Samochody marki Honda z silnikiem Diesla zostaną wycofane z rynku europejskiego do 2021 roku
Zapisz sięSIĘ DO NASZYCH NEWSLETTERÓW
Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail:
Stopniowe wycofywanie samochodów tego japońskiego producenta jest wynikiem zwiększających się surowych przepisów dotyczących ochrony środowiska, w tym zakazów dotyczące samochodów wyposażonych w silnik Diesla wjeżdżających do niektórych miast europejskich. Obecnie firma nie sprzedaje już silników Diesla dla europejskich wersji Hondy CR-V i HR-V w wersji crossover.
Z kolei w 2021 roku wraz z wycofaniem z produkcji obecnej generacji Hondy Civic wersje Diesla całkowicie znikną z europejskiego rynku motoryzacyjnego.
Zostaną one zastąpione przez samochody hybrydowe i elektryczne.
Oczekuje się, że do 2025 roku około ⅔ modeli wszystkich marek samochodów w Europie będzie wyposażona w silnik elektryczny, jak i również w silnik benzynowy.
Jeszcze wcześniej od tego, bo w 2019 roku, na rynek wejdzie w pełni elektryczny samochód na bazie koncepcji Hondy Urban EV.
Pomimo wycofywania sprzedaży silników Diesla, produkcja silnika 1.6 i-DTEC będzie prawdopodobnie kontynuowana na terenie Wielkiej Brytanii. Silnik będzie instalowany w wersjach służących dla krajów spoza UE, które posiadają mniej surowe wymagania dotyczące emisji spalin: na przykład, Tajlandii, Indii, Filipin.
Trend wiodący do odchodzenia producentów samochodowych od silników Diesla jest podyktowany nowymi standardami ochrony środowiska mającymi na celu zmniejszenie stężenia szkodliwych substancji w gazach spalinowych. Zgodnie z Europejskim Komisarzem ds. rynku wewnętrznego i usług, przemysłu, przedsiębiorczości oraz małych i średnich przedsiębiorstw - Elżbietą Bieńkowską, do 2020 roku zawartość CO2 w gazach spalinowych nie powinna przekraczać 95 g/km, podczas gdy obecne standardy zezwalają na zawartość 130 g/km.