Zacisk hamulca do swojego samochodu
Zaciski hamulcowe zamów tanio
-
Bezpieczne Zamówienie 200 dni
-
Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych
-
Wideo naprawy samochodu

Jak wymienić zacisk hamulcowy w VW GOLF 4 TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują zacisk hamulcowy: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL,...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Zaciski hamulcowe do Top marek samochodów
Zacisk hamulca najwyższej jakości: Najlepsi producenci
Najczęściej kupowane produkty: Zaciski hamulcowe
Zacisk hamulca od 82 producentów w cenie od 14,91 PLN do 13775,25 PLN
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
BHN275 | BHS325 | BHN318 | 343828 | 0 986 134 203 | 38106000 |
Od popularnych producentów: | |||||
RIDEX | TRW | KAMOKA | ESEN SKV | A.B.S. | STARK |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
AUDI | BMW | VW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Zacisk hamulca – dane techniczne: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Strona zabudowy: | Ograniczenia producenta: | Typ zacisku hamulca: | |||
Oś tylna strona lewa | za osią | TRW | SUMITOMO | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść | Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym |
oż przednia, z lewej | Oś tylna strona prawa | BOSCH | ATE | Zacisk hamulcowy (4-tłoczkowy) | Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego |
przed osią | Oś tylna | MANDO | NBK | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść (2-tłoczkowy) |
Dowiedź się więcej o Zacisk hamulca - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.
Zacisk hamulca tarczowego jest częścią układu hamulcowego. Element zapewnia wysiłek niezbędny dla wykonania hamowania.
Rodzaje zacisków hamulcowychZacisk pływający. Stosuje się w samochodach budżetowych. Konstrukcja jest prosta, ale niezbyt skuteczna dla aut ciężkich i sportowych.
Zacisk stały. Stosowanie bardziej skomplikowanej konstrukcji zwiększa skuteczność pracy elementu. Koszt tej części jest wyżej, niż powyżej wskazanej.
Budowa zacisku hamulcowegoZacisk to konstrukcja, która przyciska klocki do tarcz hamulcowych przy naciskaniu na pedał hamulca. To jedyna ruchoma część układu hamulcowego, w większości od jej pracy zależy skuteczność hamowania.
Przy naciskaniu na pedał hamulca pojawia się ciśnienie w kanale hydraulicznym, co uruchamia tłoki zacisków, przyciskających klocki hamulcowe do tarcz. W skutek czego samochód hamuje. Jeszcze jedno ważne zadanie zacisku – utrzymanie klocków równolegle tarczy hamulcowej. W przeciwnym razie skuteczność hamowania się zmniejszy, a zużycie powierzchni klocków będzie nierównomierne.
Porady dotyczące eksploatacji zacisków hamulcowych- Poleca się co miesiąc sprawdzać element i cały układ hamulcowy na obecność przecieku płynu roboczego. Szczególnie należy uważać na miejsce połączenia przewodów z zaciskiem.
- Należy zupełnie wymieniać płyn hamulcowy nie rzadziej jednego razu w dwa lata. To jest spowodowane przez jego właściwość wchłaniać wilgoć, która źle wpływa na operatywność części układu.
- Przy wymianie klocków hamulcowych, należy sprawdzić je, czy są zużyte równomiernie. Nierównomierne zużycie wskazuje na niepoprawną pracę zacisku hamulcowego.
Czas eksploatacji zacisku hamulcowego zależy od warunków eksploatacji samochodu. Płynne hamowanie, tymczasowa konserwacja i optymalne warunki przechowywania samochodu zwiększą rezerwę elementów układu hamulcowego.
Uszkodzenia zacisku hamulcowego- deformacja części;
- przemieszczenie zacisku;
- osłabianie mocowania;
- uszkodzenie uszczelek kurzowych tłoków;
- obecność rdzy na powierzchni części.
- samochód odchodzi od zadanej trajektorii ruchu podczas hamowania;
- naciskanie pedału jest zbyt ciężkie albo lekkie;
- pedał hamulca „tętnie” przy naciskaniu;
- hamulec tylny się blokuje przy wielkim wysiłku;
- samoczynne zaciskanie hamulców.
- niewczesna albo niefachowa konserwacja układu hamulcowego;
- zużycie części;
- stosowanie części niskiej jakości;
- dehermetyzacja układu;
- agresywny styl jazdy;
- osłabianie elementów mocujących.
Przy nieznacznych uszkodzeniach, naprawę tych elementów można wykonać samodzielnie. Przyczyną zacięcia i niepoprawnej pracy układu hamulcowego może być trafienie brudu i przedmiotów obcych, tworzenie rdzy na powierzchni i brak smarowidła. Aby demontować część, należy:
- podnieść samochód za pomocą podnośnika albo lewara;
- zdjąć koło;
- odkręcić mocowania zacisku;
- zdjąć część, nie odłączając jej od kanału płynu hamulcowego.
Jeśli uszkodzenie wymaga bardziej poważnego remontu, należy zwrócić się do warsztatu samochodowego.
Wymiana zacisku hamulcowego stosuje się przy poważnych uszkodzeniach mechanicznych części. Przy braku doświadczenia, nie poleca się wykonywać naprawy samodzielnie, żeby nie uszkodzić hermetyczność układu!
Autodoc: szybko i prostoNa naszej stronie proces wyszukiwania części potrzebnych jest maksymalnie uproszczony. Należy tylko wskazać markę, model i modyfikację samochodu. Nie trać czasu, rób zakupy na Autodoc przez kilka kliknięć myszą! Czy pozostały pytania? Z przyjemnością doradzimy Ci!
Zaciski pływające posiadają nieskomplikowaną budowę oraz kompaktową konstrukcję. Są one instalowane w samochodach niskobudżetowych wyposażonych w jednostki napędowe o niskiej mocy. Dane części samochodowe są niedrogie i proste w serwisowaniu. Niemniej jednak nie są one przeznaczone do agresywnego stylu jazdy. Poza tym ich wewnętrzne klocki hamulcowe znacznie szybciej zużywają się niż klocki zewnętrzne, gdyż szybciej ulegają aktywacji.
Stałe zaciski hamulcowe instalowane są w potężnych SUV-ach oraz wydajnych samochodach sportowych. Nie są one podatne na szybkie przegrzewanie oraz posiadają niezawodną konstrukcję. W drugiej strony dane elementy są drogie, a ich konserwacja jest znacznie bardziej kosztowna.
W tym celu niezbędne okażą się następujące rzeczy:
- urządzenie do podniesienia samochodu;
- kliny pod koła;
- zestaw kluczy nasadowych;
- śrubokręty płaskie i krzyżakowe;
- praska do cofania tłoczków hamulcowych;
- szczypce;
- płyn hamulcowy zalecany przez producenta;
- zbiornik z rurką na stary płyn hamulcowy.
Dana procedura zależy od marki samochodu oraz osi, na której montowany będzie zacisk. Szczegółowe informacje można znaleźć w instrukcji naprawczej pojazdu. Zazwyczaj należy wykonać następujące kroki:
- Zaparkować swoim samochodem na drodze o wyrównanej nawierzchni.
- Zaciągnąć hamulec ręczny.
- Wsunąć pod koła kliny oraz poluzować ich śruby mocujące.
- Otworzyć maskę samochodu i odkręcić korek zbiornika płynu hamulcowego.
- Podnieś samochód i odkręć śruby mocujące koła.
- Zdjąć koło.
- Wcisnąć tłoczki do wnętrza zacisku hamulcowego.
- Odłączyć przewód hamulcowy.
- Odciągnąć klocki hamulcowe od tarczy.
- Odkręcić mocowania zacisku i odłączyć je od zwrotnicy.
Uwaga! Nigdy nie zaciągaj hamulca ręcznego przed demontażem zacisków zamontowanych na tylnej osi.
Wyróżnić można dwa główne typy danych produktów, jakie stosowane są do smarowania zacisków hamulcowych: w formie sprayu oraz pasty. Zachowują one swoje właściwości robocze nawet w wyjątkowo wysokich temperaturach oraz po wystawieniu na działanie wilgoci oraz płynów eksploatacyjnych. Zazwyczaj są one wyprodukowane na bazie oleju z dodatkiem cząstek metalu. Można je podzielić na 3 główne rodzaje:
- Wysokotemperaturowe smary zapobiegające zapiekaniu. Mogą być one wyprodukowane na bazie miedzi, dwusiarczku molibdenu lub posiadać skomplikowaną formułę. Są one stosowane do smarowania sworzni prowadzących. Nigdy nie wolno smarować danymi środkami powierzchni roboczych klocków hamulcowych. Dany rodzaj smarów reprezentowany jest przez produkty Liqui Moly, Mannol, Textar oraz innych marek.
- Smary mineralne. Zawierają one bentonit oraz kwasy tłuszczowe. Dane produkty przeznaczone są do samochodów stosowanych do jazdy w warunkach miejskich. Dany rodzaj smarów produkowany jest przez, na przykład, markę Teroson.
- Smary syntetyczne. Zawierają one paletę inhibitorów utlenienia oraz dodatki zapobiegające zużyciu. Dane środki smarne zachowują swoje właściwości robocze w szerokim zakresie temperaturowym: od −40 do +300°С. Są one odpowiednie do zabezpieczania wszystkich ruchomych elementów układu hamulcowego. Można je znaleźć w asortymencie firmy Permatex i TRW.