Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci do samochodu
Chłodnica wody do samochodu:
online cena od sklep internetowy AUTODOC
Kupić chłodnica silnika od topowych marek
Chłodnica wody do najpopularniejszych samochodów:
Chłodnica wody do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Chłodnica silnika w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
Chłodnica wody : która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Chłodnica silnika pochodzą od następujących marek:
- NRF
- NISSENS
- AKS DASIS
- MAHLE ORIGINAL
- ABAKUS
Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci waha się od 258 zł do 4070 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci: przydatne informacje
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
1114201400 | 506750A | AC257817 | 52110 | 734332 | 526717 |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | NRF | NISSENS | AKS DASIS | MAHLE ORIGINAL | ABAKUS |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci – dane techniczne | |||||
Dolot - Ø [mm] | Ø wylotu [mm] | Materiał | |||
32 | 28 | 32 | 28 | Aluminium | Tworzywo sztuczne |
36 | 34 | 36 | 34 | Miedź | mosiądz |
35 | 40 | 35 | 40 | - | - |
Dowiedź się więcej o Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Chłodnica wody jest przeznaczona do odprowadzania ciepła nadmiernego od silnika do atmosfery. Element jest częścią układu chłodzenia silnika.
Rodzaje chłodnic wody- Z rurkami okrągłymi. Jedyną przewagą tego rodzaju chłodnicy jest niska cena. Wady – mała powierzchnia wymiany ciepła, konieczność stosowania uszczelek wysokiej jakości i niewielka rezerwa wytrzymałości.
- Z rurkami owalnymi. Ten rodzaj posiada wielką powierzchnię wymiany ciepła, przy tym koszt nie jest zbyt wysoki, jednak ilość producentów tego rodzaju jest ograniczona. Jakość uszczelek też musi być wysoka.
- Wykonane według technologii spiekania. Chłodnicy posiadają wysoki poziom wytrzymałości i twardości, oraz posiadają wielką powierzchnię wymiany ciepła. Uszczelki mniej podlegają uszkodzeniom. Cena części jest dość wysoka.
- W całości z aluminium. Najdroższy rodzaj chłodnic. Cena – jedyna wada. Przewagi: świetna wymiana ciepła, twardość i wytrzymałość.
Konstrukcja zawiera zbiorniki dolny i górny, oraz rdzeń – bezpośrednie miejsce chłodzenia płynu cyrkulującego. Rdzeń stanowi wielką ilość rur mosiężnych albo aluminiowych z cienkimi ściankami i żeberkami z aluminiowych albo mosiężnych taśm gofrowanych dla lepszej wymiany ciepła. Rurki łączą górne i tylne króćce chłodnicy. Płyn chłodzący cyrkuluje w sieci kanałów w ściankach silnika, zabiera ciepło nadmierne, i przechodząc przez rurki chłodnicy, się ochładza. Cykl się powtarza póki silnik działa.
Porady dotyczące eksploatacji chłodnicy wody- Wymieniaj płyn chłodzący przynajmniej jeden raz w 2-3 lata. To zwiększy czas eksploatacji chłodnicy.
- Stosuj tylko sprawdzony płyn chłodzący, aby uniknąć korozji i zablokowania rur chłodnicy.
- Przy pogorszeniu pracy układu chłodzącego, trzeba sprawdzić chłodnicę: podczas ruchu do żebrowanej powierzchni trafiają owady, brud, kurz i przedmioty obce, co pogarsza wymianę ciepła.
- Wykrywszy ślady przecieku na chłodnicy, trzeba sprawdzić ją na uszkodzenia.
- Nie zapominaj o to, że regularna profilaktyka chłodnicy zwiększy czas jej eksploatacji.
- Warto przeprowadzać przegląd i diagnostykę chłodnicy raz w półroku.
- zanieczyszczenia rdzenia;
- zablokowanie rurek rdzenia;
- uszkodzenie całości.
- przeciek rdzenia;
- przegrzew silnika;
- nadmierne zużycie płynu chłodzącego.
- trafienie przedmiotów obcych do rdzenia chłodnicy;
- uszkodzenia mechaniczne;
- korozja;
- styczność powierzchni chłodnicy z dmuchawą chłodzącą;
- zużycie;
- stosowanie płynu chłodzącego niskiej jakości;
- osady na wewnętrznych ściankach rurek chłodnicy;
- przeciek zbiornika rozprężnego albo rdzenia;
- długi postój samochodu;
- zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia.
Przeciek chłodnicy – najbardziej rozpowszechniony problem tej części. Nieznaczne przecieki można usunąć za pomocą płynów specjalnych, zaciągających mikroszczeliny. Otwory o większym rozmiarze są usuwane za pomocą spawania albo lutowania. Skrajnie nie poleca się robić tego samodzielnie, jeżeli nie masz doświadczenia. Optymalny wariant – zwrócić się do warsztatu samochodowego.
Osady wewnętrzne są usuwane za pomocą przemywania elementu specjalnymi środkami. Przemywanie należy wykonywać w kierunku przeciwległym cyrkulacji płynu chłodzącego.
Przy nieznacznym uszkodzeniu mechanicznym chłodnicy, specjaliści stacji obsługi samochodów będą mogli wyprostować część. Jeżeli nie można zrobić tego, to część musi być wymieniona.
Wymiana chłodnicy wodyUszkodzone rury chłodnicy prawie nie podlegają naprawie. Jeżeli powierzchnia uszkodzenia jest dość wielka, to rozwiązać problem można tylko przez wymianę. Przy zanieczyszczeniu rur można przemyć je wodą albo przewijać potokiem powietrza pod ciśnieniem. Można zrobić to samodzielnie.
Kupować części zamienne z Autodoc jest korzystnieOferujemy nie tylko szeroki wybór części zamiennych od światowo znanych marek, oraz świetną możliwość oszczędzić. Z ponad miliona ofert, musisz wybrać maksymalnie pasującą i przez kilka kliknięć złożyć zamówienie. Kupuj u nas – kupuj razem z nami!
FAQ
Dana część wykorzystywana jest w układzie chłodzenia silnika oraz układzie smarowania, hydraulicznym wspomaganiu kierowniczym oraz skrzyni biegów. Jest ona skonstruowana w celu zmniejszenia temperatury płynu chłodniczego lub oleju. Chłodnica zbudowana jest z dwóch zbiorników oraz znajdującym się między nimi rdzeniem. Rdzeń wykonany jest z wielu rurek, przez które przepływa płyn roboczy. Są one przyspawane do blaszanych lub falistych żeber, które mają styczność z powietrzem i zapewniają prawidłowe odprowadzanie ciepła. Chłodzenie osiągnięte zostaje przez strumień dolatującego powietrza w trakcie jazdy autem. Czasami dodatkowo wykorzystywany jest w tym celu wentylator.
W momencie odpalenia nierozgrzanego silnika, zwłaszcza podczas zimy, zawór termostatu znajduje się w pozycji zamkniętej, przez co płyn chłodniczy przepływa w małym obiegu omijając chłodnicę. Pomaga to w szybszym osiągnięciu przez jednostkę napędową temperatury roboczej. Dlatego też dolny przewód chłodnicy jest zimny – podgrzany płyn chłodniczy w ogóle przez niego nie przepływa.
W momencie, gdy silnik osiąga swoją temperaturę roboczą, zawór termostatu ulega całkowitemu lub częściowemu otwarciu. Gorący płyn chłodniczy przepływa przez chłodnicę, a jej dolny przewód nagrzewa się. Jeśli tak się nie dzieje, Twój samochód może posiadać następujące problemy:
- zatkane przewody;
- korki powietrza we wnętrzu przewodów;
- uszkodzoną pompę wody;
- zakleszczony termostat.
Dokładniejsza diagnostyka samochodu może zostać dokonana wyłącznie w warsztacie samochodowym.
W większości przypadków korki powietrza spowodowane są:
- zatkanym zaworem wlotowym korka chłodnicy lub korka zbiornika wyrównawczego.
- niewielkimi pęknięciami przewodów, cieknącymi połączeniami, poluzowanym korkiem zbiornika wyrównawczego.
- wrzącym płynem chłodniczym, który ma kontakt z powietrzem.
- uszkodzoną uszczelką głowicy cylindrów, skutkującą ingerencją spalin do wnętrza układu.
- nieprawidłowym odpowietrzeniem układy po dokonaniu prac naprawczych.