• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #68-2868
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Jak tankować AdBlue i co zrobić, jeśli po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie?

Spis treści

  1. Co to jest AdBlue?
  2. Tankowanie AdBlue – po co się to robi?
  3. Dolewanie AdBlue na czas – dlaczego jest ważne?
  4. Jak tankować AdBlue – który produkt wybrać?
  5. Tankowanie AdBlue – jak to zrobić?
  6. Po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie – dlaczego?

Współczesne pojazdy z silnikami wysokoprężnymi spełniającymi normy emisji spalin Euro 6 wyposażane są w układy SCR, których istotnym elementem jest AdBlue – roztwór mocznika w wodzie mający na celu ograniczyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Dowiedz się, jak wykonać tankowanie AdBlue, co zrobić, gdy po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie i gdzie zatankować AdBlue. Ponadto sprawdź, dlaczego jest to takie ważne.

Co to jest AdBlue?

AdBlue to nazwa handlowa zarejestrowana przez jedną z firm produkującą płyn do układu SCR (Selective Catalytic Reduction). Jest to roztwór mocznika z wodą, który dodaje się do odpowiedniego zbiornika w układzie. Pomaga on w neutralizowaniu szkodliwych tlenków azotu, które wydostają się z układu wydechowego. Tankowanie AdBlue jest konieczne w pojazdach ze względu na wymogi stawiane przez normy emisji spalin. Dzięki AdBlue szkodliwe substancje dzięki reakcjom chemicznym zamieniane są na parę wodną i azot. Teoretycznie układ SCR mógłby działać bez AdBlue ale jego wydajność spada.

Tankowanie AdBlue – po co się to robi?

Każdy kierowca musi dbać o dolewanie AdBlue, gdyż w razie kontroli może okazać się, że jego auto nie spełnia norm emisji. To zaś może spowodować nieprzejście przeglądu lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego w przypadku kontroli drogowej. Zachowanie zgodności z normami emisji i ochrona środowiska to jedna z przyczyn. Tankowanie AdBlue pozwala też przedłużyć żywotność niektórych komponentów pojazdu. Dotyczy to układu SCR. Finalnie doprowadzi to do utrzymania efektywności silnika przez dłuższy czas.

MANNOL AdBlue® AD3001-20 Mocznik 20l, Kanister
Ocen - 77
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Przestrzegać ilości napełnienia systemu: +
  • uwzględnić informację serwisową: +
  • Linia produktów: AdBlue®
  • gotowy do użycia: +
  • DIN / ISO: DIN 70070
  • Norma emisji spalin: Euro 4, Euro 5, Euro 6
  • MANNOL: Mocznik
  • Numer artykułu: AD3001-20
  • Nasza cena: 89,82 PLN
Szczegóły
MANNOL Mocznik 20l, Kanister
Numer artykułu: AD3001-20
89,82 PLN
4,49 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
K2 EUROBLUE EB5 Mocznik 5l, Kanister
Ocen - 17
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Linia produktów: EUROBLUE
  • Norma emisji spalin: Euro 4, Euro 5, Euro 6
  • DIN / ISO: ISO 22241
  • K2: Mocznik
  • Numer artykułu: EB5
  • Nasza cena: 32,38 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
K2 Mocznik 5l, Kanister
Numer artykułu: EB5
32,38 PLN
6,48 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 171335 Mocznik 5l
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Kolor: bezbarwny
  • Pojemność [litr]: 5
  • Ciężar [kg]: 5,66
  • uwzględnić informację serwisową
  • DIN / ISO: ISO 22241, DIN 70070
  • FEBI BILSTEIN: Mocznik
  • Numer artykułu: 171335
  • Nasza cena: 56,48 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Mocznik 5l
Numer artykułu: 171335
56,48 PLN
11,30 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 46329 Mocznik 10l
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Kolor: bezbarwny
  • Pojemność [litr]: 10
  • Ciężar [kg]: 11,3
  • uwzględnić informację serwisową
  • DIN / ISO: ISO 22241, DIN 70070
  • FEBI BILSTEIN: Mocznik
  • Numer artykułu: 46329
  • Nasza cena: 83,59 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Mocznik 10l
Numer artykułu: 46329
83,59 PLN
8,36 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 171336 Mocznik 20l
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Kolor: bezbarwny
  • Pojemność [litr]: 20
  • Ciężar [kg]: 22,58
  • uwzględnić informację serwisową
  • DIN / ISO: ISO 22241, DIN 70070
  • FEBI BILSTEIN: Mocznik
  • Numer artykułu: 171336
  • Nasza cena: 147,07 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Mocznik 20l
Numer artykułu: 171336
147,07 PLN
7,35 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Dolewanie AdBlue na czas – dlaczego jest ważne?

