Pasek rozrządu do samochodu
Gdzie kupić produkty z kategorii pasy zębate do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!

Kupić paski zębate od topowych marek
Pasy zębate do najpopularniejszych samochodów:
Pasy zębate do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Paski zębate w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Pasek rozrządu. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Pasek rozrządu i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.


















Pasy zębate : która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Paski zębate pochodzą od następujących marek:
- GATES
- CONTITECH
- BOSCH
- SKF
- DAYCO
Pasek rozrządu: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Pasek rozrządu waha się od 36 zł do 391 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Pasek rozrządu: przydatne informacje
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
1 987 949 018 | CT1143 | 94709 | CT1204 | CT1218 | T275 |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Pasek rozrządu – dane techniczne | |||||
Liczba zębów | Długość [mm] | Materiał | |||
132 | 121 | 1056 | 1153 | Włókno szklane | HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk) |
54 | 123 | 270 | 1086 | - | - |
129 | 114 | 991 | 838 | - | - |
Dowiedź się więcej o Pasek rozrządu - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Pasek rozrządu jest elementem synchronizującym obrót wału korbowego i wałka rozrządu silnika samochodu. W zależności od konstrukcji pojazdu i układu komory silnika może on także napędzać inne podzespoły, jak np. pompę wody.
Rodzaje
Elementy różnią się między sobą długością, szerokością i konfiguracją zębów. Te specyfikacje muszą dokładnie odpowiadać danym technicznym pojazdu. Paski rozrządu mogą różnić się między sobą również materiałem, z którego są wykonane. Każdy producent stosuje swoją autorską formułę. Zazwyczaj części mają wielowarstwową strukturę, która zapewnia ich elastyczność, wytrzymałość i odporność na zużycie.
Wskazówki eksploatacyjne
Należy monitorować stan pokrywy ochronnej, aby zapewnić długą żywotność części i bezawaryjną pracę układu rozrządu. Wymień ją, jeśli jest uszkodzona, aby zapobiec przedostawaniu się brudu i ciał obcych pomiędzy pasek rozrządu a koło pasowe. Natychmiast usuwaj wycieki spod maski samochodu. Regularnie sprawdzaj napięcie paska i w razie potrzeby je reguluj. Podczas wymiany elementu należy zawsze montować nowe rolki, używając odpowiednich narzędzi. Przeprowadzanie wymiany zaleca się co około 50 000 kilometrów. Jeśli chodzi o interwały serwisowe, najlepiej polegać na zaleceniach producenta, które można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu. Ponadto niezwykle ważne jest monitorowanie stanu paska alternatora: w przypadku jego zerwania istnieje ryzyko uszkodzenia kół pasowych paska rozrządu i samego paska.
Objawy awarii
W przypadku zbyt niskiego napięcia komponent może zacząć się ześlizgiwać z zębów. Prowadzi to do awarii układu zapłonowego, powodując większe niż zwykle wibracje silnika, utratę mocy i trudności w odpaleniu jednostki napędowej. Z rury wydechowej może zacząć wydobywać się czarny dym, który wskazuje na wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej. Zużyciu, rozwarstwieniu i pękaniu części mogą towarzyszyć nietypowe dźwięki, których charakter jest związany z prędkością obrotową silnika. Wyciekający olej lub płyn chłodniczy w pobliżu obszaru napędu może wskazywać na obecność smaru na pasku. Jeśli silnik nie uruchamia się, a rozrusznik pracuje, możliwe jest, że pasek rozrządu uległ przetarciu, powodując wygięcie zaworów. Wiele usterek można wykryć podczas kontroli wizualnej części. Należą do nich wyszczerbienia zębów, pęknięcia i ślady zużycia między zębami, zniszczenie krawędzi itp.
Przyczyny awarii
Wiele usterek, takich jak ścieranie zębów, zużycia lub wgniecenia na ich powierzchni jest spowodowanych niewystarczającym napięciem paska rozrządu. Nadmierne napięcie paska jest również niebezpieczne, ponieważ prowadzi do pęknięcia paska, a także do zużycia powierzchni między zębami. Pęknięcia w tylnej części paska mogą być spowodowane nagłą zmianą temperatury i zużyciem rolki prowadzącej. Przesunięcie się kół pasowych prowadzi do ścinania zębów paska, a koła pasowe mogą się nagrzewać w wyniku zakleszczenia się ich łożysk. Uszkodzone uszczelki silnika również powodują nieszczelności. Pasek może także ulec uszkodzeniu w kontakcie z olejem.
autodoc.pl: tylko wysokiej jakości samochodowe części zamienne
W naszym sklepie internetowym można kupićpasekrozrządu do każdej marki i modelu samochodu. Jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze odpowiedniej części, nasi specjaliści z chęcią Ci doradzą.
Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany
Bądź pewny/a swoich internetowych zakupów! Zwróć pasek rozrządu bez podania przyczyny w ciągu 200 dni od daty zakupu i otrzymaj z powrotem swoje pieniądze. Jak? Skorzystaj z usługi Bezpieczne Zamówienie na stronie transakcji. Kosztuje to tylko 9,99 PLN.
AUTODOC dba o Ciebie! Każde zamówienie o wartości powyżej 340 PLN jest wysyłane gratis po całej przestrzeni Polska.
*Nie dotyczy części zamiennych ponadgabarytowych