Obowiązkowo wybierz samochód, inaczej narażasz się na zakup części, które nie będą pasowały do Twojego auta. Prosimy zauważyć, że nasza wyszukiwarka pokazuje wyniki tylko do konkretnego typu samochodu.
Olej silnikowy 10W40 diesel i benzyna
- Pojemność [litr]: 5
- Rekomendacje producenta: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00, VW 500 00, MB 229.3, PSA B71 2294, Renault RN0700, Renault RN0710
- Specyfikacja: API SN, ACEA A3 / B4
- Linia produktów: DEFENDER
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Numer artykułu: MN7507-5
- Nasza cena: 98,71 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021525501
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Rekomendacje producenta: VW 505 00, VW 502 00, VW 501 01, VW 500 00, MB 229.3, MB 229.1, PSA B71 2294, Renault RN0700, Renault RN0710
- Specyfikacja: API CH-4, API SL, ACEA A3 / B4
- Linia produktów: DIESEL EXTRA
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Numer artykułu: MN7504-5
- Nasza cena: 98,71 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021505152
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Rekomendacje producenta: VW 501 01, VW 505 00
- Specyfikacja: API SN, API CH-4
- Linia produktów: MOLIBDEN
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Numer artykułu: MN7505-5
- Nasza cena: 98,71 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021375052
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Rekomendacje producenta: MB 229.1, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 501 01, VW 500 00, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, PSA B71 2294
- Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API CH-4, API SN
- Linia produktów: ContiClassic
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Numer artykułu: MN7501-5
- Nasza cena: 97,68 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021504209
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 10
- Rekomendacje producenta: MB 228.5, MAN M 3277, Volvo VDS-3, Renault RLD-2, Mack EO-N, MTU-3, DQC IV-10 LA, CUMMINS CES 20076, CUMMINS CES 20077, CUMMINS CES 20078, DDC PGOS 93K215, Renault RXD
- Specyfikacja: API CI-4, API SL, ACEA E4, ACEA E7
- Linia produktów: TS-6
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: UHPD Eco
- Numer artykułu: MN7106-10
- Nasza cena: 297,28 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021146720
Cena zawiera 23% VAT
nie obejmuje kosztów dostawy
- Pojemność [litr]: 10
- Rekomendacje producenta: CATERPILLAR ECF-3, CUMMINS CES 20086, DQC IV-18 LA, Mack EOS-4.5, MAN M 3275, MB 228.31, MTU-3.1, Renault RLD-3, Volvo VDS-4, DDC DFS 93K222, MB 228.51
- Specyfikacja: API CJ-4, ACEA E6, ACEA E9, API CK-4
- Linia produktów: TS-7
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: UHPD Blue
- Numer artykułu: MN7107-10
- Nasza cena: 313,62 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021146928
- Pojemność [litr]: 5
- Rekomendacje producenta: GLOBAL DHD-1, CUMMINS CES 20077, CATERPILLAR ECF-1-A, CATERPILLAR ECF-2, CUMMINS CES 20078, Mack EO-M Plus, Mack EO-N, MAN M 3275-1, MB 228.3, MTU-2, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, CUMMINS CES 20076, DDC PGOS 93K215, DQC III
- Specyfikacja: API CI-4, API CH-4, API SL, ACEA E7, ACEA A3 / B4, JASO DH-1
- Linia produktów: TS-5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: UHPD
- Numer artykułu: MN7105-5
- Nasza cena: 100,85 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021256696
- Pojemność [litr]: 20
- Rekomendacje producenta: Mack EO-O PP, MTU-3.1, Renault RLD-3, DDC DFS 93K218, MB 228.31, MB 228.51, CUMMINS CES 20076, CATERPILLAR ECF-2, CATERPILLAR ECF-3, Volvo VDS-4, CUMMINS CES 20077, CUMMINS CES 20078, Global DHD-1, MAN M 3575, Mack EO-N Plus
- Specyfikacja: API CJ-4, API SN, JASO DH-2
- Linia produktów: TS-9
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: UHPD Nano
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Ciężarówki, Samochód
- Numer artykułu: MN7109-20
- Nasza cena: 527,71 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021166483
Cena zawiera 23% VAT
- Pojemność [litr]: 10
- Rekomendacje producenta: MTU-2, MB 228.3, MB 229.1, MAN M 3275, Volvo VDS-2
- Specyfikacja: API CH-4, API SL, ACEA E7, ACEA A3 / B4
- Linia produktów: TS-3
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: SHPD
- Numer artykułu: MN7103-10
- Nasza cena: 171,35 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021146706
Cena zawiera 23% VAT
nie obejmuje kosztów dostawy
- Pojemność [litr]: 4
- Specyfikacja: API SL, JASO MA, JASO MA2
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: 4-Takt Plus
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Numer artykułu: MN7202-4
- Nasza cena: 115,49 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021401669
- Pojemność [litr]: 4
- Zalecenie producenta oleju: Honda, Husaberg, Kawasaki, Suzuki, Yamaha
- Specyfikacja: API SN, JASO MA, JASO MA2
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: 4-Takt Motorbike
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Numer artykułu: MN7812-4
- Nasza cena: 246,75 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021402420
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
nie obejmuje kosztów dostawy
- Pojemność [litr]: 10
- Rekomendacje producenta: ALLISON C4, Chrysler MS-1204, Chrysler MS-1206, Chrysler MS-1207, Chrysler MS-1209, MAT 3525, MAT 3526, CATERPILLAR TO-2, Ford WSS-M2C159-B, Ford WSS-M2C159-C, CMS M 1135, CMS M 1139, CMS M 1144, CMS M 1143, CMS M 1145, MB 227.1, MB 228.1, ZF TE-ML 06A, ZF TE-ML 06C, ZF TE-ML 07B, Eaton M-2950-S, Eaton I-286-S, Volvo WB 101
- Specyfikacja: ACEA E3, API CG-4, API CF-4, API CF, API CE, API CD, API SF, API GL-4
- Linia produktów: Multifarm
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: STOU
- Rodzaj połączenia: Kanister
- DIN / ISO: DIN 51524-3 HVLP
- Numer artykułu: MN2502-10
- Nasza cena: 198,81 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021146607
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Rekomendacje producenta: VW 505 00, VW 502 00, VW 501 01, MB 229.3, Renault RN0700, Renault RN0710
- Specyfikacja: API SN, API CH-4, ACEA A3 / B4, JASO MA2
- Linia produktów: Ceramic
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: Pro
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód, Motocykl
- Numer artykułu: MN7726-5
- Nasza cena: 105,82 PLN
- Producent: MANNOL
- Numer EAN: 4036021317649
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Rekomendacje producenta: Fiat 9.55535-D2, Fiat 9.55535-G2, MB 226.5, MB 229.3, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 501 01, VW 505 00
- Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SP
- Linia produktów: GTX
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: A3 / B4
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Numer artykułu: 15F8FC
- Nasza cena: 151,20 PLN
- Producent: CASTROL
- Numer EAN: 4008177189265
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Specyfikacja: API SN, JASO MA2
- Linia produktów: Power 1
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: 4T
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Numer artykułu: 15F5A1
- Nasza cena: 147,76 PLN
- Producent: CASTROL
- Numer EAN: 4008177183218
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Rekomendacje producenta: CATERPILLAR ECF-3, CUMMINS CES 20081, DQC IV-18 LA, MB 228.51, Mack EO-O PP, Mack EOS-4.5, MTU-3.1, Renault RLD-3, Volvo VDS-4, Volvo VDS-4.5, MAN M 3271-1
- Specyfikacja: ACEA E11, API CJ-4, JASO DH-2
- Linia produktów: Vecton
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: Long Drain E6 / E9
- Olej: Olej syntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Ciężarówki
- Numer artykułu: 154AC9
- Nasza cena: 181,30 PLN
- Producent: CASTROL
- Numer EAN: 4008177145001
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 20
- Rekomendacje producenta: DQC III-10 LA, Mack EO-N, MAN M 3277, MB 228.5, MTU-3, Renault RLD-2, Scania LDF-3, Volvo VDS-3
- Specyfikacja: ACEA E4, ACEA E7, API CF
- Linia produktów: Vecton
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: Long Drain E7
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Ciężarówki
- Numer artykułu: 15B351
- Nasza cena: 790,43 PLN
- Producent: CASTROL
- Numer EAN: 4008177145131
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
- Pojemność [litr]: 20
- Rekomendacje producenta: DQC III-10 LA, Mack EO-N, MAN M 3277, MB 228.5, MTU-3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3
- Specyfikacja: ACEA E4, ACEA E7, API CF
- Linia produktów: CRB
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: Turbomax E4 / E7
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Numer artykułu: 15BA25
- Nasza cena: 601,67 PLN
- Producent: CASTROL
- Numer EAN: 4008177145438
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
- Pojemność [litr]: 20
- Rekomendacje producenta: CMS M 1145, ZF TE-ML 06B, ZF TE-ML 07B, CMS M 1144
- Specyfikacja: API CF-4, API SF, API GL-4, ACEA E2
- Linia produktów: Transmax
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: AGRI MP PLUS
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Numer artykułu: 15BD85
- Nasza cena: 548,98 PLN
- Producent: CASTROL
- Numer EAN: 4008177149412
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
- Pojemność [litr]: 1
- Rekomendacje producenta: Fiat 9.55535-D2, Fiat 9.55535-G2, MB 226.5, MB 229.3, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 501 01, VW 505 00
- Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SP
- Linia produktów: GTX
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: Ultraclean A / B
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Numer artykułu: 15F092
- Nasza cena: 45,97 PLN
- Producent: CASTROL
- Numer EAN: 4008177179150
- Stan: nowy
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Co oznacza 10W40?