Pytanie o to, gdzie zatankować AdBlue kierowcy często zadają wtedy, gdy jest już za późno. Gdy Tego płynu jest za mało, często dojdzie do włączenia się trybu awaryjnego silnika, co dotyczy nowszych pojazdów. To spowoduje istotne ograniczenie mocy. Ponadto jazda bez wystarczającej ilości AdBlue w zbiorniku może spowodować całkowite uszkodzenie układu SCR. Ostatecznie jest to bardzo kosztowna usterka nieporównywalnie droższa od regularnego dolewanie AdBlue. Warto wspomnieć też o ewentualnych mandatach za niezgodność pojazdu z normami emisji. Dowiedz się dokładniej co to jest AdBlue i poznaj funkcje, koszt i zastosowanie tutaj.

Jak tankować AdBlue – który produkt wybrać?

To, jak tankować AdBlue nie jest skomplikowane, jednak najpierw należy kupić właściwy produkt. Przede wszystkim musisz sprawdzić instrukcję obsługi pojazdu. W niej producent uwzględnia specyfikę AdBlue, który należy stosować. Ponadto zweryfikuj, czy produkt pochodzi od sprawdzonego producenta gwarantującego zgodność z normami jakościowymi. AdBlue powinno być wolne od domieszek i zanieczyszczeń. W przeciwnym razie może uszkodzić system SCR.

Jeśli pod dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie możliwe, że doszło do wycieku, jednak również istnieje prawdopodobieństwo, że wlany produkt nie spełniał norm jakościowych. AdBlue cenę ma warunkowaną ceną surowca i renomą marki, więc lepiej nie stosować tanich zamienników nieznanego pochodzenia. Ostatecznie jest to nieopłacalne, gdyż taki płyn trzeba szybko wymienić.

Zanim dowiesz się, jak dolać AdBlue pamiętaj, że powinieneś też sprawdzić datę ważności. Nigdy nie należy stosować przeterminowanego płynu. Zwróć również uwagę, by kupić produkt w odpowiednim opakowaniu z pojemnością adekwatną do zbiornika w Twoim aucie – nadwyżka prawdopodobnie się przeterminuje, więc oznacza to stratę pieniędzy.

Tankowanie AdBlue – jak to zrobić?

Dolewanie AdBlue nie wymaga wizyty w warsztacie – możesz to zrobić samodzielnie. Najpierw zlokalizuj wlew AdBlue. Powinien znajdować się obok wlewu paliwa albo w okolicy silnika. Każde auto ma wlew w nieco innym miejscu. Jeśli nie możesz znaleźć, sprawdź miejsce w instrukcji obsługi lub skorzystaj z wyszukiwarki internetowej.

Następnie otwórz pokrywę wlewu. Wcześniej powinieneś sprawdzić, jaką pojemność ma zbiornik w danym aucie. W tej kwestii także nie ma jednoznacznej odpowiedzi. To, ile wlać AdBlue jest bowiem zależne od modelu auta. Podczas tankowania AdBlue skorzystać z lejka. Pamiętaj, że musi on być czysty. Przez cały czas musisz zachować ostrożność, gdyż płyn podrażnia skórę. Możesz użyć do tego rękawiczek ochronnych. Jeśli trochę płynu się rozleje, wyczyść zanieczyszczone powierzchnie. Uważaj, by nie nalać więcej, niż wynosi pojemność zbiornika.

Po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie – dlaczego?

Jeśli po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie być może doszło do awarii. Czasem chodzi o usterkę całego układu. Filtr cząstek stałych także trzeba regularnie wymieniać, więc zweryfikuj, czy jest w dobrym stanie. Bardziej możliwe jest jednak to, że wlałeś za mało płynu. W takiej sytuacji zweryfikuj z instrukcją obsługi, ile powinno go być.

Jeśli wiesz ile wlać AdBlue i była to właściwa ilość, być może uszkodzeniu uległ czujnik AdBlue. Teoretycznie możliwe, że awarii mogła ulec wiązka elektryczna. W niektórych autach wystarczy wykonać zresetowanie kontrolki, co trzeba zrobić zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu.

Niekiedy zdarza się, że doszło do kontaminacji AdBlue. Oznacza to, że płyn został zanieczyszczony innymi substancjami, które uniemożliwiają prawidłową pracę układu SCR. Często wynika to z zakupu płynu słabej jakości. Jeśli wiesz już, gdzie zatankować AdBlue i jak kupić odpowiedni produkt, pamiętaj, że regularna wymiana jest kluczowa dla zachowania żywotności silnika. Pamiętaj też, brak płynu może ograniczyć moc silnika, tak jak awaria katalizatora Peugeot 307 ub do innych aut – wpływa to bowiem na utratę mocy.

TOP produkty powiązane z tym tematem:

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

DT Spare Parts 9.58020 Mocznik 10l, Kanister
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Specyfikacja: AUS 32, AdBlue (SCR), DIN 70070, ISO 22241
  • Ciężar netto [g]: 10933
  • DT Spare Parts: Mocznik
  • Numer artykułu: 9.58020
  • Nasza cena: 111,27 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
DT Spare Parts Mocznik 10l, Kanister
Numer artykułu: 9.58020
111,27 PLN
11,13 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 171331 Mocznik 3,5l
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Kolor: bezbarwny
  • Pojemność [litr]: 3,5
  • Ciężar [kg]: 3,865
  • uwzględnić informację serwisową
  • DIN / ISO: ISO 22241, DIN 70070
  • FEBI BILSTEIN: Mocznik
  • Numer artykułu: 171331
  • Nasza cena: 76,99 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Mocznik 3,5l
Numer artykułu: 171331
76,99 PLN
Cena za sztukę
22,00 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAICO V60-0269 Mocznik AdBlue, 1l, Butelka, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERMANY
Informacja o towar
  • uwzględnić informację serwisową
  • Specyfikacja: ISO 22241
  • Przestrzegać ilości napełnienia systemu
  • Długość [mm]: 220
  • Wysokość [mm]: 110
  • Szerokość [mm]: 65,0
  • Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Ciężar [kg]: 1,16
  • Pojemność [litr]: 1
  • Szerokość opakowania [cm]: 6,5
  • Klasa lepkości SAE: AdBlue
  • Wysokość opakowania [cm]: 11
  • Głębokość opakowania [cm]: 22
  • informacja uzupełniająca: Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERMANY
  • Numer artykułu zalecanego dodatku: V10-5573
  • VAICO: Mocznik
  • Numer artykułu: V60-0269
  • Nasza cena: 57,98 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
VAICO Mocznik AdBlue, 1l, Butelka, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERMANY
Numer artykułu: V60-0269
57,98 PLN
57,98 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH F 00B H40 294 Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Informacja o towar
  • Dopływ / odpływ: dla przepływu w przód / w tył
  • BOSCH: Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
  • Numer artykułu: F 00B H40 294
  • Nasza cena: 78,96 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Numer artykułu: F 00B H40 294
78,96 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH F 00B H40 277 Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Jednostka ilości: Komplet
  • BOSCH: Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
  • Numer artykułu: F 00B H40 277
  • Nasza cena: 930,46 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Numer artykułu: F 00B H40 277
930,46 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
SHELL AdBlue BT70U Mocznik 20l, Kanister
Ocen - 5
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Kolor: bezbarwny
  • Linia produktów: AdBlue
  • DIN / ISO: ISO 22241-4
  • dopuszczony dla rodzaju silnika: olej napędowy
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z systemem SCR
  • Norma emisji spalin: Euro 4, Euro 5, Euro 6
  • gotowy do użycia: +
  • SHELL: Mocznik
  • Numer artykułu: BT70U
  • Nasza cena: 110,42 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
SHELL Mocznik 20l, Kanister
Numer artykułu: BT70U
110,42 PLN
5,52 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SHELL AdBlue BT35U Mocznik 3.5l, Kanister, vuladapter
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 3.5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Linia produktów: AdBlue
  • informacja uzupełniająca: vuladapter
  • Kolor: bezbarwny
  • DIN / ISO: ISO 22241-4
  • dopuszczony dla rodzaju silnika: olej napędowy
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z systemem SCR
  • Norma emisji spalin: Euro 4, Euro 5, Euro 6
  • gotowy do użycia: +
  • SHELL: Mocznik
  • Numer artykułu: BT35U
  • Nasza cena: 71,74 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
SHELL Mocznik 3.5l, Kanister, vuladapter
Numer artykułu: BT35U
71,74 PLN
20,50 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Protecton 1890923 Mocznik 10l, Kanister, SRC
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Kolor: transparentny
  • informacja uzupełniająca: SRC
  • Konsystencja (stan): rozcieńczony
  • Rodzaj paliwa: olej napędowy
  • Właściwości: z lejkiem
  • Protecton: Mocznik
  • Numer artykułu: 1890923
  • Nasza cena: 110,23 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
Protecton Mocznik 10l, Kanister, SRC
Numer artykułu: 1890923
110,23 PLN
11,02 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
KROON OIL 33428 Mocznik 10l, Bańka
Informacja o towar
  • Rodzaj połączenia: Bańka
  • Pojemność [litr]: 10
  • Specyfikacja: ISO 22241, DIN 70070
  • Cecha chemiczna: rozcieńczony
  • KROON OIL: Mocznik
  • Numer artykułu: 33428
  • Nasza cena: 103,42 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
KROON OIL Mocznik 10l, Bańka
Numer artykułu: 33428
103,42 PLN
10,34 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH F 00B H40 423 Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Informacja o towar
  • Dopływ / odpływ: dla przepływu w przód / w tył
  • BOSCH: Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
  • Numer artykułu: F 00B H40 423
  • Nasza cena: 125,39 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Numer artykułu: F 00B H40 423
125,39 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH F 00B H40 279 Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Jednostka ilości: Komplet
  • BOSCH: Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
  • Numer artykułu: F 00B H40 279
  • Nasza cena: 1649,49 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Numer artykułu: F 00B H40 279
1649,49 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
BOSCH F 00B H40 422 Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Informacja o towar
  • Dopływ / odpływ: dla przepływu w przód / w tył
  • BOSCH: Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
  • Numer artykułu: F 00B H40 422
  • Nasza cena: 321,02 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Numer artykułu: F 00B H40 422
321,02 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH F 00B H40 278 Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Jednostka ilości: Komplet
  • BOSCH: Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
  • Numer artykułu: F 00B H40 278
  • Nasza cena: 217,56 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Numer artykułu: F 00B H40 278
217,56 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH F 00B H40 240 Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Informacja o towar
  • Dopływ / odpływ: dla przepływu w przód / w tył
  • BOSCH: Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
  • Numer artykułu: F 00B H40 240
  • Nasza cena: 79,49 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Króciec przyłącz., chłodz. modułu zasil. (wtrysk mocznika)
Numer artykułu: F 00B H40 240
79,49 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Protecton 1890922 Mocznik 5l, Kanister, SRC
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Kolor: transparentny
  • informacja uzupełniająca: SRC
  • Konsystencja (stan): rozcieńczony
  • Rodzaj paliwa: olej napędowy
  • Właściwości: z lejkiem
  • Protecton: Mocznik
  • Numer artykułu: 1890922
  • Nasza cena: 92,71 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
Protecton Mocznik 5l, Kanister, SRC
Numer artykułu: 1890922
92,71 PLN
18,54 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Alexandru Lazariuc

Z ponad 14-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej, Alexandru specjalizuje się w katalogowaniu części samochodowych, operacjach technicznych i kontroli jakości. Posiada również rozległą wiedzę w zakresie zarządzania danymi części samochodowych, kierowania zespołami i optymalizacji interakcji z klientami na poprzednich stanowiskach. Obecnie koncentruje się na specjalizacji katalogowej w Autodoc SE, wnosząc głęboką wiedzę zarówno na temat technicznych, jak i e-commerce aspektów sektora motoryzacyjnego.

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: