• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #37-0364
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silnik typu diesel: podstawy

Spis treści

  1. Silnik typu diesel: historia
  2. Zasada działania
  3. 5 kluczowych zalet silników typu diesel
    1. Silniki typu diesel: 9 zasad działania od ekspertów AutoDoc
    2. Podsumowanie
    3. Jak przedłużyć żywotność silnika

Wielu kierowców, którzy zdecydowali się na samochód wyposażony w silnik diesla, dobrze zdają sobie sprawę z jego zalet i cech szczególnych. Niemniej jednak osoby, które dopiero zaczynają mieć styczność z tego rodzaju silnikami, mogą posiadać dużą ilość pytań. W naszym artykule postaramy się z nim uporać.

Silnik typu diesel: historia

Silnika typu diesel został stworzony w 1824 roku, kiedy to francuski fizyk i matematyk Sadi Carnot teoretyzował, że maszyna cieplna jest w stanie być efektywniejsza wtedy, kiedy znajdujący się w jej wnętrzu czynnik roboczy zostanie rozgrzany poprzez gwałtowną kompresję do własnej temperatury zapłonu. Dana zasada została później wykorzystana do wynalezienia pierwszego silnika typu diesel.

Na przełomie lat różnorodni naukowcy pracowali nad konstrukcją silnika typu diesel, wśród których byli Herbert Akroyd-Stuart oraz Gustav Trinkler. Niemniej jednak dopiero w 1887 roku Rudolf Diesel zdołał skonstruować jego pierwszy praktycznie wykonalny i skuteczny prototyp.

Wynalazca początkowo uważał, że najlepszym paliwem dla jego silnika będzie pył węglowy, jednak poprzez swoje właściwości ścierne oraz komplikacje wynikające z dostarczania danego paliwa do cylindrów musiał ostatecznie zrezygnować z danego pomysłu. Z drugiej strony wynalazek silnika typu diesel bardzo dobrze pracował na oleju roślinnym oraz lekkich olejach.

Silniki typu diesel były od tamtego czasu stale ulepszane i uaktualniane. Wiele nowoczesnych samochodów osobowych oraz większość samochodów użytkowych jest wyposażona w dane silniki, które są niezawodne i wyjątkowo wydajne.

Zasada działania

Samochody pasażerskie są obecnie w większości wyposażone w silniki 4-suwowe. Ich cykl roboczy obejmuje 4 etapy:

  1. Ssania, odpowiadający skrętowi wału korbowego od 0° do 180°. Na tym etapie powietrze jest zasysane do cylindra poprzez otwarty zawór.
  2. Sprężania: W trakcie tego etapu wał korbowy skręca się o od 180 do 360°. Tłok powoduje spężenie znajdującego się w komorze powietrza o 16-25 razy oraz wzrost temperatury do 700–900 °C.
  3. Rozprężania: Na tym etapie odpowiadający wał korbowy skręca się o 360–540°, paliwa ulega wtryskowi i zapłonowi. Powoduje to ruch tłoka w dół.
  4. Wydechu: Z tego powodu, że wał korbowy skręca się o 540–720°, względnie do swojej pozycji początkowej, tłok porusza się w górę, a gazy spalinowe ulegają wydobyciu przez wydech.

W silnikach typu diesel paliwo jest dostarczane poprzez pompę wtryskową. Istnieje wiele różnorodnych rodzajów pomp paliwowych, które są wykorzystywane w nowoczesnych samochodach:

  • In-Line. Posiadają one pary tłoków równej liczbie znajdujących się w silniku cylindrów. Wał rozrządu połączony z wałem korbowym porusza tłokami, które tym samym otwierają i zamykają otwory zasysania. W rezultacie podczas otwierania zaworu wtryskowego tworzy się ciśnienie, a paliwo dochodzi do odpowiedniego wtryskiwacza. Dane pompy są wysoce niezawodne, jednak montowane są zazwyczaj w samochodach dostawczych: producenci zaprzestali montować pompy typu in-line w samochodach pasażerskich od 2000 roku.
  • Dystrybucyjna. Ich budowa cechuje się jednym lub dwoma tłokami, które wykonują ruchy obrotowe i posuwisto-zwrotne, rozprowadzając paliwo pomiędzy wszystkimi cylindrami. Zapewnia to bardziej równomierną dystrybucję paliwa, jednakże większe zużycie części. Z tego powodu pompy dystrybucyjne są zazwyczaj montowane w samochodach pasażerskich.
  • Pompy wysokociśnieniowe. Są one wykorzystywane w układzie paliwowym Common Rail i służą wpompowaniu paliwa do listwy paliwowej, w której zachowywane jest ciągle wysokie ciśnienie, niezależnie od trybu silnika. Korzystanie z tego systemu pozwala na zwiększenie momentu obrotowego silnika o 25% przy niższych obrotach oraz zmniejszenie zużycia paliwa o 20%.
  • Pompowtryskiwacze. Pompowtryskiwacz z funkcją sprężania i wtryskiwania współpracuje z każdym cylindrem. Korzystanie z tego układu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa samochodu oraz toksyczności spalin, gdyż proces wtryskiwania zachodzi samodzielnie w 3 etapach. Wtrysk wstępny zapewnia gładkie spalanie, podczas gdy wtrysk wtórny ułatwia regenerację filtra sadzy.

5 kluczowych zalet silników typu diesel

  1. Zużywają średnio o 30% mniej paliwa w porównaniu do silników benzynowych. Staje się tak dzięki znajdującemu się wewnątrz komory spalania wysokiego ciśnienia, konstrukcji silnika, jego zasadom działania, a także dużej liczbie innych czynników. Poza tym w większości krajów silniki typu diesel kosztują dużo mniej niż silniki benzynowe.
  2. W silnikach typu diesel paliwo ulega stałemu spaleniu zaraz po jego pojawieniu się w jego wnętrzu, zapewniając wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika. Polepsza to właściwości trakcyjne samochodu, jego dynamikę oraz właściwości jezdne.
  3. Posiadają wyższą wydajność sięgającą do 50%.
  4. Dzięki świecom żarowym oraz podgrzewanym wtryskiwaczom silniki typu diesel bardzo gładko odpalają się, niezależnie od temperatury otoczenia.
  5. Starczają prawie na dwukrotnie dłuższy okres niż silniki benzynowe.

Silniki typu diesel: 9 zasad działania od ekspertów AutoDoc

Postępuj zgodnie z tymi prostymi zasadami w celu uniknięcia częstych napraw silnika oraz układu paliwowego:

  1. W odpowiednim czasie wymieniaj filtr paliwa oraz separator wody. Elementy silnika typu diesel są bardzo wrażliwe na cząstki mechaniczne i wodę. Z względu na ich skomplikowaną konstrukcję wtryskiwacze i pompa bardzo łatwo ulegają zatkaniu, podczas gdy zawarta w paliwie siarka miesza się z wodą i przeistacza w kwas siarkowy, który ma bardzo niekorzystny wpływ na elementy silnika.
  2. Upewnij się, że zatankowałeś wysokiej jakości paliwo. Duża zawartość siarki w kiepskiej jakości paliwach znacząco skraca żywotność i wydajność oleju silnikowego, a także może spowodować uszkodzenie filtru cząstek stałych.
  3. Unikaj jazdy na wysokich obrotach: wytwarza to dodatkowe obciążenie na silnik.
  4. Zawsze miej pewność, że Twoje paliwo odpowiada temperaturze otoczenia. Olej napędowy zawiera parafinę, która zamarza w bardzo niskich temperaturach. Z tego powodu w czasie zimy zaleca się korzystanie z paliwa przeznaczonego na zimę (dla temperatur od -25 °C do 0 °C) lub sztucznego paliwa, które zachowuje swoją lepkość w temperaturze od -35°C do 0°C. Stacje paliwowe zazwyczaj wskazują dany zakres temperatur, w jakich można stosować paliwo.
  5. Ostrożnie dobieraj dodatki do oleju napędowego. Jeśli jeździsz autem po obszarach, na których panuje surowy klimat, dobrym wyborem dla Twojego samochodu będzie formuła do silnika typu diesel z antyżelem. Istnieją także dodatki pozwalające na zwiększenie momentu obrotowego silnika oraz pojemności poprzez zwiększenie wydajności mieszanki powietrzno-paliwowej, jak i również środki czyszczące silnik i przewody paliwowe.
  6. Zastąp jazdę miejską wycieczkami na łono natury, aby silnik mógł od czasu do czasu chodzić na obrotach rzędu 2,500. Przy takim trybie jazdy sadza i zwęglone osady wypalają się, zmniejszając ryzyko zatkania się wtryskiwaczy, przyklejenia się pierścienia tłokowego, a także zabrudzenia reaktora katalitycznego.
  7. Silnik z turbodoładowaniem nie powinien być gaszony zaraz po zatrzymaniu samochodu; pozwól pracować mu przez 2-5 minut na biegu jałowym, dzięki czemu turbina jest w stanie ochłonąć.
  8. Zawsze kupuj olej silnikowy zalecany przez producenta Twojego samochodu i nigdy nie mieszaj go ze smarami o różnorodnej lepkości.
  9. Gładko gaś silnik, aby uniknąć uszkodzenia tulei wewnątrz turbiny.

