Sklep internetowy z olejami silnikowymi
Znajdź i kup odpowiedni Olej silnikowy
Obowiązkowo wybierz samochód, inaczej narażasz się na zakup części, które nie będą pasowały do Twojego auta. Prosimy zauważyć, że nasza wyszukiwarka pokazuje wyniki tylko do konkretnego typu samochodu.
Oleje samochodowe: popularne marki
Olej samochodowy: szukaj według lepkości
Oznaczenia
Zatwierdzenie OEM
Właściwości fizyczne i chemiczne
Olej do silnika: najlepsze oferty
- Seria: High Tech
- Klasa lepkości SAE: 5W-40
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA A3/B3, API SN, ACEA A3/B4
- Linia produktów: Leichtlauf
- Olej: Olej syntetyczny
- Dopuszczenie przez producenta: MB 229.5, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, PSA B71 2296, VW 505 00
- Zalecenie producenta oleju: BMW Longlife-01, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2294
- Rodzaj połączenia: Kanister
- LIQUI MOLY Olej silnikowy
- Numer artykułu 2328
- Nasza cena 324,01 PLN
- Warunki nowy
- Seria: Leichtlauf
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA A3/B3, API SL, ACEA A3/B4
- Linia produktów: МoS2
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- LIQUI MOLY Olej silnikowy
- Numer artykułu 2184
- Nasza cena 223,33 PLN
- Warunki nowy
- Seria: 4100
- Klasa lepkości SAE: 5W-40
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA C3, API SN, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API CF
- Linia produktów: Top Tec
- Olej: Olej syntetyczny
- Dopuszczenie przez producenta: BMW Longlife-04, Ford WSS-M2C917-A, MB 229.31, Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00
- Zalecenie producenta oleju: Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-S2, VW 505 01
- Rodzaj połączenia: Kanister
- LIQUI MOLY Olej silnikowy
- Numer artykułu 3701
- Nasza cena 219,17 PLN
- Warunki nowy
- Seria: 900 SXR
- Klasa lepkości SAE: 5W-40
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA A3/B3, API SN, ACEA A3/B4, API CF
- Linia produktów: Evolution
- Olej: Olej syntetyczny
- Dopuszczenie przez producenta: Renault RN0700, Renault RN0710
- Rodzaj połączenia: Kanister
- ELF Olej silnikowy
- Numer artykułu 2198388
- Nasza cena 192,39 PLN
- Warunki nowy
- Seria: INEO ECS
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA C2, ACEA A5/B5
- Linia produktów: Quartz
- Olej: Olej syntetyczny
- Dopuszczenie przez producenta: PSA B71 2290
- TOTAL Olej silnikowy
- Numer artykułu 2198452
- Nasza cena 196,21 PLN
- Seria: Full-Tech FE
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA C4
- Linia produktów: Evolution
- Olej: Olej syntetyczny
- Dopuszczenie przez producenta: Renault RN0720
- ELF Olej silnikowy
- Numer artykułu 2195305
- Nasza cena 229,37 PLN
- Seria: Turbo Diesel
- Klasa lepkości SAE: 5W-40
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SN, ACEA C3, API CF
- Linia produktów: EDGE
- Olej: Olej syntetyczny
- Dopuszczenie przez producenta: VW 505 01, MB 226.5, Fiat 9.55535-S2, Ford WSS-M2C917-A, VW 502 00, MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, MB 229.51
- Rodzaj połączenia: Kanister
- CASTROL Olej silnikowy
- Numer artykułu 1535BD
- Nasza cena 254,08 PLN
- Warunki nowy
- Seria: 504/507
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SN, ACEA C3
- Linia produktów: LONGLIFE
- Dopuszczenie przez producenta: BMW Longlife-04, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, VW TL 52 195
- MANNOL Olej silnikowy
- Numer artykułu MN7715-5
- Nasza cena 137,57 PLN
- Klasa lepkości SAE: 5W-40
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SN, API CH-4, ACEA A3/B4, JASO MA-2
- Linia produktów: EXTREME
- Dopuszczenie przez producenta: VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, MB 226.5, GM LL-A-025, GM LL-B-025, Renault RN0700, Renault RN0710, Porsche A40, MB 229.5, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991
- MANNOL Olej silnikowy
- Numer artykułu MN7915-5
- Nasza cena 120,23 PLN
- Warunki nowy
- Seria: 9000 Energy
- Klasa lepkości SAE: 5W-40
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SN, ACEA A3/B3, API CF, ACEA A3/B4
- Linia produktów: Quartz
- Olej: Olej syntetyczny
- Dopuszczenie przez producenta: BMW Longlife-01, Porsche A40, VW 502 00, MB 229.3, VW 505 00, MB 229.5
- TOTAL Olej silnikowy
- Numer artykułu 2198206
- Nasza cena 155,95 PLN
- Warunki nowy
- Seria: 700 STI
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SN, ACEA A3/B3, API CF, ACEA A3/B4
- Linia produktów: Evolution
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Dopuszczenie przez producenta: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-G2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00
- Rodzaj połączenia: Butelka
- ELF Olej silnikowy
- Numer artykułu 2202840
- Nasza cena 171,66 PLN
- Warunki nowy
- Seria: INEO Long Life
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA C3
- Linia produktów: Quartz
- Olej: Olej syntetyczny
- Dopuszczenie przez producenta: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, MB 229.31, VW 507 00
- Rodzaj połączenia: Butelka
- TOTAL Olej silnikowy
- Numer artykułu 2204218
- Nasza cena 213,64 PLN
- Warunki nowy
-
Najlepszy olej klasy 5W-30 DPF aktywny! Nie ma sobie równych. zalewałem wiele innych marek do swojego Passata ale po zmianie na 5W-30DPF od ROWE nie wrócę już do żadnej innej marki premium, polecam wejść na ich stronę i zobaczyć jak ogromna jest to produkcja i jak nowoczesna przy tym!
ROWE Olej silnikowy -
najlepszy olej mineralny obecnie na rynku, mniejsze spalanie i stosunek jakości do ceny - rewelacyjna!
ROWE Olej silnikowy -
Dobry olej już 5 zmian na nim jadę...ma PAO frakcję co.czyni go trwałym płukanka i ceramizer dają .w kompozycji z tym olejem znakomite efekty aż chce się jeździć
K2 Olej silnikowy -
używam ten olej ponieważ zmniejsza spalanie samochodu około 0.5-1 L/100km. W zimę gdy są duże mrozy około -30⁰C silnik odpala bezproblemu dzięki temu że olej jest bardzo żadki i ma natychmiastowe smarowanie, ten olej powinno się wymieniać co 12/15max tys kilometrów ..
CASTROL Olej silnikowy -
Świetna jakość w tej cenie tym bardziej że szukałem oleju o specyfikacji ACEA A5, API dla mojej KIA :-)
ELF Olej silnikowy
Olej silnikowy jest używany do smarowania ruchomych elementów silnika. Środki smarne zmniejszają prawdopodobieństwo szybkiego zużycia ściernego i korozji, a także zmywają brud.
Rodzaje olejów silnikowych
W zależności od sezonu użytkowania i lepkości:
- oleje letnie,
- oleje zimowe - zgodnie z klasyfikacją SAE J300 są oznaczane literą W,
- oleje wielosezonowe.
Zgodnie z normą SAE nazwa środka smarnego może zawierać jedną lub dwie cyfry. Pierwsza z nich określa minimalną temperaturę roboczą oleju. Druga z kolei oznacza lepkość w wysokich temperaturach. Im jest ona wyższa, tym środek smarny jest gęstszy.
Ze względu na rodzaj silnika:
- do silników benzynowych - zgodnie z klasyfikacją API są oznaczane literą S,
- do silników Diesla - oznaczone literą C,
- oleje uniwersalne - mogą być stosowane zarówno w silnikach benzynowych, jak i Diesla, a ich oznaczenie obejmuje obydwie wyżej wymienione litery.
Istnieje także kilka określonych symboli, jak na przykład:
- SF - dla olejów silnikowych, które były stosowane w samochodach osobowych wyprodukowanych w latach 80-tych XX wieku,
- SG - w pojazdach użytkowych produkowanych również w tym okresie,
- SH - do silników wyprodukowanych po 1994 roku,
- SL - do turbodoładowanych silników wielozaworowych produkowanych po 2000 roku.
Ze względu na olej bazowy:
- Oleje mineralne są wytwarzane w procesie rafinacji ropy naftowej. Są one niedrogie, niemniej jednak są podatne na odparowywanie, a także gęstnienie w niskich temperaturach. Ich stosowanie może doprowadzić do tworzenia się osadu w przypadku przegrzania silnika.
- Oleje półsyntetyczne są wytwarzane poprzez dodanie dodatków syntetycznych do mineralnej bazy olejowej - jednej trzeciej jej objętości. Są one odporne na mróz, jednak podczas pracy stopniowo tracą swoją lepkość. Produkty ich rozkładu mogą osadzać się wewnątrz silnika.
- Oleje syntetyczne są otrzymywane z węglowodorów w wyniku reakcji chemicznej. Chronią silnik przed korozją i posiadają długą żywotność, ale są drogie.
- Oleje z hydrokrakingu są produkowane poprzez modyfikację ropy naftowej na poziomie molekularnym. Dostępne są w niskiej cenie, jednak jednocześnie szybko tracą swoje właściwości i nie są w stanie wytrzymać gwałtownych zmian temperatury.
Wskazówki dotyczące użytkowania
Średnia żywotność oleju silnikowego wynosi 10 000 - 15 000 kilometrów, a przy znacznym obciążeniu silnika można ją oszacować na 8 000 - 6 000 kilometrów. Ponadto zaleca się jego wymianę przynajmniej raz w roku, nawet, jeśli nie używano samochodu przez ten czas. Co każde 1000 przejechanych kilometrów należy sprawdzić poziom i stan środka smarnego za pomocą bagnetu olejowego. Podczas wymiany oleju nie mieszaj środków smarnych różnych typów i marek. Ważne jest, aby stosować wyłącznie olej zalecany przez producenta samochodu. Nigdy nie przepełniaj silnika.
Przyczyny i oznaki degradacji oleju silnikowego
- Mieszanie różnych typów i klas środków smarnych prowadzi do tworzenia się nierozpuszczalnych osadów na ściankach silnika. Można je zauważyć na bagnecie olejowym podczas dokonywania kontroli.
- Niektóre środki smarne tracą swoje właściwości wskutek wystawienia na wysokie lub niskie temperatury lub w momencie wycieku płynu chłodzącego do układu smarowania. Podczas kontroli przy pomocy bagnetu zauważysz wtedy zmianę konsystencji lub emulgację.
- W wyniku długotrwałego stosowania środek smarny traci swoje właściwości, na co wskazuje zmiana jego konsystencji i koloru.
- Wydłużona praca silnika na biegu jałowym negatywnie wpływa na jakość oleju. W takim przypadku należy skrócić odstępy czasowe między wymianami.
W jaki sposób wymienić olej silnikowy?
- Zaparkuj swój samochód na równej nawierzchni i pozostaw silnik do schłodzenia na 10 minut.
- Odkręć korek spustowy miski olejowej silnika.
- Spuść zużyty olej do wcześniej przygotowanego zbiornika.
- Podczas wymiany pamiętaj o zamontowaniu nowego filtra oleju. Zatkany filtr nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować.
- Przed montażem filtra nalej do niego około 200 ml oleju, a także nasmaruj nim pierścień uszczelniający filtra.
- Najpierw wlej około 80% ilości zalecanej przez producenta samochodu. Następnie dolewaj stopniowo resztę, za każdym razem około 150 ml, sprawdzając jednocześnie jego poziom przy pomocy bagnetu. Górna część oznaczenia poziomu oleju powinna znajdować się między liniami „MIN” i „MAX”.
- Dokonaj przeglądu wszystkich uszczelek i uszczelnień oraz korka wlewu oleju. W razie zaistniałej potrzeby wymień poszczególne elementy.
Profesjonalne wsparcie od AUTODOC
Na AUTODOC możesz kupić oleje silnikowe i płyny eksploatacyjne, zgarniając świetną okazję. Dzięki naszemu szerokiemu asortymentowi produktów i kompetentnemu działowi obsługi klienta wybór odpowiednich produktów do Twojego auta zajmie Ci zaledwie kilka minut. Dostawa jest realizowana w możliwie najkrótszym czasie. Zakupy nas są zawsze wygodne, szybkie i niedrogie!
-
01.PONAD 2000 OLEJÓW SAMOCHODOWYCHNajwiększy asortyment produktów w najlepszych cenach
-
02.Zwrot towaru w ciągu 14 dniZero ryzyka! Możesz zwrócić zakupiony produkt w ciągu 14 dni od daty zakupu i otrzymać z powrotem swoje pieniądze.
-
03.Szybka dostawaTwoje zamówienie zostanie dostarczone przez niezawodną firmę kurierską. Przy zakupach za co najmniej 390 PLN wysyłka jest w pełni darmowa.
-
04.NAJLEPSZE CENY OLEJU SILNIKOWEGO DO TWOJEGO SAMOCHODUNie trać czasu na porównywanie cen i wyszukiwanie najkorzystniejszej oferty. U nas zawsze znajdziesz najlepsze oferty na produkty z asortymentu samochodowych olejów silnikowych.