Przegub wału napędowego / wały napędowe do samochodu
Obowiązkowo wybierz samochód, inaczej narażasz się na zakup części, które nie będą pasowały do Twojego auta. Prosimy zauważyć, że nasza wyszukiwarka pokazuje wyniki tylko do konkretnego typu samochodu.
Gdzie kupić produkty z kategorii przegub wału napędowego / wały napędowe do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!

Przegub wału napędowego / wały napędowe auto części do najpopularniejszych samochodów
Przegub wału napędowego / wały napędowe: części do najpopularniejszych modeli samochodów
Przegub wału napędowego / wały napędowe części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
Półosie napędowe i przeguby homokinetyczne to elementy, które zostały skonstruowane do przenoszenia momentu obrotowego ze skrzyni biegów na koła kierowane przymocowane do napędu. Zapewniają najwydajniejsze przenoszenie mocy, niezależnie od kąta skrętu kół.
Konstrukcja półosi napędowych i przegubów homokinetycznych
Półosie napędowe to metalowe pręty wyposażone w przeguby homokinetyczne znajdujące się na obu ich końcach. Przeguby są połączone z wałem za pomocą wielowypustów i zamocowane za pomocą pierścienia Segera. Wewnętrzny przegub homokinetyczny posiada wielowypust wchodzący do skrzyni biegów. Wielowypust na końcu przegubu zewnętrznego jest wyposażony w piastę koła. Osłony przegubów homokinetycznych są stosowane do ich ochrony przed czynnikami środowiskowymi oraz do zapobiegania wyciekom smaru. Montuje się je na zewnętrznej bieżni przegubu homokinetycznego i na wale za pomocą specjalnych opasek.
Przeguby homokinetyczne mogą być typu kulowego lub w formie trójramiennego krzyżaka. Pierwsze z nich zbudowane są z zewnętrznego gniazda i bieżni wewnętrznej, koszyka i kulek. Współpracujące powierzchnie gniazd i bieżni posiadają specjalne rowki, wzdłuż których poruszają się kulki. Rowki te umożliwiają poruszanie się bieżni i gniazd w różnych płaszczyznach.
Konstrukcja trójramiennego krzyżaka posiada obudowę wykonaną w formie tulipana. Krzyżak zamontowany na wale wyjściowym skrzyni biegów obraca się swobodnie wewnątrz niej. Ramiona krzyżaka są wyposażone w półkuliste rolki, które mogą się obracać dzięki łożyskom igiełkowym.
Wskazówki serwisowe
- Podczas każdego przeglądu samochodu sprawdź stan osłon przegubów i upewnij się, że ich opaski są odpowiednio zamocowane. Uszkodzone elementy należy natychmiast wymienić.
- Do ich montażu należy dokupić zestaw elastycznych osłon i specjalny stożek. Instalacja nie wymaga demontażu półosi napędowej, co jest bardzo wygodne, jeśli na przykład osłona rozerwała się podczas jazdy i nie ma czasu ani narzędzi do jej wymiany.
- Podczas jazdy po drogach o kiepskiej nawierzchni staraj się zwolnić, zanim przejedziesz przez dziury w drodze. Obciążenia spowodowane uderzeniami mają niszczący wpływ na elementy przegubów.
- Jeśli podczas wymiany osłon osi zdemontowano cały podzespół, należy dokładnie wyczyścić i nasmarować jego elementy. Używaj wyłącznie przeznaczonego do tego celu smaru, w przeciwnym razie powierzchnie współpracujące mogą ulec przedwczesnemu zużyciu.
- Nie ruszaj autem z całkowicie skręconymi kołami. Nie należy również pozostawiać samochodu zaparkowanego w ten sposób.
Objawy awarii
Kiedy przeguby homokinetyczne ulegają uszkodzeniu, samochód zaczyna się trząść, szczególnie podczas przyspieszania. Jeśli uszkodzeniu uległy kulki, bieżnie, gniazda lub łożyska krzyżaka trójramiennego, z miejsca, w którym znajduje się dana część słychać skrzypienie, zwłaszcza podczas manewrowania autem lub jazdy po kiepskiej jakości nawierzchniach drogi. Rozerwane osłony osi można wykryć podczas kontroli wizualnej. Czasami smar zaczyna wyciekać z miejsca, w którym znajduje się usterka, powodując przyklejanie się do niego brudu. Jeśli opaski są luźne, osłony osi zaczynają się poruszać wokół własnej osi.
Przyczyny awarii
Przedwczesne zużycie wewnętrznych elementów przegubu homokinetycznego może być spowodowane dużymi obciążeniami związanymi z jazdą po kiepskiej jakości drogach, trudnościami z odpaleniem silnika i hamowaniem, a także niewłaściwym tuningiem auta (gdy moc samochodu zostanie zwiększona, ale elementy układu przeniesienia napędu i zawieszenia nie zostaną ulepszone). Osłony przegubów ulegają uszkodzeniu w związku z długotrwałym narażeniem na brud, wilgoć i uszkodzenia mechaniczne. Przedostanie się wilgoci do wnętrza przegubu jest wyjątkowo niebezpieczne, jeśli smar zawiera dwusiarczek molibdenu. W bardzo wilgotnych warunkach szybko przemienia się on w materiał ścierny, powodując bardzo szybkie zużycie współpracujących ze sobą powierzchni. Wskutek bardzo mocnego uderzenia półoś napędowa może się wygiąć.
autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym możesz kupić półosie napędowe i przeguby homokinetyczne w okazyjnych cenach. Oferujemy darmową dostawę w momencie, gdy wartość Twojego zamówienia przekracza określoną kwotę.
Top 15 bestsellerów z kategorii przegub wału napędowego / wały napędowe w korzystnej cenie
Zalecane przez nas części zamienne z kategorii Przegub wału napędowego / wały napędowe. To są najbardziej sprzedawane części zamienne. Kup nasze bestsellery albo odkryj dla siebie mnóstwo innych atrakcyjnych ofert.








