• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #96-6796
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Dlaczego samochód nie odpala: uszkodzony akumulator, rozrusznik, silnik

Spis treści

  1. Auto nie odpala: przyczyny
    1. Auto ciężko odpala, długo kręci
    2. Samochód nie odpala za pierwszym razem
    3. Jak odpalić auto, gdy rozrusznik nie kręci
    4. Auto kręci, ale nie odpala
    5. Auto nie odpala, akumulator sprawny
    6. Auto nie odpala, kontrolki nie świecą
  2. Co mam zrobić, jeśli mój samochód nie chce odpalić: możliwe rozwiązania
    1. Jak odpalić auto na kablach
    2. Jak odpalić auto bez kabli
    3. 3 najczęstsze przyczyny, dla których samochód nie odpala

Jednym z najbardziej frustrujących momentów dla każdego kierowcy jest nieudana próba odpalenia samochodu. Często dzieje się to wtedy, kiedy najmniej się tego spodziewamy. Dlatego warto znać przyczyny, dla których Twój samochód nie odpala i w jaki sposób należy reagować na zaistniałe sytuacje.

Auto nie odpala: przyczyny

Do uruchomienia silnika niezbędne są trzy główne elementy: powietrze, paliwo i iskra. Bez nich skuteczne odpalenie samochodu nie będzie możliwe.

Auto ciężko odpala, długo kręci

W takim przypadku należy sprawdzić stan akumulatora, ponieważ jego niskie napięcie może powodować problem z odpaleniem auta. Jeśli akumulator jest stary lub wyczerpany, warto rozważyć jego wymianę. Ważne jest, aby wybrać odpowiedni akumulator dla konkretnego modelu pojazdu, co zapewni prawidłowe funkcjonowanie rozrusznika i szybkie uruchomienie silnika. Dodatkowo, warto sprawdzić układ paliwowy oraz świece zapłonowe, które również mogą wpływać na długi czas kręcenia rozrusznika. Regularne serwisowanie i kontrola tych elementów zapobiega trudnościom z odpalaniem auta.

Auto nie odpala przyczyny

Najczęstszym powodem nieudanego rozruchu auta jest wyczerpany akumulator. Omyłkowo pozostawione na noc włączone światła lub radio skradną energię z akumulatora i na następny dzień, po przekręceniu kluczyka w stacyjce, nie będzie reakcji ze strony silnika i elektryki. Nawet po zapaleniu się kontrolek na desce rozdzielczej winowajcą może być rozładowany akumulator, jeżeli rozrusznik się nie kręci.

Spadkowi energii baterii sprzyjają także niskie temperatury, stąd kierowcy mają często trudności z rozruchem silnika zimą. Dzieje się to ze względu na to, że akumulator zimą ma mniejszą pojemność, dlatego tak ważna jest regularna kontrola, czy nie należałoby go doładować. Przy niższej temperaturze zwiększa się także gęstość oleju, co stanowi większy opór dla rozruchu. W warunkach zimowych akumulator jest również obciążony poborem energii przez takie funkcje jak podgrzewanie foteli lub szyb (jeśli są one dostępne).

Czasami występują także problemy z elektryką (np. uszkodzony odbiornik), kiedy to na przykład zbyt wiele energii zużywanej jest podczas postoju samochodu. Równie szkodliwa dla podzespołów elektryki samochodowej jest częsta, krótkodystansowa jazda, a już szczególnie w niskich temperaturach. W tym przypadku nagłe zapotrzebowanie na energię sprawi, że akumulator rozładuje się jeszcze szybciej.

Samochód nie odpala za pierwszym razem

Zużyte świece zapłonowe mogą być jedną z przyczyn, dlaczego auto nie odpala za pierwszym razem. Wskazówką może być zły stan świec zapłonowych. Są one odpowiedzialne za zapłon mieszanki paliwa i powietrza w silniku, co jest niezbędne do uruchomienia pojazdu. Jeśli świece są zużyte lub uszkodzone, może to prowadzić do trudności z uruchomieniem silnika, co często objawia się koniecznością kilkukrotnego prób rozruchu. Regularna wymiana świec zapłonowych może zapobiec takim sytuacjom i zapewnić sprawne działanie samochodu.

067TE EXIDE PREMIUM EA770 Akumulator 12V 77Ah 760A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Linia produktów: PREMIUM
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 77
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 760
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L3
  • Rodzaj bieguna: 1, EN
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EA770
  • Nasza cena: 702,45 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 77Ah 760A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: EA770
702,45 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
B39 VARTA Promotive Black B39 545200030A742 Akumulator 12V 45Ah 300A B13 podwyższona odporność na wstrząsy
Informacja o towar
  • Seria: B39
  • Linia produktów: Promotive Black
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 45
  • Akumulator: podwyższona odporność na wstrząsy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 300
  • Długość [mm]: 210
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • uwzględnić informację serwisową
  • DIN / ISO: LB1
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 545200030A742
  • Nasza cena: 335,01 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 45Ah 300A B13 podwyższona odporność na wstrząsy
Numer artykułu: 545200030A742
335,01 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
DCPR6E NGK 3481 świeca zapłonowa M12 x 1,25, Rozmiar klucza: 16 mm
Informacja o towar
  • Rozmiar klucza: 16 mm
  • świeca zapłonowa: Elektorda środkowa niklowa, 1 elektroda masowa, odkłócony, 5 kOhm, z płaskim gniazdem uszczelki, Przyłącze stałe SAE
  • Długość gwintu [mm]: 19,0
  • Położenie elektrod [mm]: 3,0
  • Wymiar gwintu: M12 x 1,25
  • NGK: świeca zapłonowa
  • Numer artykułu: 3481
  • Warunki: nowy
Szczegóły
NGK świeca zapłonowa M12 x 1,25, Rozmiar klucza: 16 mm
Numer artykułu: 3481
31,25 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
50901 rutecGmbH RNU-YTZ10S Akumulator 12V 8Ah 120A ohne Biegun dodatni z lewej, Akumulator AGM
Informacja o towar
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 8
  • Akumulator: Biegun dodatni z lewej, Akumulator AGM
  • Położenie biegunów: 1
  • Wykonanie strefy podłogowej: ohne
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 120
  • Długość [mm]: 150
  • Szerokość [mm]: 85,8
  • Wysokość [mm]: 94
  • Napięcie [V]: 12
  • Ciężar [kg]: 2,85
  • Rodzaj bieguna: Y11
  • rutecGmbH: Akumulator
  • Numer artykułu: RNU-YTZ10S
  • Nasza cena: 314,98 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
rutecGmbH Akumulator 12V 8Ah 120A ohne Biegun dodatni z lewej, Akumulator AGM
Numer artykułu: RNU-YTZ10S
314,98 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
I1 VARTA SILVER dynamic I1 6104020923162 Akumulator 12V 110Ah 920A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Seria: I1
  • Linia produktów: SILVER dynamic
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 110
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 920
  • Długość [mm]: 393
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • uwzględnić informację serwisową
  • Ciężar [kg]: 24,48
  • DIN / ISO: L6
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 6104020923162
  • Nasza cena: 915,76 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 110Ah 920A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 6104020923162
915,76 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Kiedy mamy pewność, że żadne urządzenie elektryczne ani światła nie były włączone przez noc, a auto nie odpala po nocy, należy sprawdzić, czy zaciski na akumulatorze nie są zbyt luźne. Problemem może być także ich zanieczyszczenie lub korozja.

Jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce włączają się światła, radio i wycieraczki, podejrzenie spada na uszkodzoną kostkę stacyjki.

Kolejnym problemem w układzie zapłonowym silnika mogą być uszkodzone lub zanieczyszczone cewki lub świece zapłonowe.

Jak odpalić auto, gdy rozrusznik nie kręci

W sytuacji, gdy auto nie odpala, kontrolki świecą, rozrusznik nie kręci, spróbuj delikatnie stuknąć w jego obudowę, co pomoże odblokować jego szczotki. Inną metodą jest awaryjne uruchomienie silnika na pych.

Jeśli problem nie leży po stronie szczotek rozrusznika i mamy pewność, że akumulator i elektryka funkcjonują prawidłowo oraz stan bezpieczników odpowiedzialnych za zapłon jest bez zarzutu, to wtedy podejrzenie pada na wadliwy rozrusznik. Gdy przekręcisz kluczyk w stacyjce, nie ma reakcji ze strony rozrusznika i słyszalne jest charakterystyczne kliknięcie.

Może wydawać się to z pozoru dość błahe, ale naprawdę warto sprawdzić poziom paliwa w zbiorniku w przypadku problemów z odpalaniem auta. Ze względu na ogrom spraw na naszej głowie w czasach, w których obecnie żyjemy, oraz wysoki poziom codziennego stresu, niewykluczone jest, że kierowcy zapominają w porę zatankować paliwo. Inną przyczyną może być brak zasysania paliwa przez pompę paliwową podczas postoju auta. Może się to wydarzyć na wzniesieniu lub nierównej powierzchni, gdy paliwo spłynie do części zbiornika, gdzie jego transport do pompy będzie utrudniony. W obu wypadkach da się rozpoznać ten problem po prawidłowo działającym rozruszniku, ale braku reakcji ze strony silnika.

Jak odpalić auto, gdy rozrusznik nie kręci

Jeżeli nie ma problemu z zasilaniem i rozrusznik kręci silnikiem, a mimo to nie dochodzi do jego rozruchu, winna może być wadliwa pompa paliwowa. Jej awarię można wykryć ze względu na brak jej charakterystycznego odgłosu świadczącego o prawidłowym zasysaniu paliwa ze zbiornika. Trudności z odpalaniem samochodu mogą również wynikać z uszkodzenia elementów układu paliwowego, takich jak przewody paliwowe, świece zapłonowe lub zatkany filtr paliwa.

Auto kręci, ale nie odpala

Gdy rozrusznik kręci, ale auto nie odpala, warto zwrócić uwagę na układ zapłonowy. Zużyte świece zapłonowe, uszkodzona cewka zapłonowa lub zniszczone przewody zapłonowe mogą powodować brak wystarczającej iskry, co uniemożliwia uruchomienie silnika.

Jeśli już wcześniej wyczuwalne były wibracje i szarpanie silnika, należy sprawdzić, czy przewody nie uległy rozerwaniu lub zużyciu, czy świece zapłonowe nie są uszkodzone lub zanieczyszczone oraz czy filtr paliwa jest drożny. Długie kręcenie rozrusznikiem, które nie prowadzi do odpalenia silnika, świadczyć może również o uszkodzeniu wtryskiwaczy paliwa. Tutaj pozostaje jedynie odholować auto do mechanika.

Pęknięcia na kopułce aparatu zapłonowego mogą przysporzyć wiele kłopotów szczególnie w deszczowe dni lub po umyciu samochodu. Przez pęknięcia może przedostać się wilgoć do silnika, powodując problemy z jego rozruchem.

DENSO DIC-0100 Cewka zapłonowa 4-biegunowy, SAE
Informacja o towar
  • Liczba zestyków: 4
  • Technika połączeń: SAE
  • dla numeru OE: 90080-19015
  • Liczba otworów wlotowych / wylotowych: 1
  • Jakość: OE
  • DENSO: Cewka zapłonowa
  • Numer artykułu: DIC-0100
  • Warunki: nowy
Szczegóły
DENSO Cewka zapłonowa 4-biegunowy, SAE
Numer artykułu: DIC-0100
330,84 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
079SE EXIDE EXCELL EB500 Akumulator 12V 50Ah 450A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Linia produktów: EXCELL
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 50
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 450
  • Długość [mm]: 207
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L1
  • Rodzaj bieguna: 1, EN
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EB500
  • Nasza cena: 325,06 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 50Ah 450A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: EB500
325,06 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Continental Start-Stop 2800012008280 Akumulator 12V 92Ah 850A Akumulator AGM
Informacja o towar
  • Linia produktów: Start-Stop
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 92
  • Akumulator: Akumulator AGM
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 850
  • Długość [mm]: 353
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcją Start-Stop
  • Ciężar [kg]: 25,8
  • DIN / ISO: L5
  • Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
  • Continental: Akumulator
  • Numer artykułu: 2800012008280
  • Nasza cena: 1135,12 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
Continental Akumulator 12V 92Ah 850A Akumulator AGM
Numer artykułu: 2800012008280
1135,12 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
Continental Starter 2800012025280 Akumulator 12V 90Ah 850A Akumulator ołowiowo-wapniowy (PbCa), Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Linia produktów: Starter
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 90
  • Akumulator: Akumulator ołowiowo-wapniowy (PbCa), Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 850
  • Długość [mm]: 353
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • Ciężar [kg]: 21,0
  • DIN / ISO: LB5
  • Rodzaj bieguna: Cone (Euro)
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Continental: Akumulator
  • Numer artykułu: 2800012025280
  • Nasza cena: 646,24 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
Continental Akumulator 12V 90Ah 850A Akumulator ołowiowo-wapniowy (PbCa), Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 2800012025280
646,24 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
D47 VARTA BLUE dynamic D47 5604100543132 Akumulator 12V 60Ah 540A B00 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Seria: D47
  • Linia produktów: BLUE dynamic
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 60
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B00
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 540
  • Długość [mm]: 232
  • Szerokość [mm]: 173
  • Wysokość [mm]: 225
  • Napięcie [V]: 12
  • uwzględnić informację serwisową
  • DIN / ISO: D23
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 5604100543132
  • Nasza cena: 472,28 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 60Ah 540A B00 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 5604100543132
472,28 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Auto nie odpala, akumulator sprawny

Jeśli auto nie odpala mimo sprawnego akumulatora, możliwą przyczyną może być awaria rozrusznika: jak odpalić samochód w takiej sytuacji? Można spróbować użyć kabli rozruchowych lub podłączyć akumulator do innego pojazdu. Jeśli problem nadal występuje, konieczna może być wizyta u mechanika, aby dokładniej zdiagnozować awarię rozrusznika i uniknąć dalszych usterek.

Auto nie odpala, kontrolki nie świecą

Przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele, od prostych jak rozładowany akumulator, po poważniejsze awarie układu elektrycznego. Może to również oznaczać uszkodzenie głównego bezpiecznika lub problemy z alternatorem. W pierwszej kolejności warto sprawdzić stan akumulatora i połączenia elektryczne. Jeśli to nie pomoże, zaleca się skontaktowanie z mechanikiem.

Co mam zrobić, jeśli mój samochód nie chce odpalić: możliwe rozwiązania

Przede wszystkim warto zachować zimną krew. Weź kilka głębokich wdechów i przeanalizuj po kolei, co może być źródłem problemu. Na samym początku sprawdź poziom paliwa i w razie potrzeby uzupełnij go.

Spróbuj włączyć przednie światła. Niepowodzenie będzie oznaczało najprawdopodobniej rozładowany akumulator. Jeżeli masz możliwość, naładuj go w swoim garażu. Natomiast jeśli jesteś w trasie pamiętaj, że popularna metoda odpalania samochodu na tzw. „pych” jest niebezpieczna dla silnika, który narażony będzie na mocne obciążenie, co w rezultacie może spowodować zerwanie łańcucha lub paska rozrządu. W przypadku gdy przyczyną nieudanego rozruchu jest na pewno akumulator, należy odpalić auto za pomocą kabli rozruchowych. Dobrym pomysłem będzie również kontrola zacisków akumulatora. Jeżeli występuje na nich luz, zanieczyszczenia lub korozja, usuń je za pomocą specjalnych izolowanych narzędzi.

Samochód nie odpala za pierwszym razem

Gdy przednie światła włączają się bez problemu, a na desce rozdzielczej palą się kontrolki, a mimo to nadal nie możesz uruchomić samochodu, winna może być uszkodzona kostka stacyjki. Należy ją wymienić, tak samo jak w przypadku wadliwych cewek lub świec zapłonowych. Świece zapłonowe można skontrolować wizualnie pod kątem pęknięć lub śladów sadzy. Aby potwierdzić prawidłowe funkcjonowanie cewki zapłonowej, będzie Ci potrzebny multimetr, dzięki któremu możesz skontrolować poziom ubywającej energii.

Wadliwy rozrusznik będzie wydawał specyficzny dźwięk klikania, który można usłyszeć podczas próby uruchomienia silnika. Rozrusznik ma skomplikowaną budowę, ale najczęściej uszkodzeniu ulega jego włącznik elektromagnetyczny. Zepsute lub zużyte tuleje i łożyska mogą być także przyczyną awarii. Nie ma możliwości wymiany pojedynczego elementu tego urządzenia. W przypadku usterki rozrusznika trzeba go wymienić w całości i skontrolować jego okablowanie pod kątem nieszczelności.

Niestety, nie ma sposobu, aby upewnić się, bez specjalistycznego sprzętu, czy pompa paliwowa lub przewody paliwowe funkcjonują prawidłowo. Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej można sprawdzić w warsztacie. Niskie ciśnienie będzie świadczyć o konieczności wymiany pompy paliwowej. Może być ono również spowodowane zatkanym filtrem paliwa. Pamiętaj, że należy go wymieniać co 15 000 do 20 000 przejechanych kilometrów.

Gdy problem z odpalaniem samochodu pojawia się wyłącznie podczas deszczowych dni, istnieje duże prawdopodobieństwo, że na kopułce aparatu zapłonowego pojawiły się pęknięcia. Przy tego typu podejrzeniu, zdejmij ją i wytrzyj czystą ściereczką, gdy znajduje się w niej wilgoć. Kup rozpuszczalnik w sprayu i zaaplikuj go do dolnej części kopułki, pokołysz ją, a następnie wylej rozpuszczalnik. Bardzo ważne!: nigdy nie używaj paliwa do tego celu, ponieważ może to spowodować wysadzenie silnika. Wytrzyj pozostałości rozpuszczalnika czystą, niestrzępiącą się ściereczką i załóż kopułkę z powrotem na jej miejsce.