Podsumowanie

Nowoczesne silniku typu diesel są ekonomiczne i potężne. Pomimo różnych stereotypów są one przyjazne dla środowiska i bezgłośne. Samochody wyposażone w silniki typu diesel będą idealnie pasowały do jazdy na łonie natury; są wygodne dla większych grup, rodzin, a także nie zepsują się mimo częstych jazd. Są one niezawodne do jazdy w terenie, przez co są poszukiwane przez zwolenników wędkowania, polowania i aktywności na świeżym powietrzu. Niemniej jednak jeśli zawsze interesowałeś się sportowymi autami lub jesteś przyzwyczajony do nagłego przyspieszania lub hamowania podczas jazdy, samochody posiadające silnik typu diesel nie będą dla Ciebie odpowiednie: agresywny styl jazdy zbyt mocno obciąży silnik.

Naprawa silnika typu diesel jest kosztowna. Niemniej jednak postępując zgodnie z wymienionymi powyżej wskazówkami konieczność naprawy silnika nie będzie zbyt częsta.

Przydatny filmik na ten temat:

Jak przedłużyć żywotność silnika

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

56 15078 1 MAHLE ORIGINAL 016 02 00 Tłok 82,5 [mm], z mocowaniem pierścieni tłokowych, z kanałem chłodzącym
Informacja o towar
  • Średnica cylindra [mm]: 82,5
  • Długość [mm]: 71,2
  • Wielkość kompresji [mm]: 45,65
  • Długość trzpienia [mm]: 66
  • Średnica sworznia [mm]: 28
  • Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 12,4
  • Średnica wyżłobienia [mm]: 45,2
  • Powierzchnia: pokryty
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z mocowaniem pierścieni tłokowych, z kanałem chłodzącym
  • Wysokość płomienia [mm]: 8
  • Rodzaj wykonania korbowodu: Korbowód trapezowy
  • Numer seryjny: 82 L 179
  • Numer komponentu: 1. R 1.75 IF N, 2. NM 2 IFU P, 3. DSF 2 N
  • Luz tłokowy [mm]: 0,06
  • Wysokość opakowania [cm]: 12,80
  • Ciężar netto [g]: 785
  • Długość opakowania [cm]: 9,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 9,50
  • MAHLE ORIGINAL: Tłok
  • Numer artykułu: 016 02 00
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Tłok 82,5 [mm], z mocowaniem pierścieni tłokowych, z kanałem chłodzącym
Numer artykułu: 016 02 00
489,16 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
PURFLUX FC561E Filtr paliwa Wkład filtra
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 196
  • Średnica [mm]: 80
  • średnica 3 [mm]: 131
  • PURFLUX: Filtr paliwa
  • Numer artykułu: FC561E
  • Nasza cena: 155,04 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
PURFLUX Filtr paliwa Wkład filtra
Numer artykułu: FC561E
155,04 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
56 08668 1 MAHLE ORIGINAL 011 75 01 Tłok 86,5 [mm]
Informacja o towar
  • Średnica cylindra [mm]: 86,5
  • Długość [mm]: 55,4
  • Wielkość kompresji [mm]: 30,4
  • Długość trzpienia [mm]: 61,5
  • Średnica sworznia [mm]: 21,0
  • Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 5,0
  • Średnica wyżłobienia [mm]: 57,0
  • Powierzchnia: ocynkowany
  • Wysokość płomienia [mm]: 5,5
  • Numer seryjny: 86 V 94
  • Numer komponentu: 1. R 1.5 Mo, 2. NM 1.5 P, 3. 3S 3.0 Cr
  • Luz tłokowy [mm]: 0,020
  • Wysokość opakowania [cm]: 12,80
  • Ciężar netto [g]: 481, 500,0
  • Długość opakowania [cm]: 9,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 9,50
  • MAHLE ORIGINAL: Tłok
  • Numer artykułu: 011 75 01
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Tłok 86,5 [mm]
Numer artykułu: 011 75 01
274,50 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
0103110008 BERU PSG007 Świeca żarowa 4,4V M10x1,0, zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa, Długość: 149 [mm], 35 Nm, 15 Nm, 63, PSG
Informacja o towar
  • informacja uzupełniająca: PSG
  • Wymiar gwintu: M10x1,0
  • Długość [mm]: 149
  • Napięcie [V]: 4,4
  • Rozmiar klucza: 12 mm
  • Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa
  • Głębokość zabudowy [mm]: 28
  • Technika połączeń: 4 mm PIN (PSG)
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 20
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 15
  • Zbieżność stożka: 63
  • Moment gnący [Nm]: 35
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z czujnikiem ciśnienia
  • BERU: Świeca żarowa
  • Numer artykułu: PSG007
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BERU Świeca żarowa 4,4V M10x1,0, zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa, Długość: 149 [mm], 35 Nm, 15 Nm, 63, PSG
Numer artykułu: PSG007
652,26 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
076157 KOLBENSCHMIDT 99563601 Tłok 76,51 [mm]
Informacja o towar
  • Numer seryjny: 076157
  • Średnica cylindra [mm]: 76,51
  • Wielkość kompresji [mm]: 29,27
  • Długość [mm]: 50,27
  • Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 2,7
  • Średnica wyżłobienia [mm]: 64
  • Numer komponentu: 82611, 84762, 85724
  • Wymiar standardowy [STD]
  • Średnica sworznia [mm]: 17
  • Długość trzpienia [mm]: 54
  • Luz tłokowy [mm]: 0,035
  • KOLBENSCHMIDT: Tłok
  • Numer artykułu: 99563601
  • Warunki: nowy
Szczegóły
KOLBENSCHMIDT Tłok 76,51 [mm]
Numer artykułu: 99563601
411,71 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
0 103 010 907 BERU PSG006 Świeca żarowa 4,4V 9A M9x1,0, zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa, Długość: 180 [mm], 22 Nm, 8 Nm, 93, PSG
Informacja o towar
  • informacja uzupełniająca: PSG
  • Wymiar gwintu: M9x1,0
  • Długość [mm]: 180
  • Napięcie [V]: 4,4
  • Rozmiar klucza: 12 mm
  • Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa
  • Głębokość zabudowy [mm]: 35
  • Technika połączeń: 4 mm PIN (PSG)
  • Natężenie prądu [A]: 9
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 10
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 8
  • Zbieżność stożka: 93
  • Moment gnący [Nm]: 22
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z czujnikiem ciśnienia
  • BERU: Świeca żarowa
  • Numer artykułu: PSG006
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BERU Świeca żarowa 4,4V 9A M9x1,0, zdolny do nagrzewania wtórnego, Świeca żarowa ołówkowa, Długość: 180 [mm], 22 Nm, 8 Nm, 93, PSG
Numer artykułu: PSG006
806,49 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
FEBI BILSTEIN 19287 Świeca żarowa 0,9V M18 x 1,5, zdolny do nagrzewania wtórnego, Długość: 89,3 [mm]
Informacja o towar
  • Długość [mm]: 89,3
  • Napięcie [V]: 0,9
  • Rozmiar klucza: 21
  • Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
  • Głębokość zabudowy [mm]: 26,6
  • Ciężar [kg]: 0,08
  • dla numeru OE: 000 159 61 01
  • Wymiar gwintu zewnętrznego: M18 x 1,5
  • FEBI BILSTEIN: Świeca żarowa
  • Numer artykułu: 19287
  • Warunki: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Świeca żarowa 0,9V M18 x 1,5, zdolny do nagrzewania wtórnego, Długość: 89,3 [mm]
Numer artykułu: 19287
45,63 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
N 2359 BOSCH F 026 402 359 Filtr paliwa Wkład filtra
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 68
  • Średnica [mm]: 100
  • BOSCH: Filtr paliwa
  • Numer artykułu: F 026 402 359
  • Nasza cena: 87,99 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Filtr paliwa Wkład filtra
Numer artykułu: F 026 402 359
87,99 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
082243 KOLBENSCHMIDT 40247600 Tłok 82,51 [mm]
Informacja o towar
  • Numer seryjny: 082243
  • Średnica cylindra [mm]: 82,51
  • Wielkość kompresji [mm]: 29,6
  • Długość [mm]: 50,1
  • Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 6,2
  • Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 3
  • Średnica wyżłobienia [mm]: 50
  • Numer komponentu: 63713, 63716, 63719
  • Wymiar standardowy [STD]
  • Średnica sworznia [mm]: 21
  • Długość trzpienia [mm]: 56
  • Rodzaj wykonania korbowodu: Korbowód trapezowy
  • Luz tłokowy [mm]: 0,045
  • KOLBENSCHMIDT: Tłok
  • Numer artykułu: 40247600
  • Warunki: nowy
Szczegóły
KOLBENSCHMIDT Tłok 82,51 [mm]
Numer artykułu: 40247600
446,85 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
0 100 221 304 BERU GV197 Świeca żarowa 9,5V 10A M18x1,5, Świeca żarowa ołówkowa, Długość: 93 [mm], 35 Nm, 60
Informacja o towar
  • Wymiar gwintu: M18x1,5
  • Długość [mm]: 93
  • Napięcie [V]: 9,5
  • Rozmiar klucza: 21 mm
  • Konstrukcja świec żarowych: Świeca żarowa ołówkowa
  • Głębokość zabudowy [mm]: 28
  • Technika połączeń: M5 / 3 Nm
  • Natężenie prądu [A]: 10
  • Moment dokręcenia do [Nm]: 40
  • Moment dokręcenia od [Nm]: 35
  • Zbieżność stożka: 60
  • BERU: Świeca żarowa
  • Numer artykułu: GV197
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BERU Świeca żarowa 9,5V 10A M18x1,5, Świeca żarowa ołówkowa, Długość: 93 [mm], 35 Nm, 60
Numer artykułu: GV197
71,77 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VDO S119564001Z Czujnik, wałek mimożrodowy (zmienny skok zaworów)
Informacja o towar
  • Kolor: chromowy / czarny
  • Liczba zestyków: 9
  • VDO: Czujnik, wałek mimożrodowy (zmienny skok zaworów)
  • Numer artykułu: S119564001Z
  • Nasza cena: 1634,13 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
VDO Czujnik, wałek mimożrodowy (zmienny skok zaworów)
Numer artykułu: S119564001Z
1634,13 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
56 14038 0 MAHLE ORIGINAL 022 26 00 Tłok 89,0 [mm], z mocowaniem pierścieni tłokowych, bez kanału chłodzącego
Informacja o towar
  • Średnica cylindra [mm]: 89,0
  • Długość [mm]: 83,1
  • Wielkość kompresji [mm]: 53,03
  • Długość trzpienia [mm]: 65,0
  • Średnica sworznia [mm]: 31,0
  • Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 17,8
  • Średnica wyżłobienia [mm]: 43,2
  • Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 2,12
  • Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm]: 1,69
  • obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycięciem na dyszę olejową
  • Powierzchnia: pokryty
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z mocowaniem pierścieni tłokowych, bez kanału chłodzącego
  • Wysokość płomienia [mm]: 12,4
  • Rodzaj wykonania korbowodu: Korbowód trapezowy
  • Numer seryjny: 89 L 107
  • Numer komponentu: 1. R2.5 IF Mo P, 2. M 1.75 IFU, 3. DSF 2.5 Cr
  • Luz tłokowy [mm]: 0,1
  • Ciężar netto [g]: 1042
  • Wysokość opakowania [cm]: 12,80
  • Długość opakowania [cm]: 9,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 9,50
  • MAHLE ORIGINAL: Tłok
  • Numer artykułu: 022 26 00
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Tłok 89,0 [mm], z mocowaniem pierścieni tłokowych, bez kanału chłodzącego
Numer artykułu: 022 26 00
524,15 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
56 08468 0 MAHLE ORIGINAL 011 69 02 Tłok 79,5 [mm]
Informacja o towar
  • Średnica cylindra [mm]: 79,5
  • Długość [mm]: 47,7
  • Wielkość kompresji [mm]: 27,7
  • Długość trzpienia [mm]: 55,0
  • Średnica sworznia [mm]: 18,0
  • Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 0,8
  • Średnica wyżłobienia [mm]: 60,0
  • Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 2,07
  • Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm]: 2,27
  • Powierzchnia: ocynkowany
  • Wysokość płomienia [mm]: 5,6
  • Numer seryjny: 79 V 109
  • Numer komponentu: 1. R 1.2 Cr, 2. NM 1.5, 3. 3S 2.5 Cr
  • Luz tłokowy [mm]: 0,04
  • Wysokość opakowania [cm]: 12,80, 9,60
  • Ciężar netto [g]: 401
  • Długość opakowania [cm]: 9,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 9,50
  • MAHLE ORIGINAL: Tłok
  • Numer artykułu: 011 69 02
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Tłok 79,5 [mm]
Numer artykułu: 011 69 02
313,39 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
72400852 MAHLE ORIGINAL KL 764D Filtr paliwa Filtr przewodowy, 8[mm], 8,0[mm]
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
  • Wysokość [mm]: 178,1
  • Średnica [mm]: 74,0
  • Dolot - Ø [mm]: 8
  • Ø wylotu [mm]: 8,0
  • Długość opakowania [cm]: 10,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 10,50
  • Wysokość opakowania [cm]: 19,00
  • Ciężar netto [g]: 247
  • MAHLE ORIGINAL: Filtr paliwa
  • Numer artykułu: KL 764D
  • Nasza cena: 107,76 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Filtr paliwa Filtr przewodowy, 8[mm], 8,0[mm]
Numer artykułu: KL 764D
107,76 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
56 13978 0 MAHLE ORIGINAL 028 03 00 Tłok 84,01 [mm]
Informacja o towar
  • Średnica cylindra [mm]: 84,01
  • Długość [mm]: 61,5
  • Wielkość kompresji [mm]: 34,65
  • Długość trzpienia [mm]: 57,0
  • Średnica sworznia [mm]: 20,0
  • Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 1,85
  • Średnica wyżłobienia [mm]: 64,0
  • Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 3,1
  • Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm]: 5,1
  • Powierzchnia: pokryty
  • Rodzaj wykonania korbowodu: Korbowód trapezowy
  • Numer seryjny: 84 L 88
  • Numer komponentu: 1. R 1.2 N, 2. NM 1.5 P, 3. 3S 2.0 Cr
  • Wysokość opakowania [cm]: 12,80
  • Ciężar netto [g]: 518
  • Długość opakowania [cm]: 9,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 9,50
  • MAHLE ORIGINAL: Tłok
  • Numer artykułu: 028 03 00
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Tłok 84,01 [mm]
Numer artykułu: 028 03 00
442,13 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: