Plus
Wypróbuj konto Premium
0   Pozycje
#
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty
REGULAMIN SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
1. Warunki sprzedaży, dostawy i płatności

Sprzedawca i partner umowny

Partnerem umownym w przypadku wszystkich zamówień na naszej stronie internetowej jest:

AUTODOC AG
Josef-Orlopp-Strasse 55
10365 Berlin
Niemcy
Е-mail: [email protected]
Strona internetowa: www.autodoc.pl
Zarząd: Christian Gisy (Vorsitzender des Vorstands),
Bert Althaus (CFO), Dmitri Zadorojnii (CTO).
Vorsitzender des Aufsichtsrats: Alexei Kletenkov
Nr VAT: DE260634589
Rejestr handlowy: HRB 233377 B, sąd rejonowy w Berlinie (Charlottenburg)

2. Zakres i przedmiot umowy

2.1. Poniższe warunki („Regulamin”) obowiązują przy rejestracji konta i wszystkich zakupach towarów przez klienta końcowego („Użytkownik”) za pośrednictwem sklepu internetowego www.autodoc.pl.

2.2. Niniejszy Regulamin ostatecznie reguluje wszelkie stosunki umowne pomiędzy Użytkownikiem a nami. Regulamin Użytkownika nie stanie się częścią umowy, nawet jeśli nie sprzeciwiamy się wyraźnie jego uwzględnieniu.

2.3. Niniejszy Regulamin jest dostępny w każdej chwili pod adresem www.autodoc.pl/services/ogolne-warunki i można go wydrukować oraz pobrać.

3. Rejestracja

3.1. Do dokonania zakupów w sklepie internetowym wymagana jest rejestracja. Można jej dokonać w ramach składania zamówienia, jak również w każdym momencie. Po rejestracji zakładamy konto dla Użytkownika, które będzie mógł wykorzystać do zarządzania swoimi danymi, jak np. adres dostawy.

3.2. Rejestracji mogą dokonać wyłącznie osoby fizyczne pełnoletnie i posiadające pełną zdolność do czynności prawnych (ale nie np. rodziny lub małżeństwa), osoby prawne i spółki osobowe. Wymóg ten dotyczy również realizacji zamówień. W przypadku rejestracji spółki jako użytkownika, osoba dokonująca rejestracji gwarantuje, że jest upoważniona do reprezentowania spółki.

3.3. Podczas rejestracji konta należy podać imię i nazwisko, adres rozliczeniowy i adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail oraz hasło (dalej „Dane dostępowe”).

3.4. Użytkownik składa wiążącą ofertę zawarcia umowy rejestracji konta, przesyłając wypełniony formularz rejestracyjny. Przed ostatecznym złożeniem formularza rejestracyjnego zostanie wyświetlone podsumowanie wpisanych przez Użytkownika danych. Błędy w danych można skorygować, klikając w przeglądarce przycisk Wstecz i zmieniając odpowiednie wpisy.

3.5. Po zakończeniu rejestracji wyślemy Użytkownikowi powitalną wiadomość e-mail. Rejestracja konta jest zakończona po otrzymaniu wspomnianej wiadomości e-mail.

3.6. Użytkownik jest odpowiedzialny za prawidłowość i kompletność informacji podawanych przez niego podczas rejestracji. W przypadku podania niepoprawnych lub niekompletnych informacji mamy prawo do wypowiedzenia i usunięcia konta bez uprzedzenia. Użytkownik zobowiązuje się do natychmiastowego i bezzwłocznego powiadomienia nas w przyszłości o wszelkich zmianach w danych podanych przez niego podczas rejestracji.

3.7. Konto może zostać zlikwidowane zgodnie z punktem 12. Dane osobowe Użytkownika zostaną wtedy natychmiast usunięte, chyba że na podstawie przepisów ustawowych będziemy mieli możliwość lub obowiązek dalszego ich przechowywania. Dalsze szczegóły można znaleźć w naszym oświadczeniu o ochronie danych osobowych.

3.8. W żadnym wypadku Użytkownik nie jest uprawniony do przekazywania osobom trzecim danych dostępowych, w szczególności hasła. Jeśli mimo to osoby trzecie uzyskają dostęp do konta Użytkownika lub jeśli Użytkownik ma inne powody, aby przypuszczać, że na jego koncie doszło do nadużyć, musi nas o tym natychmiast poinformować i zmienić swoje dane dostępowe.

3.9. Nie ma prawa do roszczeń o rejestrację i użytkowanie konta w sklepie internetowym. Użytkownik nie może zarejestrować się na stronie www.autodoc.pl więcej niż raz.

4. Zawarcie umowy kupna-sprzedaży

4.1. Zawarcie umowy kupna produktu odbywa się w następujący sposób:

4.1.1. Aby rozpocząć proces składania zamówienia, należy najpierw umieścić żądany artykuł w koszyku, klikając odpowiedni przycisk.

4.1.2. Zanim zamówienie towarów znajdujących się w koszyku zostanie ostatecznie złożone, cała zawartość zamówienia jest wyświetlana ponownie. Można wtedy jeszcze raz wprowadzić zmiany w swoim zamówieniu. Zamówienia są przez nas przechowywane po zawarciu umowy, ale Użytkownik nie ma do nich dostępu na stronie po złożeniu zamówienia. Dlatego prosimy o dokładne sprawdzenie zamówienia przed kliknięciem przycisku „Kup teraz”.

4.1.3. W przypadku metod płatności, które nie wymagają dokonania natychmiastowej płatności przez Użytkownika, Użytkownik składa wiążącą ofertę zawarcia umowy kupna, klikając przycisk „Kup teraz” na stronie koszyka. Umieszczenie produktów w sklepie internetowym nie jest jeszcze wiążącą ofertą zawarcia umowy. Wysyłamy mailowe potwierdzenie otrzymania zamówienia. Wiadomość e-mail z potwierdzeniem nie jest jeszcze akceptacją oferty Użytkownika. Umowa kupna-sprzedaży zawierana jest dopiero wraz z potwierdzeniem wysyłki. W przypadku zapłaty za złożone zamówienie przelewem SEPA (przelew wartości zakupu) na nasze konto bankowe (opcja płatności z góry), to wcześniejsze potwierdzenie zamówienia wysłane drogą mailową jest równoznaczne z naszym oświadczeniem o przyjęciu zamówienia, a nie potwierdzeniem wysyłki.

4.1.4. W przypadku metod płatności, które wymagają dokonania natychmiastowej płatności przez Użytkownika (takich jak PayPal, sofortueberweisung.de itp.), nasza oferta obowiązuje już w momencie umieszczenia produktów na www.autodoc.pl. Użytkownik akceptuje ofertę zawarcia umowy kupna-sprzedaży, klikając przycisk „Kup teraz” na stronie koszyka.

4.2. Dane zamówienia można wydrukować natychmiast po jego złożeniu. Jeśli chcesz ponownie przejrzeć dokumenty zamówienia, prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny. Chętnie prześlemy kopię danych zamówienia.

4.3. Zmiany w zamówieniu są możliwe, zanim towar opuści nasz magazyn lub zostanie przekazany firmie kurierskiej (tzn. przed nadaniem numeru przesyłki i wysłaniem potwierdzenia wysyłki drogą mailową). Nie narusza to ustawowych praw gwarancyjnych i prawa odstąpienia od umowy.

4.4. Zastrzegamy sobie również prawo do odstąpienia od umowy, jeśli towar nie z naszej winy jest niedostępny na magazynie u starannie wybranego i niezawodnego dostawcy (zastrzeżenie/klauzula dotycząca dostawy/zaopatrzenia (na czas)). W takim przypadku zobowiązujemy się do natychmiastowego poinformowania użytkownika o niedostępności towaru oraz do niezwłocznego zwrotu wszelkich dokonanych płatności.

5. Część wymienna

5.1. Część wymienna to towar (np. alternator), któremu w informacji o zamówieniu przypisana jest kwota kaucji, którą należy dodatkowo zapłacić podczas zakupu. Po otrzymaniu części wymiennej prosimy o przesłanie nam wadliwej, kompletnej, starej części samochodowej i podanie nam danych bankowych do zwrotu wpłaconej kaucji. Stare części samochodowe wysyłane są do nas na własny koszt.

5.2. Zaciski hamulcowe, pompy wspomagania kierownicy i inne części układu wspomagania kierownicy należy całkowicie opróżnić z płynów. Stare części muszą nadawać się do regeneracji. Stare części nie mogą mieć żadnych pęknięć ani złamań.

5.3. W przypadku zwrotu starych części, które mają pękniętą obudowę, wałek napędowy lub wykazują różnice natężenia prądu/mocy, nie ma możliwości zwrotu kaucji.

5.4. Części wymienne to np.

· Pompa wspomagania kierownicy
· Przekładnia kierownicza
· Rozrusznik
· Alternator
· Zaciski hamulcowe
· Wały napędowe
· Wtryskiwacze
· Pompa wysokiego ciśnienia
· Akumulator

6. Wysyłka i dostawa

6.1. Koszty na terenie Polski:

Przy zamówieniach o wartości mniejszej niż 390,00 PLN zostaną naliczone koszty wysyłki w wysokości 29,00 PLN. Przy zamówieniach o wartości ponad 390,00 PLN wysyłka jest darmowa (z wyjątkiem wysyłki zagranicznej i specjalnej - towary wielkogabarytowe, części wymienne i opony).

W przypadku płatności za pośrednictwem systemu PayPal, Trustly czy kartą kredytową nie trzeba uiszczać żadnych dodatkowych opłat transakcyjnych.

Koszty wysyłki poza granice Polski:


Podane koszty wysyłki za granicę są płatne w każdym przypadku i obowiązują niezależnie od wartości zamówienia.

Wybierz swój kraj


  • 47,44 PLN
  • 47,44 PLN
  • 46,88 PLN
  • 50,30 PLN
  • 48,67 PLN
  • 76,05 PLN
  • 52,21 PLN
  • 47,44 PLN
  • 47,44 PLN
  • 47,44 PLN
  • 47,44 PLN
  • 143,03 PLN
  • 76,05 PLN
  • 47,44 PLN
  • 33,14 PLN
  • 104,01 PLN
  • 29,00 PLN
  • 47,44 PLN
  • 46,35 PLN
  • 149,84 PLN
  • 45,37 PLN
  • 47,44 PLN
  • 47,44 PLN
  • 39,88 PLN
  • 95,50 PLN
  • 47,44 PLN
  • 45,98 PLN
  • 76,05 PLN

Wybierz Twoj kraj

29,00 PLN dla Polska

Dopłata do towarów wielkogabarytowych:

Następujące części zamienne uważa się za towary wielkogabarytowe:

Akumulator, katalizator, kolektor, tłumik, tłumik sportowy, próg, błotnik, zbiornik paliwa, panel boczny, spojler, hak holowniczy (zaczep), wzmocnienie czołowe, pokrywa silnika, maska silnika, izolacja komory silnika i zderzak.

Dostawa towarów wielkogabarytowych do Polski nie jest możliwa!

Wysyłka towarów wielkogabarytowych na terenie Niemiec:

1) Za wysyłkę kolektorów, katalizatorów, tłumików i tłumików sportowych obowiązuje dopłata za towar wielkogabarytowy w wysokości 23,84 PLN.

2) Za wysyłkę akumulatorów, błotników, progów, zbiorników paliwa, paneli bocznych, spojlerów i belek zderzaka należy uiścić dopłatę za towar wielkogabarytowy w wysokości 47,68 PLN

3) Za wzmocnienia czołowe, haki holownicze (zaczepy), pokrywy silnika, maski silnika, izolację komory silnika i zderzaki przy wysyłce na terenie Niemiec pobierana jest dopłata za towar wielkogabarytowy w wysokości 71,52 PLN.

Dodatkowe koszty wysyłki towarów wielkogabarytowych do innych krajów:


Austria: 128,49 PLN
Belgia: 128,49 PLN
Czechy: 99,89 PLN
Dania: 176,17 PLN
Francja: 176,17 PLN
Holandia: 128,49 PLN
Luksemburg: 128,49 PLN
Szwajcaria: 128,49 PLN
Szwecja: 223,85 PLN
Słowacja: 147,56 PLN
Włochy: 223,85 PLN

Dopłata do towaru wielkogabarytowego naliczana jest za każdy artykuł.

Uwaga: Wysyłka towarów wielkogabarytowych do innych nie wymienionych tutaj krajów nie jest możliwa.

Wszystkie wymienione opłaty zawierają podatek VAT, który obecnie wynosi 23%.

Czas dostawy:

Na stanie

Towar jest dostępny w magazynie. Towary o tym statusie dostępności wysyłane są w ciągu 1-2 dni roboczych od momentu otrzymania płatności.

Aktualnie niedostępne w sprzedaży

Towaru nie można zamówić: nie ma go na stanie lub został usunięty z asortymentu. Można w tym przypadku zamówić podobny produkt innego producenta.

Czas dostawy zależy od dostępności towaru. Proszę zwrócić uwagę na status dostępności na stronie odpowiedniego produktu. Informacje na temat opłat celnych można znaleźć tutaj.

Brak dostawy w dni ustawowo wolne od pracy.

6.2. Opcja dodatkowa „Bezpieczne Zamówienie”:

Dzięki dodatkowej opcji „Bezpieczne Zamówienie” masz możliwość wydłużenia ustawowego prawa odstąpienia od umowy. Poprzez dopłatę w wysokości 9,99 PLN / do zamówienia oferujemy naszym klientom zwrot pieniędzy i darmową przesyłkę zwrotną przez pierwsze 200 dni bez konieczności podawania przyczyny. Odnosi się to do ustawowego prawa odstąpienia od umowy. Opcję tę można wykupić w ostatnim etapie składania zamówienia, o ile jest oferowana. Jej warunkiem jest oryginalny stan produktu, brak uszkodzeń i to, że produkt nie był montowany. Należy pamiętać, że opcja „Bezpieczne Zamówienie” nie zastępuje ani nie narusza ustawowego prawa odstąpienia od umowy.

WYMOGI ZWROTU Z OPCJĄ „BEZPIECZNE ZAMÓWIENIE”:

- Zawnioskuj zwrot na swoim osobistym koncie na www.autodoc.pl lub skontaktuj się z naszą obsługą klienta.

- Zwróć towar w oryginalnym opakowaniu i z dołączoną fakturą.

- Części zamienne nie powinny być używane, uszkodzone lub montowane.

Opcja Bezpieczne Zamówienie dotyczy tylko jednego zwrotu towaru na jedno zamówienie.

Po otrzymaniu części zamiennej zostanie ona dokładnie sprawdzona. Jeśli część samochodowa spełnia powyższe kryteria, zwrócimy pieniądze lub wymienimy część na inną - w zależności od tego, co wolisz.

Uwaga:

Warunki opcji „Bezpieczne Zamówienie” nie dotyczą towarów wielkogabarytowych, starych części wymiennych i opon. Warunki opcji „Bezpieczne Zamówienie” nie dotyczą produktów w innych zamówieniach, dla których opcja ta nie została wybrana.

7. Przeniesienie ryzyka, ryzyko transportowe - w przypadku klientów biznesowych obowiązują następujące zasady:

Ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia stanu towaru przechodzi na klienta z chwilą wydania towaru osobie prowadzącej transport lub z chwilą opuszczenia przez towar naszego magazynu w celu wysyłki. W zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

8. Odbiór towaru/uszkodzenia w transporcie

8.1. W celu wysłania zamówienia korzystamy m.in. z usług kurierskich. W przypadku dostarczenia uszkodzonego towaru prosimy o: jeśli to możliwe - zgłoszenie uszkodzenia towaru bezpośrednio pracownikowi firmy kurierskiej i udokumentowanie stopnia i zakresu uszkodzenia. Nie ogranicza to ani nie wpływa na prawa gwarancyjne klienta.

8.2. Klient może odmówić przyjęcia uszkodzonych towarów. W przypadku dostawy uszkodzonego towaru prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub osobisty na wyżej podany adres. W ten sposób pomagasz nam wyegzekwować nasze roszczenia wobec firmy kurierskiej, a jednocześnie usprawniasz nasze usługi.

9. Ceny i metody płatności

9.1. Oferujemy różne metody płatności za zakup towaru. Konkretne metody płatności można znaleźć na stronie odpowiedniego produktu.

9.2. Wszystkie ceny w naszym sklepie internetowym podane są w PLN i zawierają podatek VAT. Wszystkie ceny są cenami loco magazyn i zawierają koszty opakowania, ale nie zawierają wszystkich kosztów wysyłki i ewentualnych kosztów przesyłki za pobraniem.

9.3. Cena towaru obowiązuje w momencie składania zamówienia i jest podana w potwierdzeniu zamówienia, które Użytkownik otrzyma drogą mailową niezwłocznie po złożeniu zamówienia. Jeśli towary są zapisane w koszyku, ich łączna cena zostanie zaktualizowana do aktualnej ceny dziennej podczas składania zamówienia.

9.4. Całkowita kwota do zapłaty wraz z kosztami wysyłki jest wymagana natychmiast w przypadku umów kupna-sprzedaży zawieranych pomiędzy Użytkownikiem a nami. Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej.

9.5. Metody płatności:

Karta kredytowa:

Po wybraniu karty kredytowej jako metody płatności naciśnij przycisk „Kup”. Zostaniesz przekierowany do bezpiecznej strony, gdzie możesz wybrać typ swojej karty kredytowej. Następnie należy wpisać poprawne dane karty i potwierdzić płatność. Pieniądze zostaną pobrane z karty kredytowej po złożeniu zamówienia.

PayPal:

Po złożeniu zamówienia na naszej stronie zostaniesz przekierowany do systemu płatności PayPal. Zaloguj się do systemu za pomocą swojego loginu i hasła i dokonaj płatności. Do dokonania płatności w systemie PayPal wymagane jest konto Paypal.

Płatności bezpośrednie (Trustly - portfel internetowy, płatności bezpośrednie) - tylko dla Polski:

Jako metodę płatności za zakupy można wybrać system Trustly, wpisać nazwę użytkownika i hasło do bankowości internetowej, a następnie potwierdzić płatność. Można również skorzystać z Mobile BankID: autoryzacji dokonuje się przez Telefon BankID lub z innego narzędzia uwierzytelniania. Zamówienie zostanie zrealizowane tak szybko, jak tylko płatność dotrze na nasze konto. Zazwyczaj przelew dochodzi w ciągu 3 dni roboczych.

9.6. Pamiętaj, że w celu zapewnienia bezpiecznej płatności mogą być wymagane niezbędne dokumenty tożsamości, dane konta/karty kredytowej i porównanie adresu dostawy. Ma to na celu wyłącznie bezpieczeństwo klienta, a informacje są przekazywane za pośrednictwem bezpiecznego połączenia i nie są przekazywane osobom trzecim. Czas realizacji zamówienia może się w tym przypadku wydłużyć. Jeśli żądane informacje nie zostaną podane, zamówienie zostanie anulowane, a koszty zostaną zwrócone w taki sam sposób, jaki został wybrany przy składaniu zamówienia. W takim przypadku towar nie zostanie wysłany, a złożona przez klienta oferta zostanie uznana za odrzuconą.

10. Zwłoka/prawo zatrzymania rzeczy

10.1. W przypadku zwłoki w płatności zastrzegamy sobie prawo do obciążenia użytkownika opłatami za upomnienia, chyba że użytkownik udowodni nam, że koszty upomnień w ogóle nie powstały lub są znacznie niższe od żądanych opłat. Opłata za każde upomnienie wynosi 11,92 PLN. Jeśli upomnienie nie jest wymagane zgodnie z § 286 ust. 2 BGB (niemieckiego kodeksu cywilnego) użytkownik nie ponosi żadnych kosztów za pierwsze upomnienie.

10.2. Ponadto w razie zalegania z płatnością jesteśmy uprawnieni do naliczania odsetek w wysokości pięciu (5) punktów procentowych ponad obowiązującą podstawową stopę procentową w przypadku konsumentów oraz dziewięciu (9) punktów ponad obowiązującą podstawową stopę procentową w przypadku przedsiębiorców.

10.3. Żądanie opłat za upomnienia i/lub odsetek nie wyklucza domagania się dalszych odszkodowań za zwłokę.

10.4. Użytkownik może spierać się z naszymi roszczeniami lub dochodzić prawa zatrzymania rzeczy, tylko jeśli jego roszczenie wzajemne jest bezsporne, istnieje tytuł prawny lub roszczenie wzajemne jest w synallagmatycznym związku z odpowiednim roszczeniem.

11. Zastrzeżenie prawa własności

11.1. W celu zabezpieczenia należności z tytułu kwoty zakupu w stosunku do Użytkownika, zastrzegamy sobie prawo własności wszystkich dostarczonych towarów do momentu zapłaty całkowitej kwoty zakupu.

11.2. Użytkownik jest zobowiązany do ostrożnego obchodzenia się z towarami objętymi zastrzeżeniem prawa własności.

11.3. Towary objęte zastrzeżeniem prawa własności nie mogą być przedmiotem zastawu na rzecz osób trzecich ani cesji na zabezpieczenie przed pełną spłatą zabezpieczonych wierzytelności. Użytkownik musi niezwłocznie powiadomić nas na piśmie w przypadku i w zakresie, w jakim osoby trzecie weszły w posiadanie należących do nas towarów.

11.4. Jeśli Użytkownik jest przedsiębiorcą dodatkowo obowiązują następujące zasady:

11.4.1. Zastrzegamy sobie prawo własności wszystkich dostarczonych towarów do momentu całkowitego uregulowania wszystkich naszych obecnych i przyszłych należności wynikających z umowy kupna-sprzedaży i z bieżących stosunków handlowych z użytkownikiem („należności zabezpieczone”).

11.4.2. Jeżeli możliwa do zrealizowania wartość naszych zabezpieczeń przekracza zabezpieczone należności o więcej niż 10%, jesteśmy zobowiązani do zwolnienia zabezpieczeń na żądanie Użytkownika. Wyboru zabezpieczeń, które mają zostać zwolnione, dokonujemy sami.

11.4.3. Obróbka lub przekształcanie przez Użytkownika dostarczonych towarów zawsze odbywa się dla nas. Jeśli dostarczony towar zostanie przetworzony z innymi, nie należącymi do nas rzeczami, nabywamy współwłasność nowej rzeczy w stosunku wartości dostarczonego towaru (ostateczna kwota faktury wraz z podatkiem VAT) do przetworzonych rzeczy w momencie przetwarzania. Dla rzeczy powstałej w wyniku przetworzenia obowiązują te same zasady co dla towaru dostarczonego z zastrzeżeniem prawa własności.

11.4.4. Jeśli dostarczony towar zostanie przetworzony z innymi, nie należącymi do nas rzeczami, nabywamy współwłasność nowej rzeczy proporcjonalnie do wartości dostarczonego towaru (ostateczna kwota faktury wraz z podatkiem VAT) w stosunku do przetworzonych rzeczy w momencie przetwarzania. Jeśli mieszanie odbywa się w taki sposób, że rzecz Użytkownika uważana jest za rzecz główną, uważa się za uzgodnione, że współwłasność przechodzi proporcjonalnie na nas. Użytkownik przechowuje wtedy powstałą w ten sposób własność lub współwłasność.

12. Okres obowiązywania, blokada i wypowiedzenie konta

12.1. Umowa rejestracji konta jest zawierana na czas nieokreślony.

12.2. Użytkownik może w każdej chwili wypowiedzieć umowę rejestracji konta w dowolnym momencie bez zachowania okresu wypowiedzenia.

12.3. My możemy wypowiedzieć umowę rejestracji konta z dwutygodniowym okresem wypowiedzenia.

12.4. Prawo do wypowiedzenia umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia z ważnego powodu pozostaje w mocy. W szczególności możemy wypowiedzieć umowę rejestracji konta bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeśli:

- podczas rejestracji Użytkownik poda fałszywe lub niekompletne informacje,

- Użytkownik wielokrotnie narusza zobowiązania umowne i nie zaprzestaje ich naruszania pomimo naszych ostrzeżeń.

12.5. O ile umowa została wypowiedziana przez nas, Użytkownik nie ma prawa do założenia nowego konta, nawet pod inną nazwą lub oznaczeniem.

12.6. Każde wypowiedzenie musi być dokonane w formie pisemnej. Wypowiedzenie drogą mailową liczy się jako wypowiedzenie w formie pisemnej.

13. Gwarancja

13.1. W przypadku praw Użytkownika odnośnie wad fizycznych i prawnych mają zastosowanie przepisy ustawowe, o ile poniżej nie określono inaczej.

13.2. W przypadku konsumentów prawa do gwarancji na nowe towary wygasają w ciągu dwóch lat, a na towary używane - w ciągu roku od momentu przeniesienia ryzyka. W przypadku produktów marki "Stark" okres przedawnienia wynosi trzy lata.

13.3. W przypadku roszczenia gwarancyjnego Użytkownik ma prawo dochodzić usunięcia wad lub dostawy towarów wolnych od wad (świadczenie uzupełniające) według własnego uznania. Jeżeli wybrany rodzaj świadczenia uzupełniającego wiąże się z nieproporcjonalnie wysokimi kosztami, roszczenie ogranicza się do dostępnego rodzaju świadczenia uzupełniającego. W razie potrzeby poinformujemy o nim odpowiednio.

13.4. Jeśli w ramach odpowiedzialności z tytułu wad fizycznych Użytkownik żąda pokrycia kosztów montażu i demontażu w warsztacie w związku z wymianą nowo dostarczonej przez nas części, prosimy o przedłożenie nam oryginalnych faktur, rachunków, paragonów, gdyż w przypadku uznania reklamacji koszt usługi warsztatowej zostanie przez nas zwrócony. Prosimy upewnić się, że na fakturze podane są tylko prace bezpośrednio związane z usunięciem wad (tzn. nie ma na niej usług osób trzecich). Ponadto koszt robocizny powinien być wyszczególniony ze wskazaniem liczby godzin.

13.5. Odpowiedzialność za wady używanych towarów jest wyłączona w stosunku do przedsiębiorców jako nabywców. Nie ma to zastosowania w przypadku rażącego zaniedbania lub zamiaru. W przypadku nowych towarów prawa gwarancyjne wygasają w ciągu roku od momentu przeniesienia ryzyka.

13.6. Wyłącznie w celu wyjaśnienia chcielibyśmy zwrócić uwagę, że następujące okoliczności nie stanowią wady fizycznej, jeśli przyczyną wady jest:

- naturalne zużycie,
- niewłaściwe użytkowanie,
- brak troski lub niewłaściwe obchodzenie się z towarem,
- nieodpowiednie lub niewłaściwe użytkowanie,
- nieprawidłowy montaż, w szczególności jeśli zamówiona część nie pasuje do pojazdu
- niestosowanie się do instrukcji obsługi,
- nieprawidłowa obsługa.

14. Sprawdzanie dokładności dopasowania

Pragniemy zwrócić uwagę na to, że pomimo wszelkich starań w pojedynczych przypadkach może dojść do błędów w dostawie. W związku z tym Użytkownik jest zobowiązany przed zamontowaniem zakupionej części do sprawdzenia wizualnie, porównując towar z oryginalną częścią, czy zamówiona część jest rzeczywiście właściwie dopasowana do pojazdu (np. zgodność otworów i połączeń). Jeśli zakupiona część wyraźnie odbiega pod względem wymiarów, kształtu lub materiału od wymienianej części oryginalnej, przed montażem, przekształceniem lub modyfikacją (np. malowaniem) zakupionej części należy najpierw skontaktować się z nami w celu uzyskania dalszych informacji. Postanowienie to nie ma wpływu na roszczenia gwarancyjne.

15. Gwarancja producenta

Jeśli istnieje specjalna gwarancja producenta, której można dodatkowo dochodzić, zostanie ona wskazana w opisie odpowiedniego produktu. Niniejsza gwarancja dotyczy wyłącznie danego produktu, a roszczenia są regulowane przez odpowiednie warunki gwarancji producenta i istnieją wyłącznie w stosunku do niego.

16. Odpowiedzialność sprzedawcy za szkody

16.1. Ponosimy nieograniczoną odpowiedzialność za działania umyślne i rażące zaniedbanie, jak również za szkody skutkujące utratą życia, obrażeniami ciała lub utratą zdrowia.

16.2. W przypadku niewielkiego zaniedbania ponosimy odpowiedzialność za naruszenie istotnego zobowiązania umownego. Istotnym zobowiązaniem umownym w rozumieniu niniejszej klauzuli jest zobowiązanie, którego wypełnienie umożliwia w pierwszej kolejności wykonanie umowy i na którego wypełnieniu partner umowny może w związku z tym regularnie polegać.

16.3. W przypadku punktu 16.2. nie ponosimy odpowiedzialności za brak sukcesu ekonomicznego, utratę zysków i szkody pośrednie.

16.4. Odpowiedzialność zgodnie z powyższym pkt. 16.2. jest ograniczona do typowej i przewidywalnej szkody w chwili zawarcia umowy.

16.5. Ograniczenia odpowiedzialności obowiązują odpowiednio na korzyść naszych pracowników, przedstawicieli i podwykonawców.

16.6. Odpowiedzialność z tytułu udzielonych przez nas gwarancji i roszczeń wynikających z ustawy o odpowiedzialności za produkt pozostaje nienaruszona.

16.7. W innych przypadkach odpowiedzialność z naszej strony jest wykluczona.

17. Internetowe rozstrzyganie sporów: informacje zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia 2013/524/UE w sprawie ODR w sporach konsumenckich

Komisja Europejska oferuje platformę do internetowego rozstrzygania sporów pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nasza firma co do zasady nie jest gotowa ani zobowiązana do uczestnictwa w procedurze rozstrzygania sporów przed komisją ds. arbitrażu konsumenckiego.

18. Arbitraż konsumencki: informacje zgodnie z § 36 VSGB (niemieckiej ustawy o rozstrzyganiu sporów konsumenckich)

18.1. Nie uczestniczymy w procedurze rozstrzygania sporów przed komisją ds. arbitrażu konsumenckiego. Niemniej jednak jesteśmy prawnie zobowiązani do poinformowania klientów o właściwym dla nich arbitrażu konsumenckim:

18.2. Allgemeine Verbraucherschlichtungsstelle des Zentrums für Schlichtung e.V., Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, tel.: 07851 / 795 79 40, fax: 07851 / 795 79 41, adres e-mail: [email protected], strona internetowa: www.verbraucher-schlichter.de.

19. Postanowienia końcowe

19.1. Niniejsza umowa podlega prawu Republiki Federalnej Niemiec z wyłączeniem postanowień Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów. Nie dotyczy to konsumentów w odniesieniu do tych przepisów, które są obowiązkowe na mocy prawa, które obowiązywałyby w przypadku braku niniejszej klauzuli (tj. zasadniczo prawa państwa, na terytorium którego konsument ma swoje miejsce zamieszkania) i od których nie można odstąpić na mocy umowy.

19.2. Miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy lub z nią związanych jest Berlin, pod warunkiem, że strony umowy są handlowcami lub gdy Użytkownik nie ma ogólnego miejsca jurysdykcji w Niemczech lub w innym państwie członkowskim UE, lub po wejściu w życie niniejszego Regulaminu lub w momencie wniesienia pozwu nie jest znane jego miejsce zamieszkania lub zwykłego pobytu.

19.3. Jesteśmy uprawnieni do zmiany lub dostosowania niniejszych warunków w okresie obowiązywania umowy ze skutkiem na przyszłość, jeśli jest to konieczne z ważnego powodu, takiego jak zmiana prawa lub orzecznictwa. Zmienione warunki prześlemy Użytkownikowi w formie tekstowej przed planowaną datą ich wejścia w życie, ze szczególnym uwzględnieniem nowych przepisów i daty ich wejścia w życie. Jednocześnie zapewnimy odpowiedni termin, co najmniej czterotygodniowy (4), na zadeklarowanie, czy Użytkownik akceptuje zmieniony Regulamin. Jeżeli w tym okresie, licząc od chwili otrzymania zawiadomienia w formie tekstowej, nie zostanie złożone żadne oświadczenie, uznaje się, że użytkownik akceptuje zmienione warunki w Regulaminie. Na początku wspomnianego terminu informujemy osobno o skutkach prawnych, tj. o prawie do sprzeciwu, terminie sprzeciwu i znaczeniu milczenia. Wspomniany mechanizm zmiany nie ma zastosowania do zmian w głównych zobowiązaniach umownych stron.

19.4. Nieważność poszczególnych postanowień nie ma wpływu na wiążący charakter pozostałych klauzul.

19.5. Językiem umowy jest język niemiecki.

Berlin, 29.03.2021