Plus
Wypróbuj konto Premium
0   Artykułów
#
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Zacisk hamulca do swojego samochodu

Zaciski hamulcowe zamów tanio

Ogromny wybór marek Zacisk hamulca lewy/prawy online
Wymiana Zacisk hamulca: Wideo poradnik naprawy
Jak wymienić przedni zacisk hamulcowy w VW GOLF 4 [TUTORIAL]

Jak wymienić zacisk hamulcowy w VW GOLF 4 TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują zacisk hamulcowy: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL,...

Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.

Zaciski hamulcowe do Top marek samochodów

  • Zacisk hamulca przednie i tylny wysokiej jakości do VW
  • Zacisk hamulca przednie i tylny wysokiej jakości do OPEL
  • Zacisk hamulca przednie i tylny wysokiej jakości do AUDI
  • Zacisk hamulca przednie i tylny wysokiej jakości do RENAULT
  • Zacisk hamulca przednie i tylny wysokiej jakości do MERCEDES-BENZ
  • Zacisk hamulca przednie i tylny wysokiej jakości do PEUGEOT
  • FORD
  • FIAT
  • HONDA
  • BMW
  • TOYOTA
  • NISSAN
  • MAZDA
  • SKODA
  • HYUNDAI
  • CITROËN
  • VOLVO
  • KIA
  • SEAT
  • MITSUBISHI
  • SUZUKI
  • CHEVROLET
  • ALFA ROMEO
  • SUBARU
  • JEEP
  • DAEWOO
  • CHRYSLER
  • SAAB
  • DAIHATSU
  • LANCIA
  • LEXUS
  • DACIA
  • MINI
  • JAGUAR
  • LAND ROVER
  • PORSCHE
  • DODGE
  • SSANGYONG
Więcej

Zacisk hamulca najwyższej jakości: Najlepsi producenci

  • Oryginalne RIDEX Zacisk hamulca
  • Oryginalne TRW Zacisk hamulca
  • Oryginalne KAMOKA Zacisk hamulca
  • Oryginalne ESEN SKV Zacisk hamulca
  • Oryginalne A.B.S. Zacisk hamulca
  • Oryginalne STARK Zacisk hamulca
  • BUDWEG CALIPER
  • BOSCH
  • MAXGEAR
  • HELLA
  • METZGER
  • LAUBER
Więcej

Najczęściej kupowane produkty: Zaciski hamulcowe

Słynne części zamienne z kategorii Zacisk hamulca. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Zacisk hamulca i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
-25%
Zaciski hamulcowe BHN275 w oryginalnej jakości
Zacisk hamulca
Numer artykułu: BHN275
344,08 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
  • Materiał: Aluminium
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • parzyste numery artykułów: BHN276
  • Średnica tłoka [mm]: 38
  • TRW  Zacisk hamulca
  • Numer artykułu  BHN275
  • Sugerowana cena producenta   458,77 PLN
  • Nasza cena   344,08 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zacisk hamulca BHS324 w oryginalnej jakości
Zacisk hamulca
Numer artykułu: BHS324
357,29 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
  • Materiał: Aluminium
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • parzyste numery artykułów: BHS325
  • Średnica tłoka [mm]: 41
  • TRW  Zacisk hamulca
  • Numer artykułu  BHS324
  • Sugerowana cena producenta   476,38 PLN
  • Nasza cena   357,29 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zaciski hamulcowe BHZ497E w oryginalnej jakości
Zacisk hamulca
Numer artykułu: BHZ497E
385,19 PLN
zawiera 23% VAT , nie obejmuje kosztów dostawy
  • Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
  • Materiał: Żeliwo
  • Ograniczenia producenta: BOSCH
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • parzyste numery artykułów: BHZ496E
  • Przestrzegać danych technicznych
  • Średnica tłoka [mm]: 57
  • TRW  Zacisk hamulca
  • Numer artykułu  BHZ497E
  • Sugerowana cena producenta   513,59 PLN
  • Nasza cena   385,19 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-25%
Zacisk hamulca BHN639E w oryginalnej jakości
Zacisk hamulca
Numer artykułu: BHN639E
507,97 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
  • Materiał: Żeliwo
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • parzyste numery artykułów: BHN640E
  • Przestrzegać danych technicznych
  • Średnica tłoka [mm]: 38
  • TRW  Zacisk hamulca
  • Numer artykułu  BHN639E
  • Sugerowana cena producenta   677,29 PLN
  • Nasza cena   507,97 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-25%
Zaciski hamulcowe BHS331 w oryginalnej jakości
Zacisk hamulca
Numer artykułu: BHS331
445,16 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
  • Materiał: Żeliwo
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • parzyste numery artykułów: BHS330
  • Średnica tłoka [mm]: 41
  • TRW  Zacisk hamulca
  • Numer artykułu  BHS331
  • Sugerowana cena producenta   593,54 PLN
  • Nasza cena   445,16 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zacisk hamulca BHN996E w oryginalnej jakości
Zacisk hamulca
Numer artykułu: BHN996E
944,61 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego
  • Materiał: Aluminium
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • parzyste numery artykułów: BHN995E
  • uwzględnić informację serwisową
  • Wyposażenie pojazdu: do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
  • Przestrzegać danych technicznych
  • Średnica tłoka [mm]: 38
  • TRW  Zacisk hamulca
  • Numer artykułu  BHN996E
  • Sugerowana cena producenta   1259,48 PLN
  • Nasza cena   944,61 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
-25%
Zaciski hamulcowe BHQ258 w oryginalnej jakości
Zacisk hamulca
Numer artykułu: BHQ258
518,56 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
  • Materiał: Żeliwo
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • parzyste numery artykułów: BHQ257
  • Średnica tłoka [mm]: 34
  • TRW  Zacisk hamulca
  • Numer artykułu  BHQ258
  • Sugerowana cena producenta   691,41 PLN
  • Nasza cena   518,56 PLN
  • Warunki  nowy
Szczegóły
-25%
Zacisk hamulca BHS1192E w oryginalnej jakości
Zacisk hamulca
Numer artykułu: BHS1192E
460,83 PLN
zawiera 23% VAT , Darmowa wysyłka
  • Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść (2-tłoczkowy)
  • Materiał: Żeliwo
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
  • parzyste numery artykułów: BHS1193E
  • dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 337
  • Przestrzegać danych technicznych
  • Średnica tłoka [mm]: 42
  • TRW  Zacisk hamulca
  • Numer artykułu  BHS1192E
  • Sugerowana cena producenta   614,44 PLN
  • Nasza cena   460,83 PLN
  • Warunki  Zregenerowana
Szczegóły
Zacisk hamulca: wybierz z 77231 opcji na AUTODOC

Zacisk hamulca od 82 producentów w cenie od 14,91 PLN do 13775,25 PLN

Najlepiej sprzedające się produkty:
BHN275 BHS325 BHN318 343828 0 986 134 203 38106000
Od popularnych producentów:
RIDEX TRW KAMOKA ESEN SKV A.B.S. STARK
Do popularnych marek samochodów:
AUDI BMW VW MERCEDES-BENZ OPEL FORD
Zacisk hamulca – dane techniczne:
Strona zabudowy: Ograniczenia producenta: Typ zacisku hamulca:
Oś tylna strona lewa za osią TRW SUMITOMO Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
oż przednia, z lewej Oś tylna strona prawa BOSCH ATE Zacisk hamulcowy (4-tłoczkowy) Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego
przed osią Oś tylna MANDO NBK Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść (2-tłoczkowy)

Dowiedź się więcej o Zacisk hamulca - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.

Zacisk hamulca tarczowego jest częścią układu hamulcowego. Element zapewnia wysiłek niezbędny dla wykonania hamowania.

Rodzaje zacisków hamulcowych

Zacisk pływający. Stosuje się w samochodach budżetowych. Konstrukcja jest prosta, ale niezbyt skuteczna dla aut ciężkich i sportowych.

Zacisk stały. Stosowanie bardziej skomplikowanej konstrukcji zwiększa skuteczność pracy elementu. Koszt tej części jest wyżej, niż powyżej wskazanej.

Budowa zacisku hamulcowego

Zacisk to konstrukcja, która przyciska klocki do tarcz hamulcowych przy naciskaniu na pedał hamulca. To jedyna ruchoma część układu hamulcowego, w większości od jej pracy zależy skuteczność hamowania.

Przy naciskaniu na pedał hamulca pojawia się ciśnienie w kanale hydraulicznym, co uruchamia tłoki zacisków, przyciskających klocki hamulcowe do tarcz. W skutek czego samochód hamuje. Jeszcze jedno ważne zadanie zacisku – utrzymanie klocków równolegle tarczy hamulcowej. W przeciwnym razie skuteczność hamowania się zmniejszy, a zużycie powierzchni klocków będzie nierównomierne.

Porady dotyczące eksploatacji zacisków hamulcowych
  • Poleca się co miesiąc sprawdzać element i cały układ hamulcowy na obecność przecieku płynu roboczego. Szczególnie należy uważać na miejsce połączenia przewodów z zaciskiem.
  • Należy zupełnie wymieniać płyn hamulcowy nie rzadziej jednego razu w dwa lata. To jest spowodowane przez jego właściwość wchłaniać wilgoć, która źle wpływa na operatywność części układu.
  • Przy wymianie klocków hamulcowych, należy sprawdzić je, czy są zużyte równomiernie. Nierównomierne zużycie wskazuje na niepoprawną pracę zacisku hamulcowego.

Czas eksploatacji zacisku hamulcowego zależy od warunków eksploatacji samochodu. Płynne hamowanie, tymczasowa konserwacja i optymalne warunki przechowywania samochodu zwiększą rezerwę elementów układu hamulcowego.

Uszkodzenia zacisku hamulcowego
  • deformacja części;
  • przemieszczenie zacisku;
  • osłabianie mocowania;
  • uszkodzenie uszczelek kurzowych tłoków;
  • obecność rdzy na powierzchni części.
Objawy uszkodzenia zacisku hamulcowego
  • samochód odchodzi od zadanej trajektorii ruchu podczas hamowania;
  • naciskanie pedału jest zbyt ciężkie albo lekkie;
  • pedał hamulca „tętnie” przy naciskaniu;
  • hamulec tylny się blokuje przy wielkim wysiłku;
  • samoczynne zaciskanie hamulców.
Przyczyny uszkodzenia zacisku hamulcowego
  • niewczesna albo niefachowa konserwacja układu hamulcowego;
  • zużycie części;
  • stosowanie części niskiej jakości;
  • dehermetyzacja układu;
  • agresywny styl jazdy;
  • osłabianie elementów mocujących.
Naprawa i wymiana zacisku hamulcowego

Przy nieznacznych uszkodzeniach, naprawę tych elementów można wykonać samodzielnie. Przyczyną zacięcia i niepoprawnej pracy układu hamulcowego może być trafienie brudu i przedmiotów obcych, tworzenie rdzy na powierzchni i brak smarowidła. Aby demontować część, należy:

  • podnieść samochód za pomocą podnośnika albo lewara;
  • zdjąć koło;
  • odkręcić mocowania zacisku;
  • zdjąć część, nie odłączając jej od kanału płynu hamulcowego.

Jeśli uszkodzenie wymaga bardziej poważnego remontu, należy zwrócić się do warsztatu samochodowego.

Wymiana zacisku hamulcowego stosuje się przy poważnych uszkodzeniach mechanicznych części. Przy braku doświadczenia, nie poleca się wykonywać naprawy samodzielnie, żeby nie uszkodzić hermetyczność układu!

Autodoc: szybko i prosto

Na naszej stronie proces wyszukiwania części potrzebnych jest maksymalnie uproszczony. Należy tylko wskazać markę, model i modyfikację samochodu. Nie trać czasu, rób zakupy na Autodoc przez kilka kliknięć myszą! Czy pozostały pytania? Z przyjemnością doradzimy Ci!

faq
Jakie zaciski hamulcowe są lepsze: pływające czy stałe?

Zaciski pływające posiadają nieskomplikowaną budowę oraz kompaktową konstrukcję. Są one instalowane w samochodach niskobudżetowych wyposażonych w jednostki napędowe o niskiej mocy. Dane części samochodowe są niedrogie i proste w serwisowaniu. Niemniej jednak nie są one przeznaczone do agresywnego stylu jazdy. Poza tym ich wewnętrzne klocki hamulcowe znacznie szybciej zużywają się niż klocki zewnętrzne, gdyż szybciej ulegają aktywacji.

Stałe zaciski hamulcowe instalowane są w potężnych SUV-ach oraz wydajnych samochodach sportowych. Nie są one podatne na szybkie przegrzewanie oraz posiadają niezawodną konstrukcję. W drugiej strony dane elementy są drogie, a ich konserwacja jest znacznie bardziej kosztowna.

Jak samodzielnie wymontować zaciski hamulcowe?

W tym celu niezbędne okażą się następujące rzeczy:

  • urządzenie do podniesienia samochodu;
  • kliny pod koła;
  • zestaw kluczy nasadowych;
  • śrubokręty płaskie i krzyżakowe;
  • praska do cofania tłoczków hamulcowych;
  • szczypce;
  • płyn hamulcowy zalecany przez producenta;
  • zbiornik z rurką na stary płyn hamulcowy.

Dana procedura zależy od marki samochodu oraz osi, na której montowany będzie zacisk. Szczegółowe informacje można znaleźć w instrukcji naprawczej pojazdu. Zazwyczaj należy wykonać następujące kroki:

  1. Zaparkować swoim samochodem na drodze o wyrównanej nawierzchni.
  2. Zaciągnąć hamulec ręczny.
  3. Wsunąć pod koła kliny oraz poluzować ich śruby mocujące.
  4. Otworzyć maskę samochodu i odkręcić korek zbiornika płynu hamulcowego.
  5. Podnieś samochód i odkręć śruby mocujące koła.
  6. Zdjąć koło.
  7. Wcisnąć tłoczki do wnętrza zacisku hamulcowego.
  8. Odłączyć przewód hamulcowy.
  9. Odciągnąć klocki hamulcowe od tarczy.
  10. Odkręcić mocowania zacisku i odłączyć je od zwrotnicy.

Uwaga! Nigdy nie zaciągaj hamulca ręcznego przed demontażem zacisków zamontowanych na tylnej osi.

Jaki smar należy stosować do zacisków hamulcowych?

Wyróżnić można dwa główne typy danych produktów, jakie stosowane są do smarowania zacisków hamulcowych: w formie sprayu oraz pasty. Zachowują one swoje właściwości robocze nawet w wyjątkowo wysokich temperaturach oraz po wystawieniu na działanie wilgoci oraz płynów eksploatacyjnych. Zazwyczaj są one wyprodukowane na bazie oleju z dodatkiem cząstek metalu. Można je podzielić na 3 główne rodzaje:

  • Wysokotemperaturowe smary zapobiegające zapiekaniu. Mogą być one wyprodukowane na bazie miedzi, dwusiarczku molibdenu lub posiadać skomplikowaną formułę. Są one stosowane do smarowania sworzni prowadzących. Nigdy nie wolno smarować danymi środkami powierzchni roboczych klocków hamulcowych. Dany rodzaj smarów reprezentowany jest przez produkty Liqui Moly, Mannol, Textar oraz innych marek.
  • Smary mineralne. Zawierają one bentonit oraz kwasy tłuszczowe. Dane produkty przeznaczone są do samochodów stosowanych do jazdy w warunkach miejskich. Dany rodzaj smarów produkowany jest przez, na przykład, markę Teroson.
  • Smary syntetyczne. Zawierają one paletę inhibitorów utlenienia oraz dodatki zapobiegające zużyciu. Dane środki smarne zachowują swoje właściwości robocze w szerokim zakresie temperaturowym: od −40 do +300°С. Są one odpowiednie do zabezpieczania wszystkich ruchomych elementów układu hamulcowego. Można je znaleźć w asortymencie firmy Permatex i TRW.