Opony motocyklowe
- Samochód osobowy
- Terenowe/4x4/SUV
- Lekka ciężarówka
- Сiężarówka
- Motocykl
Poszukiwanie Opony motocyklowe uwzględniając jej rozmiar:

-
-28%406,40 PLNOszczędzasz 158,04 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%568,03 PLNOszczędzasz 220,90 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%649,79 PLNOszczędzasz 252,70 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%331,28 PLNOszczędzasz 128,83 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%262,39 PLNOszczędzasz 102,04 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%744,05 PLNOszczędzasz 289,35 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%427,66 PLNOszczędzasz 166,31 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%624,67 PLNOszczędzasz 242,93 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%470,53 PLNOszczędzasz 182,98 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%547,53 PLNOszczędzasz 212,93 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%831,80 PLNOszczędzasz 323,48 PLN + Bezpłatna dostawa
-
-28%502,15 PLNOszczędzasz 195,28 PLN + Bezpłatna dostawa
Przejdź do wyboru najlepszych marek opony
Najbardziej popularne rozmiary opony do motoru
- 130/70 R17
- 130/80 R17
- 150/70 R17
- 130/70 R12
- 120/70 R17
- 160/60 R17
- 100/80 R17
- 120/70 R12
- 130/90 R15
- 140/70 R17
- 110/70 R17
- 130/90 R16
- 130/60 R13
- 110/80 R17
- 110/80 R18
- 110/80 R19
- 100/90 R19
- 110/90 R19
- 100/90 R18
- 130/70 R13
Opony motocyklowe zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczny kontakt pojazdu z nawierzchnią drogi, zapewniając jego sterowność i przyczepność na drodze. Różnią się one znacznie od opon samochodowych, o czym świadczą ich oznaczenia.
Cechy opon motocyklowych
- Bieżnik wieloskładnikowy. W przeciwieństwie do opon samochodowych do jazdy używa się nie tylko centralnej części opon motocyklowych, ale także ścian bocznych. To właśnie te drugie są odpowiedzialne za dobrą przyczepność na drodze podczas wykonywania manewrów przy przechyłach motocykla. W celu uzyskania optymalnej równowagi między właściwościami przyczepności i odpornością na zużycie centralna część opony jest często wykonana z mieszanki twardej gumy, a boki są wykonane z miękkiej gumy.
- Dętkowe/bezdętkowe. W obecnych czasach opony dętkowe są rzadko wykorzystywane w przemyśle samochodowym, natomiast dość często są stosowane w dwukołowych pojazdach silnikowych. Z reguły wyposażone są w nie felgi wieloszprychowe. Czasami można je znaleźć na felgach ze stopów metali lekkich. Są dość tanie, mają wytrzymałe ściany boczne i idealnie nadają się do jazdy w terenie. Oznaczone są jako TT (Tube Type). W katalogach producentów opon do motocykli istnieje również wariant opon bezdętkowych. Nadają się one wyłącznie do felg ze stopów metali lekkich i charakteryzują się lekką wagą. W przypadku przebicia powietrze wydostaje się z nich znacznie wolniej. Tego typu opony oznaczone są jako TL (Tubeless).
- Struktura osnowy. W zależności od orientacji nitek kordu opony motocyklowe mogą być diagonalne lub radialne. Opony diagonalne, których już praktycznie nie używa się samochodach, występują dość często w motocyklach, szczególnie w ciężkich chopperach i cruiserach. Wyróżniają się niską ceną i dużą odpornością na uszkodzenia ściany bocznej. Radialne są bardziej zaawansowane: są stosunkowo lekkie, wytrzymują duże obciążenia, są odporne na przegrzanie i cechują się dużą wydajnością.
- Zależność pomiędzy wzorem bieżnika i rozmiarem opony na osi, do której opona jest przeznaczona. Wiele modeli opon motocyklowych jest przeznaczonych wyłącznie do montażu na tylnej lub przedniej osi, co potwierdzają ich oznaczenia: Rear Wheel (ogumienie na oś tylną), F lub Front Wheel (na oś przednią) oraz Front Wheel Only (wyłącznie na oś przednią).
- Dodatkowe oznaczenia. Poza informacją o wysokości i szerokości przekroju poprzecznego opony, średnicy felgi i daty produkcji, opony motocyklowe często posiadają oznaczenie określające liczbę i materiał, z którego zrobione są kordy osnowy i ściany boczne. Przykładowo Tread 2 PL-Steel oznacza, że zastosowano w nich dwuwarstwowy stalowy kord. Oznaczenie Sidewall 2 Rayon wskazuje na to, że opona ma dwuwarstwowe ściany boczne wykonane z wiskozy. Czasami podana jest sztywność opony, np.: K0 jest bardzo miękka, K1 - miękka, a K2 - średnio-sztywna.
3 wskazówki dla uniknięcia błędów przy zakupie opon motocyklowych
- Wybieraj produkty w zależności od typu pojazdu i warunków jego eksploatacji. Wszystkie opony motocyklowe można podzielić na:
- Do użytku ogólnego. Kategorie ta reprezentowana jest przez opony motocyklowe używane na co dzień na drogach publicznych. Można je stosować na autostradach, drogach gruntowych i w terenie lub w cyklu łączonym.
- Dla określonych celów. Należą do nich produkty motocrossowe i wyścigowe.
Motocykle wyścigowe nie mogą być wyposażone w opony do użytku ogólnego, które bardzo szybko się psują ze względu na duże prędkości i przegrzanie. Jednocześnie opony wyścigowe zamontowane na motocyklach szosowych nie nagrzeją się do optymalnej temperatury. W wyniku tego bieżnik będzie się ślizgał z powodu braku przyczepności na drodze, co również doprowadzi do jego przedwczesnego zużycia. Należy również wziąć pod uwagę porę roku, do której opony są przeznaczone.
- Kupuj wyłącznie opony motocyklowe o rozmiarze zalecanym przez producenta. Samodzielna modyfikacja ustawień fabrycznych może być przyczyną wypadku.
- Sprawdź datę produkcji. Jest ona zapisana na ścianie bocznej jako 4-cyfrowa liczba otoczona kółkiem. Pierwsze dwie cyfry oznaczają tydzień produkcji, a dwie ostatnie - rok produkcji. Maksymalny okres przechowywania i trwałości produktów wynosi średnio 5 lat.
Autodoc.pl to duży sklep online z oponami motocyklowymi
Chcesz kupić wysokiej jakości opony motocyklowe w korzystnej cenie? Zostań klientem naszego sklepu internetowego. Oferujemy:
- korzystne ceny i liczne promocje,
- fachowe doradztwo kompetentnych specjalistów,
- proste kroki składania zamówienia,
- szybką dostawę.