Pirelli, renomowany włoski producent opon z wieloletnią tradycją, oferuje dwie wysokiej jakości opony całoroczne, Cinturato All Season SF2 i nowszą SF3. Opona Cinturato All Season SF2 została wprowadzona na rynek we wrześniu 2020 roku, a jej następca, Cinturato All Season SF3, wiosną 2024 roku. Wybór odpowiedniej opony całorocznej ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy w różnych warunkach pogodowych, zwłaszcza w regionach o zmiennym klimacie. W tym artykule porównawczym analizujemy różnice i podobieństwa między tymi dwoma oponami całorocznymi klasy premium od Pirelli, aby pomóc Ci w podjęciu decyzji o zakupie.
Zalety: Pirelli Cinturato All Season SF2 lub Pirelli Cinturato All Season SF3
Zalety opon Pirelli Cinturato All Season SF2
Zalety opon Pirelli Cinturato All Season SF2
Niskie opory toczenia dla lepszej efektywności paliwowej
Krótka droga hamowania na suchej nawierzchni
Dobre prowadzenie i hamowanie na lodzie
Cicha opona o niskiej emisji hałasu
Długa żywotność dzięki mieszance gumowej zoptymalizowanej pod kątem zużycia
Dostępna z technologią Seal Inside i w wersji run-flat
Dobre pokonywanie zakrętów na śniegu
Zalety opony Pirelli Cinturato All Season SF3
Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni z etykietą A zgodnie z etykietą opon UE
Doskonała ogólna droga hamowania na suchych, mokrych i zaśnieżonych drogach
Dobre właściwości na śniegu i aquaplaningu
Zoptymalizowana sekwencja podziałek dla zminimalizowania hałasu
Ulepszony rozkład ciśnienia dla większych przebiegów
Adaptacyjna mieszanka zapewniająca najlepsze osiągi w szerokim zakresie temperatur
Bieżnik w kształcie litery V z centralnymi zygzakowatymi rowkami zmniejszającymi ryzyko aquaplaningu
Wady: Pirelli Cinturato All Season SF2 lub Pirelli Cinturato All Season SF3
Wady Pirelli Cinturato All Season SF2
Wzór bieżnika przypominający oponę traktora jest nieatrakcyjny dla wielu klientów.
Opona zużywa się szybciej w wysokich temperaturach.
Komfort jazdy jest wysoki, ale prowadzenie cierpi z powodu zbyt miękkiej konfiguracji.
Wady opony Pirelli Cinturato All Season SF3
Zwiększone zużycie prowadzi do skrócenia żywotności bieżnika, co może ograniczyć ogólną żywotność opony.
Wyższa cena zakupu może mieć negatywny wpływ na stosunek ceny do wydajności w porównaniu z produktami konkurencji.
Pomimo bardzo dobrych właściwości trakcyjnych i jezdnych, droga hamowania na śniegu jest nieco dłuższa.
Tabela porównawcza specyfikacji technicznych
Cecha
Pirelli Cinturato All Season SF2
Pirelli Cinturato All Season SF3
Typ opony
Opony całoroczne z oznaczeniem 3PMSF
Opony całoroczne z oznaczeniem 3PMSF
Szerokość (mm)
165-275 mm
185-255 mm
Wysokość (%)
35-65 %
35-65 %
Typ konstrukcji
R
R
cale
15-21 cali
15-20 cali
Indeks obciążenia
91-103 (maks. 615-875 kg)
91-96 (maks. 615-710 kg)
Indeks prędkości
T-Y (maks. 190-300 km/h)
V-Y (maks. 240-300 km/h)
Ochrona obręczy
Tak (FSL)
Tak (FSL)
Opony typu run flat
Opony Run Flat™ dostępne w wybranych rozmiarach
Nie określono
Wzmocnione / XL
Dostępne warianty XL
Dostępne warianty XL
Opony C
Nie
Nie określono
Efektywność paliwowa (etykieta UE)
A, B, C, D
B, C
Przyczepność na mokrej nawierzchni (etykieta UE)
A, B
A
Klasa hałasu / poziom hałasu
A, B / 68-72 dB
A, B / 69-72 dB
Podobieństwa: Pirelli Cinturato All Season SF2 vs Pirelli Cinturato All Season SF3
Certyfikat 3PMSF: Przydatność zimowa z oficjalną homologacją jako opona zimowa do użytku w warunkach zimowych.
Oznaczenie M+S: Doskonała trakcja na błocie i śniegu zapewniająca bezpieczną jazdę w trudnych warunkach drogowych.
Technologia adaptacyjnego bieżnika: Innowacyjny wzór bieżnika, który dostosowuje się do różnych sytuacji na drodze i temperatur.
Dostępność w różnych rozmiarach: Szeroki zakres od 15 do 20 cali dla różnych typów pojazdów.
Najwyższej jakości mieszanka gumowa: Wysokiej jakości materiały zapewniające optymalną przyczepność w różnych temperaturach i warunkach.
Ochrona obręczy: Zintegrowana ochrona felg przed uszkodzeniem w wyniku kontaktu z krawężnikiem.
Przydatność przez cały sezon: Zrównoważone osiągi w każdych warunkach pogodowych bez konieczności sezonowej wymiany opon.
Różnice: Pirelli Cinturato All Season SF2 vs Pirelli Cinturato All Season SF3
Charakterystyka
Pirelli Cinturato All Season SF2
Pirelli Cinturato All Season SF3
Wzór bieżnika
Adaptacyjny wzór bieżnika z szeroką powierzchnią styku i zrównoważonym rozkładem masy
Bieżnik w kształcie litery V z centralnymi zygzakowatymi rowkami i zoptymalizowaną sekwencją podziałki
Mieszanka gumy
Nowa kombinacja zaawansowanych polimerów zapewniająca wysokie osiągi w szerszym zakresie temperatur
Adaptacyjna mieszanka z nowymi polimerami i żywicami pochodzenia naturalnego zapewniająca elastyczność w niskich temperaturach
Główna wytrzymałość
Krótka droga hamowania na suchej nawierzchni i niskie opory toczenia
Znakomita przyczepność na mokrej nawierzchni i doskonała ogólna droga hamowania na wszystkich nawierzchniach
Przebieg
Do 50% dłuższa żywotność w porównaniu z poprzednim modelem
Ulepszony rozkład ciśnienia i równomierne obciążenie mechaniczne dla większych przebiegów
Opory toczenia
Niskie opory toczenia - 8 kg/t w teście
Nieco wyższe opory toczenia przy 8,1 kg/t w teście
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Dobra przyczepność na mokrej nawierzchni z etykietą B zgodnie z etykietą opon UE
Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni z etykietą A zgodnie z etykietą opon UE
Przyczepność na suchej nawierzchni
Przeciętne właściwości na suchej nawierzchni z tendencją do podsterowności
Lepsze prowadzenie z neutralną równowagą i precyzyjnym układem kierowniczym
Cechy szczególne
Dostępna z technologią Seal Inside i w wersji run-flat
Strategiczne rozmieszczenie, głębokość i długość lameli 3D dla lepszej przyczepności na śniegu
Podsumowanie
Opona Pirelli Cinturato All Season SF3 stanowi znaczącą ewolucję w stosunku do SF2, z ulepszeniami w prawie wszystkich obszarach osiągów, szczególnie na mokrej, śnieżnej i suchej nawierzchni. Jednak SF2 pozostaje solidnym wyborem dla kierowców zwracających uwagę na cenę, którzy cenią sobie niskie opory toczenia i niski poziom hałasu. Dla kierowców, którzy często jeżdżą w zmiennych warunkach pogodowych i szukają maksymalnego bezpieczeństwa, SF3 oferuje wyraźne korzyści dzięki doskonałej przyczepności na mokrej nawierzchni i lepszemu prowadzeniu na śniegu. Obie opony spełniają wymagania wysokiej jakości opon całorocznych, choć wybór ostatecznie zależy od indywidualnych priorytetów, stylu jazdy i budżetu.
Często zadawane pytania (FAQ)
Kiedy wprowadzono na rynek oponę Pirelli Cinturato All Season SF3?
Opona Pirelli Cinturato All Season SF3 została wprowadzona na rynek wiosną 2024 roku. Jest to następca opony Cinturato All Season SF2 wprowadzonej na rynek we wrześniu 2020 roku i reprezentuje najnowszą generację opon całorocznych Pirelli.
Czy obie opony są zatwierdzone jako opony zimowe?
Tak, zarówno Pirelli Cinturato All Season SF2, jak i SF3 posiadają oznaczenie 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake) oraz oznaczenie M+S. Potwierdza to ich oficjalną homologację jako opon zimowych do użytku w warunkach zimowych zgodnie z sytuacyjnym obowiązkiem opon zimowych.
Czym różnią się drogi hamowania obu modeli opon?
Według Auto Zeitung Test 2024, SF3 ma drogę hamowania 27,0 m na śniegu (od 50 do 0 km/h), podczas gdy SF2 wymaga 28,3 m. Na suchej nawierzchni SF3 hamuje od 100 do 0 km/h w 35,6 m, a SF2 w 37,2 m. Na mokrej nawierzchni różnice są minimalne i wynoszą 41,0 m dla SF3 i 41,1 m dla SF2.
Czy SF3 jest również dostępny w wersji run-flat, tak jak SF2?
W oparciu o aktualne informacje, SF3 nie jest jeszcze dostępna w wersji run-flat, podczas gdy SF2 jest dostępna z tą technologią. Opona SF2 będzie również oferowana z technologią Seal Inside, która umożliwia kontynuowanie jazdy w przypadku przebicia o wielkości do 4 mm.
Dla jakich typów pojazdów przeznaczone są te opony?
Oba modele opon są przeznaczone do pojazdów kompaktowych i średniej wielkości i są dostępne w rozmiarach od 15 do 20 cali. Opona SF3 jest szczególnie odpowiednia dla kierowców, którzy jeżdżą głównie po mieście, ale zależy im również na dobrych osiągach na śniegu. Model SF2 jest odpowiedni dla kierowców, którzy cenią sobie oszczędność paliwa i komfort akustyczny.
Źródła:
Pirelli Cinturato All Season SF2 - Bewertungen und Tests 2025 | Reifenlab.de
Pirelli Cinturato All Season SF3 - Bewertungen und Tests 2025 | Reifenlab.de