HDi, e-HDi BlueHDi
HDi ((High Pressure Direct Injection) to silnik typu diesel opracowany przez grupę PSA Peugeot Citroën wyposażony w system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail.
Pierwsza generacja silników HDi została wypuszczona w 1998 roku. Wszystkie silniki danej generacji były wyposażone w 4 cylindry oraz spełniały normy ekologiczne Euro 4, które kontrolują emisję zanieczyszczeń w gazach spalinowych.
Druga generacja została ukazana w 2003 roku. Wśród silników rzędowych wyposażonych w 4 cylindry znajdował się silnik widlasty. Jednostka napędowa HDi 2.7 o mocy 204 koni mechanicznych wyróżniał się nie tylko ustawieniem cylindrów, ale i również ich liczbą, gdyż wyposażony był w 6 cylindrów. Wszystkie silniki drugiej generacji spełniały normy Euro 4.
Produkcja silników HDi trzeciej generacji rozpoczęła się w 2009 roku. Spełniały one normy emisji zanieczyszczeń Euro 5. Dana generacja poza 4-cylindrowymi silnikami rzędowymi obejmowała dwa silniki widlaste wyposażone w 6 cylindrów: HDi 3.0 o mocy 245 koni mechanicznych oraz HDi 3.0 o mocy 275 koni mechanicznych.
W 2010 roku inżynierowie grupy PSA Peugeot Citroën zaprezentowali silnik e-HDi, który posiadał najnowocześniejszy system “start-stop”. Dane rozwiązanie w sposób znaczący zmniejszyło zużycie paliwa.
Produkcja silników typu diesel wyposażonych w system common rail czwartej generacji rozpoczęła się w 2013 roku. Spełniały one w pełni wysoce ekologiczne normy Euro 6 i zostały nazwane BlueHDi. Wszystkie silniki danej generacji posiadały 4 cylindry.