Spis treści
TD4, TDV6, TDV8
TD4, TDV6, TDV8 to silniki typu diesel z turbodoładowaniem skonstruowane przez firmę Land Rover wyposażone w system wtrysku paliwa common rail.
TD4
Pierwsza generacja silników TD4 została wypuszczona w 2001 roku. Ich bazą był silnik BMW M47R. Czterocylindrowe silniki rzędowe typu diesel z turbodoładowaniem posiadały pojemność 2 litrów oraz moc 116 koni mechanicznych. Spełniały one normy ekologiczne Euro 3. Są one wykorzystywane w pierwszej generacji modeli Land Rover Freelander.
Druga generacja silników TD4 została opracowana przez grupę PSA Peugeot Citroёn wraz z firmą Ford Motor Company i była produkowana od 2005 roku. Pojemność 4-cylindrowego silnika rzędowego wynosiła 2.2 litra, a ich moc wynosiła 150 koni mechanicznych. Turbosprężarka posiadała zmienną geometrię oraz była sterowana elektronicznie. Silniki były wyposażone w system wtrysku paliwa common rail opracowany przez firmę Bosch oraz spełniały normy ekologiczne Euro 4.
TDV6
W 2005 roku dzięki współpracy firmy Ford Motor Company z grupą PSA Peugeot Citroёn powstał silnik TDV6 o pojemności 2.7 litra oraz mocy 187 koni mechanicznych. Silnik widlasty wyposażony w 6 cylindrów spełniał normy Euro 4. Tak samo jak druga generacja silników TD4, TDV6 został wyposażony w elektronicznie sterowaną turbosprężarkę. Dany silnik wykorzystywany był w takich modelach jak trzecia generacja Land Rover Discovery oraz Range Rover Sport.
W 2009 roku linia silników TDV6 ulepszona. Wszystkie jednostki napędowe stały się silnikami typu Twin Turbo o pojemności 3.0 litra. Właścicielom samochodów oferowane były silniki o mocy 208, 245, 254 oraz 271 koni mechanicznych.
TDV8
W 2006 roku grupa PSA Peugeot Citroёn oraz firma Ford Motor Company wypuściła silnik TDV8. Silnik widlasty typu diesel Twin Turbo wyposażony w 8 cylindrów posiadał pojemność 3.6 litra oraz 272 koni mechanicznych. Wykorzystywany był on w takich modelach jak Land Rover Range Rover oraz Land Rover Range Rover Sport.
W 2011 roku został zaprezentowany silnik TDV8 o pojemności 4.4 litra. Osiągał on moc do 308 koni mechanicznych. Dane silniki w pełni spełniały normy ekologiczne Euro 4.