BMW serii 1: Usterki i Problemy
BMW serii 1: typowe usterki, awarie i problemy oraz wady i zalety modelu
- Problemy z systemem start-stop: Mogą wystąpić już przy przebiegu 20 000-30 000 km.
- Uszkodzona pompa wody: Może powodować problemy od 80 000-100 000 km.
- Wadliwe działanie elektrycznych szyb: Problemy często pojawiają się po przejechaniu 60 000-80 000 km.
- Problemy z układem klimatyzacji: mogą wystąpić już przy przebiegu 40 000-60 000 km.
- Wadliwe działanie reflektorów LED: Poszczególne segmenty LED mogą ulec awarii po przejechaniu 50 000-70 000 km.
- Problemy z systemem keyless go: Usterki mogą wystąpić już po 40 000-60 000 km.
BMW serii 1: Problemy z łańcuchem rozrządu
Częstym problemem z silnikami benzynowymi serii N45 i N46 (116i, 118i, 120i) jest wydłużenie łańcucha rozrządu, co w najgorszym przypadku może prowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Typowe oznaki usterki obejmują grzechotanie podczas zimnego rozruchu, niestabilną pracę silnika i zauważalną utratę mocy. Ten słaby punkt dotyczy głównie modeli z lat produkcji 2004-2007 (E87). Jako środek zapobiegawczy zaleca się wymianę łańcucha rozrządu, w tym napinacza łańcucha i prowadnicy, przy około 100 000 km.
BMW serii 1: Usterki z turbosprężarką
Turbosprężarka może powodować problemy w trzycylindrowych silnikach (116i, 118i) serii F20 (od 2011 r.). Trudności pojawiają się zwykle między 60 000 a 100 000 km. Typowe usterki objawiają się utratą mocy i zwiększonym zużyciem oleju. Aby wydłużyć żywotność turbosprężarki, zaleca się regularną wymianę oleju i stosowanie olejów wysokiej jakości.
BMW serii 1: Usterki w dieslu
W silnikach wysokoprężnych serii N47 (116d, 118d, 120d) (od 2007 roku) mogą występować różne problemy. Usterki często dotyczą układu recyrkulacji spalin i zatkanych wtryskiwaczy. Aby zapobiec tym problemom, zaleca się regularne czyszczenie i stosowanie paliwa wysokiej jakości. W przypadku wystąpienia usterki zazwyczaj konieczna jest wymiana uszkodzonych podzespołów.
BMW serii 1: Wady z automatyczną skrzynią biegów
W przypadku 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów (116i, 118i, 120i) mogą czasami występować problemy z gwałtowną zmianą biegów lub opóźnionym rozruchem. Problemy te często występują między 50 000 a 100 000 km. Aktualizacja oprogramowania jednostki sterującej skrzyni biegów może często pomóc.
BMW serii 1: Usterki z tylnym mechanizmem różnicowym
Modele z napędem na tylne koła (wszystkie z wyjątkiem 120d xDrive) mogą doświadczać utraty oleju w tylnym mechanizmie różnicowym. Zwykle ma to miejsce po przejechaniu 100 000 km. Ważne są regularne kontrole poziomu oleju i terminowa wymiana uszczelek.
BMW serii 1: Problemy z dachem kabrioletu
Miękki dach kabrioletu serii 1 (E88, 2008-2013) może od czasu do czasu sprawiać problemy mechaniczne lub wykazywać nieszczelności. Regularna pielęgnacja i impregnacja dachu kabrioletu, wraz z coroczną kontrolą mechaniki, może zapobiec problemom.
BMW serii 1: Usterki z rdzą
Rdza może tworzyć się na tylnych nadkolach i pokrywie bagażnika, szczególnie w modelach wyprodukowanych w latach 2005-2010. Regularna kontrola i pielęgnacja lakieru, a także szybka naprawa odprysków, mogą skutecznie zapobiegać powstawaniu rdzy.
BMW serii 1: awarie z cewkami zapłonowymi
W modelach z lat produkcji 2006-2010 (E87, E81, E82, E88) cewki zapłonowe mogą ulec awarii, co prowadzi do nieprawidłowego zapłonu i nierównej pracy silnika. BMW rozpoczęło kampanię wycofywania pojazdów, których to dotyczy, w celu wymiany cewek zapłonowych.
BMW serii 1: Problemy z elektrycznym regulatorem szyb
Elektryczne szyby, zwłaszcza w tylnych drzwiach, mogą z czasem ulec awarii. Zwykle dzieje się to między 60 000 a 100 000 km. Regularne smarowanie mechanizmu i wymiana zużytych części może wydłużyć żywotność.
Dodatkowe typowe usterki BMW serii 1
Bazując na opiniach kierowców BMW serii 1, przedstawiamy tutaj przegląd innych możliwych problemów:
- Nieszczelności w układzie spryskiwaczy tylnej szyby: Usterki w tym miejscu są często wykrywane między 50 000-70 000 przejechanych kilometrów.
- Uszkodzone czujniki parkowania: mogą one ulec awarii lub generować komunikaty o błędach już po przejechaniu 30 000-50 000 km.
- Problemy z elektryczną klapą tylną (jeśli jest dostępna): mogą wystąpić już przy 40 000-60 000 km.
- Zużycie tarcz i klocków hamulcowych: często już po 30 000-50 000 km, zwłaszcza przy sportowym stylu jazdy.
Ważne jest, aby pamiętać, że BMW Serie 1 nie musi mieć wszystkich tych komplikacji, a regularna konserwacja może zapobiec lub zminimalizować wiele z nich. Zwracanie uwagi na potencjalne problemy i przeprowadzanie regularnych kontroli jest kluczowe, aby zapewnić niezawodność i długą żywotność pojazdu.