Olej silnikowy 10W40 diesel i benzyna
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej syntetyczny
- Linia produktów: 7100
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 104092
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 249,50 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650247311
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Olej: Olej syntetyczny
- Linia produktów: 300V
- Seria: Racing / Road
- Numer artykułu: 104121
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Nasza cena: 361,00 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650017686
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SN
- JASO: JASO MA2
- Olej: HC olej syntetyczny (krakowany hydro)
- Linia produktów: 5000
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 104056
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Nasza cena: 166,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650246987
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: 5100
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 104068
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 176,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650017969
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SM
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej mineralny
- Linia produktów: 3000
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 104046
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 136,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650264394
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 1
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SJ
- JASO: JASO MB
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: Scooter Expert
- Seria: MB 4T
- Numer artykułu: 105935
- Zalecenie producenta oleju: JALO M033MOT228
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Ciężar brutto [kg]: 0,991
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Rodzaj sprzęgła: dla sprzęgła suchego
- Nasza cena: 62,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650255576
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 1
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: Scooter Expert
- Seria: MA 4T
- Numer artykułu: 105960
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Nasza cena: 62,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650255668
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SJ
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: OUTBOARD TECH
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 106354
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
- Nasza cena: 182,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650021799
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- ACEA: ACEA E7
- API: API CI-4, API SG
- Rekomendacje producenta: CATERPILLAR ECF-1-A, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20076, CUMMINS CES 20078, MAN M 3275, Volvo VDS-2, Volvo VDS-3, MTU-2, CUMMINS CES 20072
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: INBOARD TECH
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 106419
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 139,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650257891
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 1
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- ACEA: ACEA A3 / B4
- API: API SL, API CF
- Rekomendacje producenta: MB 229.1, Renault RN0700, VW 501 01, PSA B71 2300, VW 505 00
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: 2100 POWER+
- Numer artykułu: 108648
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 45,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650237787
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 20
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- ACEA: ACEA E7
- API: API CI-4, API CH-4
- Rekomendacje producenta: Mack EO-N, MAN M 3275, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, CATERPILLAR ECF-1, MTU-2
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Numer artykułu: 108969
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 493,50 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 2243613959425
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: 7100
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 109396
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 315,50 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650292557
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
nie obejmuje kosztów dostawy
- Pojemność [litr]: 2
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SL
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: CLASSIC EIGHTIES
- Numer artykułu: 110619
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 95,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650322230
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 2
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Linia produktów: 300V COMPETITION
- Seria: ESTER Core Techn.
- Numer artykułu: 110821
- Zalecenie producenta oleju: Above standards
- Rodzaj połączenia: Kontener metalowy
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 177,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650324395
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej syntetyczny
- Linia produktów: NGEN 5
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 111830
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 196,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650228736
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
nie obejmuje kosztów dostawy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: NGEN 7
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 111836
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 275,00 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650228736
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: Racing / Off Road
- Numer artykułu: 112559
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 286,00 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650387789
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- ACEA: ACEA A3 / B4
- API: API SP
- Rekomendacje producenta: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 501 01
- Olej: HC olej syntetyczny (krakowany hydro)
- Linia produktów: 4100
- Seria: Syn-nergy Spec
- Numer artykułu: 112892
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 136,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650406909
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SL, API CF
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: 4100
- Seria: Protect
- Numer artykułu: 113001
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 137,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650407920
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Rekomendacje producenta: Renault RN0700, Renault RN0710, VW 501 01, VW 505 00, MB 229.3, PSA B71 2300
- Linia produktów: NGEN
- Seria: 4
- Numer artykułu: 113059
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 201,00 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650409924
- Stan: nowy
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Co oznacza 10W40?
Oznaczenie 10W40 odnosi się do klasy lepkości oleju silnikowego zgodnie z normą SAE i wskazuje jego właściwości w różnych temperaturach:
- 10W – oznacza, że olej zachowuje płynność i zapewnia odpowiednie smarowanie silnika przy temperaturach do –25°C, co ułatwia rozruch w zimowych warunkach.
- 40 – określa lepkość oleju w wysokich temperaturach roboczych. Wartość ta oznacza, że lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 100°C mieści się w przedziale od 12,5 do 16,3 mm²/s, a lepkość dynamiczna w temperaturze 150°C wynosi co najmniej 3,5 mPa·s.
Do jakich silników stosuje się olej 10W40?
Olej silnikowy o lepkości 10W40 jest często stosowany w starszych modelach samochodów oraz w jednostkach napędowych wymagających wysokiej odporności na zużycie i stabilności termicznej. Dzięki swoim właściwościom zapewnia odpowiednią ochronę w szerokim zakresie temperatur, zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Poniżej przedstawiono najpopularniejsze modele samochodów, w których stosowanie oleju o tej lepkości jest rekomendowane:
| Model | Silnik | Dopuszczenie przez producenta | Specyfikacja |
|---|---|---|---|
| Volkswagen Polo IV | 1.9 SDI | VW 501 01 / 505 00 | ACEA A3/B3, API CF |
| BMW Seria 5 E39 | 525d (M57) | BMW Special Oil | ACEA B3/B4, API SL/CF |
| Audi A6 C5 | 2.4 V6 | VW 500 00 / 505 00 | ACEA A3/B4, API SJ |
| Mercedes-Benz Klasa S W220 | S 320 CDI | MB 229.1 / 229.3 | ACEA A3/B4, API SL/CF |
| Opel Vectra C | 2.2 DTI | GM LL-B-025 | ACEA B3/B4, API CF |
| Ford Transit V | 2.4 TDCi | Ford WSS-M2C917-A / WSS-M2C912-A1 | ACEA A3/B4, API SL |
| Peugeot 406 | 2.0 HDi | PSA B71 2295 | ACEA B4, API CF |
| Renault Laguna II | 1.9 dCi | RN0710 / RN0700 | ACEA B4, API SL |
| Toyota Avensis T25 | 2.0 D-4D | Toyota Diesel | ACEA B3/B4, API CF |
| Skoda Fabia I | 1.4 MPI | VW 501 01 / 500 00 | ACEA A3, API SJ |
Czym się różni olej 10W40 od innych olejów?
Olej 10W30 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 10W30 lepiej sprawdza się przy niższych temperaturach.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 10W40 zapewnia lepszą ochronę w wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 10W30 jest bardziej paliwooszczędny w trakcie pracy dzięki niższej lepkości.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W40 radzi sobie lepiej podczas intensywnej pracy silnika i w ciężkich warunkach.
- Zastosowanie: 10W30 jest idealny do codziennej jazdy w umiarkowanym klimacie, a 10W40 zalecany jest do cieplejszego klimatu lub starszych pojazdów.
Olej 10W40 vs 10W50
- Rozruch na zimno: Oba oleje mają podobne właściwości w niskich temperaturach, zapewniając dobry rozruch.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 10W50 oferuje lepszą ochronę w ekstremalnie wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 10W40 jest bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa w codziennej eksploatacji.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W50 lepiej chroni silnik podczas dużych obciążeń i intensywnej eksploatacji.
- Zastosowanie: 10W40 nadaje się do codziennej jazdy, a 10W50 do pojazdów pracujących w trudnych warunkach i pod dużym obciążeniem.
Olej 15W40 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 10W40 lepiej sprawdza się w chłodniejszym klimacie, oferując szybszy przepływ oleju przy rozruchu.
- Ochrona w wysokich temperaturach: Oba oleje zapewniają dobrą ochronę w wysokich temperaturach, jednak 15W40 jest bardziej stabilny.
- Zużycie paliwa: 10W40 jest nieco bardziej efektywny pod względem zużycia paliwa dzięki niższej lepkości.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 15W40 lepiej radzi sobie w starszych silnikach i pod dużym obciążeniem.
- Zastosowanie: 10W40 jest bardziej uniwersalny, natomiast 15W40 jest zalecany do starszych pojazdów i w cieplejszym klimacie.
Olej 15W50 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 10W40 oferuje lepszy rozruch w niższych temperaturach dzięki niższej lepkości.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 15W50 lepiej sprawdza się w ekstremalnie wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 10W40 jest bardziej oszczędny w codziennym użytkowaniu, szczególnie w umiarkowanych warunkach klimatycznych.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 15W50 oferuje większą odporność na obciążenia w trudnych warunkach i podczas intensywnej pracy.
- Zastosowanie: 10W40 sprawdzi się w codziennej eksploatacji, a 15W50 w pojazdach pracujących w wysokich temperaturach i pod dużym obciążeniem.
Olej 5W30 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 5W30 znacznie lepiej sprawdza się przy niskich temperaturach.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 10W40 oferuje lepszą ochronę w wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 5W30 pozwala na lepszą oszczędność paliwa, szczególnie w nowoczesnych silnikach benzynowych.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W40 jest bardziej odporny na długotrwałe obciążenia i wyższe temperatury.
- Zastosowanie: 5W30 jest polecany do nowoczesnych pojazdów używanych w zmiennych warunkach klimatycznych, a 10W40 do starszych pojazdów i w cieplejszym klimacie.
Czy można mieszać oleje silnikowe 10W40 z innymi olejami?
| Klasa lepkości SAE | Kompatybilność |
|---|---|
| Mieszanie oleju 10W40 z 10W40 (innego producenta) | Tak, jeśli oleje spełniają te same normy oraz specyfikacje |
| Mieszanie oleju 5W40 z 10W40 | Jest dopuszczalne, choć różnica w lepkości może nieznacznie wpłynąć na zachowanie silnika w różnych temperaturach |
| Mieszanie oleju 10W40 z 15W40 | Jest dopuszczalne, ale wyższa lepkość oleju 15W40 w niskich temperaturach może utrudnić zimny start |
Chociaż mieszanie niektórych olejów jest dopuszczalne, najlepiej unikać tego, jeśli to możliwe, i stosować oleje o jednakowych parametrach oraz zgodne ze specyfikacją techniczną pojazdu.
Сo ile wymieniać olej 10W40
Olej silnikowy 10W40 należy wymieniać co 7000 – 15 000 km lub co 6 – 12 miesięcy, w zależności od intensywności eksploatacji pojazdu oraz zaleceń producenta. Częstsza wymiana jest wskazana w przypadku jazdy w trudnych warunkach, takich jak częste korki, jazda z przyczepą lub częste uruchamianie zimnego silnika.
Gdzie kupić oleje silnikowe SAE 10W-40
Czy zabrakło Tobie oleju silnikowego? Nie martw się: u nas możesz w ciągu zaledwie kilku minut zamówić olej silnikowy SAE 10W-40 w rozsądnej cenie. Będziesz mile zaskoczony naszą szybką dostawą.
Olej 10W40: jaki to olej i zastosowanie
| Właściwości | Oznaczenie |
|---|---|
| Rodzaj chemiczny | olej półsyntetyczny, olej syntetyczny, hc olej syntetyczny (krakowany hydro), olej mineralny |
| Rekomendacje producenta | ALLISON C4, ALLISON TES-439, Afnor NF E 48-603 HM, Afnor NF E 48-603 HV, BMW Longlife-98 |
| Specyfikacje | ACEA A2, ACEA A2/B2, ACEA A3, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 |
| Rodzaj paliwa | diesel, benzyna |
| Popularni producenci | MOTUL, CASTROL, MANNOL, LIQUI MOLY, TotalEnergies |
Ile kosztuje 1 litr oleju 10W40?
Cena oleju 10W40 waha się od 4,86 zł do 62,99 zł za litr:
- Najtańszy olej 10W40 kosztuje 4,86 zł za litr.
- Najdroższy olej 10W40 kosztuje 62,99 zł za litr.