Hamulce, zestaw tył i przód do samochodu
Tarcze i klocki hamulcowe tył i przód do samochodu:
online cena od sklep internetowy AUTODOC

Kupić tarcze i klocki od topowych marek
Tarcze i klocki hamulcowe przód i tył do najpopularniejszych samochodów:
Tarcze i klocki hamulcowe do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Tarcze i klocki w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Hamulce, zestaw. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Hamulce, zestaw i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.



Tarcze i klocki hamulcowe tył i przód: która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Tarcze i klocki przód i tył pochodzą od następujących marek:
- MAPCO
- VAICO
- ROADHOUSE
- BREMBO
Hamulce, zestaw: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Hamulce, zestaw waha się od 219 zł do 1429 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
47925 | 47842 | 47513 | KT 08 002 | KT 08 001 | KT 08 015 |
Od popularnych producentów: | |||||
MAPCO | VAICO | ROADHOUSE | MASTER-SPORT | BREMBO | |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Hamulce, zestaw – dane techniczne | |||||
Średnica [mm] | Grubość tarczy hamulcowej [mm] | System hamulcowy | |||
247 | 236 | 10 | 9 | ATE | LUCAS |
239 | 258 | 18 | 12 | Lucas / TRW | VAG |
232 | 253 | 12,5 | 8 | AKE | BOSCH |
Dowiedź się więcej o Hamulce, zestaw - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Zestaw hamulcowy zawiera zbiór części przeznaczonych do przywracania sprawności działania układu hamulcowego lub czasami jego tuningu. Zazwyczaj obejmuje on tarcze i klocki hamulcowe, a rzadziej zaciski, przewody i elementy montażowe.
Rodzaje
Ze względu na przeznaczenie dostępne są następujące rodzaje zestawów hamulcowych:
- Standardowe: są dobrym zamiennikiem części oryginalnych. Są w stanie przywrócić oryginalną wydajność układu hamulcowego.
- Wyczynowe: to wybór miłośników sportowego stylu jazdy. Części te są przeznaczone do dużych obciążeń. Często są montowane podczas tuningu układu hamulcowego, ponieważ umożliwiają regulację parametrów układu.
Wskazówki eksploatacyjne
Podczas montażu części z zestawu hamulcowego zawsze postępuj zgodnie z instrukcją i używaj odpowiednich narzędzi. Błędy montażowe są przyczyną wielu problemów i mogą prowadzić nawet do całkowitej awarii hamulców. Ważne jest również, aby od czasu do czasu smarować sworznie prowadzące zacisku.
Elementy układu hamulcowego wymagają regularnej kontroli wzrokowej. W przypadku wykrycia wycieków należy natychmiast dokonać diagnostyki układu, aby dowiedzieć się, co je spowodowało i usunąć usterkę. Poza tym należy monitorować grubość klocków i tarcz hamulcowych. Pamiętaj, że zabrania się nakładania past czy środków smarujących na powierzchnie cierne tych elementów. Ponadto przy stosowaniu standardowych zestawów lub fabrycznie montowanych części należy unikać agresywnego stylu jazdy, w przeciwnym razie może dojść do przegrzania i uszkodzenia hamulców. Można za to zamontować wyczynowy zestaw hamulcowy - zawiera on części, które zachowują swoje właściwości eksploatacyjne nawet w ekstremalnie wysokich temperaturach.
Objawy awarii
Ściąganie samochodu na jedną ze stron podczas hamowania może być oznaką różnych awarii: zużycia lub zabrudzenia klocków hamulcowych, zniekształcenia lub przetarcia tarcz hamulcowych, zniekształcenia zacisków, zatarcia sworzni prowadzących lub tłoczków, wycieku płynu hamulcowego z cylindra roboczego, uszkodzenia lub zatkania przewodów hamulcowych. Wyjątkowo długi skok pedału hamulca („miękkie” lub „gąbczaste” hamulce) wynika często z nieszczelności układu hamulcowego, na przykład w razie uszkodzenia przewodów lub uszczelnień tłoków i cylindra roboczego. Skrzypienie i piski mogą wskazywać na uszkodzenie okładzin ciernych. Jeśli wciśnięcie pedału i rozpoczęcie hamowania wymaga mniejszego wysiłku, oznacza to zazwyczaj, że w układzie znajduje się powietrze. Z kolei jeśli potrzebny jest większy wysiłek do wciśnięcia pedału, bardzo możliwe, że tłoczek zacisku się zaciął. Zapach spalenizny jest kolejną pośrednią oznaką informującą o zatarciu tłoczków lub sworzni prowadzących zacisku. Natomiast przegrzanie tarczy hamulcowej jest standardowym objawem zakleszczenia łożyska piasty koła.
Przyczyny awarii
Elementy zestawu hamulcowego mogą ulec uszkodzeniu, jeśli hamulce nie są serwisowane w odpowiednim czasie. Na przykład zaniedbanie smarowania sworzni prowadzących lub wymiany ich osłon przeciwpyłowych powoduje zatarcie zacisku hamulcowego. Prowadzi to do nierównomiernego zużycia tarcz i klocków hamulcowych i słabej skuteczności hamowania. Zanieczyszczony płyn hamulcowy prowadzi do gromadzenia się osadu wewnątrz układu, uszkadza przewody i uszczelki, prowadzi do zablokowania tłoczka. Agresywny styl jazdy może z kolei powodować przegrzewanie się hamulców.
autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym możesz kupić zestaw hamulcowy w okazyjnej cenie. Gwarantujemy wysoką jakość każdego produktu. Pomożemy Ci wybrać odpowiednie części zamienne i dostarczymy je jak najszybciej.