1.000.000 części zamiennych - znajdź potrzebną część do swojego samochodu Przykład

0 Pozycje
#
Twój koszyk jest pusty
0,00 PLN

Co to jest RunFlat?

Subskrybować
SIĘ DO NASZYCH NEWSLETTERÓW

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail:

Ryzyko uszkodzenia opon zwiększa się podwójnie podczas jazdy po niskiej jakości nawierzchniach. Dziury, wybrzuszenia, gwoździe, popękane szkło, ostre kamienie na drodze, a nawet niewystarczające lub nadmierne ciśnienie w oponie może spowodować jej przebicie. Niestety, nie zawsze można wymienić lub naprawić koło, ale dzięki RunFlat możesz z łatwością dostać się do serwisu. W tym artykule opowiemy ci o tym szczególnym rodzaju opon.

Dlaczego przebicie opony jest niebezpieczne?

Uszkodzenie opony, zwłaszcza, kiedy samochód jedzie z dużą prędkością, może powodować ślizganie, utratę kontroli, a nawet - przy próbie ostrego zahamowania - przewrócenie się samochodu. Jeśli przebicie jest niewielkie, a ciśnienie wewnątrz opony zmniejsza się stopniowo, kierowca może nie zauważyć wady od razu. W takim wypadku, nie trudno jest zatrzymać samochód, jako że sterowność zazwyczaj jest zachowana na satysfakcjonującym poziomie. Jeśli uszkodzenie jest poważne, a powietrze gwałtownie uchodzi z opony, należy działać szybko. Musisz złapać kierownicę obiema dłońmi, zwolnić pedał gazu i stopniowo zmniejszać prędkość, aż się zatrzymasz.

Z oponami RunFlat, nawet po całkowitej utracie ciśnienia, możesz przejechać względnie duży dystans - przeciętnie 50-90 km. Często tyle wystarcza, żeby znaleźć serwis samochodowy.

Struktura opon RunFlat

Opony samonośne, które są prototypem nowoczesnych RunFlat, powstały w latach trzydziestych. W różnych latach, tacy giganci, jak Michelin, Goodyear oraz Dunlop zademonstrowali swoją wersję opon odpornych na przebicie. Total Mobility Tyres to pierwsze tego rodzaju opony, które były produkowane masowo przez brytyjską firmę Dunlop od 1973 roku, później nazwaną Denovo. Były oferowane opcjonalnie dla modelu Rover P6 3500. Obecnie większość producentów tworzy ten typ opon.

Opony tego rodzaju mogą różnić się strukturalnie. Każdy producent używa swojej unikatowej technologii podczas projektowania. Wszystkie jednak posiadają wzmocniony element, który utrzymuje wszystkie obciążenia w razie przebicia. Obecnie, wyróżnia się następujące rodzaje opon:

  • Ze wzmocnionymi ścianami. Są najczęściej używane. Różnią się od standardowych opon sztywniejszymi i trwalszymi ścianami, które utrzymują wagę pojazdu, zapobiegając zetknięciu się rdzenia z felgą. Do ich produkcji używany jest specjalny związek chemiczny odporny na ciepło, który nie traci swoich właściwości po ogrzaniu przez niewystarczające ciśnienie. Można przejechać 50-90 km na tych oponach w zależności od obciążenia. Prędkość powinna być ograniczona do 50-80 km/h zależnie od rodzaju nawierzchni i warunków pogodowych.

  • Z pierścieniem podtrzymującym. W ich budowie uwzględniony jest specjalny pierścień, który zapewnia sztywne wsparcie dokoła całego obwodu opony. Te produkty mogą wytrzymać duże obciążenia i mogą być używane bez limitu prędkości nawet po przebiciu. Te opony pozwolą ci na przejechanie do 320 km, ale ponieważ są drogie, są rzadziej używane.

Oznakowanie opon tego typu przez różnych producentów

  • DSST. Oznacza Dunlop Self Support System. Są to opony samonośne produkowane przez brytyjską firmę Dunlop.
  • RFT. Oznacza RunFlat Tyres lub RunFlat Technology. Ten skrót jest używany przez Pirelli, BridgeStone, Firestone oraz Nokian.
  • RF. Oznacza RunFlat, skrót używany przez Yokohama i czasami przez Nokian.
  • ZPS lub Zero Pressure System. To oznakowanie niektórych serii opon Yokohama.
  • SSR. To skrót dla Self Supporting RunFlat, używany w oznakowaniu opon Continental.
  • CSR. Oznacza Conti Support Ring, także używany przez Continental.
  • ZP. Skrót oznacza Zero Pressure. Ta nazwa pochodzi od Michelin.
  • ROF. Oznacza RunOnFlat, skrót używany przez Goodyear.
  • EMT. Oznacza Extended Mobility Tyre. Inne oznakowanie Goodyear.
  • SSS. Oznacza Self-Supporting Structure, odnosi się do serii opon samonośnych od BF Goodrich.
  • XRP. Oznacza eXtended Runflat Performance, skrót używany przez Kumho.
  • TRF. Oznacza Toyo Run Flat, skrót używany przez japońskiego producenta Toyo.

Alternatywa dla opon RunFlat

Producenci tworzą i wdrażają inne technologie zaprojektowane, żeby zapobiec negatywnym skutkom przebicia koła na drodze. Wśród różnych innowacji są samouszczelniające opony Selfseal stworzone przez Michelin w 2015 roku. Pod ich gwintem, znajduje się warstwa kleistego polimerowego materiału, który w przypadku przebicia wypływa i twardnieje, co uszczelnia dziurę. Obecnie, podobne rozwiązania są dostępne w asortymencie Uniroyal, Kumho oraz Continental.

Bezpowietrzne opony to kolejna technologia. Zamiast kanału powietrza, takie produktu posiadają poliuretanowe szprychy lub wzmocnienie z włókna szklanego. Takie opony pochłaniają wibracje i utrzymują wagę pojazdu. Prototypy niepneumatycznych opon są rozwijane przez prawie każdego dużego producenta, jednak wciąż wymagają ulepszeń. Jedynie Michelin wprowadził taki produkt do masowej produkcji - X Tweel.

Konkluzja

Opony RunFlat są droższe niż standardowe opony, ale ostatnio są coraz częściej używane przez producentów samochodów w autach premium. Takie produkty pozwalają na kontynuowanie jazdy po przebiciu opony. Oprócz oczywistych zalet, posiadają także wady: nadmierna sztywność i przyspieszone ścieranie gwinta. Jednakże producenci stale udoskonalają tę technologię i obiecują wkrótce wprowadzić na rynek opony samonośne równie dobre, co te standardowe.

Kupić online z rabatem, na promocji albo ofercie specjalnej - TecDoc Inside

Udostępnione tutaj dane, w szczególności cała baza danych, nie mogą być kopiowane. Zabronione jest kopiowanie w całości lub w części danych lub całej bazy danych, rozpowszechnianie oraz przekazywanie osobom trzecim bez wcześniejszej zgody TecDoc. Złamanie zasad stanowi naruszenie praw autorskich i będzie prawnie ścigane.

Międzynarodowa obsługa klienta

Obsługa klienta w Polska[email protected]Autodoc.pl - linia gorąca i obsługa klienta

© 2019 www.autodoc.pl: AUTODOC sklep online

Nowa, uproszczona wyszukiwarka na stronie ułatwi wyszukiwanie potrzebnej części zamiennej. Szukać części zamienne.

Typ zapytania Przykład
Części zamienne Szczęki hamulcowe
Części zamienne + Producenci Szczęki hamulcowe JP GROUP
Części zamienne + Producent Szczęki hamulcowe FIAT RITMO
Części zamienne + Numer artykułu Szczęki hamulcowe 3363900719
Numer artykułu 0 986 487 210
Numer artykułu + Producenci V24-0540 VAICO
OEN 5880891
OEN + Producenci 5881040 BOSCH
loader Prosimy, poczekać!...