Oznaczenie 10W40 odnosi się do klasy lepkości oleju silnikowego zgodnie z normą SAE i wskazuje jego właściwości w różnych temperaturach:
- 10W – oznacza, że olej zachowuje płynność i zapewnia odpowiednie smarowanie silnika przy temperaturach do –25°C, co ułatwia rozruch w zimowych warunkach.
- 40 – określa lepkość oleju w wysokich temperaturach roboczych. Wartość ta oznacza, że lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 100°C mieści się w przedziale od 12,5 do 16,3 mm²/s, a lepkość dynamiczna w temperaturze 150°C wynosi co najmniej 3,5 mPa·s.
Do jakich silników stosuje się olej 10W40?
Olej silnikowy o lepkości 10W40 jest często stosowany w starszych modelach samochodów oraz w jednostkach napędowych wymagających wysokiej odporności na zużycie i stabilności termicznej. Dzięki swoim właściwościom zapewnia odpowiednią ochronę w szerokim zakresie temperatur, zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Poniżej przedstawiono najpopularniejsze modele samochodów, w których stosowanie oleju o tej lepkości jest rekomendowane:
Model | Silnik | Dopuszczenie przez producenta | Specyfikacja |
---|---|---|---|
Volkswagen Polo IV | 1.9 SDI | VW 501 01 / 505 00 | ACEA A3/B3, API CF |
BMW Seria 5 E39 | 525d (M57) | BMW Special Oil | ACEA B3/B4, API SL/CF |
Audi A6 C5 | 2.4 V6 | VW 500 00 / 505 00 | ACEA A3/B4, API SJ |
Mercedes-Benz Klasa S W220 | S 320 CDI | MB 229.1 / 229.3 | ACEA A3/B4, API SL/CF |
Opel Vectra C | 2.2 DTI | GM LL-B-025 | ACEA B3/B4, API CF |
Ford Transit V | 2.4 TDCi | Ford WSS-M2C917-A / WSS-M2C912-A1 | ACEA A3/B4, API SL |
Peugeot 406 | 2.0 HDi | PSA B71 2295 | ACEA B4, API CF |
Renault Laguna II | 1.9 dCi | RN0710 / RN0700 | ACEA B4, API SL |
Toyota Avensis T25 | 2.0 D-4D | Toyota Diesel | ACEA B3/B4, API CF |
Skoda Fabia I | 1.4 MPI | VW 501 01 / 500 00 | ACEA A3, API SJ |
Czym się różni olej 10W40 od innych olejów?
Olej 10W30 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 10W30 lepiej sprawdza się przy niższych temperaturach.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 10W40 zapewnia lepszą ochronę w wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 10W30 jest bardziej paliwooszczędny w trakcie pracy dzięki niższej lepkości.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W40 radzi sobie lepiej podczas intensywnej pracy silnika i w ciężkich warunkach.
- Zastosowanie: 10W30 jest idealny do codziennej jazdy w umiarkowanym klimacie, a 10W40 zalecany jest do cieplejszego klimatu lub starszych pojazdów.
Olej 10W40 vs 10W50
- Rozruch na zimno: Oba oleje mają podobne właściwości w niskich temperaturach, zapewniając dobry rozruch.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 10W50 oferuje lepszą ochronę w ekstremalnie wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 10W40 jest bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa w codziennej eksploatacji.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W50 lepiej chroni silnik podczas dużych obciążeń i intensywnej eksploatacji.
- Zastosowanie: 10W40 nadaje się do codziennej jazdy, a 10W50 do pojazdów pracujących w trudnych warunkach i pod dużym obciążeniem.
Olej 15W40 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 10W40 lepiej sprawdza się w chłodniejszym klimacie, oferując szybszy przepływ oleju przy rozruchu.
- Ochrona w wysokich temperaturach: Oba oleje zapewniają dobrą ochronę w wysokich temperaturach, jednak 15W40 jest bardziej stabilny.
- Zużycie paliwa: 10W40 jest nieco bardziej efektywny pod względem zużycia paliwa dzięki niższej lepkości.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 15W40 lepiej radzi sobie w starszych silnikach i pod dużym obciążeniem.
- Zastosowanie: 10W40 jest bardziej uniwersalny, natomiast 15W40 jest zalecany do starszych pojazdów i w cieplejszym klimacie.
Olej 15W50 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 10W40 oferuje lepszy rozruch w niższych temperaturach dzięki niższej lepkości.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 15W50 lepiej sprawdza się w ekstremalnie wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 10W40 jest bardziej oszczędny w codziennym użytkowaniu, szczególnie w umiarkowanych warunkach klimatycznych.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 15W50 oferuje większą odporność na obciążenia w trudnych warunkach i podczas intensywnej pracy.
- Zastosowanie: 10W40 sprawdzi się w codziennej eksploatacji, a 15W50 w pojazdach pracujących w wysokich temperaturach i pod dużym obciążeniem.
Olej 5W30 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 5W30 znacznie lepiej sprawdza się przy niskich temperaturach.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 10W40 oferuje lepszą ochronę w wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 5W30 pozwala na lepszą oszczędność paliwa, szczególnie w nowoczesnych silnikach benzynowych.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W40 jest bardziej odporny na długotrwałe obciążenia i wyższe temperatury.
- Zastosowanie: 5W30 jest polecany do nowoczesnych pojazdów używanych w zmiennych warunkach klimatycznych, a 10W40 do starszych pojazdów i w cieplejszym klimacie.
Czy można mieszać oleje silnikowe 10W40 z innymi olejami?
Klasa lepkości SAE | Kompatybilność |
---|---|
Mieszanie oleju 10W40 z 10W40 (innego producenta) | Tak, jeśli oleje spełniają te same normy oraz specyfikacje |
Mieszanie oleju 5W40 z 10W40 | Jest dopuszczalne, choć różnica w lepkości może nieznacznie wpłynąć na zachowanie silnika w różnych temperaturach |
Mieszanie oleju 10W40 z 15W40 | Jest dopuszczalne, ale wyższa lepkość oleju 15W40 w niskich temperaturach może utrudnić zimny start |
Chociaż mieszanie niektórych olejów jest dopuszczalne, najlepiej unikać tego, jeśli to możliwe, i stosować oleje o jednakowych parametrach oraz zgodne ze specyfikacją techniczną pojazdu.
Сo ile wymieniać olej 10W40
Olej silnikowy 10W40 należy wymieniać co 7000 – 15 000 km lub co 6 – 12 miesięcy, w zależności od intensywności eksploatacji pojazdu oraz zaleceń producenta. Częstsza wymiana jest wskazana w przypadku jazdy w trudnych warunkach, takich jak częste korki, jazda z przyczepą lub częste uruchamianie zimnego silnika.
Gdzie kupić oleje silnikowe SAE 10W-40
Czy zabrakło Tobie oleju silnikowego? Nie martw się: u nas możesz w ciągu zaledwie kilku minut zamówić olej silnikowy SAE 10W-40 w rozsądnej cenie. Będziesz mile zaskoczony naszą szybką dostawą.
Olej 10W40: jaki to olej i zastosowanie
Właściwości | Oznaczenie |
---|---|
Rodzaj chemiczny | olej półsyntetyczny, olej syntetyczny |
Rekomendacje producenta | ALLISON C4, Afnor NF E 48-603 HM, Afnor NF E 48-603 HV, BMW Longlife-98, CASE I H MS-1206 |
Specyfikacje | ACEA A2, ACEA A3, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, ACEA B3 |
Rodzaj paliwa | diesel, benzyna |
Popularni producenci | MANNOL, CASTROL, MOTUL, LIQUI MOLY, MOBIL |
Ile kosztuje 1 litr oleju 10W40?
Cena oleju 10W40 waha się od 17,14 zł do 61,69 zł za litr:
- Najtańszy olej 10W40 kosztuje 17,14 zł za litr.
- Najdroższy olej 10W40 kosztuje 61,69 zł za litr.