Co mam zrobić, jeśli mój samochód nie chce odpalić

W okresie zimowym, kiedy paliwo w zbiorniku może zamarznąć (ze względu na zbierającą się tam czasem wodę), należy podgrzać samochód, aby móc odpalić silnik. Odprowadź auto w ciepłe miejsce lub jeżeli masz dostęp do suszarki do włosów, użyj jej, aby ogrzać filtr paliwa i górną część silnika. W przypadku samochodów z silnikiem Diesla ogrzewaj przewody i filtr paliwa. Możesz również skorzystać z termowentylatora, pozostawiając go w zamkniętym garażu i kierując ciepłe powietrze na komorę silnika.

Nie wpadaj w panikę, jeżeli nie możesz uruchomić samochodu. Jeżeli ogarnie Cię bezradność, zaprowadź swój samochód do warsztatu lub skorzystaj z usługi assistance, gdyż diagnostyka i naprawa silnika na własną rękę jest dość trudnym zadaniem.

Jak odpalić auto na kablach

Uwaga: zawsze trzeba podłączyć czerwony kabel do bieguna dodatniego, a czarny do ujemnego. Najpierw podłącza się jeden koniec czerwonego kabla do dodatniego bieguna akumulatora w sprawnym pojeździe. Następnie drugi koniec czerwonego kabla przyłącza się do dodatniego bieguna akumulatora w pojeździe, który wymaga uruchomienia. Kolejno, podłączamy czarny kabel do ujemnego bieguna akumulatora w sprawnym samochodzie, a drugi jego koniec do metalowej części niesprawnego auta, z dala od akumulatora. Po wykonaniu tych kroków można spróbować odpalić niesprawny pojazd, uruchamiając najpierw silnik sprawnego samochodu i pozwalając mu popracować przez kilka minut, aby naładować akumulator w niesprawnym samochodzie. Następnie można uruchomić niesprawny samochód. Jeśli auto odpali, należy pozostawić oba samochody uruchomione na kilka minut.

Jak odpalić auto bez kabli

Jeśli samochód nie odpala, a nie masz dostępu do kabli rozruchowych, możesz spróbować alternatywnych metod. Jedną z najpopularniejszych jest tzw. „rozruch na pych”. W tym celu należy ustawić samochód na płaskim terenie, włączyć zapłon, wrzucić drugi bieg, a następnie poprosić kogoś o popchnięcie pojazdu lub samodzielnie go rozruszać. Kiedy auto osiągnie odpowiednią prędkość, należy szybko puścić sprzęgło, co może zaskutkować odpaleniem silnika. Metoda ta sprawdzi się w przypadku samochodów z manualną skrzynią biegów.

Przydatny filmik na ten temat:

3 najczęstsze przyczyny, dla których samochód nie odpala

TOP produkty powiazane z tym tematem:

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

096TE EXIDE PREMIUM EA722 Akumulator 12V 72Ah 720A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Linia produktów: PREMIUM
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 72
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 720
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: LB3
  • Rodzaj bieguna: 1, EN
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EA722
  • Nasza cena: 437,63 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 72Ah 720A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: EA722
437,63 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
RER8WYPB CHAMPION Platinum CT OE250 świeca zapłonowa RER8WYPB, M14x1.25, Rozmiar klucza: 16 mm, Pt GE
Informacja o towar
  • Odstęp elektrod [mm]: 0,8
  • Rozmiar klucza: 16 mm
  • Linia produktów: Platinum CT
  • świeca zapłonowa: 1 elektroda masowa, z płaskim gniazdem uszczelki, Elektroda środkowa irydowa
  • Jakość / Klasa: Pt GE
  • Długość gwintu [mm]: 26,5
  • Położenie elektrod [mm]: 3
  • Wymiar gwintu: M14x1.25
  • Technika połączeń: SAE
  • Rodzaj połączenia: Pudełko
  • Techniczny numer informacyjny: RER8WYPB
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 25
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 30
  • Długość opakowania [cm]: 8,85
  • Szerokość opakowania [cm]: 2,6
  • Wysokość opakowania [cm]: 2,35
  • Opór od [kOhm]: 3
  • Opór do [kOhm]: 7,5
  • Wysięg [mm]: 1,5
  • CHAMPION: świeca zapłonowa
  • Numer artykułu: OE250
  • Warunki: nowy
Szczegóły
CHAMPION świeca zapłonowa RER8WYPB, M14x1.25, Rozmiar klucza: 16 mm, Pt GE
Numer artykułu: OE250
73,86 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
E11 VARTA BLUE dynamic E11 5740120683132 Akumulator 12V 74Ah 680A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Seria: E11
  • Linia produktów: BLUE dynamic
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 74
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 680
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • uwzględnić informację serwisową
  • Ciężar [kg]: 17,87
  • DIN / ISO: L3
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 5740120683132
  • Nasza cena: 585,74 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 74Ah 680A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 5740120683132
585,74 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
D15 VARTA SILVER dynamic D15 5634000613162 Akumulator 12V 63Ah 610A B13
Informacja o towar
  • Seria: D15
  • Linia produktów: SILVER dynamic
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 63
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 610
  • Długość [mm]: 242
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • uwzględnić informację serwisową
  • Ciężar [kg]: 14,78
  • DIN / ISO: L2
  • Rodzaj bieguna: 1 / 3
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 5634000613162
  • Nasza cena: 549,48 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 63Ah 610A B13
Numer artykułu: 5634000613162
549,48 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
53522 YUASA YBX3000 YBX3055 Akumulator 12V 36Ah 330A z uchwytami, ze wskaźnikiem stanu naładowania, Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Linia produktów: YBX3000
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 36
  • Akumulator: z uchwytami, ze wskaźnikiem stanu naładowania, Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 330
  • Długość [mm]: 187
  • Szerokość [mm]: 127
  • Wysokość [mm]: 227
  • Napięcie [V]: 12
  • Masa napełnionego [kg]: 9,3
  • DIN / ISO: B19
  • Cechy charakterystyczne: SMF
  • Technika połączeń: T1 / T3
  • Wykonanie strefy podłogowej: N
  • Położenie biegunów: 1
  • YUASA: Akumulator
  • Numer artykułu: YBX3055
  • Nasza cena: 357,60 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
YUASA Akumulator 12V 36Ah 330A z uchwytami, ze wskaźnikiem stanu naładowania, Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: YBX3055
357,60 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
F21 VARTA SILVER dynamic F21 580901080D852 Akumulator 12V 80Ah 800A B13 Akumulator AGM
Informacja o towar
  • Seria: F21
  • Linia produktów: SILVER dynamic
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 80
  • Akumulator: Akumulator AGM
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 800
  • Długość [mm]: 315
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • Ciężar [kg]: 22,76
  • DIN / ISO: L4
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 580901080D852
  • Nasza cena: 1048,53 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 80Ah 800A B13 Akumulator AGM
Numer artykułu: 580901080D852
1048,53 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
N65 VARTA N65 565501065D842 Akumulator 12V 65Ah 650A B00 Akumulator EFB
Informacja o towar
  • Seria: N65
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 65
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B00
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 650
  • Długość [mm]: 232
  • Szerokość [mm]: 173
  • Wysokość [mm]: 225
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: D23
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 565501065D842
  • Nasza cena: 666,18 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 65Ah 650A B00 Akumulator EFB
Numer artykułu: 565501065D842
666,18 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
S5 013 BOSCH S5 0 092 S50 130 Akumulator 12V 100Ah 830A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Linia produktów: S5
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 100
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 830
  • Długość [mm]: 353
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L5
  • Rodzaj bieguna: 1
  • BOSCH: Akumulator
  • Numer artykułu: 0 092 S50 130
  • Nasza cena: 778,90 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Akumulator 12V 100Ah 830A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 0 092 S50 130
778,90 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
067SE EXIDE EXCELL EB740 Akumulator 12V 74Ah 680A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Linia produktów: EXCELL
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 74
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 680
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L3
  • Rodzaj bieguna: 1, EN
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EB740
  • Nasza cena: 429,03 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 74Ah 680A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: EB740
429,03 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
12V 95AH 850A BOSCH 0 092 S4E 130 Akumulator 12V 95Ah 850A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Informacja o towar
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 95
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 850
  • Długość [mm]: 353
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L5
  • Rodzaj bieguna: 1
  • BOSCH: Akumulator
  • Numer artykułu: 0 092 S4E 130
  • Nasza cena: 831,23 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Akumulator 12V 95Ah 850A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 0 092 S4E 130
831,23 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: