Pasek rozrządu do Fiat Punto 188

Gdzie kupić produkty z kategorii pasy zębate do Fiat Punto 188 w dobrej cenie? W AUTODOC!

Pasy zębate PUNTO 188 benzyna, olej napędowy, etanol, gaz ziemny (cng), gaz samochodowy (lpg)
Najczęściej kupowane produkty: Paski zębate FIAT PUNTO (188) w dobrej cenie
Ile kosztuje Pasek rozrządu FIAT PUNTO? Możesz wybrać wśród wielu marek Paski rozrządu FIAT PUNTO 188 albo kupić inną część zamienną wysokiej jakości.















Najczęściej czytane artykuły na taki temat jak pasek rozrządu do Fiat Punto 188
Pasek rozrządu do samochodu FIAT Punto II Hatchback (188): która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Pasek rozrządu do samochodu FIAT Punto II Hatchback (188) pochodzą od następujących marek:
- RIDEX
- CONTITECH
- DAYCO
- FEBI BILSTEIN
- GATES
Ile kosztuje Pasek rozrządu do FIAT Punto II Hatchback (188)?
Cena części samochodowych z kategorii Pasek rozrządu do samochodu FIAT Punto II Hatchback (188) waha się od 61 zł do 332 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Bądź pewny/a swoich internetowych zakupów! Zwróć pasek rozrządu Fiat Punto 188 bez podania przyczyny w ciągu 200 dni od daty zakupu i otrzymaj z powrotem swoje pieniądze. Jak? Skorzystaj z usługi Bezpieczne Zamówienie na stronie transakcji. Kosztuje to tylko 10,99 PLN.
AUTODOC dba o Ciebie! Każde zamówienie o wartości powyżej 350 PLN jest wysyłane gratis po całej przestrzeni Polska.
*Nie dotyczy części zamiennych ponadgabarytowych
Pasek rozrządu FIAT PUNTO (188) - zasada działania i montaż oraz diagnostyka uszkodzeń i okresowość wymainy
Skontaktuj się z serwisem samochodowym w sprawie wymiany paska rozrządu.
Zaleca się wymienić wszystkie inne elementy mechanizmu rozrządu koła pasowe, wałki, naprężacze i jeśli to konieczne, także pompę układu chłodzenia) wraz z instalacją nowego paska rozrządu w samochodzie FIAT PUNTO (188). To pomoże zaoszczędzić na zakupie, jak również na instalacji tych części, gdyż nie będzie konieczności przeprowadzać dwa razy tej samej pracy. Ponadto, wymiana wszystkich wadliwych części gwarantuje długotrwałe i prawidłowe działanie mechanizmu rozrządu.
Po rozmontowaniu należy dokładnie sprawdzić zarówno sam pasek, jak i inne elementy mechanizmu rozrządu. Patrząc na naturę wady można rozpoznać wiele wad działania silnika.
Podczas demontażu i montażu paska rozrządu, kół pasowych i wałków, bardzo ważnym jest, żeby używać odpowiednich narzędzi. Zazwyczaj producent wyszczególnia w technicznej dokumentacji, jakie dokładnie narzędzia są niezbędne do wymiany paska. Nie zaleca się używać materiałów pod ręką, jako że możesz uszkodzić elementy mechanizmu.
Zabrania się obracać wałami silnika po demontażu paska. To może stać się przyczyną uszkodzenia zaworów. Ale w wypadku, kiedy nakręcanie silnika jest niezbędne, siła powinna zostać zastosowana na wał korbowy i nigdy na wał rozrządu.
Podczas wymiany paska rozrządu w samochodzie FIAT PUNTO (188) zaleca się sprawdzić i jeśli to konieczne, wymienić wszystkie uszczelki oleju wału rozrządu i wału korbowego. Olej docierający na powierzchnię pasa napędowego jest przyczyną jego ślizgania się i zniszczenia.
Kluczowym jest, żeby podczas instalacji stosować się do wartości momentu obrotowego wskazanych w technicznej dokumentacji samochodu FIAT PUNTO (188). W przeciwnym razie mechanizm rozrządu nie będzie działać poprawnie.
Montując nowy pasek, ważnym jest, żeby właściwie zsynchronizować wał korbowy i wał rozrządu, wyrównać znaki na ich powierzchniach z odpowiednimi znakami na obudowie silnika. Nieprawidłowa synchronizacja nie tylko zmniejsza wydajność silnika, ale może prowadzić do jego awarii.
Samochodowy pasek rozrządu powinien być instalowany w kierunku ruchu wskazówek zegara, zaczynając od koła pasowego wała korbowego. Podczas pracy unikaj uciskania lub zginania części, w przeciwnym razie jej operatywność będzie naruszona.
AUTODOC zaleca przeprowadzanie następujących czynności po wymianie paska rozrządu w pojeździe FIAT PUNTO (188):
Upewnij się, że pasek jest prawidłowo naprężony, stosując się do instrukcji podanych w technicznej dokumentacji pojazdu FIAT PUNTO (188).
Sprawdź płyny robocze i w razie konieczności uzupełnij je do niezbędnego poziomu, żeby zapewnić skuteczność i spójność ważnych jednostek i układów samochodu FIAT PUNTO (188).
Przeprowadź próbny start silnika. Pozwól mu działać przez chwilę na biegu jałowym. Jeśli wibracje są zauważalne w kabinie pasażerskiej, gwizd jest słyszalny z paska lub przy naciskaniu pedału gazu słychać trzaski w układzie wydechowym, najprawdopodobniej część jest zainstalowana nieprawidłowo.
Co ile wymiana paska rozrządu w Fiat Punto 188?
PUNTO (188) modele | Zalecany okres międzyprzeglądowy |
---|---|
Fiat Punto 188 1.2 | 155.000 km |
Fiat Punto 188 1.3 | 145.000 km |
Fiat Punto 188 1.4 | 130.000 km |
Fiat Punto 188 1.8 | 120.000 km |
Fiat Punto 188 1.9 | 150.000 km |
Ile kosztuje pasek rozrządu do Fiat Punto 188?
Nowy pasek rozrządu do Punto II Hatchback (188): cena od 61.21 do 331.97 PLN.
Fiat Punto 188: pasek czy łańcuch rozrządu?
Fiat Punto 188 ma pasek rozrządu.
Kiedy wymiana i ile wytrzymuje pasek rozrządu Fiat Punto 188 (1999 - 2012)?
Problemy z paskiem rozrządu w modelu Fiat Punto 188 (1999 - 2012) zaczynają się po przejechaniu jednego przebiegu, raz na 120.000 km.