Zestaw pierscieni tlokowych do swojego samochodu
Pierścienie tłokowe zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Pierścienie tłokowe do Top marek samochodów
Pierścienie olejowe najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Zestaw pierscieni tłoka
Zestaw pierscieni tlokowych od 34 producentów w cenie od 7,00 PLN do 2390,70 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
800109410000 | 083 16 N0 | 800072510000 | 08-705100-00 | 08-182900-00 | 08-429400-00 |
Od popularnych producentów: | |||||
GOETZE ENGINE | MAHLE ORIGINAL | HASTINGS PISTON RING | KOLBENSCHMIDT | DT Spare Parts | ET ENGINETEAM |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Dowiedź się więcej o Zestaw pierscieni tlokowych - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Pierścienie tłokowe są ważnymi elementami silnika. Ich zadaniem jest utrzymanie kompresji w komorach spalania. Zapewniają odprowadzanie ciepła z tłoków do ścianek tulei cylindra, zapobiegając przegrzaniu. Pierścienie tłokowe regulują grubość filmu olejowego. Montuje się je z niewielką szczeliną w specjalnych rowkach na zewnętrznej powierzchni tłoka.
Rodzaje
Ze względu na przeznaczenie:
- Kompresyjne: tego typu pierścienie zapewniają szczelność komór spalania. Montuje się je nad pierścieniami zgarniającymi. Mogą być płaskie, skręcone lub w kształcie litery L i mają stożkowe krawędzie.
- Zgarniające: zgarniają olej ze ścianek tulei cylindra i tłoków, pozostawiając na ich powierzchni film olejowy o optymalnej grubości. Mogą być jedno- lub wieloczęściowe.
Ze względu na materiał produkcyjny:
- Żeliwne: są tańsze. Szybko i łatwo się docierają. Są instalowane z nową tuleją, aby zapobiec ich nacinaniu.
- Stalowe: mogą być wykonane ze stali nierdzewnej. Zazwyczaj tego typu części są droższe, ale mogą wytrzymać wyższe temperatury. Nadają się do montażu w tulei z dotartąpowierzchnią.
Na powierzchnię pierścieni tłokowych może zostać nałożona dodatkowa powłoka, na przykład z molibdenu dla poprawy właściwości eksploatacyjnych i żywotności.
Wskazówki eksploatacyjne
Po wymianie pierścieni tłokowych należy odpalić silnik, aby nowy elementy się dotarły. Procedura ta jest czasami opisana przez producenta samochodu w jego dokumentacji technicznej. W większości przypadków jest dokonywana w kilku etapach. Silnik jest rozgrzewany do 80°C, a następnie schładzany do 40°C. Ten krok należy powtórzyć 8-9 razy. Następnie komora silnika jest sprawdzana pod kątem wycieków, a w przypadku ich znalezienia należy je powstrzymać. Podczas pierwszych 1500 kilometrów należy unikać korków ulicznych, zjazdów i podjazdów, a także utrzymywać prędkość obrotową silnika poniżej 2500 obr./min. Pierwsza jazda autem powinna wynosić co najmniej 300 kilometrów. Pozostały dystans można pokonać w dogodnych dla kierowcy odstępach czasu. Olej i filtr oleju są wymieniane po zakończeniu docierania.
Ponadto, aby pierścienie tłokowe były trwałe, zaleca się stosowanie wyłącznie wysokiej jakości oleju. Olej powinien mieć lepkość zalecaną przez producenta samochodu. Nie należy przeciążać silnika. Unikaj za wszelką cenę jego przegrzewania. Ważne jest również, aby nie dopuścić do pęknięcia uszczelki głowicy. Jeśli uległa ona uszkodzeniu, należy ją niezwłocznie wymienić. Terminowa wymiana filtra powietrza i monitorowanie integralności układu dolotowego może również wydłużyć żywotność tych elementów. Jeśli problemy już wystąpiły, płukanie silnika może być tymczasowym rozwiązaniem. Przeprowadza się je przy pomocy specjalnych preparatów.
Objawy awarii
Najczęstszą usterką jest sklejenie się pierścieni tłokowych. Problem ten wiąże się z unieruchomieniem części, co prowadzi do wycieku ze szczeliny między tłokiem a cylindrem i przedostania się dużej ilości oleju do komór spalania. Czasami pierścienie ulegają uszkodzeniu lub przepaleniu, co ma takie same konsekwencje. W cylindrach występuje niska kompresja i pojawiają się problemy z odpaleniem silnika. Auto przyspiesza znacznie wolniej. Zużycie oleju i paliwa wzrasta. Z rury wydechowej zaczyna wydobywać się niebieskawy dym. Na świecach zapłonowych tworzy się czarny, oleisty osad.
Przyczyny awarii
W większości przypadków sklejenie pierścieni tłokowych jest spowodowane stosowaniem oleju o nieodpowiedniej lepkości lub klasie, czy też jego nieterminową wymianą. Groźne są także zanieczyszczenia przedostające się do wnętrza silnika wskutek przetarcia elementu filtrującego lub wycieku w układzie dolotowym. Ciała obce znajdujące się we wnętrzu silnika prowadzą do zarysowania powierzchni jego elementów. Przegrzanie silnika, spowodowane np. nieprawidłowym procesem tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, może prowadzić do przepalenia się elementów.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości samochodowe części zamienne
U nas możesz kupić zestaw pierścieni tłokowych do swojego samochodu w atrakcyjnejcenie. Zarejestruj się na naszej stronie internetowej, aby zaoszczędzić jeszcze więcej na zakupach.