
Filtr paliwa diesel i benzyna do swojego samochodu
Filtr paliwa diesel i benzyna zamów tanio

Filtr paliwa najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Filtr paliwa do Top marek samochodów
Filtr paliwa do popularnych modeli samochodów
Najczęściej kupowane produkty: Filtr paliwa
Słynne części zamienne z kategorii Filtr paliwa. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Filtr paliwa i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.




Filtr paliwa: która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Filtr paliwa pochodzą od następujących marek:
- RIDEX
- BOSCH
- FILTRON
- CLEAN FILTER
- STARK
Filtr paliwa: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Filtr paliwa waha się od 51 zł do 187 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Wymiana Filtr paliwa: Wideo poradnik naprawy
Jak wymienić filtr paliwa w OPEL ASTRA H TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują filtr paliwa: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL, VALEO,...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
HDF296 | ADT32341 | J1332077 | ADJ132321 | PU 8013 z | PU 1018 x |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | BOSCH | FILTRON | CLEAN FILTER | STARK | MANN-FILTER |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | AUDI | BMW | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Filtr paliwa – dane techniczne | |||||
Wysokość [mm] | Średnica [mm] | Rodzaj filtra | |||
97 | 105 | 30 | 35 | Filtr przewodowy | Wkład filtra |
108 | 116 | 37 | 55 | Filtr przykręcany | ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia |
70 | 72 | 59,5 | 44 | - | - |
Dowiedź się więcej o Filtr paliwa - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Zadanie filtra paliwa – czyszczenie paliwa od brudu, maleńkich cząstek i innych ciał obcych, trafiających do zbiornika wraz z paliwem. Brak filtra może spowodować zanieczyszczenie elementów układu paliwowego, przerwy w pracy silnika i zmniejszenie rezerwy systemu wtrysku i pompy paliwowej.
Rodzaje i budowa filtrów paliwaKarburatorowe. Jakość filtrowania – 15-20 mikrometrów. Obudowa jest wykonana z nylonu przezroczystego, co pozwala kontrolować poziom zanieczyszczenia. Element filtrujący jest wykonany z celulozy tłoczonej i włókien syntetycznych.
Inżektorowe. Element nie przepuszcza do układu cząstek więcej 5-10 mikrometrów. Konstrukcja jest nieco skomplikowana przez wysoki poziom czyszczenia i wysokie ciśnienie magistrali paliwowej układu inżektorowego. Materiały obudowy – przeważnie to są stopy lekkie albo bardzo wytrzymałe plastyki.
Dieslowe. Różnica w konstrukcji przede wszystkim jest spowodowana zwiększoną zawartością wilgoci w paliwie dieslowym i czułością układu paliwowego. Podczas czyszczenia, woda, posiadając większą gęstością, osiada na dnie filtra i potem jest usuwana z układu. Niektóre modele są wyposażone w ogrzewanie, żeby zapobiec tworzeniu parafiny w paliwie przy zmniejszeniu temperatury.
Eksploatacja filtra paliwaSprawdzanie filtra paliwa jest przeprowadzane podczas planowego przeglądu technicznego. Rezerwa elementów średnio wynosi 20-60 tyś. km przebiegu w zależności od typu układu paliwowego. Niewczesna wymiana może spowodować zepsucie pompy paliwa, elementów systemu wtrysku i innych drogich części.
Uszkodzenia filtra paliwa- zanieczyszczenie;
- uszkodzenia mechaniczne;
- zużycie uszczelek i uszczelniaczy.
- strata mocy;
- zwiększony poziom zużycia paliwa;
- silnik się wyłącza;
- szarpania podczas jazdy samochodu do góry;
- silnik trudno się rozrusza;
- przecieki paliwa w miejscach połączenia.
- paliwo niskiej jakości;
- trafienie cząstek obcych do układu paliwowego;
- niewłaściwe ustanawianie;
- eksploatacja silnika na biegu jałowym w ciągu długiego okresu.
Filtr paliwa się nie wymienia, przy uszkodzeniu on musi być zupełnie wymieniony. Posiadając podstawowy zestaw narzędzi, można wykonać naprawę samodzielnie. Przede wszystkim należy zadbać o bezpieczeństwo: na wszelki wypadek przygotować gaśnicę, zmniejszyć ciśnienie w układzie paliwowym i odłączyć akumulator.
Algorytm czynności:
- odłączyć przekaźnik pompy paliwowej;
- rozruszać silnik i poczekać aż on samodzielnie się wyłączy;
- osłabić mocowania i demontować starą część;
- zainstalować nowy filtr i przekonać się w hermetyczności połączeń;
- najpierw podłączyć przekaźnik, a potem zaciski akumulatora;
- włączyć silnik i sprawdzić poprawność pracy.
Proponujemy wielki asortyment części samochodowych do wszystkich znanych marek samochodu. Wystarczy kilka minut, żeby złożyć online zmówienie, nie opuszczając miejsca pracy. Ekonomia środków, sił i czasu, wygoda i pewność w zakupach – wszystko to otrzymujesz, składając zamówienia na Autodoc.
Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany
Bardzo wysoka jakość, dobra cena