• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 zł
Twój koszyk jest pusty

Olej silnikowy 10W40 diesel i benzyna

Olej samochodowy 10W40: Producenci
Klasa lepkości SAE
Filtrować
Oleje silnikowe 10W40 - 427 artykułów
Olej syntetyczny 10W40 4L MOTUL 7100 4T 104092
Numer artykułu: 104092
Ocen - 30
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SP
  • JASO: JASO MA2
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: 7100
  • Seria: 4T
  • Numer artykułu: 104092
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Nasza cena: 249,50 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650247311
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
249,50 zł
11,06 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

4L
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: 300V
  • Seria: Racing / Road
  • Numer artykułu: 104121
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Nasza cena: 361,00 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650017686
  • Stan: nowy
Szczegóły
Darmowa dostawa dla tego produktu
Na stanie
361,00 zł
16,01 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

Darmowa wysyłka

4L
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SN
  • JASO: JASO MA2
  • Olej: HC olej syntetyczny (krakowany hydro)
  • Linia produktów: 5000
  • Seria: 4T
  • Numer artykułu: 104056
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Nasza cena: 166,49 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650246987
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
166,49 zł
7,38 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

4L
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SP
  • JASO: JASO MA2
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: 5100
  • Seria: 4T
  • Numer artykułu: 104068
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Nasza cena: 176,99 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650017969
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
176,99 zł
7,85 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

4L
Olej mineralny 10W40 4L MOTUL 3000 4T 104046
Numer artykułu: 104046
Ocen - 5
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SM
  • JASO: JASO MA2
  • Olej: Olej mineralny
  • Linia produktów: 3000
  • Seria: 4T
  • Numer artykułu: 104046
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Nasza cena: 136,99 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650264394
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
136,99 zł
6,06 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

4L
  • Pojemność [litr]: 1
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SJ
  • JASO: JASO MB
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: Scooter Expert
  • Seria: MB 4T
  • Numer artykułu: 105935
  • Zalecenie producenta oleju: JALO M033MOT228
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Ciężar brutto [kg]: 0,991
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Rodzaj sprzęgła: dla sprzęgła suchego
  • Nasza cena: 62,49 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650255576
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
62,49 zł
62,49 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

1L
  • Pojemność [litr]: 1
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SP
  • JASO: JASO MA
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: Scooter Expert
  • Seria: MA 4T
  • Numer artykułu: 105960
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Nasza cena: 62,99 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650255668
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
62,99 zł
62,99 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

1L
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SJ
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: OUTBOARD TECH
  • Seria: 4T
  • Numer artykułu: 106354
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
  • Nasza cena: 182,99 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650021799
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
182,99 zł
6,49 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

5L
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • ACEA: ACEA E7
  • API: API CI-4, API SG
  • Rekomendacje producenta: CATERPILLAR ECF-1-A, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20076, CUMMINS CES 20078, MAN M 3275, Volvo VDS-2, Volvo VDS-3, MTU-2, CUMMINS CES 20072
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: INBOARD TECH
  • Seria: 4T
  • Numer artykułu: 106419
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Nasza cena: 139,49 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650257891
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
139,49 zł
4,95 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

5L
  • Pojemność [litr]: 1
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SL, API CF
  • Rekomendacje producenta: MB 229.1, Renault RN0700, VW 501 01, PSA B71 2300, VW 505 00
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: 2100 POWER+
  • Numer artykułu: 108648
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Nasza cena: 45,49 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650237787
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
45,49 zł
8,06 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

1L
Olej półsyntetyczny 10W40 20L MOTUL 108969
Numer artykułu: 108969
Ocen - 2
  • Pojemność [litr]: 20
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • ACEA: ACEA E7
  • API: API CI-4, API CH-4
  • Rekomendacje producenta: Mack EO-N, MAN M 3275, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, CATERPILLAR ECF-1, MTU-2
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Numer artykułu: 108969
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Nasza cena: 493,50 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 2243613959425
  • Stan: nowy
Szczegóły
Darmowa dostawa dla tego produktu
Na stanie
493,50 zł
24,68 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

Darmowa wysyłka

20L
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SP
  • JASO: JASO MA2
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: 7100
  • Seria: 4T
  • Numer artykułu: 109396
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Nasza cena: 315,50 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650292557
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie (Pozostała liczba produktów: 3)
315,50 zł
14,00 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

4L
  • Pojemność [litr]: 2
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SL
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: CLASSIC EIGHTIES
  • Numer artykułu: 110619
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Nasza cena: 95,49 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650322230
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
95,49 zł
47,75 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

2L
  • Pojemność [litr]: 2
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • Linia produktów: 300V COMPETITION
  • Seria: ESTER Core Techn.
  • Numer artykułu: 110821
  • Zalecenie producenta oleju: Above standards
  • Rodzaj połączenia: Kontener metalowy
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Nasza cena: 177,49 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650324395
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
177,49 zł
15,73 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

2L
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SP
  • JASO: JASO MA2
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: NGEN 5
  • Seria: 4T
  • Numer artykułu: 111830
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Nasza cena: 196,49 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650228736
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie (Pozostała liczba produktów: 6)
196,49 zł
8,71 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

4L
Olej półsyntetyczny 10W40 4L MOTUL NGEN 7 4T 111836
Numer artykułu: 111836
Zostawić opinię
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SP
  • JASO: JASO MA2
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: NGEN 7
  • Seria: 4T
  • Numer artykułu: 111836
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Nasza cena: 275,00 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650228736
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
275,00 zł
12,19 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

4L
10W40 4L MOTUL Racing/Off Road 112559
Numer artykułu: 112559
Zostawić opinię
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • Seria: Racing / Off Road
  • Numer artykułu: 112559
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Motocykl
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Nasza cena: 286,00 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650387789
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
286,00 zł
12,68 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

4L
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SP
  • Rekomendacje producenta: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 501 01
  • Olej: HC olej syntetyczny (krakowany hydro)
  • Linia produktów: 4100
  • Seria: Syn-nergy Spec
  • Numer artykułu: 112892
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Nasza cena: 136,99 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650406909
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
136,99 zł
4,86 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

5L
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • API: API SL, API CF
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: 4100
  • Seria: Protect
  • Numer artykułu: 113001
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Nasza cena: 137,49 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650407920
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
137,49 zł
4,87 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

5L
10W40 5L MOTUL NGEN 4 113059
Numer artykułu: 113059
Ocen - 1
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • Rekomendacje producenta: Renault RN0700, Renault RN0710, VW 501 01, VW 505 00, MB 229.3, PSA B71 2300
  • Linia produktów: NGEN
  • Seria: 4
  • Numer artykułu: 113059
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Nasza cena: 201,00 zł
  • Producent: MOTUL
  • Numer EAN: 3374650409924
  • Stan: nowy
Szczegóły
Na stanie
201,00 zł
7,13 zł za 1 litr

Cena zawiera 23% VAT

nie obejmuje kosztów dostawy

5L

Co oznacza 10W40?

Oznaczenie 10W40 odnosi się do klasy lepkości oleju silnikowego zgodnie z normą SAE i wskazuje jego właściwości w różnych temperaturach:

  • 10W – oznacza, że olej zachowuje płynność i zapewnia odpowiednie smarowanie silnika przy temperaturach do –25°C, co ułatwia rozruch w zimowych warunkach.
  • 40 – określa lepkość oleju w wysokich temperaturach roboczych. Wartość ta oznacza, że lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 100°C mieści się w przedziale od 12,5 do 16,3 mm²/s, a lepkość dynamiczna w temperaturze 150°C wynosi co najmniej 3,5 mPa·s.

Do jakich silników stosuje się olej 10W40?

Olej silnikowy o lepkości 10W40 jest często stosowany w starszych modelach samochodów oraz w jednostkach napędowych wymagających wysokiej odporności na zużycie i stabilności termicznej. Dzięki swoim właściwościom zapewnia odpowiednią ochronę w szerokim zakresie temperatur, zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Poniżej przedstawiono najpopularniejsze modele samochodów, w których stosowanie oleju o tej lepkości jest rekomendowane:

Model Silnik Dopuszczenie przez producenta Specyfikacja
Volkswagen Polo IV 1.9 SDI VW 501 01 / 505 00 ACEA A3/B3, API CF
BMW Seria 5 E39 525d (M57) BMW Special Oil ACEA B3/B4, API SL/CF
Audi A6 C5 2.4 V6 VW 500 00 / 505 00 ACEA A3/B4, API SJ
Mercedes-Benz Klasa S W220 S 320 CDI MB 229.1 / 229.3 ACEA A3/B4, API SL/CF
Opel Vectra C 2.2 DTI GM LL-B-025 ACEA B3/B4, API CF
Ford Transit V 2.4 TDCi Ford WSS-M2C917-A / WSS-M2C912-A1 ACEA A3/B4, API SL
Peugeot 406 2.0 HDi PSA B71 2295 ACEA B4, API CF
Renault Laguna II 1.9 dCi RN0710 / RN0700 ACEA B4, API SL
Toyota Avensis T25 2.0 D-4D Toyota Diesel ACEA B3/B4, API CF
Skoda Fabia I 1.4 MPI VW 501 01 / 500 00 ACEA A3, API SJ

Czym się różni olej 10W40 od innych olejów?

Olej 10W30 vs 10W40

  • Rozruch na zimno: 10W30 lepiej sprawdza się przy niższych temperaturach.
  • Ochrona w wysokich temperaturach: 10W40 zapewnia lepszą ochronę w wysokich temperaturach.
  • Zużycie paliwa: 10W30 jest bardziej paliwooszczędny w trakcie pracy dzięki niższej lepkości.
  • Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W40 radzi sobie lepiej podczas intensywnej pracy silnika i w ciężkich warunkach.
  • Zastosowanie: 10W30 jest idealny do codziennej jazdy w umiarkowanym klimacie, a 10W40 zalecany jest do cieplejszego klimatu lub starszych pojazdów.

Olej 10W40 vs 10W50

  • Rozruch na zimno: Oba oleje mają podobne właściwości w niskich temperaturach, zapewniając dobry rozruch.
  • Ochrona w wysokich temperaturach: 10W50 oferuje lepszą ochronę w ekstremalnie wysokich temperaturach.
  • Zużycie paliwa: 10W40 jest bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa w codziennej eksploatacji.
  • Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W50 lepiej chroni silnik podczas dużych obciążeń i intensywnej eksploatacji.
  • Zastosowanie: 10W40 nadaje się do codziennej jazdy, a 10W50 do pojazdów pracujących w trudnych warunkach i pod dużym obciążeniem.

Olej 15W40 vs 10W40

  • Rozruch na zimno: 10W40 lepiej sprawdza się w chłodniejszym klimacie, oferując szybszy przepływ oleju przy rozruchu.
  • Ochrona w wysokich temperaturach: Oba oleje zapewniają dobrą ochronę w wysokich temperaturach, jednak 15W40 jest bardziej stabilny.
  • Zużycie paliwa: 10W40 jest nieco bardziej efektywny pod względem zużycia paliwa dzięki niższej lepkości.
  • Ochrona przy dużych obciążeniach: 15W40 lepiej radzi sobie w starszych silnikach i pod dużym obciążeniem.
  • Zastosowanie: 10W40 jest bardziej uniwersalny, natomiast 15W40 jest zalecany do starszych pojazdów i w cieplejszym klimacie.

Olej 15W50 vs 10W40

  • Rozruch na zimno: 10W40 oferuje lepszy rozruch w niższych temperaturach dzięki niższej lepkości.
  • Ochrona w wysokich temperaturach: 15W50 lepiej sprawdza się w ekstremalnie wysokich temperaturach.
  • Zużycie paliwa: 10W40 jest bardziej oszczędny w codziennym użytkowaniu, szczególnie w umiarkowanych warunkach klimatycznych.
  • Ochrona przy dużych obciążeniach: 15W50 oferuje większą odporność na obciążenia w trudnych warunkach i podczas intensywnej pracy.
  • Zastosowanie: 10W40 sprawdzi się w codziennej eksploatacji, a 15W50 w pojazdach pracujących w wysokich temperaturach i pod dużym obciążeniem.

Olej 5W30 vs 10W40

  • Rozruch na zimno: 5W30 znacznie lepiej sprawdza się przy niskich temperaturach.
  • Ochrona w wysokich temperaturach: 10W40 oferuje lepszą ochronę w wysokich temperaturach.
  • Zużycie paliwa: 5W30 pozwala na lepszą oszczędność paliwa, szczególnie w nowoczesnych silnikach benzynowych.
  • Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W40 jest bardziej odporny na długotrwałe obciążenia i wyższe temperatury.
  • Zastosowanie: 5W30 jest polecany do nowoczesnych pojazdów używanych w zmiennych warunkach klimatycznych, a 10W40 do starszych pojazdów i w cieplejszym klimacie.

Czy można mieszać oleje silnikowe 10W40 z innymi olejami?

Klasa lepkości SAE Kompatybilność
Mieszanie oleju 10W40 z 10W40 (innego producenta) Tak, jeśli oleje spełniają te same normy oraz specyfikacje
Mieszanie oleju 5W40 z 10W40 Jest dopuszczalne, choć różnica w lepkości może nieznacznie wpłynąć na zachowanie silnika w różnych temperaturach
Mieszanie oleju 10W40 z 15W40 Jest dopuszczalne, ale wyższa lepkość oleju 15W40 w niskich temperaturach może utrudnić zimny start

Chociaż mieszanie niektórych olejów jest dopuszczalne, najlepiej unikać tego, jeśli to możliwe, i stosować oleje o jednakowych parametrach oraz zgodne ze specyfikacją techniczną pojazdu.

Сo ile wymieniać olej 10W40

Olej silnikowy 10W40 należy wymieniać co 7000 – 15 000 km lub co 6 – 12 miesięcy, w zależności od intensywności eksploatacji pojazdu oraz zaleceń producenta. Częstsza wymiana jest wskazana w przypadku jazdy w trudnych warunkach, takich jak częste korki, jazda z przyczepą lub częste uruchamianie zimnego silnika.

Gdzie kupić oleje silnikowe SAE 10W-40

Czy zabrakło Tobie oleju silnikowego? Nie martw się: u nas możesz w ciągu zaledwie kilku minut zamówić olej silnikowy SAE 10W-40 w rozsądnej cenie. Będziesz mile zaskoczony naszą szybką dostawą.


Olej 10W40: jaki to olej i zastosowanie

Właściwości Oznaczenie
Rodzaj chemiczny olej półsyntetyczny, olej syntetyczny, hc olej syntetyczny (krakowany hydro), olej mineralny
Rekomendacje producenta ALLISON C4, ALLISON TES-439, Afnor NF E 48-603 HM, Afnor NF E 48-603 HV, BMW Longlife-98
Specyfikacje ACEA A2, ACEA A2/B2, ACEA A3, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4
Rodzaj paliwa diesel, benzyna
Popularni producenci MOTUL, CASTROL, MANNOL, LIQUI MOLY, TotalEnergies

Ile kosztuje 1 litr oleju 10W40?

Cena oleju 10W40 waha się od 4,86 zł do 62,99 zł za litr:

  • Najtańszy olej 10W40 kosztuje 4,86 zł za litr.
  • Najdroższy olej 10W40 kosztuje 62,99 zł za litr.

Popularne artykuły na temat oleju silnikowego 10W40: co oznacza 10W40, różnica między klasami lepkości SAE, do jakich samochodów jest odpowiedni