Olej silnikowy do samochodu
Olej samochodowy od topowych marek
Olej do samochodu: szukaj według lepkości
Olej do silnika: oznaczenia
Oleje silnikowe: zatwierdzenie OEM
Właściwości fizyczne i chemiczne
Olej do silnika: najlepsze oferty
Kup olej silnikowy i środki smarne tanio online
Olej silnikowy do najpopularniejszych samochodów:
Recenzje i oceny
Najlepszy olej klasy 5W-30 DPF aktywny! Nie ma sobie równych. zalewałem wiele innych marek do swojego Passata ale po zmianie na 5W-30DPF od ROWE nie wrócę już do żadnej innej marki premium, polecam wejść na ich stronę i zobaczyć jak ogromna jest to produkcja i jak nowoczesna przy tym!
najlepszy olej mineralny obecnie na rynku, mniejsze spalanie i stosunek jakości do ceny - rewelacyjna!
Dobry olej już 5 zmian na nim jadę...ma PAO frakcję co.czyni go trwałym płukanka i ceramizer dają .w kompozycji z tym olejem znakomite efekty aż chce się jeździć
zamówienie właśnie dotarło, ale wygląda dobrze, dobre opakowanie. miałem już doświadczenie z tym smarem, był świetny. jedziemy, zobaczymy
cena przykuła moja uwagę. przejechałem na tym oleju 10 000km i wszystko jest jak najbardziej w porządku ????
Olej silnikowy jest używany do smarowania ruchomych elementów silnika. Środki smarne zmniejszają prawdopodobieństwo szybkiego zużycia ściernego i korozji, a także zmywają brud.
Rodzaje olejów silnikowych
W zależności od sezonu użytkowania i lepkości:
- oleje letnie,
- oleje zimowe - zgodnie z klasyfikacją SAE J300 są oznaczane literą W,
- oleje wielosezonowe.
Zgodnie z normą SAE nazwa środka smarnego może zawierać jedną lub dwie cyfry. Pierwsza z nich określa minimalną temperaturę roboczą oleju. Druga z kolei oznacza lepkość w wysokich temperaturach. Im jest ona wyższa, tym środek smarny jest gęstszy.
Ze względu na rodzaj silnika:
- do silników benzynowych - zgodnie z klasyfikacją API są oznaczane literą S,
- do silników Diesla - oznaczone literą C,
- oleje uniwersalne - mogą być stosowane zarówno w silnikach benzynowych, jak i Diesla, a ich oznaczenie obejmuje obydwie wyżej wymienione litery.
Istnieje także kilka określonych symboli, jak na przykład:
- SF - dla olejów silnikowych, które były stosowane w samochodach osobowych wyprodukowanych w latach 80-tych XX wieku,
- SG - w pojazdach użytkowych produkowanych również w tym okresie,
- SH - do silników wyprodukowanych po 1994 roku,
- SL - do turbodoładowanych silników wielozaworowych produkowanych po 2000 roku.
Ze względu na olej bazowy:
- Oleje mineralne są wytwarzane w procesie rafinacji ropy naftowej. Są one niedrogie, niemniej jednak są podatne na odparowywanie, a także gęstnienie w niskich temperaturach. Ich stosowanie może doprowadzić do tworzenia się osadu w przypadku przegrzania silnika.
- Oleje półsyntetyczne są wytwarzane poprzez dodanie dodatków syntetycznych do mineralnej bazy olejowej - jednej trzeciej jej objętości. Są one odporne na mróz, jednak podczas pracy stopniowo tracą swoją lepkość. Produkty ich rozkładu mogą osadzać się wewnątrz silnika.
- Oleje syntetyczne są otrzymywane z węglowodorów w wyniku reakcji chemicznej. Chronią silnik przed korozją i posiadają długą żywotność, ale są drogie.
- Oleje z hydrokrakingu są produkowane poprzez modyfikację ropy naftowej na poziomie molekularnym. Dostępne są w niskiej cenie, jednak jednocześnie szybko tracą swoje właściwości i nie są w stanie wytrzymać gwałtownych zmian temperatury.
Wskazówki dotyczące użytkowania
Średnia żywotność oleju silnikowego wynosi 10 000 - 15 000 kilometrów, a przy znacznym obciążeniu silnika można ją oszacować na 8 000 - 6 000 kilometrów. Ponadto zaleca się jego wymianę przynajmniej raz w roku, nawet, jeśli nie używano samochodu przez ten czas. Co każde 1000 przejechanych kilometrów należy sprawdzić poziom i stan środka smarnego za pomocą bagnetu olejowego. Podczas wymiany oleju nie mieszaj środków smarnych różnych typów i marek. Ważne jest, aby stosować wyłącznie olej zalecany przez producenta samochodu. Nigdy nie przepełniaj silnika.
Przyczyny i oznaki degradacji oleju silnikowego
- Mieszanie różnych typów i klas środków smarnych prowadzi do tworzenia się nierozpuszczalnych osadów na ściankach silnika. Można je zauważyć na bagnecie olejowym podczas dokonywania kontroli.
- Niektóre środki smarne tracą swoje właściwości wskutek wystawienia na wysokie lub niskie temperatury lub w momencie wycieku płynu chłodzącego do układu smarowania. Podczas kontroli przy pomocy bagnetu zauważysz wtedy zmianę konsystencji lub emulgację.
- W wyniku długotrwałego stosowania środek smarny traci swoje właściwości, na co wskazuje zmiana jego konsystencji i koloru.
- Wydłużona praca silnika na biegu jałowym negatywnie wpływa na jakość oleju. W takim przypadku należy skrócić odstępy czasowe między wymianami.
W jaki sposób wymienić olej silnikowy?
- Zaparkuj swój samochód na równej nawierzchni i pozostaw silnik do schłodzenia na 10 minut.
- Odkręć korek spustowy miski olejowej silnika.
- Spuść zużyty olej do wcześniej przygotowanego zbiornika.
- Podczas wymiany pamiętaj o zamontowaniu nowego filtra oleju. Zatkany filtr nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować.
- Przed montażem filtra nalej do niego około 200 ml oleju, a także nasmaruj nim pierścień uszczelniający filtra.
- Najpierw wlej około 80% ilości zalecanej przez producenta samochodu. Następnie dolewaj stopniowo resztę, za każdym razem około 150 ml, sprawdzając jednocześnie jego poziom przy pomocy bagnetu. Górna część oznaczenia poziomu oleju powinna znajdować się między liniami „MIN” i „MAX”.
- Dokonaj przeglądu wszystkich uszczelek i uszczelnień oraz korka wlewu oleju. W razie zaistniałej potrzeby wymień poszczególne elementy.
Profesjonalne wsparcie od AUTODOC
Na AUTODOC możesz kupić oleje silnikowe i płyny eksploatacyjne, zgarniając świetną okazję. Dzięki naszemu szerokiemu asortymentowi produktów i kompetentnemu działowi obsługi klienta wybór odpowiednich produktów do Twojego auta zajmie Ci zaledwie kilka minut. Dostawa jest realizowana w możliwie najkrótszym czasie. Zakupy nas są zawsze wygodne, szybkie i niedrogie!
Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany