Plus
Wypróbuj konto Premium
0   Artykułów
#
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci do swojego samochodu

Chłodnica wody zamów tanio

Ogromny wybór marek auto Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci online

Chłodnica wody do Top marek samochodów

Chłodnica silnika najwyższej jakości: Najlepsi producenci

  • VAICO Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci katalog
  • RIDEX Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci katalog
  • NRF Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci katalog
  • NISSENS Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci katalog
  • ABAKUS Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci katalog
  • AKS DASIS Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci katalog
  • Oryginalne VAN WEZEL Chłodnica wody
  • Oryginalne THERMOTEC Chłodnica wody
  • Oryginalne MAHLE ORIGINAL Chłodnica wody
  • Oryginalne PRASCO Chłodnica wody
  • Oryginalne STARK Chłodnica wody
  • Oryginalne VALEO Chłodnica wody
  • HELLA
  • DIEDERICHS
  • DENSO
  • FRIGAIR
  • MAXGEAR
  • TOPRAN
  • TYC
  • VEMO
  • MAGNETI MARELLI
  • JP GROUP
  • VIKA
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Więcej

Najczęściej kupowane produkty: Chłodnica cieczy

Słynne części zamienne z kategorii Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
-25%
RIDEX Chłodnica wody 470R0003
Chłodnica, układ chłodzenia silnika
Numer artykułu: 470R0003
233,89 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna
  • Materiał: Aluminium, Tworzywo sztuczne
  • Szerokość [mm]: 380
  • Wylot - Ø [mm]: 32,0
  • Dolot - Ø [mm]: 32,0
  • Materiał żeber chłodzących: Aluminium
  • Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące połączone mechanicznie
  • Materiał zbiornika wody (chłodnica): Tworzywo sztuczne
  • Grubość [mm]: 24
  • Ogrzewanie / chłodzenie: dla pojazdów bez chłodnicy oleju
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Szerokość sieci [mm]: 550
  • RIDEX  Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu  470R0003
  • Nasza cena   233,89 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
RIDEX Chłodnica silnika 470R0006
Chłodnica, układ chłodzenia silnika
Numer artykułu: 470R0006
410,19 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna
  • Wymiary radiatora: 580x438x32 [mm]
  • Wylot - Ø [mm]: 38
  • Dolot - Ø [mm]: 38
  • Materiał żeber chłodzących: Aluminium
  • Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
  • Materiał zbiornika wody (chłodnica): Tworzywo sztuczne
  • Ogrzewanie / chłodzenie: dla pojazdów bez chłodnicy oleju
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez czujnika
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • alternatywnie
  • Długość sieci [mm]: 580
  • Szerokość sieci [mm]: 445
  • Głębokość sieci [mm]: 24
  • RIDEX  Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu  470R0006
  • Nasza cena   410,19 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
RIDEX Chłodnica cieczy 470R0012
Chłodnica, układ chłodzenia silnika
Numer artykułu: 470R0012
246,66 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Materiał: Aluminium
  • Szerokość [mm]: 433
  • Wylot - Ø [mm]: 32
  • Dolot - Ø [mm]: 32
  • Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
  • Grubość [mm]: 31
  • Wysokość [mm]: 647
  • RIDEX  Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu  470R0012
  • Nasza cena   246,66 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
RIDEX Chłodnica cieczy chłodzącej 470R0010
Chłodnica, układ chłodzenia silnika
Numer artykułu: 470R0010
198,22 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Szerokość [mm]: 414
  • Materiał żeber chłodzących: Aluminium
  • Grubość [mm]: 23
  • Wysokość [mm]: 650
  • Ø wylotu 1 [mm]: 32
  • Ø dolotu 1 [mm]: 32
  • RIDEX  Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu  470R0010
  • Nasza cena   198,22 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Chłodnica układ chłodzenia silnika DENSO DRM23100
Moduł chłodzący
Numer artykułu: DRM23100
901,52 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Masa [g]: 3125
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez osuszacza
  • Długość sieci [mm]: 510
  • Szerokość sieci [mm]: 382
  • Głębokość sieci [mm]: 16, 18
  • DENSO  Moduł chłodzący
  • Numer artykułu  DRM23100
  • Nasza cena   901,52 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci HELLA 8MK 376 716-244
Chłodnica, układ chłodzenia silnika
Numer artykułu: 8MK 376 716-244
433,27 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Skrzynia biegów manualna
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z/bez klimatyzacji
  • Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
  • Długość sieci [mm]: 580
  • Szerokość sieci [mm]: 445
  • Głębokość sieci [mm]: 32
  • HELLA  Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu  8MK 376 716-244
  • Nasza cena   433,27 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Chłodnica wody VALEO 731847
Chłodnica, układ chłodzenia silnika
Numer artykułu: 731847
446,18 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Materiał: Aluminium
  • Wylot - Ø [mm]: 34
  • Dolot - Ø [mm]: 34
  • Ciężar [kg]: 4,91
  • Rodzaj korpusu: obudowa z tworzywa sztucznego
  • Ogrzewanie / chłodzenie: dla pojazdów z chłodnicą oleju
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z termostatem
  • Głębokość sieci [mm]: 23
  • Szerokość sieci [mm]: 366
  • Długość sieci [mm]: 607
  • VALEO  Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu  731847
  • Nasza cena   446,18 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Chłodnica silnika HELLA 8MK 376 888-784
Chłodnica, układ chłodzenia silnika
Numer artykułu: 8MK 376 888-784
223,89 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Skrzynia biegów manualna
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z/bez klimatyzacji
  • Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące połączone mechanicznie
  • Długość sieci [mm]: 650
  • Szerokość sieci [mm]: 415
  • Głębokość sieci [mm]: 23
  • HELLA  Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu  8MK 376 888-784
  • Nasza cena   223,89 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci: wybierz z 53032 opcji na AUTODOC

Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci od 55 producentów w cenie od 3,23 PLN do 50955,07 PLN

Najlepiej sprzedające się produkty:
DRM23100 54668 8MK 376 711-271 DCM1668 883765 8658006
Od popularnych producentów:
VAICO RIDEX NRF NISSENS ABAKUS AKS DASIS
Do popularnych marek samochodów:
AUDI BMW VW MERCEDES-BENZ OPEL FORD
Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci – dane techniczne:
Dolot - Ø [mm]: Wylot - Ø [mm]: Szerokość [mm]:
38 32 38 32 380 399
35 45 35 45 415 433
34 40 34 40 414 -

Dowiedź się więcej o Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.

Chłodnica wody jest przeznaczona do odprowadzania ciepła nadmiernego od silnika do atmosfery. Element jest częścią układu chłodzenia silnika.

Rodzaje chłodnic wody
  • Z rurkami okrągłymi. Jedyną przewagą tego rodzaju chłodnicy jest niska cena. Wady – mała powierzchnia wymiany ciepła, konieczność stosowania uszczelek wysokiej jakości i niewielka rezerwa wytrzymałości.
  • Z rurkami owalnymi. Ten rodzaj posiada wielką powierzchnię wymiany ciepła, przy tym koszt nie jest zbyt wysoki, jednak ilość producentów tego rodzaju jest ograniczona. Jakość uszczelek też musi być wysoka.
  • Wykonane według technologii spiekania. Chłodnicy posiadają wysoki poziom wytrzymałości i twardości, oraz posiadają wielką powierzchnię wymiany ciepła. Uszczelki mniej podlegają uszkodzeniom. Cena części jest dość wysoka.
  • W całości z aluminium. Najdroższy rodzaj chłodnic. Cena – jedyna wada. Przewagi: świetna wymiana ciepła, twardość i wytrzymałość.
Budowa chłodnicy wody

Konstrukcja zawiera zbiorniki dolny i górny, oraz rdzeń – bezpośrednie miejsce chłodzenia płynu cyrkulującego. Rdzeń stanowi wielką ilość rur mosiężnych albo aluminiowych z cienkimi ściankami i żeberkami z aluminiowych albo mosiężnych taśm gofrowanych dla lepszej wymiany ciepła. Rurki łączą górne i tylne króćce chłodnicy. Płyn chłodzący cyrkuluje w sieci kanałów w ściankach silnika, zabiera ciepło nadmierne, i przechodząc przez rurki chłodnicy, się ochładza. Cykl się powtarza póki silnik działa.

Porady dotyczące eksploatacji chłodnicy wody
  1. Wymieniaj płyn chłodzący przynajmniej jeden raz w 2-3 lata. To zwiększy czas eksploatacji chłodnicy.
  2. Stosuj tylko sprawdzony płyn chłodzący, aby uniknąć korozji i zablokowania rur chłodnicy.
  3. Przy pogorszeniu pracy układu chłodzącego, trzeba sprawdzić chłodnicę: podczas ruchu do żebrowanej powierzchni trafiają owady, brud, kurz i przedmioty obce, co pogarsza wymianę ciepła.
  4. Wykrywszy ślady przecieku na chłodnicy, trzeba sprawdzić ją na uszkodzenia.
  5. Nie zapominaj o to, że regularna profilaktyka chłodnicy zwiększy czas jej eksploatacji.
  6. Warto przeprowadzać przegląd i diagnostykę chłodnicy raz w półroku.
Uszkodzenia chłodnicy wody
  • zanieczyszczenia rdzenia;
  • zablokowanie rurek rdzenia;
  • uszkodzenie całości.
Objawy uszkodzenia chłodnicy wody
  • przeciek rdzenia;
  • przegrzew silnika;
  • nadmierne zużycie płynu chłodzącego.
Przyczyny uszkodzenia chłodnicy wody
  • trafienie przedmiotów obcych do rdzenia chłodnicy;
  • uszkodzenia mechaniczne;
  • korozja;
  • styczność powierzchni chłodnicy z dmuchawą chłodzącą;
  • zużycie;
  • stosowanie płynu chłodzącego niskiej jakości;
  • osady na wewnętrznych ściankach rurek chłodnicy;
  • przeciek zbiornika rozprężnego albo rdzenia;
  • długi postój samochodu;
  • zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia.
Naprawa chłodnicy wody

Przeciek chłodnicy – najbardziej rozpowszechniony problem tej części. Nieznaczne przecieki można usunąć za pomocą płynów specjalnych, zaciągających mikroszczeliny. Otwory o większym rozmiarze są usuwane za pomocą spawania albo lutowania. Skrajnie nie poleca się robić tego samodzielnie, jeżeli nie masz doświadczenia. Optymalny wariant – zwrócić się do warsztatu samochodowego.

Osady wewnętrzne są usuwane za pomocą przemywania elementu specjalnymi środkami. Przemywanie należy wykonywać w kierunku przeciwległym cyrkulacji płynu chłodzącego.

Przy nieznacznym uszkodzeniu mechanicznym chłodnicy, specjaliści stacji obsługi samochodów będą mogli wyprostować część. Jeżeli nie można zrobić tego, to część musi być wymieniona.

Wymiana chłodnicy wody

Uszkodzone rury chłodnicy prawie nie podlegają naprawie. Jeżeli powierzchnia uszkodzenia jest dość wielka, to rozwiązać problem można tylko przez wymianę. Przy zanieczyszczeniu rur można przemyć je wodą albo przewijać potokiem powietrza pod ciśnieniem. Można zrobić to samodzielnie.

Kupować części zamienne z Autodoc jest korzystnie

Oferujemy nie tylko szeroki wybór części zamiennych od światowo znanych marek, oraz świetną możliwość oszczędzić. Przystępne ceny, system korzystnych ofert, akcji i zniżek, bezpłatna przesyłka – zawsze dbamy o swoich klientach. Z ponad miliona ofert, musisz wybrać maksymalnie pasującą i przez kilka kliknięć złożyć zamówienie. Kupuj u nas – kupuj razem z nami!

faq
Dlaczego samochód potrzebuje chłodnicy i jak ona działa?

Dana część wykorzystywana jest w układzie chłodzenia silnika oraz układzie smarowania, hydraulicznym wspomaganiu kierowniczym oraz skrzyni biegów. Jest ona skonstruowana w celu zmniejszenia temperatury płynu chłodniczego lub oleju. Chłodnica zbudowana jest z dwóch zbiorników oraz znajdującym się między nimi rdzeniem. Rdzeń wykonany jest z wielu rurek, przez które przepływa płyn roboczy. Są one przyspawane do blaszanych lub falistych żeber, które mają styczność z powietrzem i zapewniają prawidłowe odprowadzanie ciepła. Chłodzenie osiągnięte zostaje przez strumień dolatującego powietrza w trakcie jazdy autem. Czasami dodatkowo wykorzystywany jest w tym celu wentylator.

Dlaczego dolny przewód chłodnicy jest zimny?

W momencie odpalenia nierozgrzanego silnika, zwłaszcza podczas zimy, zawór termostatu znajduje się w pozycji zamkniętej, przez co płyn chłodniczy przepływa w małym obiegu omijając chłodnicę. Pomaga to w szybszym osiągnięciu przez jednostkę napędową temperatury roboczej. Dlatego też dolny przewód chłodnicy jest zimny – podgrzany płyn chłodniczy w ogóle przez niego nie przepływa.

W momencie, gdy silnik osiąga swoją temperaturę roboczą, zawór termostatu ulega całkowitemu lub częściowemu otwarciu. Gorący płyn chłodniczy przepływa przez chłodnicę, a jej dolny przewód nagrzewa się. Jeśli tak się nie dzieje, Twój samochód może posiadać następujące problemy:

  • zatkane przewody;
  • korki powietrza we wnętrzu przewodów;
  • uszkodzoną pompę wody;
  • zakleszczony termostat.

Dokładniejsza diagnostyka samochodu może zostać dokonana wyłącznie w warsztacie samochodowym.

Jakie można wymienić przyczyny powstawania korków powietrza w układzie chłodzenia?

W większości przypadków korki powietrza spowodowane są:

  • zatkanym zaworem wlotowym korka chłodnicy lub korka zbiornika wyrównawczego.
  • niewielkimi pęknięciami przewodów, cieknącymi połączeniami, poluzowanym korkiem zbiornika wyrównawczego.
  • wrzącym płynem chłodniczym, który ma kontakt z powietrzem.
  • uszkodzoną uszczelką głowicy cylindrów, skutkującą ingerencją spalin do wnętrza układu.
  • nieprawidłowym odpowietrzeniem układy po dokonaniu prac naprawczych.