• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #82-5164
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Drgania w samochodzie: podczas jazdy, na postoju, przy dużej i małej prędkości

Spis treści

  1. Dlaczego mój samochód się trzęsie: najczęstsze powody
    1. Zły stan opon
    2. Trzęsie autem podczas jazdy: nieodpowiednio wyważone lub uszkodzone koła
    3. Wibracje samochodu podczas hamowania
    4. Wibracje w samochodzie: wygięcie osi
    5. Wibracje w samochodzie podczas przyspieszania
    6. Drgania w samochodzie na postoju
    7. Usterki przekładni kierowniczej
    8. Wibracje samochodu przy dużej prędkości
    9. Drgania samochodu podczas wolnej jazdy
    10. Wibracje samochodu przy dodawaniu gazu
  2. Co robić, gdy mój samochód się trzęsie: możliwe rozwiązania
    1. 3 najczęstsze przyczyny, dla których samochód może drgać

Wibracje w samochodzie można podzielić na dwa główne typy, zależnie od ich pochodzenia. Pierwszy typ to drgania związane z układem kierowniczym, które są odczuwalne głównie w przedniej części pojazdu. Drugi typ to wibracje wywodzące się z tylnej osi, które mogą przenosić się na całe nadwozie. Ignorowanie tego rodzaju zjawiska może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń i kosztownych napraw, dlatego warto zrozumieć, skąd biorą się drgania i jak można je skutecznie eliminować.

Dlaczego mój samochód się trzęsie: najczęstsze powody

Drgania w samochodzie najczęściej wynikają z problemów związanych z oponami, kołami, hamulcami, układem kierowniczym, zawieszeniem, osiami napędowymi lub silnikiem. Jeśli odczuwasz drgania podczas jazdy, warto dokładnie sprawdzić te elementy. Ignorowanie wibracji może prowadzić do poważniejszych usterek i kosztownych napraw, dlatego zaleca się szybkie zlokalizowanie i usunięcie źródła problemu.

Zły stan opon

Jedną z głównych przyczyn pojawiania się drgań w samochodzie jest zły stan opon, który może wynikać zarówno z ich zanieczyszczenia, jak i nadmiernego zużycia bieżnika. Jazda po nierównych, niskiej jakości drogach przyspiesza zużycie opon, co nie tylko skraca ich żywotność, ale także zwiększa ryzyko poważnych uszkodzeń kół. W efekcie, deformacje opony oraz brak odpowiedniej ochrony kół prowadzą do nasilonych wibracji i trzęsienia się całego pojazdu. Co więcej, wybrzuszenia na powierzchni opon powodują, że drgania są wyraźnie odczuwalne, podczas gdy uszkodzenia wewnętrzne mogą być początkowo niezauważalne, ponieważ są tłumione przez układ kierowniczy.

Trzęsie autem podczas jazdy: nieodpowiednio wyważone lub uszkodzone koła

Jednym z częstszych powodów, dla których samochód zaczyna wibrować, trząść się lub rzucać podczas jazdy, mogą być usterki związane z kołami, jak np. uszkodzone lub nieodpowiednio wyważone koła. Choć może się to wydawać zaskakujące, koła nigdy nie są idealnie okrągłe. Metalowe elementy felg mogą być w niektórych miejscach nieco grubsze lub cieńsze, co prowadzi do nierównomiernego obrotu, zwanego biciem koła. Dodatkowo, skrzywiona felga czy uszkodzona piasta mogą powodować odczuwalne drgania podczas jazdy. Szczególnie niebezpieczne jest uszkodzenie piasty, które może wystąpić na przykład w wyniku uderzenia w krawężnik. Uszkodzona piasta nie tylko wpływa na wibracje, ale również przyczynia się do skrzywienia tarcz hamulcowych oraz nierównomiernego zużycia opon. To z kolei może doprowadzić do luzów w układzie kierowniczym. Dlatego ważne jest, aby niezwłocznie wymienić piastę, gdy dojdzie do jej uszkodzenia, aby zapobiec dalszym, poważnym konsekwencjom.

Wibracje samochodu podczas hamowania

Wibracje samochodu podczas hamowania

Drgania w samochodzie podczas hamowania mogą być spowodowane usterkami związanymi z tarczami hamulcowymi. Jeśli podczas hamowania czujesz drgania, prawdopodobnie masz do czynienia z nierównymi lub zużytymi tarczami hamulcowymi. W momencie, gdy klocki hamulcowe dociskają się do tarczy, jej nierówna powierzchnia prowadzi do nierównomiernej przyczepności, co skutkuje tym, że samochód zaczyna wibrować. Drgania te są najbardziej odczuwalne na kierownicy lub pedale hamulca, co może negatywnie wpływać na komfort jazdy i bezpieczeństwo.

Wibracje w samochodzie: wygięcie osi

Drgania w samochodzie mogą być spowodowane nie tylko przez opony, koła czy tarcze hamulcowe. Uszkodzenie osi, które często ma miejsce w wyniku kolizji lub wypadków drogowych, może również prowadzić do niepożądanych drgań. Jeśli zauważysz nasilone wibracje w samochodzie podczas przyspieszania, warto zwrócić uwagę na stan podwozia. Szczególną uwagę należy poświęcić przegubom osi, ponieważ uszkodzone przeguby mogą przepuszczać brud i pył, co z czasem powoduje ich zużycie, a w konsekwencji powstawanie drgań. Problem ten dotyczy zarówno przegubów zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Jednak przegub wewnętrzny, jeśli jest uszkodzony, może wywołać znacznie intensywniejsze wibracje, które wpływają na komfort jazdy, a nawet prowadzą do wyraźnie odczuwalnego kołatania w całym samochodzie.

Wibracje w samochodzie podczas przyspieszania

Kiedy trzęsie samochodem przy przyspieszaniu, problem może leżeć nie tylko w uszkodzonej osi, ale także w zużytych elementach mocujących silnik. Te mocowania, składające się z metalowych i gumowych części, odgrywają kluczową rolę w stabilizowaniu silnika i tłumieniu wibracji. Z czasem jednak ich efektywność spada, co prowadzi do tego, że silnik zaczyna się trząść i drgać podczas jazdy. W efekcie, wibracje stają się odczuwalne szczególnie podczas przyspieszania.

Drgania w samochodzie na postoju

Drgania samochodu podczas postoju najczęściej spowodowane są zużytymi świecami zapłonowymi lub nieszczelnościami w układzie podciśnienia. Inne możliwe przyczyny to poluzowane mocowania silnika, zużyty pasek napędowy, uszkodzona pompa paliwowa, słabej jakości paliwo, stare przewody czy zatkany filtr powietrza. Dodatkowo, luźny pasek rozrządu także może powodować drgania. W takich sytuacjach zazwyczaj zapala się kontrolka "Check Engine" na desce rozdzielczej, sygnalizując awarię silnika. Wibracje samochodu na postoju mogą mieć zatem naprawdę różne przyczyny.

LD2779 ATE Ceramic 13.0470-2779.2 Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, bez styku zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Ocen - 29
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: Lucas / TRW
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany do wskaźnika zużycia, bez styku zużycia
  • Grubość [mm]: 19,3
  • Linia produktów: Ceramic
  • Wysokość [mm]: 71,6
  • Szerokość [mm]: 144,0
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-02A0258 / 0015
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
  • Dostępne MAPP-Code
  • Numer artykułu zalecanego dodatku: 24.8190-0067.2
  • Liczba śrub: 4
  • Przestrzegać wymiarów
  • Dopuszcz. do mocy pojazdu [kW]: 225
  • ATE: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: 13.0470-2779.2
  • Nasza cena: 269,40 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
ATE Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, bez styku zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Numer artykułu: 13.0470-2779.2
269,40 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
23587 TRW DTEC COTEC GDB1550DTE Klocki hamulcowe ze stykiem zużycia
Ocen - 48
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
  • Grubość [mm]: 20,3
  • Linia produktów: DTEC COTEC
  • Liczba wskazań zużycia [na oś]: 1
  • Długość [mm]: 156,4, 155,2
  • Wysokość 1 [mm]: 71,4
  • Wysokość 2 [mm]: 66
  • Oznaczenie kontrolne: E9 90R-02A1062 / 0931
  • Ograniczenia producenta: ATE
  • Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 155
  • Układ hamulcowy: Okładziny hamulcowe o zredukowanym pyleniu, również dla nawiercanych tarcz hamulcowych
  • Przestrzegać danych technicznych
  • TRW: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: GDB1550DTE
  • Nasza cena: 169,05 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
TRW Klocki hamulcowe ze stykiem zużycia
Numer artykułu: GDB1550DTE
169,05 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
29244 JOST JAE0250410020 Klocki hamulcowe
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: KNORR SM7
  • Grubość [mm]: 29,7
  • Długość [mm]: 244,5
  • Wysokość [mm]: 111,2
  • JOST: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: JAE0250410020
  • Nasza cena: 688,84 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
JOST Klocki hamulcowe
Numer artykułu: JAE0250410020
688,84 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
29253 TEXTAR 2927801 Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, z dodatkami
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: Knorr SB / SN7
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany do wskaźnika zużycia
  • Grubość [mm]: 30
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Wysokość [mm]: 107,7
  • Szerokość [mm]: 247,5
  • Numer WVA: 29278
  • Ciężar [kg]: 9,85
  • Jakość: T3050
  • Wersja: ProTecS ®
  • Materiał tylnej płytki klocka hamulcowego: Żeliwo szare
  • Długość opakowania [cm]: 25,8
  • Szerokość opakowania [cm]: 29,2
  • Wysokość opakowania [cm]: 7,2
  • TEXTAR: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: 2927801
  • Nasza cena: 468,65 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
TEXTAR Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, z dodatkami
Numer artykułu: 2927801
468,65 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
29246 KNORR-BREMSE K035471K50 Klocki hamulcowe
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: Knorr SM 7
  • Grubość [mm]: 35
  • Wysokość [mm]: 113,6
  • Szerokość [mm]: 244,2
  • Numer WVA: 29246
  • Techniczny numer informacyjny: 29246 350 1 5
  • Długość opakowania [cm]: 25,8
  • Szerokość opakowania [cm]: 14,6
  • Wysokość opakowania [cm]: 13,9
  • KNORR-BREMSE: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: K035471K50
  • Nasza cena: 661,34 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
KNORR-BREMSE Klocki hamulcowe
Numer artykułu: K035471K50
661,34 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Usterki przekładni kierowniczej

Jedną z przyczyn, dla których samochód może się trząść, są luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym, zwłaszcza gdy dochodzi do uszkodzenia przekładni kierowniczej. Objawia się to wyczuwalnymi wibracjami na kierownicy, które mogą wystąpić nawet przy obrocie kierownicy, gdy pojazd jest zaparkowany. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana przekładni kierowniczej. Ponadto, zużycie elementów takich jak drążki kierownicze lub podzespołów układu wspomagania może prowadzić do nierównomiernego zużycia opon, co dodatkowo wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Wibracje samochodu przy dużej prędkości

Zauważalne drgania podczas jazdy samochodem, zwłaszcza przy dużych prędkościach, mogą budzić obawy u kierowcy. Często przyczyną są usterki związane z kołami lub oponami, ale mogą to również być uszkodzenia w układzie napędowym, hamulcowym, czy kierowniczym. Drgania przy przyspieszaniu na wyższych biegach również mogą wskazywać na te przyczyny.

Drgania samochodu podczas wolnej jazdy

Najczęstszym powodem wibracji w samochodzie podczas wolnej jazdy są problemy z kołami, takie jak niewyważenie, uszkodzenie opony lub krzywa felga. W tym przypadku samochodem będzie trzęsło przy prędkościach ok. 90-120 km/h. Wibracje mogą pojawiać się już przy niższych prędkościach, jeśli mamy do czynienia z poważniejszymi uszkodzeniami. Warto również sprawdzić zawieszenie i elementy układu napędowego, ponieważ one także mogą być źródłem drgań.

Wibracje samochodu przy dodawaniu gazu

Główna przyczyna wibracji w samochodzie podczas dodawania gazu to zużyty przegub wewnętrzny półosi napędowej. W szczególności dochodzi do uszkodzenia krzyżaka umieszczonego na końcach półosi, co z kolei prowadzi do wyrobienia kielicha. W zależności od stopnia zużycia przegubu, luz w nim może powodować różne nasilenie drgań. Im większy luz, tym intensywniejsze będą wibracje w samochodzie. Warto regularnie sprawdzać stan półosi, aby uniknąć poważniejszych usterek.

Co robić, gdy mój samochód się trzęsie

Co robić, gdy mój samochód się trzęsie: możliwe rozwiązania

Aby rozwiązać kwestię drgań w samochodzie, należy przede wszystkim wyważyć opony. W przypadku utrzymywania się wibracji warto sprawdzić układ kierowniczy oraz zawieszenie. Przy pierwszych oznakach wibracji dobrze jest skonsultować się z mechanikiem specjalizującym się w oponach. Jeśli wyważenie opon nie przyniesie poprawy, konieczne może być zbadanie elementów zawieszenia lub wykonanie geometrii kół. Regularne serwisowanie tych układów może zapobiec dalszym usterkom.

Poniżej znajduje się tabela zawierająca możliwe przyczyny drgań kierownicy w zależności od prędkości jazdy oraz sugerowane rozwiązania w opisanych przypadkach. Drgania kierownicy mogą wynikać z różnych usterek, począwszy od problemów z kołami, aż po uszkodzenia w układzie zawieszenia i kierowniczym. Szybkie zdiagnozowanie przyczyny i podjęcie odpowiednich kroków naprawczych jest kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy oraz komfortu użytkowania pojazdu.

Prędkość (km/h)

Możliwa przyczyna drgań kierownicy

Możliwe rozwiązanie

70

Niewyważenie kół, nierównomierne zużycie opon, problem z ustawieniem zbieżności

Wyważenie kół, wymiana zużytych opon, sprawdzenie i regulacja zbieżności

80

Niewyważenie kół, nierównomierne zużycie opon, deformacja tarczy hamulcowej

Wyważenie kół, wymiana opon, wymiana zdeformowanej tarczy hamulcowej w razie konieczności

90

Niewyważenie kół, zużyte opony, deformacja tarczy hamulcowej, uszkodzenie łożyska koła

Wyważenie kół, wymiana opon, tarczy hamulcowej, uszkodzonego łożyska koła

100

Niewyważenie kół, zużyte opony, deformacja tarczy hamulcowej, uszkodzony amortyzator

Wyważenie kół, wymiana opon, tarczy hamulcowej, amortyzatora

110

Uszkodzenie przegubu napędowego lub wału napędowego

Wymiana uszkodzonego przegubu napędowego lub wału napędowego

120

Uszkodzenie elementów zawieszenia (wahacza, stabilizatora)

Wymiana uszkodzonych elementów zawieszenia

130

Uszkodzenie elementów układu kierowniczego (przekładni, drążka kierowniczego)

Sprawdzenie i ewentualna wymiana uszkodzonych elementów układu kierowniczego

Kiedy trzęsie autem podczas jazdy, może to zacząć wzbudzać niepokój. Wibracje mogą wskazywać na drobne usterki, ale również poważne awarie. Aby uniknąć kosztownych napraw, warto szybko zidentyfikować ich źródło i podjąć odpowiednie działania.

Pierwszym krokiem w diagnozie jest lokalizacja źródła drgań. Jednym z najczęstszych źródeł wibracji w samochodzie są opony. Nierównomierne zużycie bieżnika, wybrzuszenia lub deformacje mogą prowadzić do drgań, które odczuwasz podczas jazdy. Jeśli zauważysz jakiekolwiek nieprawidłowości, rozważ wymianę opon. Warto również sprawdzić ciśnienie w oponach – zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie może prowadzić do trudności z prowadzeniem oraz generować wibracje w samochodzie. Aby tego uniknąć, regularnie kontroluj ciśnienie i dopompowuj je w razie potrzeby według zaleceń producenta.

Jeżeli stan opon jest w normie, następnie warto przyjrzeć się kołom. Błoto, pył i inne zanieczyszczenia, które osadzają się na felgach, mogą zaburzać równowagę kół, co w rezultacie prowadzi do drgań. Usunięcie zanieczyszczeń może być wystarczające, aby przywrócić płynność jazdy. Jeśli jednak wibracje nie ustępują, warto udać się do warsztatu, gdzie specjalista sprawdzi wyważenie kół. Mechanik może zamocować na nich ciężarki, które pomogą przywrócić równowagę. W przypadku, gdy koła są uszkodzone lub wygięte, konieczna będzie ich wymiana.

22610 TRW GDB2175 Klocki hamulcowe z akustycznym czujnikiem zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Ocen - 19
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
  • Grubość [mm]: 18
  • Wysokość [mm]: 58,4
  • Szerokość [mm]: 129
  • Oznaczenie kontrolne: E9 90R-02A0107 / 4801
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
  • TRW: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: GDB2175
  • Nasza cena: 135,61 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
TRW Klocki hamulcowe z akustycznym czujnikiem zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Numer artykułu: GDB2175
135,61 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
25326 BREMBO P 50 094 Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Ocen - 29
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: TRW
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany do wskaźnika zużycia
  • Grubość [mm]: 19
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Wysokość [mm]: 71
  • Szerokość [mm]: 129
  • Numer WVA: 25326
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego, z podkładką wytłumiającą
  • BREMBO: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: P 50 094
  • Nasza cena: 116,64 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BREMBO Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Numer artykułu: P 50 094
116,64 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
24606 BREMBO P 85 120 Klocki hamulcowe ze stykiem zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Ocen - 7
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: Lucas
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
  • Grubość [mm]: 18
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Liczba wskazań zużycia [na oś]: 2
  • Wysokość 1 [mm]: 59
  • Wysokość 2 [mm]: 60
  • Szerokość [mm]: 117
  • Numer WVA: 24606, 25214
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego, z podkładką wytłumiającą
  • Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 300
  • BREMBO: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: P 85 120
  • Nasza cena: 183,06 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BREMBO Klocki hamulcowe ze stykiem zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Numer artykułu: P 85 120
183,06 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
23693 BREMBO P 85 065 Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, z podkładką wytłumiającą, bez dodatków, z ciężarkami wyrównoważającymi
Ocen - 65
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: Brembo
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany do wskaźnika zużycia
  • Grubość [mm]: 17
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez dodatków, z ciężarkami wyrównoważającymi
  • Wysokość [mm]: 106
  • Szerokość [mm]: 190
  • Numer WVA: 23693
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z podkładką wytłumiającą
  • Układ hamulcowy: nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych
  • BREMBO: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: P 85 065
  • Nasza cena: 324,26 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BREMBO Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, z podkładką wytłumiającą, bez dodatków, z ciężarkami wyrównoważającymi
Numer artykułu: P 85 065
324,26 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
23584 BREMBO P 54 030 Klocki hamulcowe z akustycznym czujnikiem zużycia, z zamkiem, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Ocen - 35
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: Akebono
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
  • Grubość [mm]: 16
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Liczba wskazań zużycia [na oś]: 2
  • Wysokość [mm]: 55
  • Szerokość [mm]: 145
  • Numer WVA: 23584
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zamkiem, z podkładką wytłumiającą
  • BREMBO: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: P 54 030
  • Nasza cena: 97,73 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BREMBO Klocki hamulcowe z akustycznym czujnikiem zużycia, z zamkiem, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Numer artykułu: P 54 030
97,73 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Wibracje samochodu podczas hamowania mogą sugerować usterki układu hamulcowego, a konkretnie tarcz hamulcowych. Zużyte tarcze mogą powodować drgania odczuwalne po naciśnięciu pedału hamulca. Jeśli uszkodzenie tarcz jest niewielkie, możliwa jest ich regeneracja, jednak w przypadku poważniejszych uszkodzeń trzeba wymienić tarcze na nowe. Przy okazji warto również sprawdzić stan klocków i zacisków hamulcowych oraz upewnić się, że wszystkie elementy są odpowiednio nasmarowane.

Innym miejscem, które warto sprawdzić, są osie i przeguby samochodu. Uszkodzone przeguby mogą powodować wibracje, szczególnie podczas skręcania lub jazdy z większą prędkością. Jeśli zauważysz luz lub nieszczelności, odwiedź jak najszybciej mechanika w celu dokładnej diagnostyki i ewentualnej wymiany uszkodzonych elementów. Drgania na kierownicy mogą być wynikiem awarii układu kierowniczego, zwłaszcza jeśli towarzyszy im wyciek płynu wspomagania kierownicy. W takim przypadku nie obędzie się bez wizyty w warsztacie.

Silnik również może być źródłem drgań, szczególnie jeśli pojawiają się one podczas przyspieszania lub gdy samochód wibruje na luzie. Często wiąże się to z niewłaściwym działaniem mieszanki paliwowo-powietrznej przez używanie kiepskiej jakości paliwa, co z kolei spowodować może zatkanie filtra paliwa. Przyczyną drgań mogą być także zużyte świece zapłonowe. Warto pamiętać, aby regularnie wymieniać świece zgodnie z zaleceniami producenta oraz stosować paliwo o odpowiedniej jakości, aby uniknąć tych sytuacji. Pamiętaj, że silnik może pracować z lekkimi ruchami, ale niepokojące są intensywne drgania lub wstrząsy, które mogą wskazywać na potrzebę wymiany silnika.

Znajomość potencjalnych przyczyn drgań samochodu pozwala na szybką reakcję i uniknięcie poważniejszych awarii. Pamiętaj, że regularne przeglądy i dbanie o stan techniczny pojazdu to są kluczowe. Jeśli jednak nie masz pewności, co jest przyczyną wibracji, warto skonsultować się z profesjonalistą, który przeprowadzi dokładną diagnostykę i zaproponuje odpowiednie rozwiązania. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych kosztów naprawy Twojego auta.

Przydatny filmik na ten temat:

3 najczęstsze przyczyny, dla których samochód może drgać

TOP produkty powiazane z tym tematem:

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

BP419 BOSCH 0 986 494 050 Klocki hamulcowe Low-Metallic, ze zintegrowanym czujnikiem zużycia, z zamkiem, z podkładką wytłumiającą
Ocen - 35
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: ATE
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
  • Grubość [mm]: 19,5
  • Materiał: Low-Metallic
  • Wysokość [mm]: 74,2
  • Szerokość [mm]: 156,4
  • Numer WVA: 23018
  • Oznaczenie kontrolne: ECE-R90
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zamkiem, z podkładką wytłumiającą
  • Numer artykułu zalecanego dodatku: 1987474175, 1987474658, 1987474408, 1987474373
  • Przestrzegać danych technicznych
  • BOSCH: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: 0 986 494 050
  • Nasza cena: 135,89 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Klocki hamulcowe Low-Metallic, ze zintegrowanym czujnikiem zużycia, z zamkiem, z podkładką wytłumiającą
Numer artykułu: 0 986 494 050
135,89 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
607329 ATE 13.0460-7329.2 Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, bez styku zużycia
Ocen - 13
Informacja o towar
  • System hamulcowy: ATE
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany do wskaźnika zużycia, bez styku zużycia
  • Wysokość 1 [mm]: 99,0
  • Wysokość 2 [mm]: 99,2
  • Szerokość 2 [mm]: 252,0
  • Szerokość 1 [mm]: 210,0
  • Grubość 1 [mm]: 16,2
  • Grubość 2 [mm]: 16,2
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-02A0612 / 0436
  • Dostępne MAPP-Code
  • Numer artykułu zalecanego dodatku: 24.8190-0975.2
  • ATE: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: 13.0460-7329.2
  • Nasza cena: 415,57 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
ATE Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, bez styku zużycia
Numer artykułu: 13.0460-7329.2
415,57 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LD7256 ATE Ceramic 13.0470-7256.2 Klocki hamulcowe ze stykiem zużycia
Ocen - 22
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: ATE
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
  • Linia produktów: Ceramic
  • Liczba wskazań zużycia [na oś]: 1
  • Wysokość 1 [mm]: 67,0
  • Wysokość 2 [mm]: 72,0
  • Szerokość 2 [mm]: 155,1
  • Szerokość 1 [mm]: 155,1
  • Grubość 1 [mm]: 21,3
  • Grubość 2 [mm]: 19,8
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-02A0479 / 0475
  • Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 281
  • Dostępne MAPP-Code
  • Dopuszcz. do mocy pojazdu [kW]: 225
  • ATE: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: 13.0470-7256.2
  • Nasza cena: 398,38 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
ATE Klocki hamulcowe ze stykiem zużycia
Numer artykułu: 13.0470-7256.2
398,38 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
607201 ATE 13.0460-7201.2 Klocki hamulcowe ze stykiem zużycia
Ocen - 28
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: ATE
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
  • Grubość [mm]: 20,3
  • Wysokość 1 [mm]: 155,1
  • Wysokość 2 [mm]: 156,3
  • Szerokość 2 [mm]: 72,9
  • Szerokość 1 [mm]: 72,9
  • Oznaczenie kontrolne: E9 90R-02A1259 / 0708
  • Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 242,5
  • Dostępne MAPP-Code
  • ATE: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: 13.0460-7201.2
  • Nasza cena: 307,29 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
ATE Klocki hamulcowe ze stykiem zużycia
Numer artykułu: 13.0460-7201.2
307,29 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
24306 BREMBO Prime P 50 067 Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Ocen - 77
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: Lucas
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany do wskaźnika zużycia
  • Grubość [mm]: 21
  • Linia produktów: Prime
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Wysokość [mm]: 72
  • Szerokość [mm]: 146
  • Numer WVA: 24306
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego, z podkładką wytłumiającą
  • kierunkowa
  • BREMBO: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: P 50 067
  • Nasza cena: 145,37 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BREMBO Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Numer artykułu: P 50 067
145,37 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BP-VW-F7 BOSCH 0 986 424 364 Klocki hamulcowe Low-Metallic, z zamkiem
Ocen - 67
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: ATE
  • Grubość [mm]: 18,7
  • Materiał: Low-Metallic
  • Wysokość [mm]: 54,6
  • Szerokość [mm]: 146
  • Numer WVA: 23130
  • Oznaczenie kontrolne: ECE-R90
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zamkiem
  • Numer artykułu zalecanego dodatku: 1987474137, 1987474175, 1987474432, 1987474315, 1987474402, 1987474314
  • Przestrzegać danych technicznych
  • BOSCH: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: 0 986 424 364
  • Nasza cena: 91,80 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Klocki hamulcowe Low-Metallic, z zamkiem
Numer artykułu: 0 986 424 364
91,80 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
607284 ATE 13.0460-7284.2 Klocki hamulcowe z akustycznym czujnikiem zużycia
Ocen - 15
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: ATE
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
  • Grubość [mm]: 17,3
  • Wysokość 1 [mm]: 57,2
  • Wysokość 2 [mm]: 63,6
  • Szerokość 2 [mm]: 155,1
  • Szerokość 1 [mm]: 156,0
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-011033 / 1484
  • Dostępne MAPP-Code
  • ATE: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: 13.0460-7284.2
  • Nasza cena: 215,14 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
ATE Klocki hamulcowe z akustycznym czujnikiem zużycia
Numer artykułu: 13.0460-7284.2
215,14 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
25009 BREMBO P 85 124 Klocki hamulcowe bez styku zużycia, z podkładką wytłumiającą, bez dodatków
Ocen - 50
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • System hamulcowy: ATE
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: bez styku zużycia
  • Grubość [mm]: 16
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez dodatków
  • Wysokość 1 [mm]: 56
  • Wysokość 2 [mm]: 61
  • Szerokość [mm]: 123
  • Numer WVA: 25009, 25011
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z podkładką wytłumiającą
  • BREMBO: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: P 85 124
  • Nasza cena: 113,97 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BREMBO Klocki hamulcowe bez styku zużycia, z podkładką wytłumiającą, bez dodatków
Numer artykułu: P 85 124
113,97 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
25909 BREMBO P 85 170 Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, z zamkiem, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Ocen - 1
Informacja o towar
  • System hamulcowy: Akebono
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany do wskaźnika zużycia
  • Grubość [mm]: 17
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Wysokość [mm]: 88
  • Szerokość [mm]: 214
  • Numer WVA: 25908, 25909
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zamkiem, z podkładką wytłumiającą
  • Układ hamulcowy: nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych
  • BREMBO: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: P 85 170
  • Nasza cena: 512,77 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BREMBO Klocki hamulcowe przygotowany do wskaźnika zużycia, z zamkiem, z podkładką wytłumiającą, z dodatkami
Numer artykułu: P 85 170
512,77 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
HALDEX 95396 Klocki hamulcowe
Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • Ciężar netto [kg]: 8,65000
  • HALDEX: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: 95396
  • Nasza cena: 792,92 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
HALDEX Klocki hamulcowe
Numer artykułu: 95396
792,92 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: