Kompletne sprzęgło do VW Golf 5

Gdzie kupić produkty z kategorii zestaw sprzęgła do VW Golf 5 w dobrej cenie? W AUTODOC!

Zestaw sprzęgła Golf V Hatchback 1K1 benzyna, olej napędowy, etanol
Najczęściej kupowane produkty: Sprzęgło VW Golf 5 (1K1) w dobrej cenie
Ile kosztuje Kompletne sprzęgło VW Golf V Hatchback? Możesz wybrać wśród wielu marek Komplet sprzęgła VW Golf V Hatchback 1K1 albo kupić inną część zamienną wysokiej jakości.














Kompletne sprzęgło do samochodu VW Golf V Hatchback (1K1): która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Kompletne sprzęgło do samochodu VW Golf V Hatchback (1K1) pochodzą od następujących marek:
- LuK
- SACHS
- RIDEX
- VALEO
- BLUE PRINT
Ile kosztuje Kompletne sprzęgło do VW Golf V Hatchback (1K1)?
Cena części samochodowych z kategorii Kompletne sprzęgło do samochodu VW Golf V Hatchback (1K1) waha się od 331 zł do 4378 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Jak stwierdzić, czy sprzęgło jest uszkodzone lub kiedy należy sprawdzić i wymienić system sprzęgła w Volkswagen Golf 5 (1K1), aby uniknąć poważnych problemów?
System zwalniania sprzęgła w VW Golf 5 należy sprawdzić i wymienić, jeśli wystąpią następujące objawy:
- Sprzęgło załącza się zbyt wcześnie lub zbyt późno
- Silnik gaśnie po wciśnięciu pedału sprzęgła
- Sprzęgło wydaje nietypowe dźwięki (piszczenie, klikanie, zgrzytanie, stukanie, wycie)
- Ślizganie się biegów
- Pedał jest miękki lub sztywny, powolny lub w ogóle nie działa
- Trudności ze zmianą biegów
- Zapach spalenizny
- Zacinanie się lub ślizganie się sprzęgła
- Słabe przyspieszenie
Ile kosztuje nowe sprzęgło do Golf 5?
Cena zestawu sprzęgła do Volkswagen Golf 5 wynosi zazwyczaj od 331.66 do 4377.49 PLN.
Kiedy należy wymienić sprzęgło w VW Golf 5 (1K1)?
- Sprzęgło w VW Golf 5: co 100 000 - 150 000 km
- Tarcza sprzęgła w Golf 5: co 100 000 - 120 000 km
- Linka sprzęgła w Volkswagen Golf 5: co 80 000 - 100 000 km
Kompletny zestaw sprzęgła do VW Golf V Hatchback (1K1): 1.4; 1.6; 1.8; 1.9; 2.0; 2.5; 3.2: tabela parametrów
Średnica tarczy sprzęgła | 200; 220; 221; 228; 229; 230; 240 mm |
Liczba zębów | 23; 28 |
Waga sprzęgła | 4.068; 4.39; 4.69; 5.07; 5.71; 15.6; 19.67; 4624.55 kg |
Profil piasty | 20,3 x 22,1 - 28N; 21,8 x 24,2 - 23; 22,1 x 20,3; 22,2 x 20,3; 22,2 x 20,3, 20,3 x 22,1 - 28N; 24,2 x 21,8; 24,3 x 21,8 |
Bądź pewny/a swoich internetowych zakupów! Zwróć kompletne sprzęgło VW Golf 5 bez podania przyczyny w ciągu 200 dni od daty zakupu i otrzymaj z powrotem swoje pieniądze. Jak? Skorzystaj z usługi Bezpieczne Zamówienie na stronie transakcji. Kosztuje to tylko 10,99 PLN.
AUTODOC dba o Ciebie! Każde zamówienie o wartości powyżej 350 PLN jest wysyłane gratis po całej przestrzeni Polska.
*Nie dotyczy części zamiennych ponadgabarytowych
Kompletne sprzęgło VW Golf V Hatchback (1K1) - zasada działania i montaż oraz diagnostyka uszkodzeń i okresowość wymainy
Żeby uniknąć pękania i deformacji części, śruby mocujące pokrywy sprzęgła do koła zamachowego powinny być odkręcone według odpowiedniego rozłożenia. Specjaliści w serwisie samochodowym zazwyczaj odnoszą się do technicznej dokumentacji pojazdu.
Podczas instalacji zestawu sprzęgieł w samochodzie VW Golf V Hatchback (1K1) ważnym jest, żeby unikać przedostawania się pyłu, brudu i oleju na okładziny cierne części, jako że to zwiększa zużycie ścierne przylegających powierzchni i tym sposobem zmniejsza skuteczność sprzęgła.
W procesie pracy bardzo ważnym jest, żeby kontrolować odpowiednią pozycję środkowego wału, w przeciwnym razie mogą powstać trudności przy instalacji skrzyni biegów.
Jeśli łożysko wysprzęglające ma metalowy rękaw, jego tuleja powinna zostać posmarowana specjalnym związkiem, a nadmierna ilość smaru usunięta. Jeśli chodzi o plastikowy rękaw, smar nie jest konieczny. Część klina wału wejściowego skrzyni biegów także powinna zostać posmarowana smarem przed instalacją tarczy sprzęgła.
Podczas instalacji sprzęgła w samochodzie VW Golf V Hatchback (1K1) należy sprawdzić stan uszczelek silnika i skrzyni biegów, i wymienić je, jeśli przeciekają. W przeciwnym razie operatywność sprzęgła może być naruszona ze względu na naoliwienie okładzin ciernych.
Powierzchnia silnika i płyty dociskowej sprzęgła powinna być oczyszczona z oleju przy pomocy specjalnego środka, a potem przetarta suchą, czystą szmatką, żeby zapewnić niezawodny styk części.
Śruby mocujące powinny być zaciśnięte za pomocą specjalnego momentu obrotowego wskazanego w technicznej dokumentacji pojazdu. Zaleca się także wymienić je podczas instalacji nowego zestawu sprzęgieł.
AUTODOC zaleca przeprowadzanie następujących czynności po wymianie zestawu sprzęgieł w pojeździe VW Golf V Hatchback (1K1):
Sprawdź szczelność hydraulicznego układu uruchamiania sprzęgła w samochodzie VW Golf V Hatchback (1K1) oraz sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniku. Uzupełnij go, jeśli to konieczne, po czym wypuść powietrze z systemu uruchamiania sprzęgła. Wadliwość hydraulicznego uruchamiania może stać się przyczyną niepełnego włączenia sprzęgła, co prowadzi do przetarcia i przepalenia okładzin ciernych.
Ureguluj bieg pedału zgodnie z instrukcjami wskazanymi przez producenta pojazdu VW Golf V Hatchback (1K1) w technicznej dokumentacji. Ze względu na zbyt duży bieg pedału, sprzęgło nie uruchamia się w pełni, a z powodu zbyt dużego biegu doświadcza wysokiego obciążenia, co zmniejsza żywotność jednostki.