• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #88-6941
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Wymiana

Przy zakupie części zamiennej oznaczonej jako "część wymienna" trzeba zapłacić nie tylko wartość samej części zamiennej, ale także kwotę kaucji. Zgodnie z europejskimi przepisami, kaucja to kwota, której producent wymaga w ramach gwarancji zwrotu starej części zamiennej w celu jej regeneracji i ponownej eksploatacji. Zwrot kwoty kaucji następuje po zwrocie zużytej części zamiennej. Kaucja jest wypłacana tylko wtedy, gdy produkty zostały wyprodukowane na terytorium Unii Europejskiej. Wysokość kaucji jest ustalana przez dostawcę części zamiennej. W związku z tym ta sama część dostarczana przez różnych dostawców może być oferowana z różną wysokością kaucji lub też zupełnie bez niej.

W tym Towar do wymiany 133.69 PLN Zastaw (w tym 23% VAT) NIE jest wliczona w cenę i zostanie zwrócona klientowi po zwrocie starej części.

Prosta procedura zwrotu

AUTODOC SE (Retoure - Lager R)
Rhinstrasse 132
12681 Berlin
Niemcy
8 tygodni

Jak to działa?

  1. Płacisz za nową część i kaucję.
  2. Otrzymujesz nową część.
  3. Przygotowujesz zużytą część do wysyłki (w razie potrzeby wylej płyn z części - nie dotyczy to akumulatora).
  4. Składasz wniosek zwrotu zużytej części na swoim koncie osobistym na naszej stronie internetowej Autodoc.pl lub w znajdującym się na samym dole strony formularzu.
  5. Zużytą część zamienną umieszczasz w pudełku, w którym przyszła do Ciebie nowa część. Dołączasz fakturę, którą otrzymałeś wraz z nową częścią. Znacznie przyspieszy to proces przetwarzania Twojego wniosku.
  6. Starą część w odpowiednim stanie wysyłasz na adres:
    AUTODOC SE (Retoure - Lager R)
    Rhinstrasse 132
    12681 Berlin
    Niemcy
  7. Zużytą część zamienną wysyłamy do producenta w celu jej sprawdzenia.
  8. Z zasady przetwarzanie zwrotu zajmuje 6-8 tygodni od momentu dostarczenia części zamiennej do naszego magazynu. Poinformujemy Cię o wynikach badania stanu technicznego części.

W jakim terminie należy odesłać zużytą część?

Zużytą część zamienną należy odesłać w ciągu jednego roku od daty zakupu części z kaucją.

Jak wygląda procedura zwrotu kaucji w przypadku pozytywnego wyniku przeglądu stanu technicznego części?

Zwracamy kaucję w taki sam sposób, w jaki zapłacono za zamówienie lub poprzez zaksięgowanie jej na koncie klienta na Autodoc.pl.

Co się stanie, gdy wyniki przeglądu stanu technicznego części będą negatywne?

Poinformujemy Cię w przypadku, gdy kaucja nie podlega zwrotowi. Przez 2 miesiące będziemy przechowywać w naszym magazynie zbadaną część wymienną. Część może zostać Ci zwrócona na Twoje życzenie (część zostanie odesłana na koszt Autodoc.pl). Po 2-óch miesiącach przechowywania część zostanie zutylizowana.

Jakie są warunki zwrotu?

  • Koszt zwrotu zużytej części wymiennej pokrywa klient.
  • Nawet jeśli zamówienie obejmuje opcję "Bezpieczne Zamówienie", klient musi pokryć koszty przesyłki zwrotnej zużytej części wymiennej. Jeśli klient nie dostarczy producentowi starej części zamiennej, kaucja nie zostanie zwrócona i pozostanie u producenta jako rekompensata.
  • Jeśli zużyta część zamienna posiada poważne uszkodzenia lub pęknięcia na obudowie, kaucja nie podlega zwrotowi.
  • W przypadku zwrotu zużytej części innej kategorii, kaucja nie podlega zwrotowi. Na przykład jeśli zakupiono alternator, a zamiast niego zwrócono rozrusznik.
  • Aby otrzymać zwrot kaucji, można wysłać podobny zakupiony produkt innego producenta. Na przykład jeśli zakupiono zacisk hamulcowy marki BOSCH, a zwracany jest zacisk hamulcowy marki TRW.
  • Jeśli nowa część wymienna różni się od starej pod względem pewnych danych technicznych (np. mocy), należy skonsultować się z producentem w sprawie możliwości zwrotu starej części wymiennej.

Jakie kategorie zawierają części wymienne z kaucją?

Zacisk hamulca
Alternator
Rozrusznik
Wał napędowy
Sprężarka klimatyzacji
Pompa wspomagania
Maglownica
Turbosprężarka
Końcówki wtryskiwaczy
Pompa wtryskowa
Akumulator
Rozdzielacz zapłonu
Tarcza sprzęgła
Tarcza dociskowa sprzęgła
Zawór EGR
Korpus wtryskiwacza
Pompa wysokiego ciśnienia
Kolumna kierownicza
Sterownik, wtrysk paliwa
Przepływomierz objętościowy powietrza
Pompowtryskiwacz (PDE)
Przegub, wał napędowy
Kompresor zawieszenia
Wał napędowy, napęd osi
Sterownik, układ wtryskowy
Rozdzielacz dawki, układ wtryskowy
Sterownik, układ zapłonowy
Regulator rozruchowy
Klapka ujścia spalin, hamulec silnikowy
Moduł zasilania, wtrysk mocznika
Cylinder roboczy, układ kierowniczy ze wspomaganiem
Jednostka sterująca, sterowanie biegu jałowego
Zestaw przekładni kierowniczej
Sterownik, czujnik spalania stukowego

Wymagania dotyczące zużytych części:

*Instrukcja ma charakter wyłącznie informacyjny. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie (każda część zamienna jest poddawana indywidualnemu badaniu przez producenta).

Zacisk hamulca

Kryteria zwrotu zacisku hamulcowego:

  • Zużyta część musi odpowiadać zakupionemu produktowi.
  • Zużyta część musi być kompletna.
  • Zacisk musi posiadać wszystkie sworznie prowadzące, elementy mocujące, śruby łączące i odpowietrzające.
  • Zużyta część nie może mieć nadmiernych uszkodzeń związanych z działaniem korozji.
  • Zużyta część nie jest pęknięta lub zniekształcona.
  • Zwrotowi i akceptacji podlegają wyłącznie zużyte części zdatne do regeneracji.
  • Na opakowaniu musi znajdować się niezabrudzona etykieta, na której nie mogą znajdować się żadne zapiski.
  • *Instrukcja ma charakter wyłącznie informacyjny. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie (każda część zamienna jest poddawana indywidualnemu badaniu przez producenta).

Oryginalne opakowanie

  • Części marki Bosch, Elstock, GKN muszą zostać dostarczone w ich oryginalnym opakowaniu. Jeśli nie zostaną wysłane w oryginalnym opakowaniu, część nie zostanie przyjęta. Jest to wymóg dostawcy.
Alternator

Kryteria zwrotu alternatora:

  • Niemożliwe do zidentyfikowania alternatory nie będą akceptowane.
  • Etykieta producenta jest obecna lub wytłoczony numer OE na alternatorze jest czytelny/rozpoznawalny.

Korozja

  • Alternator nie był przechowywany po jego demontażu przez długi czas i nie posiada śladów korozji na kole pasowym.
  • Silnie skorodowane alternatory.

Poziom uszkodzenia

  • Uszkodzona plastikowa osłona.
  • Brakujące żebro na przedniej i/lub tylnej obudowie.
  • Złącze pękło do uszczelki.
  • Dwa brakujące żebra na przedniej i/lub tylnej obudowie.
  • Złącze pękło poniżej uszczelki.

Kompletność alternatora:

  • Alternator jest kompletny i zmontowany.
  • Rozebrany lub niekompletny alternator.
  • Moc używanego alternatora musi odpowiadać mocy nowego. W przeciwnym razie kaucja nie zostanie zwrócona.
Rozrusznik

Kryteria zwrotu rozrusznika:

  • Część zostanie zaakceptowana.
  • Część zostanie odrzucona.

Możliwość identyfikacji

  • Niezidentyfikowane rozruszniki nie będą akceptowane.
  • Etykieta producenta jest obecna lub wytłoczony numer OE na rozruszniku jest czytelny/rozpoznawalny .

Poziom uszkodzenia

  • Frezowanie obudowy przekaźnika nie jest uszkodzone.
  • Uszkodzenie plastikowej części przekaźnika rozrusznika.
  • Rozrusznik jest zdeformowany/uszkodzony, np. wskutek uderzenia w obudowę, pękniętej obudowy lub zużytego zębnika .
  • Wałek jest mocno odbarwiony wskutek przeciążenia (np. na niebiesko wskutek przegrzania).

Korozja

  • Rozrusznik nie był przechowywany po jego demontażu przez długi czas i nie ma uszkodzeń spowodowanych korozją.
  • Silnie skorodowany rozrusznik.

Kompletność rozrusznika

  • Rozrusznik jest kompletny i zmontowany.
  • Rozebrany lub niekompletny rozrusznik.
  • Poważna korozja zębnika.
  • Brak tylnej tarczy.
  • Uszkodzona głowica rozrusznika.
  • *Instrukcja ma charakter wyłącznie informacyjny. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie (każda część zamienna jest poddawana indywidualnemu badaniu przez producenta).
Wał napędowy

Kryteria zwrotu wału napędowego:

  • Zużyta część musi być tego samego rodzaju co część zamienna.
  • Wał napędowy musi być kompletny - składać się z korpusu wału i obu przegubów.
  • Korpus wału musi być prosty. Wygięte wały nie mogą zostać zregenerowane.
  • Korpus wału nie może być zardzewiały ani pęknięty.
  • Gwint przegubów musi być kompletny i ściśle dopasowany.
Sprężarka klimatyzacji

Kryteria zwrotu sprężarki klimatyzacji:

  • Część zostanie odrzucona, jeśli:
  • Jest poważnie skorodowana (uszkodzona powierzchnia >3 cm²).
  • Nie wszystkie połączenia są szczelnie zamknięte za pomocą oryginalnych zaślepek.
  • Wału nie można obrócić ręcznie o 360°.
  • Nie można zidentyfikować zużytej części (brak tabliczki znamionowej lub jest ona nieczytelna).
Pompa wspomagania

Kryteria zwrotu serwo pompy:

  • Część zostanie zaakceptowana, jeśli:
  • 1. Zużyta pompa zostanie zwrócona w oryginalnym opakowaniu.
  • 2. Pompa jest kompletna i odpowiada części znajdującej się w katalogu.
  • 3. Nie ma uszkodzeń mechanicznych.
  • 4. Jej gwint jest w dobrym stanie.
  • 5. Pompa nie może zostać zwrócona z uszkodzonym kołem pasowym i wałem.
  • 6. Nie ma uszkodzonego koła pasowego, wału ani adaptera.
  • 7. Nie brakuje osłony ani nie jest ona uszkodzona.
Maglownica

Część zostanie zaakceptowana, jeśli:

  • 1. Zużyta przekładnia kierownicza zostanie zwrócona w oryginalnym opakowaniu.
  • 2. Przekładnia kierownicza jest kompletna, tzn. zawiera:
  • - osłony przeciwpyłowe
  • - przewody ciśnieniowe
  • - drążki poprzeczne (jeśli zostały dostarczone z nową częścią)
  • 3. Przekładnia kierownicza nie jest poważnie skorodowana.
  • 4. Nie ma uszkodzeń mechanicznych, część nie jest wygięta, funkcja drążka kierowniczego nie jest zakłócona, elementy złączne nie są uszkodzone.
  • 5. Drążek poprzeczny (drążki poprzeczne) nie posiada uszkodzeń gwintu, nie jest wygięty ani pęknięty.
  • 5. Drążek poprzeczny (drążki poprzeczne) nie posiada uszkodzeń gwintu, nie jest wygięty ani pęknięty.
  • 7. Wał i wielowypusty nie są uszkodzone.
  • 8. Zwrócona przekładnia kierownicza odpowiada nowej.
Turbosprężarka

Kryteria zwrotu turbosprężarki:

  • Stara część powinna być kompletna i zmontowana przy zwrocie.
  • Żaden z jej elementów nie powinien zostać wymontowany, wymieniony lub usunięty.
  • Zużyta część powinna być zgodna z zakupioną wcześniej turbosprężarką.
Końcówki wtryskiwaczy

Kryteria zwrotu wtryskiwacza

  • Rozebrana część -> brak akceptacji
  • Brakujące dysze -> brak akceptacji
  • Kryteria zwrotu wtryskiwacza
  • Uszkodzona wtyczka -> brak akceptacji
  • Pęknięta wtyczka -> brak akceptacji
  • Stopiona wtyczka -> brak akceptacji
  • Uszkodzone złącze dopływu paliwa -> brak akceptacji
  • Uszkodzenie na korpusie wtryskiwacza spowodowane niewłaściwą obsługą (np. uderzeniem młotka) -> brak akceptacji
  • Uszkodzone gniazdo uszczelniające -> brak akceptacji
Pompa wtryskowa

Zużyte części są akceptowane, jeśli:

  • Zwracana część jest tego samego rodzaju, co nowa część.
  • Pompa wtryskowa jest kompletna.
  • Brak uszkodzeń.
  • Zawór sterujący nie jest uszkodzony

Zwrotowi nie podlegają zużyte części z następującymi defektami:

  • Zostały rozłożone
  • Brakuje w nich elementów
  • Mają poważną korozję
Akumulator

Wymagania dotyczące zużytych akumulatorów samochodowych:

  • Producenci nie narzucają specjalnych wymagań dotyczących zużytych akumulatorów samochodowych. Mimo to zdecydowanie zalecamy, aby nie otwierać zużytych akumulatorów i nie wylewać z nich płynów (elektrolitów), ponieważ jest to bardzo niebezpieczne.

Jak zwrócić zużyty akumulator samochodowy?

  • 1. Zużyty akumulator należy dostarczyć do naszego magazynu znajdującego się pod adresem: AUTODOC SE (Retoure - Lager R) Rhinstrasse 132 12681 Berlin.
Rozdzielacz zapłonu

Kryteria zwrotu rozdzielacza zapłonu:

  • Część nie może mieć śladów poważnej korozji.
  • Nie może brakować kopułki rozdzielacza.
  • Nie może brakować wtyczki.
  • Część musi być kompletna.
  • Niezidentyfikowane rozdzielacze zapłonu nie będą akceptowane.

Formularz zwrotu części wymiennej:

Przed wysłaniem części prosimy o wypełnienie poniższego formularza. Nasz dział obsługi klienta skontaktuje się z Państwem. Prosimy o wpisanie numeru zamówienia, które zawiera część z kaucją.