Filtr paliwa diesel i benzyna do samochodu
Filtr paliwa diesel i benzyna do samochodu:
online cena od sklep internetowy AUTODOC
Kupić filtr paliwa od topowych marek
Filtr paliwa benzyna i diesel do najpopularniejszych samochodów:
Filtr paliwa do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Filtr paliwa w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Filtr paliwa. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Filtr paliwa i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
Filtr paliwa diesel i benzyna: która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Filtr paliwa benzyna i diesel pochodzą od następujących marek:
- RIDEX
- FILTRON
- MANN-FILTER
- BOSCH
- HENGST FILTER
Filtr paliwa: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Filtr paliwa waha się od 11 zł do 440 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Jak samodzielnie wymienić filtr paliwa - instrukcja, cena
Jak wymienić filtr paliwa w OPEL ASTRA H TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują filtr paliwa: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL, VALEO,...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Popularne posty
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
KL 13 OF | 21587 | KC 6 | BS04-028 | B3W000PR | 17660 |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | FILTRON | MANN-FILTER | BOSCH | HENGST FILTER | XL |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | AUDI | BMW | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Filtr paliwa – dane techniczne | |||||
Średnica [mm] | Wysokość [mm] | Rodzaj filtra | |||
30 | 35 | 97 | 105 | Filtr przewodowy | Wkład filtra |
18 | 48 | 32 | 94 | Filtr wstępny | Filtr przykręcany |
47,5 | 36 | 108 | 52 | z szybkozłączką | ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia |
Dowiedź się więcej o Filtr paliwa - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Zadanie filtra paliwa – czyszczenie paliwa od brudu, maleńkich cząstek i innych ciał obcych, trafiających do zbiornika wraz z paliwem. Brak filtra może spowodować zanieczyszczenie elementów układu paliwowego, przerwy w pracy silnika i zmniejszenie rezerwy systemu wtrysku i pompy paliwowej.
Rodzaje i budowa filtrów paliwaKarburatorowe. Jakość filtrowania – 15-20 mikrometrów. Obudowa jest wykonana z nylonu przezroczystego, co pozwala kontrolować poziom zanieczyszczenia. Element filtrujący jest wykonany z celulozy tłoczonej i włókien syntetycznych.
Inżektorowe. Element nie przepuszcza do układu cząstek więcej 5-10 mikrometrów. Konstrukcja jest nieco skomplikowana przez wysoki poziom czyszczenia i wysokie ciśnienie magistrali paliwowej układu inżektorowego. Materiały obudowy – przeważnie to są stopy lekkie albo bardzo wytrzymałe plastyki.
Dieslowe. Różnica w konstrukcji przede wszystkim jest spowodowana zwiększoną zawartością wilgoci w paliwie dieslowym i czułością układu paliwowego. Podczas czyszczenia, woda, posiadając większą gęstością, osiada na dnie filtra i potem jest usuwana z układu. Niektóre modele są wyposażone w ogrzewanie, żeby zapobiec tworzeniu parafiny w paliwie przy zmniejszeniu temperatury.
Eksploatacja filtra paliwaSprawdzanie filtra paliwa jest przeprowadzane podczas planowego przeglądu technicznego. Rezerwa elementów średnio wynosi 20-60 tyś. km przebiegu w zależności od typu układu paliwowego. Niewczesna wymiana może spowodować zepsucie pompy paliwa, elementów systemu wtrysku i innych drogich części.
Uszkodzenia filtra paliwa- zanieczyszczenie;
- uszkodzenia mechaniczne;
- zużycie uszczelek i uszczelniaczy.
- strata mocy;
- zwiększony poziom zużycia paliwa;
- silnik się wyłącza;
- szarpania podczas jazdy samochodu do góry;
- silnik trudno się rozrusza;
- przecieki paliwa w miejscach połączenia.
- paliwo niskiej jakości;
- trafienie cząstek obcych do układu paliwowego;
- niewłaściwe ustanawianie;
- eksploatacja silnika na biegu jałowym w ciągu długiego okresu.
Filtr paliwa się nie wymienia, przy uszkodzeniu on musi być zupełnie wymieniony. Posiadając podstawowy zestaw narzędzi, można wykonać naprawę samodzielnie. Przede wszystkim należy zadbać o bezpieczeństwo: na wszelki wypadek przygotować gaśnicę, zmniejszyć ciśnienie w układzie paliwowym i odłączyć akumulator.
Algorytm czynności:
- odłączyć przekaźnik pompy paliwowej;
- rozruszać silnik i poczekać aż on samodzielnie się wyłączy;
- osłabić mocowania i demontować starą część;
- zainstalować nowy filtr i przekonać się w hermetyczności połączeń;
- najpierw podłączyć przekaźnik, a potem zaciski akumulatora;
- włączyć silnik i sprawdzić poprawność pracy.
Proponujemy wielki asortyment części samochodowych do wszystkich znanych marek samochodu. Wystarczy kilka minut, żeby złożyć online zmówienie, nie opuszczając miejsca pracy. Ekonomia środków, sił i czasu, wygoda i pewność w zakupach – wszystko to otrzymujesz, składając zamówienia na Autodoc.
Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany