Spis treści
BMW e46: problemy z termostatem, uszczelką pod głowicą i typowe wady
Niemieckie auta zdecydowanie słyną z niezawodności i wysokich osiągów. Opinie BMW E46 zdecydowanie potwierdzają ten stereotyp, który bardzo dobrze opisuje rzeczywistość. Ten model istnieje na rynku od wielu lat i nadal cieszy się popularnością. Czasem zdarzają się z nim problemy charakterystyczne dla tego modelu. Dowiedz się, jakie są objawy przepływomierzu BMW E46 i innych typowych dla tego auta usterek. Dowiedz się także, co mówią o nim jego posiadacze i mechanicy.
Opinie BMW E46
Opinie BMW E46 zbiera naprawdę dobre już od 1998 roku, gdy został wprowadzony na rynek. Ta seria była produkowana przez kilka lat do 2005. Niewątpliwie BMW E46 wady i zalety ma różne, ale są kwestie, które zasługują na szczególną uwagę, gdyż kierowcy często zgłaszają powtarzające się problemy. W ogólnym rozrachunku auto uchodzi jednak za dość bezawaryjne, mało kłopotliwe w eksploatacji, a także gwarantujące bardzo dobre osiągi. Bardzo ważne dla kierowców jest to, że auto części do BMW E46 nadal są dostępne w sprzedaży, pomimo że ten model nie jest już produkowany.
RIDEX świeca zapłonowa
Rozmiar klucza: 16
RIDEX świeca zapłonowa
Rozmiar klucza: 16
RIDEX świeca zapłonowa
Rozmiar klucza: 16
MAHLE ORIGINAL Termostat, środek chłodzący
Temperatura otwarcia: 70°C, bez uszczelnienia
BOSCH świeca zapłonowa
M 14 x 1,25, Rozmiar klucza: 16
Uszczelka pod głowicą BMW E46 – objawy
Uszkodzona uszczelka pod głowicą BMW E46 objawy może dawać bardzo zróżnicowane. Niewątpliwie jest to poważny kłopot, o który martwi się wielu posiadaczy tego modelu. Podstawowe objawy to ślady oleju pozostające na filtrze powietrza, bardzo gęsty dym wydobywający się z układu wylotowego, a także nierówna praca na wolnych obrotach. Przy takiej awarii często pojawiają się także problemy z rozruchem auta, a ponadto można wyczuć w kabinie dym. Naprawa wymaga rozkręcenia znacznej części silnika, jednak jest możliwa do wykonania.
Problemy z rozruchem auta i nierówna praca silnika, a także utrata mocy może mieć inne przyczyny. W BMW E46 świece objawy dają właśnie takie. Zazwyczaj auto traci moc w różnych sytuacjach, nawet w trakcie jazdy. Mogą też pojawić się całkowite problemy z odpaleniem auta. Świeca zapłonowa do BMW E46 jest łatwo dostępna, a sama wymiana jest prostym zabiegiem, więc nie stanowi problemu. Można to zrobić w każdym warsztacie. Niewątpliwie tym, co wpływa na szybsze zużywanie się świec zapłonowych, jest bardzo dynamiczna jazda.
Powyższe objawy można pomylić z awarią innego elementu, który w tym modelu zgłaszany jest relatywnie często. W BMW E46 cewka zapłonowa objawy może dawać takie, jak intensywne szarpanie silnika, wyczuwalny spadek mocy, czy kłopot z uruchomieniem silnika. Tym objawom towarzyszy także ponadprzeciętne spalanie paliwa. Jeśli chodzi o szarpanie silnika, to jest ono najbardziej wyczuwalne podczas szybkiego przyspieszania. Cewka zapłonowa do BMW E46 jest łatwa do kupienia i wymienienia, więc nie stanowi to dużego problemu eksploatacyjnego. W normalnych warunkach jej uszkodzenie nie powinno następować częściej, niż raz na 200 tyś. km jednak w E46 kierowcy zgłaszają takie awarie nawet przy mniejszych przebiegach.
Przepustnica BMW E46 – objawy
Zmniejszona moc silnika może być spowodowana innymi przyczynami. Zanieczyszczona lub uszkodzona przepustnica BMW E46 objawy daje bardzo podobne. Tak samo występuje w takim przypadku zwiększone zużycie paliwa, a także szarpanie silnika. Tym, co jest charakterystyczne, jest jednak całkowite gaśnięcie silnika przy wolnych obrotach, a także zdecydowanie spowolniona reakcja na dodawanie gazu podczas jazdy. Jeśli przepustnica jest tylko zanieczyszczona nie trzeba jej od razu wymieniać - można jedynie wyczyścić.
Problemy z zapłonem i falowaniem w tym aucie często mają związek z innym elementem. Objawy zapchanej odmy BMW E46 są bowiem podobne. Dochodzi jeszcze do tego intensywnie wyciekanie oleju i zwiększone dymienie z rury wydechowej. Może to spowodować uszkodzenie turbiny. Jak się okazuje, spadek mocy jest jednak puntem wspólnym wielu usterek. Uszkodzony przepływomierz BMW E46 objawy daje podobne. Towarzyszy mu jeszcze szarpanie przy przyspieszaniu, mocne wibracje na biegu jałowym i niemożność wejścia na wysokie obroty.
WAHLER Termostat, środek chłodzący
Temperatura otwarcia: 97°C, z uszczelnieniem
DENSO świeca zapłonowa
Rozmiar klucza: 16
BOSCH świeca zapłonowa
M 14 x 1,25, Rozmiar klucza: 16
BOSCH Cewka zapłonowa
14V
NGK świeca zapłonowa
M14 x 1,25, Rozmiar klucza: 16 mm
BMW e46 termostat – objawy
W BMW E46 termostat także może powodować kłopoty z nierówną pracą silnika. Są one jednak bardziej charakterystyczne, gdyż pojawiają się też podwyższone wolne obroty, a także całkowite gaśnięcie podczas próby ruszenia. Objawy uszkodzonego czujnika temperatury BMW E46 można sprawdzić poprzez zweryfikowanie ilości tlenku węgla spalinach. Robi się to w warsztacie przy pomocy dedykowanych urządzeń. Posiadacze auta często zgłaszają, że czujnik położenia wału BMW E46 objawy daje podobne, jednak towarzyszy mu gaśnięcie rozgrzanego wcześniej silnika.
W BMW E46 poduszki silnika objawy są również dość często zgłaszane w serwisach. Pojawiają się wtedy drgania całej karoserii, co zmniejsza komfort jazdy i może powodować kolejne awarie.
Wielu posiadaczy niektórych roczników skarży się także na to, że łącznik stabilizatora BMW E46 objawy daje dość mocne, gdy jeździ się po nierównym podłożu. Powoduje to także pogorszenie się trakcji auta, jednak jest to problem rzadki w tym modelu i można się go łatwo pozbyć.
TOP produkty powiazane z tym tematem: