogą je uszkodzić. Zakleszczone łożyska lub zablokowane koło pasowe pompy wody powodują zerwanie się paska. Niewłaściwe ustawienie kół pasowych spowodowane błędami montażowymi jest również niebezpieczne dla paska.
autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym możesz zawsze kupić wysokiej jakości zestawpaskarozrządu w okazyjnej cenie.